Tietokone sammuilee varoittamatta
|
|
Hutbazku
Newbie
|
3. kesäkuuta 2011 @ 21:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Todii! Siis koneeni on tässä tälläsen viikon oikkuillu sillee että sammuu yhtäkkiä ilman varoittamatta ja sen jälkeen ei käynnisty ilman että ottaa johdon irti ja laittaa takasin vähän ajan kuluttua.Yleensä sammuilee noin kaks kertaa päivässä ja kolmannella käynnistyksellä toimii lopun päivän.Tietokonetta ei oo kellotettu paitsi näytönohjain on valmiiks tehtaalla kellotettu jotenki mutta lämpötilat näyttää ihan normaalia näytöllä siis. Mikäs Siinä siis on?
|
Member
|
3. kesäkuuta 2011 @ 21:41 |
Linkki tähän viestiin
|
prosessorin lämmöt liian korkeat? jonka takia kone sammuttaa itse itsensä vaurioiden välttämiseksi
oletkos pölyjä putsaillut
Kotikone: MSI Z77A-G43, Intel Core i3 2100, A-Data 1x4gb&1x2gb (6gb),Asus (nvidia) geforce gts450 arctic accelero s1 plus jäähyllä,Asuksen DVD kärytin,Bequiet 500w,Aerocool Strike X One + 1 lisätuuletin, Samsung 830 64gb SSD, seagate barracuda 7200.9 250gb,UV:n väriset neonvalot,TL-WN751ND WLAN kortti, win 7 64bit
Työkone: abit kn9, amd athlon64 x2 5200+ am2 @ 3.1ghz &macho hr02,1,5gb,radeon x1950xt 512mb PCI-E, FSP400-60THN-P 400w,2x80gb western digitalia raidissa 160gb ide ja sata levyt,buffalo wli2 pci g54s, LG:n polttava cd/dvd rw asema,soundblaster live24, jokumikälie kotelo, Win7 32bit
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 3. kesäkuuta 2011 @ 21:42
|
Senior Member
38 tuotearviota
|
3. kesäkuuta 2011 @ 21:48 |
Linkki tähän viestiin
|
ähinnä kyllä lämpö ongelmalta kuulostas. Kerroppas prossun ja näyttiksen lämmöt kaatuessa.
Jos on korkeet kipase lähimmästä elektroniikkaa myyvästä kaupasta (voi muualtaki löytyä, kun perus atk-liikkeestä, mutta sieltä nyt ainakin) paineilmaa sellane pikkunen pullo ja sillä suihkuttelet pölyt pois, ei maksa montaa euroa.
|
Hutbazku
Newbie
|
3. kesäkuuta 2011 @ 22:59 |
Linkki tähän viestiin
|
totajoo. tietokone ei ole kuin puolivuotta vanha ja pölyjä olen poistellut parin kuukauden välein. prosessorissa ei taida olla mitään sensoreja sillä mikää ohjelma ei näytä mitään lämpötiloja mutta kun on sammunut olen testannut prosessorin lämpösiiliä eikä ole kuuma eikä muutenkaan tunnu kuumalta koko höskä. Näyttiksen lämpö tilat on kokoajan tasaset 35-40c. Veikkaisen itse että powerissa on jotain vikaa. Vika tuli muuten ukkosen jälkeen.
Poweri: Corsair 550W 550VXEU ATX V2.2 Virtalähde.
Prossu: AMD Phenom II X4 965BE, AM2+/AM3, 3.4GHz, 8MB, BOX, 125W.
Näyttis:OC MSI GeForce GTX 460 Cyclone OC, 768 MB GDDR5
|
Moderator
6 tuotearviota
|
3. kesäkuuta 2011 @ 23:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Prossussa on lämpöanturi, se on varma. Kokeile vaikka HWmonitoria tai Core Tempiä.
