Olen tässä suunnitellut konetta alkaa päivittelemään. Vanhalla koneella ikää on pikkuhiljaa n.3 vuotta ja uuden aika ois mahdollisesti nyt tulossa. Ensimmäistä kertaa ajattelin itse kasata koneen, koska oppaita ja ohjeita tähän hommaan löytyy valtoimenaan, enkä usko että välttämättä mitään mahdotonta hommaa on.
Vanhasta koneesta ajattelin käyttää koppaa antec 182p ja mahdollisesti virtalähdettä joka ois 520W sekä dvd-rw asemaa ja kovalevyä.
Alun perin suunnittelin vain päivittäväni näytönohjaimen (hd 4870 512mb) ja prosessorin uuteen, mutta tietämättömänä sain selville että prossun uusiminen ei enää oikeen vanhalle emolevylle (asus p5q pro:lle) enää oikein onnistu. Myös näyttö menisi vaihtoon.
Osaisitteko siis auttaa minua hieman komponenttivalinnoissa. Rahaa käytettävissä olisi noin 1500e. Tähän hintaan mielestäni tulisi sisältymään näytönohjain, näyttö, toinen kovo, emolevy, muistia 4-8Gb ja tarvittaessa virtalähde jos vanhan potku ei riitä.
Uusi kone tulisi melko monipuoliseen käyttöön, pelaamiseen, kuvankäsittelyyn ja musiikin tuottamiseen.
Vähän nostan aihettani. Tarkoitus olisi käyttää 1500e näytön kanssa. Kone tulee siis pääasiassa pelaamiseen ja musiikin tuottamiseen. Musiikkijuttuja varten hankin koneeseen joko erillisen pci-e kortin tai ulkoisen firewire- tai usb-äänikortin ja studiotason kuulokkeet. Nämä tuotteet hankin vasta koneen rakentamisen jälkeen.