600-700e pieneen pelailuun?
|
|
empila
Newbie
|
12. toukokuuta 2011 @ 16:46 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Muff77
Senior Member
1 tuotearvio
|
12. toukokuuta 2011 @ 16:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Hmm.. Pakettikoneet ovat kyllä ihan kuraa. Mieluummin komponenti + kasaus ja pääset kuitenkin halvemmalla ja laadukkaammilla osilla.
Eli 600-700e = keskusyksikkö + win 7 (100e) + näyttö (100-200e) + näppis (10e-->) + hiiri (10e-->) ? Tulee kyllä todella tiukkaa. Jääkö toinen kone pakettikoneeksi, vai pystytkö hyödyntämään mitään osia siitä?
Kone: ASUS GTX 570 Dc2 | P67 Extreme4 | i5-2500K | Thermalright Silver Arrow | G.Skill 2x4GB Ripjaws-X 1333MHz | Seasonic X-660 | Spinpoint 1TB | LG GH22NS50 | Fractal R3 | X-Silent 140 | Gentle 1150 | Kingston HyperX 120GB 3K SSD
Oheislaitteet: Steelseries Xai | Steelseries 6GV2 | BenQ G2420HDBL | Razer Goliathus | Steelseries Siberia V2
|
JP24
Senior Member
3 tuotearviota
|
12. toukokuuta 2011 @ 16:53 |
Linkki tähän viestiin
|
Mikäs on vanha kokoonpano.?
Intel I5 3570k | Corator DS | Asus P8 Z77-V LX2 | Asus GTX 560ti direct Cu2 | Samsung SSD 840 | 8Gt Corsair XMS3 ddr3 | XFX 450w | Hitachi 500Gt HDD | Rosewill Ranger |
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
12. toukokuuta 2011 @ 16:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti empila:
olen avoin myös ehdotuksille jos joku löytää jotain kivaa! pöytäkone tai kannettava 600-700e.
kiitos vastauksista!

Tuota kun vertaat muihin konepaketteihin, niin huomaat että reippaasti parempaa saat itse kasaamalla. Jos budjetti venyy yli 600e, niin tuohon on mahdollista lisäillä jotain.
|
empila
Newbie
|
12. toukokuuta 2011 @ 19:54 |
Linkki tähän viestiin
|
noista itsekasatuista koneistä olen kuullut juuri tuon halvempi & tehokkaampi, mutta olen näissä asioissa hyvin epäilevä ihminen. vaikka uskonkin tuommoisen koneen toimivuuteen, epäilen aina jonkin menevän vikaan kuten yhteensopivuuksien taikka jonkun osan rikkoutumisen kasauksessa... mutta pitää miettiä.
Muff77: en ole mikään nero koneiden kanssa joten en varmaan kauheasti pysty hyödyntämään osia tästä koneesta
JP24: kone on fujitsun lifebook nh570
prosessori: intelin i3 dual core 2.13
näyttis: intel HD graphics, tämä on tosiaan "integroitu" joka kuulemma on yhtä hyvä kuin ei mitään
WoW on pyörinyt ihan hyvin kun sitä pelailin, mutta tosiaan mikään muu ei.
RatCon: Kiitos! jos saan itseni tilaamaan kasatun koneen, otankin varmaan tuon. tarvitsen myös näytön ja näppiksen, joten tuo 600e on sopiva jos saan 100e nuo kaksi.
saisinko linkin sivulle mistä tuommoisia kasataan?
Haluaisin myös tietää, jos päädyn jostain syystä ostamaan tuon anttilan koneen, pyörisikö siinä RIFT/MW2/MC/ MITENKÄÄN? ei tarvitse olla max grapchics :)
kiitos vastauksista!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. toukokuuta 2011 @ 19:55
|
Moderator
6 tuotearviota
|
12. toukokuuta 2011 @ 20:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti empila: noista itsekasatuista koneistä olen kuullut juuri tuon halvempi & tehokkaampi, mutta olen näissä asioissa hyvin epäilevä ihminen. vaikka uskonkin tuommoisen koneen toimivuuteen, epäilen aina jonkin menevän vikaan kuten yhteensopivuuksien taikka jonkun osan rikkoutumisen kasauksessa... mutta pitää miettiä.
Ihan noin vinkkinä, että kyllä ne pakettikoneetkin kasataan, ei niihin sen enempää ole luottamista.
