Tehokone 2000 euroa
|
|
AfterDawn Addict
21 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 16:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86: Takuista ei kokemuksia mutta hinnoittelussa olisi kyllä toivomisen varaa. Yksittäiset tuotteet saattavat olla joissakin tapauksessa halvempia mutta kokonaisuutena melko arvokas kauppahan se on...
Omat takuukokemukset verkkokaupasta ovat aina olleet myönteisiä, ovat hoitaneet asiansa ajoissa ja toimiva tuote on aina tullut takaisin. Enkä niin tiedä noista kovista hinnoista, koneen komponenteissa ehkä mutta muuten edullinen paikka.
Joo hyvin toimii takuu. Kokemusta on ja hinnat vaihtelevat välillä on hyviä tarjouksia.
890GX Extreme3,Phenom II X6 1055T,Mugen 2,GTX 460 OC,Kotelo R3,HyperX 2x2GB DDR3 1600MHz,Kiintolevy F3 1TB,
Blu-ray,Antec TruePower 550W,BenQ 24LED,Acer V223HQ,Creative Gigaworks T3,Razer Arctosa,Logitech G400,Siberian V2 Blue Edition,G27 Ratti,Asus X5DC läppäri,Samsung 6-sarjan 40,PS3 320Gb,NuForce NE700X,Brother MFC-J6710DW, Nokia Lumia 800, Motorola Razr Maxx, B&W C5 mobile headphones
|
rarehanu
Inactive
|
11. kesäkuuta 2011 @ 16:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rarehanu: Verkkokauppa.com:ista nyt viimeiseksi kannatta katsoa mitään.
Kovat hinnat ja paskat takuut.
Takuista ei kokemuksia mutta hinnoittelussa olisi kyllä toivomisen varaa. Yksittäiset tuotteet saattavat olla joissakin tapauksessa halvempia mutta kokonaisuutena melko arvokas kauppahan se on...
Vertailun arvoisia liikkeitä ovat käytännössä
Jims
Lapstore
MediaTech
Silent rig
Multitronic
tietokonekauppa
Kolmen ensimmäisen tarjouksia kannattaa seurata muron puolella.
Aikakin minun mielestäni jos on kysymyksessä täsmälleen sama tuote, heti hinnan jälkeen tärkein asia on takuu.
Verkkokauppa ei edes kehtaa ilmoitta sivuillaan takuu-aikaa kun se on joka tuotteella se vuosi ja esim. Jimm´sillä saman rojun takuu voi olla jopa 5 vuotta.
Kannatta kiinnittää huomiota (ja myös välttää) niitä myyjiä jotka ei edes kehtaa (tai yleensä jostain muusta syystä) ilmoittaa tuotteelle myönnettävää takuuta.
Hyviä ostopaikkoja on ainakin mainitsemasi Jimm´s Pc Store, Lapstore, Multitronic ja Tietokonekauppa, muista ei kokemuksia.
Verkkokauppa on kyllä ihan syvältä, huono palvelu yms.
Sama kun K-kauppa houkuttelee ihmisiä mutamalla hassulla tarjouksella.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2011 @ 17:05
|
rarehanu
Inactive
|
11. kesäkuuta 2011 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sidrend: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rarehanu: Verkkokauppa.com:ista nyt viimeiseksi kannatta katsoa mitään.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86: Takuista ei kokemuksia mutta hinnoittelussa olisi kyllä toivomisen varaa. Yksittäiset tuotteet saattavat olla joissakin tapauksessa halvempia mutta kokonaisuutena melko arvokas kauppahan se on...
Omat takuukokemukset verkkokaupasta ovat aina olleet myönteisiä, ovat hoitaneet asiansa ajoissa ja toimiva tuote on aina tullut takaisin. Enkä niin tiedä noista kovista hinnoista, koneen komponenteissa ehkä mutta muuten edullinen paikka.
"ovat hoitaneet asiansa ajoissa ja toimiva tuote on aina tullut takaisin", no jos se on takas tullut toimivana niin onko se ollut alunperin viallinen?
