User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 14.9.2025 / 16:08
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > läppäri fhd-resoluutiolla
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Läppäri FHD-resoluutiolla
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
IhanaKaitsu
Newbie
_
25. joulukuuta 2010 @ 12:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen hankkimassa pöytäkoneen korvaavaa kannettavaa, mutta tässä tapauksessa voidaan mieluummin puhua raahattavasta mallista. Konetta ei ole tarkoitus raahata mukana, vaan antaa sen olla paikoillaan 90% ajasta.

Hakusessa olisi 1080p resoluutiolla oleva näyttö, mielellään 17,4" mutta toisaalta kyllä 15,6" voisi riittää. Kuitenkin isompi olisi parempi. Hintahaarukka noin 1000-1250 jeuroa. Veikkailen, että hintahaarukka rajaa muut ominaisuudet riittävän ylös. Kuitenkin yksi USB-porteista tulisi olla 3.0.

Mitä malleja ja miltä valmistajalta suosittelette? Itse olen tuossa selaillut niin jotenkin Asuksen N73jf on muodostunut sopivaksi vaihtoehdoksi, mutta voiko vastaavilla ominaisuuksilla olevan koneen saada joltain toiselta valmistajalta hivenen halvemmalla.
zipperi
Senior Member

2 tuotearviota
_
25. joulukuuta 2010 @ 12:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
15.6" MSI http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/457354 (ei kyllä ole kun karvan halvempi) - itse olen Asus-mies ja suht tyytyväinen paitsi että 15.6" ei riittänyt ja käytän 22" näyttöä - kohta kai 24".

zipper

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. joulukuuta 2010 @ 12:44

IhanaKaitsu
Newbie
_
25. joulukuuta 2010 @ 12:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sehän siin just on, ku tuo 15,6" näyttö on ehkä liian pieni, koska tavoitteena olisi pitää vain läppärii pöydällä ja hylätä näyttö pois. Tosin onhan noiden FullHD 24" näyttöjen hinnat tulleet aika hyvin alas, että ei se nyt suoralta kädeltä hylätty ajatus ole. Silloin riittäisi HD+ resoluutio, eikä läppärin tarvitsisi pystyä 1080p resoluutioon.
Sitten heräsi kysymys onko Intelin i5 ja i7 suorittimilla paljoa eroa?Ainaki tuo i7 on huomattavasti kalliimpi.
Mainos
_
__

_
zipperi
Senior Member

2 tuotearviota
_
25. joulukuuta 2010 @ 15:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
i7 voi olla hitaampi jos ohjelma ei tue useita ytimiä/säikeitä tai niitä ei muuten vain käytetä. Lähinnä raskaissa hyötyohjelmissa i7 on eduksi - samalla rahalla saa nopeamman i5:n jos enemmän esim pelailee. Ja itselleni ei kyllä edes 17" riitä kun on tottunut 22":een. Loppujen lopuksi 15.6" ja 17" kokoero on pieni ja 1920x1200 (edellisessä läppärissä) oli aika tuskaa.

zipper
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > läppäri fhd-resoluutiolla

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy