tietokoneeni hidastelee
|
|
TheOtttto
Junior Member
|
30. toukokuuta 2011 @ 21:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Moro!
Tein äskettäin tuon speedtestin sivulla speedtest ja nettinopeus näytti sitä mitä pitääkin mutta tietokone hidastelee muuten enemmän kuin ennen. sitten päätin ladata tuolta speedtest sivulta tuon tietokonetta hidastavat ongelmat ja tein sen testin ja näytti että tietokoneen tila olisi kriittinen ja nopeuden menetys erittäin alhainen. itse olen poistanut ccleanerilla turhat tiedostot ja tehnyt vaikka mitä sen eteen mutta sitlin kriittinen tila näkyvissä ja kone hidastelee vaikka on juuri vuoden alussa ostettu kasattu kone kunnon amd phenom x4 prossulla ja kunnolisella emolla jne. mutta niin olisin poistanut ne kaikki tiedostot mitkä hidastivat tietokonetta mutta kuin siinä testissä ilmeni jotain 2000 virhettä mikä hidastaa konetta tai olikos se 200 :D mutta siltin ja niistä sai vain 3 virhettä ilmaiseksi ja loput maksaisivat ja eikäs minulla ole oikein varaa tuollaiseen niin tietääkö joku millä ohjelmalla sais noit ilmatteeks pyyhittyy tai jotain ?
|
AfterDawn Addict
7 tuotearviota
|
30. toukokuuta 2011 @ 21:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Asus ROG Zenith II Extreme Alpha//AMD Ryzen 9 3950X 3.5GHz//Corsair 128GB(4x32GB)//PowerColor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate 16GB GDDR6//Corsair 1600W AX1600i.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 30. toukokuuta 2011 @ 21:45
|
TheOtttto
Junior Member
|
31. toukokuuta 2011 @ 13:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Yritin eheyttää kovalevyä pidin jopa 14tuntia ohjelmaa päällä ja näyttää että olisi vasta 1prosentti mennyt? ja tämä oli jo toinen ohjelmalla millä kävi samoin joten onkohan kovalevyssä jotain oikein pilalla? vaikka onkin uusi samsungin 1tb kokoinen jonka olen truecyptillä jakanut kahteen "osaan".
|
Member
6 tuotearviota
|
31. toukokuuta 2011 @ 16:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Ainakin varmin tapa on formatoida koko kovalevy, katoaa ainakin softapuolen ongelmat heti. Suosittelen ottamaan tärkeät tiedostot johonkin talteen. Millä ohjelmalla siis sait nuo 2000 virhettä? olen joskus kuullut sellaisesta huijaus virus-skanneri botista joka huijaa käyttäjälle että koneelta löytyy haittaohjelmia joista vain osa voidaan korjata ilmaiseksi ja lopuista täytyisi maksaa, vaikka todellisuudessa itse ohjelma on virus?
Jos kyseessä on pöytäkone, ja se on hidastunut pikkuhiljaa niin kannattaa avata sivupaneeli ja katsoa onko prosessorin siilin ja tuulettimen välissä paljon pölyä, samalla voi tietty katsoa näyttiksen tuulettimen pölyt. joskus aikoinaan Pentium nelosen jäähy oli niin tukossa pölystä ettei tuuletin päässyt jäähdyttämään siiltä ollenkaan ja tietokone toimi todella hitaasti. Siinä olisi nyt ainakin pari juttua joita voisi kokeilla.
EDIT. Niin ja unohtui sanoa, katso tehtävienhallinnasta jos siellä on joku ohjelma joka kyykyttää prosessoria?
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 31. toukokuuta 2011 @ 16:34
|
TheOtttto
Junior Member
|
1. kesäkuuta 2011 @ 08:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu olen vähän noit pölyjä koneesta pyyhkinyt ja ohjelman nimi tai olla speedupmypc ja en usko että toi ohjelma pahemmin kusettaa kun speedtestin sivuilta latasin sen. Ja sori olen vielä vähän amatööri miten tuolta tehtävienhallinnasta katsotaan mikä prossu vie eniten prosessori nopeutta jne ?
|
Member
6 tuotearviota
|
1. kesäkuuta 2011 @ 09:45 |
Linkki tähän viestiin
|
ctrl + shift + esc -> Prosessit välilehti -> klikkaa vasemmassa alakulmassa olevaa painiketta "näytä kaikkien käyttäjien prosessit" -> klikkaa "Suoritin" kohtaa niin tehtävät järjestyy siten että ylimpänä näkyy prosessi joka käyttää eniten prossua.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. kesäkuuta 2011 @ 09:47
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
2. kesäkuuta 2011 @ 02:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Vanhin kokemus on, että jos pahasti pätkii niin mummoonkin saa potkua, kun formatoi sen kunnolla esim Linux Mandrake on siinä hyvä. ( on niitä varmaan uudempia ja parempiakin, mutta kun windows ei formatoi kunnolla, eikä edes suostu siihen???)
Viimeeks mitä fixasin, PC oli hidastunut, että vei 10 minuuttia normaaliin toimintaan. Ajoin kaiken uusiks, nyt se lähtee 1 minuutissa nettiin.
Aloita sen jälkeen kaikki alusta ( Onhan ohjelma koodit tallessa.)
Siellä voi olla myös joku "ohjelma" joka käyttää koko prosessorien tehot...
Täysformatointi on usein se paras ratkaisu. Tarkoitan jos ohjelmat)/ CCleanerkaan ei ole auttanut.
Itellä on Asrockin emo ja athlon X2 64 3 GB pari kuukautta vanha, eikä tuollasia ole esiintynyt.
Siis epäilen ohjelmavikaa, virusta tai muuta sotkua.
Internet, Vapaitten ihmisten tapa elää ilman rajoja tai Rajoituksia, ajatus Joka säilyy..
|
TheOtttto
Junior Member
|
2. kesäkuuta 2011 @ 18:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Itse sain eheytettyä tuon kovan windowsin kovalevyn eheyttämis ohjelmalla joten uskon että nopeus vähäsen nopeutus ja kiitos kaikille siltin kaikesta neuvosta jne.
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
|
2. kesäkuuta 2011 @ 19:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Jos ei kunnolla nopeutunut, asenna käyttis uudestaan. Se ainakin poistaa kaikki turhat tiedostot, ja nopeuttaa konetta. Tämä olisi hyvä tehdä aina 5 vuoden välein, jos hidastusta näkyy.
|