Koska minun kokemuksen mukaan verkkokaupasta ei välttämättä edes saa toimivaa tuotetta, kuin pitkän taistelun jälkeen jos silloinkaan.
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 17:48 |
Linkki tähän viestiin
|
En halua modettaa mutta muokkaa tekstiäsi älä kirjoita uutta viestiä oman viestisi perään. ;) Tällaisen ilmaisen neuvon heitän tähän väliin :)
Project "Carbage Can" *Enthusiast Overclocker & Gamer*
Red Bull antaa siivet, Koskenkorva antaa nelivedon!

|
rarehanu
Inactive
|
11. kesäkuuta 2011 @ 18:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86: En halua modettaa mutta muokkaa tekstiäsi älä kirjoita uutta viestiä oman viestisi perään. ;) Tällaisen ilmaisen neuvon heitän tähän väliin :)
No älä sitten modeta jos et haluu ja mikä siinä nyt sua rassaa, jos sen tekee eritavalla kun sä ilmeisesti tekisit.
Mä en ainakaan kaipaa sun huonoja, vitun ilmaisia neuvoja.
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 18:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rarehanu: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86: En halua modettaa mutta muokkaa tekstiäsi älä kirjoita uutta viestiä oman viestisi perään. ;) Tällaisen ilmaisen neuvon heitän tähän väliin :)
No älä sitten modeta jos et haluu ja mikä siinä nyt sua rassaa, jos sen tekee eritavalla kun sä ilmeisesti tekisit.
Tapa ei ole minun vaan se lukee säännöissä joihin sinun ilmeisesti kannattaa tutustua. Tuplapostaukset ei minua rassaa mutta modeja rassaa ja parhaassa tapauksessa vetävät tunnuksesi roskakoriin. Myös keskustelu tavassasi on hieman toivomisen varaa. Hyvät tavat kunniaan, sotakirveet kaivoon.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2011 @ 18:41
|
ropsu44
Member
|
11. kesäkuuta 2011 @ 18:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Tää aihe on vähän menny väärään suuntaan.
Kone:
Asus Matrix GTX 580, i5-2500k, Asus P76 sabertooth lga1155, 2x WD 1,5 tb caviar green ja Corsair Force GT 120GB+ 90GB GT, Corsair H100, G Skill 4x4 16gb 1600mhz,CORSAIR 800D, blu ray cd dvd, XFX 1000W 80+ PLATINUM, creative x-fi fatality, 8kpl scythe gentle typhoon 1450rpm tuulettimia, 3 Blacksilent 1200rpm. KAIKKI JOHDOT modattuja.
Oheislaitteet: Asus pro art 1920x1200 näyttö, Razer blackwidow mekaaninen, Razer MAMBA 4G, thermaltake esports 6500dpi, corsair sp2500, Steelseries ja tritton ax720 kuulokkeet, Cyborg Fly 5 ja Iphone 4s
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 18:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ropsu44: Tää aihe on vähän menny väärään suuntaan.
Hieman joo.. Oikeataan "ilmaisesta neuvostani" eteenpäin. Pahoittelen.
Muuten nyt on suurin piirtein pysyny aiheessa, takuu asioiden käsittely ja niiden esille ottaminen kauppoja vertaillessa ei ole pahasta.

|
ropsu44
Member
|
11. kesäkuuta 2011 @ 19:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Onhan se takuu asioista puhuminen tärkeää. Sanoisin, että jimmsistä kannattaa ostaa, ainakin jos asuu samassa kaupungissa kuin myymälä nimittäin silloin on noutaminen ja takuuseen vieminen helpointa.
Kone:
Asus Matrix GTX 580, i5-2500k, Asus P76 sabertooth lga1155, 2x WD 1,5 tb caviar green ja Corsair Force GT 120GB+ 90GB GT, Corsair H100, G Skill 4x4 16gb 1600mhz,CORSAIR 800D, blu ray cd dvd, XFX 1000W 80+ PLATINUM, creative x-fi fatality, 8kpl scythe gentle typhoon 1450rpm tuulettimia, 3 Blacksilent 1200rpm. KAIKKI JOHDOT modattuja.