Ukkosen jälkeen ilmennyt vika saattaa liittyä virtalähteeseen, sitä ei voi oikein testata kuin toisella powerilla.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
Hutbazku
Newbie
|
3. kesäkuuta 2011 @ 23:24 |
Linkki tähän viestiin
|
Totajoo toi onki aika kätsä tämä HWmonitor. core temp ei mulla toimi sitä oli tullu testailtua. Juu prossun lämmöt on aika sitä samaa luokkaa ku näyttiksellä. Ydinten lämmöt ei näy:(
|
Moderator
6 tuotearviota
|
3. kesäkuuta 2011 @ 23:35 |
Linkki tähän viestiin
|
En nyt muista enkä tähän hätään mistään löytänyt oliko noissa 965:n antureissa jotain vikaa tai heittoa, mutta kumma jos ytimille ei näytetä mitään arvoa.
Oletko koittanut Furmarkia (näyttis), Primeä (prossu) ja Memtestiä (muistit)? Niillä saattaa löytyä joku mahdollinen vian aiheuttaja. Puolikuollut poweri tietysti voi kaataa koneen aina rasituksessa, joten ei se satavarmaan näyttis ole, vaikka aina Furmarkissa kaatuisikin. Varmasti toimiva poweri sulkisi sen tekijän pois.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
Hutbazku
Newbie
|
4. kesäkuuta 2011 @ 10:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Juu testasin tota furmarkia ja primeä ihan hyvin toimi ei mitää vikoja mutta memtestiä en jaksanu asennella. Siis tää vaa sammuilee joskus iha ite eikä mitenkää rasituksen alla. Toisella käynnistyksellä toimii lopun päivää.
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
4. kesäkuuta 2011 @ 19:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Kaukaa haettu mut silti
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hutbazku: totajoo. tietokone ei ole kuin puolivuotta vanha ja pölyjä olen poistellut parin kuukauden välein.
Et kai vaan putsannu pelkällä pölynimurilla?
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
Hutbazku
Newbie
|
5. kesäkuuta 2011 @ 16:01 |
Linkki tähän viestiin
|
pelkällä imurilla:D mutta en oo tarvinnu koneissa ennenkään käyttää muuta.En jotenki usko että se vois johtua siitä ku se lähtee aina toimimaan parin käynnistyksen jälkee täydellisesti ja ei ylikuumennu
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
5. kesäkuuta 2011 @ 16:12 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Hutbazku: pelkällä imurilla:D mutta en oo tarvinnu koneissa ennenkään käyttää muuta.En jotenki usko että se vois johtua siitä ku se lähtee aina toimimaan parin käynnistyksen jälkee täydellisesti ja ei ylikuumennu
Staattinen sähkö voi aiheuttaa randomivikoja. En ihmettelis vaikka siitä olis kyse.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
BforeDusk
AfterDawn Addict
|
5. kesäkuuta 2011 @ 16:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Millä aikavälillä ne 2 ekaa kaatumista tulee, jos kerran kolmannella bootilla toimii koko loppupäivän?
Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
|
Hutbazku
Newbie
|
5. kesäkuuta 2011 @ 21:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Aikavälit on satunnaisia. Imuroidessa olen koittanut olematta koskemaan piirilevyihin ja lisäksi olen purkanut imurin ja itseni sähköjä viereiseen patteriin. Viime puhistus kerrasta on kuukausi.
|
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2011 @ 08:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Pari kysymystä:
1. Teetkö jotain tiettyä kun kone kaatuu? Esim. katsotko elokuvia, musiikkia, imuroitko "tiedostoja" vai pelaatko? Vai sattuuko se ihan milloin tahansa???
2. Mikä käyttis? Sillä on meinaan iso ero käytätkö Win 7 tai XP tolla setillä!
3. Onko CD/DVD asema yleensä käytössä kun tämä tapahtuu?
4. Jos vastasit "kyllä" kysymykseen nro. 3 niin täytyy kysyä että onko Emo MSI:n ?
Archipelago Technics - Connecting Stuff
Homer: Welcome to the internet, my friend, how can I help you?
Comic Book Guy: Im interested in upgrading my twenty eight point eight kilobaud internet connection to a one point five megabit fibre-optic T-1 line. Will you be able to provide an IP router thats compatable with my token ring ethernet LAN configuration?
Homer: (after long pause) Can I have some money now?
|
Hutbazku
Newbie
|
6. kesäkuuta 2011 @ 10:49 |
Linkki tähän viestiin
|
1. En tee mitään tiettyä se sattuu millon tahasa.
2. Käyttis on Win 7 64bit
3. DVD asema on tyhjä.
4. Emo on Asus.
|
Junior Member
|
6. kesäkuuta 2011 @ 13:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Oolrait, jatketaan:
Mä epäilen ainakin että näyttis on kaiken tämän takana.
Nyt saat ite kyllä lukea ensin läpi näitä ohjeita ja päätellä missä järjestyksessä niitä teet. On niin monta vaihtoehtoja mutta jostain on aloitettava!
1. Jos sulla on integroitu näyttis niin kokeile käyttämällä sitä. Jos se nyt toimii niin tiedät kyllä mitä tehdä.
Jos ongelma jatkuu/sulla ei ole sellaista niin siirrytään eteenpäin.
2.Varmista että Integroitu näyttis on pois päältä(Jos semmoinen on). Onko kortissa mimmonen PCI-E?
Kai sä muistat että PCI-E 1.0 on aika rajoitettu. (Jotain sadan ja kahden sadan watin välistä) Nyt en osa sanoa miten paljon mehua tämä kortti imee?
Kokeile jos löytyy vanhempaa korttia että pyöriikö se tällä emolevyllä.
Muuten voit vaikka testata korttia jonkun kaverin luonna jolla on uusi emo ja katsoa että pyöriikö se siellä hyvin.
3. Toinenkin asia/info mitä mä jäin kaipaamaan (ehkä muutkin?) Mitenkäs olet kytkennyt 6 (Vai oliko se jopa 8?) -pinnisen virtapiuhan? Voi olla että se on se joka ylikuormittaa koneen. (Palataan tähän jos on aihetta.)
4. www.crucial.com---->kato että sulla on oikea kokoonpano
--->http://www.memtest.org/#downiso--->Testaa muistit.
5. Tätä voi vaikka heti ensimmäisenäkin tehdä. Emon paristo pois ja nollaa BIOS:it. Itse en usko että vika on täällä kun se kerran jää käymään kolmannen kerran jälkeen. Mutta kokeilaan nyt kaikki mahikset niin voidaan siirtyä softan puolelle seuraavaksi.
Sori, tässä tuli taas ihan helvetinmoinen litania hommia mitkä vie aikaa ja kärsivällisyyttä. Mutta toivottavasti tästä on jotain apua!
Good luck, my friend!
Archipelago Technics - Connecting Stuff
Homer: Welcome to the internet, my friend, how can I help you?
Comic Book Guy: Im interested in upgrading my twenty eight point eight kilobaud internet connection to a one point five megabit fibre-optic T-1 line. Will you be able to provide an IP router thats compatable with my token ring ethernet LAN configuration?
Homer: (after long pause) Can I have some money now?
|
Senior Member
5 tuotearviota
|
6. kesäkuuta 2011 @ 13:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Mitenkä powerin laita? Minkälainen?
|
Hutbazku
Newbie
|
7. kesäkuuta 2011 @ 15:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Minulla ei ole intekroitua näyttistä.Itse en ole Tietokonetta kokoonpannut joten en tiiä powerin piuhoista ja en tiiä pCI-e hommista. Lähetän koneen huoltoon. Mistä Saa laatikoita.
Ja Poweri oli Corsair 550W Ja BIOS on nollattu.
|
Mainos
|
  |
|
Moderator
6 tuotearviota
|
7. kesäkuuta 2011 @ 15:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Linuxia kannattaa vielä kokeilla. Siitä saa osviittaa onko vika raudassa vai softapuolella. Ubuntu ja Mint ainakin ovat helppokäyttöisiä ja helposti lähestyttäviä, eikä maksa kuin tyhjän DVD-levyn verran. Boottaavalla muistitikulla pääsee ihan ilmaiseksi.
E: Live-CD-toiminnolla pystyt siis käyttämään konetta ilman mitään muutoksia.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. kesäkuuta 2011 @ 15:48
|