Täällä kasattujen listojen osat ovat yhteensopivia, sen korjaa kyllä joku heti, jos jollain joku kämmi noissa paketeissa käy. Pakettikoneissa tulee enemmän yhteensopivuusongelmia, kun osat on pakettikonevalmistajille räätälöityjä halpaversioita, joissa ei ole mitään ylimääräisiä (mahdollisesti myöhemmin käyttökelpoisia) ominaisuuksia. Hinta on hirvittävä tehoon nähden ja myynti perustuu täysin suuriin, mutta turhiin lukuihin. Ratconin paketti on paljon parempi kuin yksikään pakettikone millä vaan mittapuulla.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. toukokuuta 2011 @ 20:31
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
13. toukokuuta 2011 @ 02:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti empila: vaikka uskonkin tuommoisen koneen toimivuuteen, epäilen aina jonkin menevän vikaan kuten yhteensopivuuksien taikka jonkun osan rikkoutumisen kasauksessa... mutta pitää miettiä.!
Jos epäilet itseäsi aivan liikaa, niin vainoharhaisimmat voi ottaa kasauksen mukaan pakettiin. Tällöin Jimms (tai mistä tilaatkaan) kasaa koneen sinulle valmiiksi. Itse en kuitenkaan suosittele niin lämpimästi, sillä ainakin jimms veloittaa miltei epärehellisesti:
http://www.jimmspc.fi/tuote/JIMMS-KASAUS
Itse kasaaminen on ihan jees, vaikka jataus saattaa aluksi pelottaa. Oikestaan mitään piuhaa tai palikkaa et voi kytkeä väärin (ilman väkivaltaa), sillä osat menevät omille paikoilleen ja vain oikeinpäin. Lisäksi tuotteiden mukana tulee ohjeita, varsikin emolevyn manuskat kannattaa lukaista läpi. Kasaus ei tosiaan ole niin vaativaa tai työlästä.
*edit*
Ja jos tosiaan budjetti voi nousta yli 600e niin sitten ruvetaan saamaan jo Sandyä kehiin. Pukkaa olemaan huomattavasti tehokkaampaa settiä kuin perus AM3 koneet. Ottaen huomioon, että seuraavat Ivy Bridgen prossut pitäis käydä 1155 emoille.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2011 @ 02:59
|
empila
Newbie
|
13. toukokuuta 2011 @ 15:36 |
Linkki tähän viestiin
|
juu kiitos taas näistä tiedoista. tosiaan ei varmaan minulla pokkaa riitä omin käsin kokoamaan tuommoista vaikka helppoa varmaan olisikin. jos nuo osat on jimms-pc storesta, en varmaankaan osta sielt koska 80e kasaamisesta on minulle liikaa.
löysin selailun jälkeen multitronic.fi sivuston. siellä tuntui olevan halvin kasaus, vaikka se onkin 60e(kai). voisiko joku ystävällinen ihminen käyttää aikaansa tehdäkseen minulle tuolle sivulle jonkunnäköisen kokoonpanon. budjetti se 600e-700e. HUOM! jos mahdollista, tuohon hintaan voisi sisältyä joku näyttö,näppis(halpis) ja windows 7 käyttis. Kiitos hänelle, ken suorittaa pyynnön :D
*EDIT!*
Lapstorekin käy kiitos alemmalle postille!
Ja edelleen haluaisin tuosta anttilan koneesta tietää pyörittääkö se RIFT/MW2?
kiitos vastauksista!
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 13. toukokuuta 2011 @ 16:35
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
13. toukokuuta 2011 @ 15:42 |
Linkki tähän viestiin
|
|
antsuk
Member
|
13. toukokuuta 2011 @ 16:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuossa Lapstoresta kasattu AMD:llä. En usko että varsinaiseen pelikoneeseen saat näyttöä ja Win7:aa mahtumaan 700? budjettiin. Tuosta voi halutessa vaihtaa osia niin, että poistaa jonkun osan ja etsii vastaavan jostain tarjouksesta halvemmalla (muistit ja näytönohjain ja näyttö on ainakin helppo lisätä itse muuten valmiiseen pakettiin). Näytönohjaimen voi kaiketi vaihtaa myös hiukan halvempaan jos säästöjä täytyy saada. Tiedä sitten onnistuisiko Saksasta tuohon budjettiin.

