User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 25.6.2025 / 01:23
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn siirtäminen toiseen koneesee.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kovalevyn siirtäminen toiseen koneesee.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
vipebubu
Member
_
8. joulukuuta 2010 @ 00:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli kun siirrän kovalevyn uuteen koneeseen niin se käyttöjärjestelmä mikä siinä kovalevyssä oli meneekö se automaattisesti siihen? Saako muutenki kaikki tiedostot helposti siitä siihen uuteen koneesee?

Kiitos.
Kajtu
Senior Member

1 tuotearvio
_
8. joulukuuta 2010 @ 01:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos siirrät kovalevyn jolla on tarkoitus pitää käyttistä, tulee sinun formatoida kovalevy. Muuten en takaa että toimii.

www.youtube.com/user/StriatusGaming

FX-6100@4,2ghz ilmalla, 8gb ddr3 1600mhz, Zotac GTX480 amp!@860mhz/1ghz(mem)1.07v, ja Flower Power 750w
vipebubu
Member
_
8. joulukuuta 2010 @ 01:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm. No mulla ei ole formatointi levyjä. Eli pitääkö mun ostaa kokonaan uusi kovalevy ja siihen asentaa sitten käyttöjärjestelmä?
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
8. joulukuuta 2010 @ 06:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ei tarvi uutta ostaa.. netti on väärällään ilmaisia formatointi ohjelmia, ja xp-asennettaessa asennusohjelmassa tulee eteen kohta jossa täytyy alustaa kovo. vistassa ja seiskassa muistaakseni softa tekee windows.old kansion. Ja taas kerran: mikä käyttis kyseessä, vanhan koneen malli/merkki ja uuden koneen malli/merkki? (myös mitä käyttistä suunnittelet uuteen koneeseen?
vipebubu
Member
_
8. joulukuuta 2010 @ 07:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vanha kone itse kasattu. Kovalevy menee koneeseen jonka myöskin kasaan itse. No kovalevyllä olisi ollut windows xp professionla, mutta jos pitää formatoida niin se hävii kokonaan sillä ei ole mitää levyjä :D. Eli kai se on pakko laittaa tuo windows 7 minkä asennuslevyt omistan. Tiedän että Windows 7 on parempi mutta olisin halunnut päivittää siihen vasta kun on pakko. Koska tykkään kuitenki enemmän äkspeest..:P
Member
_
8. joulukuuta 2010 @ 08:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti vipebubu:
Vanha kone itse kasattu. Kovalevy menee koneeseen jonka myöskin kasaan itse. No kovalevyllä olisi ollut windows xp professionla, mutta jos pitää formatoida niin se hävii kokonaan sillä ei ole mitää levyjä :D. Eli kai se on pakko laittaa tuo windows 7 minkä asennuslevyt omistan. Tiedän että Windows 7 on parempi mutta olisin halunnut päivittää siihen vasta kun on pakko. Koska tykkään kuitenki enemmän äkspeest..:P

Kaverillani oli sama ongelma, kun hän halusi säilyttää Windows XP:n Windows 7:n rinnalla.
Sitten aloin etsimään ratkaisua ongelmaan ja törmäsin ohjelmaan nimeltä: Easy BCD.

Täältä After Dawnista sivustolla on asiasta myös keskusteltu:
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/636096
Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
10. joulukuuta 2010 @ 13:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emolevy on laitetasolla monta osaa. Jokainen osa tarvii toimiakseen ajurit.
Erillisen laitekortin esim näytönohjain, ajurien poisto ja sitten kortin vaihto ja uudet ajurit on helpohkoa. Voii joutua etsimään kyllä erillisen softan, jopka poistaa vanhat ajurit kokonaan. Latehallinasta voi jäädä suttua.
No, emolevyn osalta joudut poistamaan ison kasan ajureita. Vänhat ajurit tai niiden rippeet kun tuppaavat sotkea kneen toimintaa. Joten helpompaa on poistaa winukka ja asentaa se uusikis, kun kovo siirtyy toiseen koneeseen. Formatoinnilla varmistaa, että kaikki tarpeeton c: asemasta poistuu = tulee puhdas uusi winukan asennus.

Sulla ongelmana on xp cd:n puute.
Mä en osaa neuvoa tota 'emo vaihtuu korjausopertaatiota.' Ei oo ollu tarvetta.
Lohdutusena.
Product Key finder ohjelmilla saa kovosta kaivettua selväkieliseksi 25-merkkisen Keyn. Jossei ole koneen kyljessä tarrassa.
Ja Product Key on winukan lisennssi = 'lupa tappaa', eli käyttöoikeus lupa.
CD levy taas on täysin luvallista kopioida itselle, koska cd levy ei ole lisenssi vaan asennusapuväline. Kunhan vaan tasan sama versio cd kuin koneen xp, niin se cd huolii Product Keyn.
Ja tän voi xp:n käydessä testata, xp cd asemaan ja käynnistää "asennuksen", ja menee aina sinne asti, kun se Keyn kyselee. Jos huolii, niin asennuksen keskeytys ei ole kovolle vielä mitään tehnyt.

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kovalevyn siirtäminen toiseen koneesee.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy