Ajattelin aloittaa ketjun koskien kyseistä televisiota, joka tuli itse ostettua nyt keskiviikkona.
3D kuvaa ei ole vielä tullut katseltua koska lasit kotiutuu vasta ens viikon alussa. Tästä voin lisäillä kokemuksia, myös 2D ---> 3D muunnosta, mikä siinä on mahdollista.
Telkkarissa ei ole ollenkaan mitään kuvan säätämiseen tarkoitettua avustusohjelmaa, joten kuvan itselle hyväksi on vähän tuskaista välillä. Onko kenellään tähän mitään hyvää keinoa esim. onko noi siihen tarkoitetut Blueray levyt mistään kotoisin?
Kuva on kuitenkin jo nyt melko hyvä mitä telkkaria(sonera kotiTV) ja PS3:sella tullu katteltua.
Miinuksia mitä tässävaiheessa on tullut:
Telkkari pitää aika kovaa sirinää jos kuva on kovin kirkas. (ei tietysti kaikkia häiritse)
Television optinen digitaalinen äänilähtö ei lähetä kuin 2channel PCM ääntä, vaikka telkkariin syöttäisi monikanavaääntä esim HDMI piuhalla.
Sisäisen langattoman lähiverkkomahdollisuuden puuttuminen. Adapteri mahdollista ostaa. (piuhalla toimii mainiosti)
3D lasit tuntuvat olevan kovasti kiven alla ainakin täällä keskipohjanmaallapäin. Ei ole löytynyt liikkeistä sopivia ollenkaan, ja verkkokaupasta tilatutkin ottaa aikansa saapuakseen koko suomeen.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti dommy: Joo itsellä vähän samat fiilikset kuvan suhteen.
3D lasit tuntuvat olevan kovasti kiven alla ainakin täällä keskipohjanmaallapäin. Ei ole löytynyt liikkeistä sopivia ollenkaan, ja verkkokaupasta tilatutkin ottaa aikansa saapuakseen koko suomeen.
Oliko sulla mikä blu-ray -soitin,itse ostin samaan syssyyn Samsungin BD-D5500:sen.
Olin kahden vailla ottaisko Sonyn BDP-S508 vai ton Sampan.
Päädyin sit Sampaan,ku telkkukin oli Samppa.Tiedä sitten oliko sillä väliä..
Ainaski yks kake vähemmän,ku molempia voi ohjata yhellä kakella,heh.
PS.3D-lasit tuli sit eilen postiin.Yllättävän hyvän tuntuiset ja kevyet.
Kokeilin Avataria ja LG:n 3D-demoa.Varsinkin jälkimmäisen vedenalaismaisemat olivat hulppeeta katottavaa,tuntui et,fisut hyppelee jo olkkarin puolelle..
Vähän päivitystä.Lueskeltuania vähän ulkolaisia foorumeja,huomasin,että D550:n service menusta voi vaihtaa tv:n tyypiksi D7000.Tällä tavalla saa esille vähän ekstra säätimiä,joilla kuvasta saa oikeilla säädöillä vieläkin paremman.
Netistä löytyy lukemattomia säätöjä,itse tykästyin näihin Varkeast nimisen tyypin tekemiin:
Mode Movie
Peak White 35ftL
Cell Light 15
Contrast 94
Brightness 65
Sharpness 10
Color 48
Tint 50/50
Black Tone off
Dynamic off
gamma -1
RGB Only off