Ja tosiaan postikulut tuohon vielä päälle.
|
jjabi
Senior Member
1 tuotearvio
|
13. toukokuuta 2011 @ 16:39 |
Linkki tähän viestiin
|
Tuossa on kaikki kysymäsi paitsi näppis jonka voit katsella itsellesi mieluisan. Jos hinta hirvittää, voit säästää esimerkiksi vähän halvemmassa näytössä, kotelon saa noin 20e halvemman, ja näytönohjaimessakin voi jokusen kympin säästää, tosin ei kannata. Tuohon hintaan saat todella kovan koneen vaikka näyttö ja käyttis sisältyykin hintaan, eli suosittelen vähän venyttämään budjettia, tai sitten jätät näytön tai windowsin, ja esimerkiksi hankit windowsin jostain muualta, ei ehkä niin laillisesti ;)
 ][/url]
http://aijaa.com/v.php?i=001168030373.jpg
|
empila
Newbie
|
13. toukokuuta 2011 @ 19:22 |
Linkki tähän viestiin
|
kysymys vielä kasatuista koneista, varmaan aika tyhmäkin mutta selväksihän tämäkin tulee.
tuleeko itsekasatuissa koneissa tarvittavat virtapiuhat yms. mukana? ettei niitä tarvitse ostaa erikseen?
mietin että luotan itseeni ja ostan itsekasatun tuolta Lapstoresta. tuo Jjabin konepaketti näytti mukavalta, ja ajattelin käyttää noita osia. Voisitko kuitenkin antaa vielä sen halvemman vaihtoehdon kotelosta ja näytöstä. näyttistä en vaihda siihen voin laittaa tarvittavasti rahaa.
samalla voisitko laittaa LINKIN missä nämä osta ovat jo tavallaan valittu/ostoskorissa, jotta voisin melkein suoraan painaa "maksa tästä" - nappulaa. ;))
en osaa itse tätä tehdä :)) menin lapstoren sivuille ja ajauduin johonkin hirveän pituiseen valikkoon josta en saanut löydettyä kyseisiä osia (olen taitava netinkäyttäjä- nimimerkillä) :))
Kiitos!
|
AfterDawn Addict
14 tuotearviota
|
13. toukokuuta 2011 @ 19:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti empila: kysymys vielä kasatuista koneista, varmaan aika tyhmäkin mutta selväksihän tämäkin tulee.
tuleeko itsekasatuissa koneissa tarvittavat virtapiuhat yms. mukana? ettei niitä tarvitse ostaa erikseen?
Yleensä niissä tulee kaikki tarvittava.
Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
13. toukokuuta 2011 @ 20:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti empila: samalla voisitko laittaa LINKIN missä nämä osta ovat jo tavallaan valittu/ostoskorissa, jotta voisin melkein suoraan painaa "maksa tästä" - nappulaa. ;))
en osaa itse tätä tehdä :)) menin lapstoren sivuille ja ajauduin johonkin hirveän pituiseen valikkoon josta en saanut löydettyä kyseisiä osia (olen taitava netinkäyttäjä- nimimerkillä) :))
Lapstoren sivuilla vasen yläkulma on tuotehaku. Laita siihen alku noista osien nimistä, löytyy. Esim Samsung F3 hakuun.
Tohon jjabin pakettiin vaihtasin powerin ja emon kummiski. Antsukin paketista en vaihtas mitään.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
Muff77
Senior Member
1 tuotearvio
|
13. toukokuuta 2011 @ 20:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Kone: ASUS GTX 570 Dc2 | P67 Extreme4 | i5-2500K | Thermalright Silver Arrow | G.Skill 2x4GB Ripjaws-X 1333MHz | Seasonic X-660 | Spinpoint 1TB | LG GH22NS50 | Fractal R3 | X-Silent 140 | Gentle 1150 | Kingston HyperX 120GB 3K SSD
Oheislaitteet: Steelseries Xai | Steelseries 6GV2 | BenQ G2420HDBL | Razer Goliathus | Steelseries Siberia V2
|
Mainos
|
  |
|
jjabi
Senior Member
1 tuotearvio
|
13. toukokuuta 2011 @ 22:40 |
Linkki tähän viestiin
|
Jep, paitsi osia ei ole varastossa, ainakaan tuota virtistä...
|AMD PHENOM II X4 B55 AM3 (3,7Ghz||4GB DDR3 1333 mhz||WD 500GB SATAII 32MB||ATI Radeon HD 6850 1GB|| ASUS M4A77D || NZXT:n Guardian 921 RB |
Razer DeathAdder ReSpawn 3500dpi feat. Razer Goliathus
Lisävermeet: Dali Zensor 1 x2, Q-Acoustics 2070, LG 32 Full HD LCD töllö ja Denon AVR-1911.
|