Oheislaitteet: Asus pro art 1920x1200 näyttö, Razer blackwidow mekaaninen, Razer MAMBA 4G, thermaltake esports 6500dpi, corsair sp2500, Steelseries ja tritton ax720 kuulokkeet, Cyborg Fly 5 ja Iphone 4s
|
zuux_31
Junior Member
|
11. kesäkuuta 2011 @ 20:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Okeii. Vesijäähystä kyllä luovun, kyllä luulis ilmalla pärjäävän. Löysin halvemman corsairin virtalähteen ja keräilin parhaita paloja kaikkien kommenteista. Kyllä otan sen kasauksen, sillä en halua mählätä näin arvokkaita komponentteja. Melu nyt on toisseikkainen, sillä ei nuiden kuullokkeiden alta kauheasti mitään ulkopuolisia ääniä kuulu.
Mietin jo tätä talvella, mutta silloin kannatti odottaa tätä lga1155 kantaa yms. Sitten oli näyttis jne. Nyt vielä kannattaisi odottaa. Ainahan sitä kannattaisi odottaa uutta :'D
SSD:n haluan EHDOTTOMASTI sillä kaverillani se pelittää käyttiksen kanssa aivan älyttömällä nopeudella. Siitä maksan enkä ala odottelemaan. Haluan nyt tehokoneen tämän hetken hyvillä komponenteilla, jotka osuvat budjettiini. Ainahan elektroniikka kehittyy nopeasti, mutta kasataan sitten uusi kone kun tämä ei enään minulle kelpaa. Olenhan päivittänyt pleikkaria ja xboxia ensimmäisistä malleista lähtien. Käytettynä voisi tietty olla järkeä ostaa kone, mutta minua itseä viehättää se että kone on uusi, tietää mistä se on tullut jne.
Näytön lyön lukkoon, koska haluan että se on semihalpa LED, jota voi sitten laneihin kuljetella. Näppäimistön ostin jo käytettynä, hyvän hiiren saan kaverilta halvalla. Pärjään vanhoilla kuullokkeilla siihen asti että löytyy mieluisat, jota saa testattuakin. Kiitos näistä teidän kommenteista, sillä itse en ole juurikaan rautaan liittyvissä asioissa ajan hampailla.
Mites tuo prossujäähy? Ei lue että kävisi LGA1155 Kannalle? Saakohan sen kuitenkin siihen laitettua? Jos ei, niin pitää ottaa joku muu ilmajäähy. Kannattaako nyt ottaa vielä kuorelle lisää laitetuulettimia?
Tässä tämä paketti, joka näyttäisi minusta hyvältä:

|
Senior Member
32 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 20:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2011 @ 20:34
|
AfterDawn Addict
14 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 20:37 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rarehanu: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sidrend: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rarehanu: Verkkokauppa.com:ista nyt viimeiseksi kannatta katsoa mitään.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86: Takuista ei kokemuksia mutta hinnoittelussa olisi kyllä toivomisen varaa. Yksittäiset tuotteet saattavat olla joissakin tapauksessa halvempia mutta kokonaisuutena melko arvokas kauppahan se on...
"ovat hoitaneet asiansa ajoissa ja toimiva tuote on aina tullut takaisin", no jos se on takas tullut toimivana niin onko se ollut alunperin viallinen?
Yleensä takuuseen laitetaan tuote, kun se on viallinen..? Miksi kukaan laittaisi ehjää tuotetta takuuseen?
Define R4 / Asus Z87-A / i5-4670k / Crucial 2x4gb / GTX660 / RX-5300 / 2x F3 1TB / Crucial M4 / Eizo FS2333 / Mionix Naos 7000 / Sidewinder X4 / STR-DH520 + Cambridge Audio Minx Min 10 x5 + Boston Soundware XS Sub / Corsair Vengeance 1500 / Superlux HD330 & HD681B / G27 / PS3 / X360S
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2011 @ 20:39
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 20:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zuux_31: Mites tuo prossujäähy? Ei lue että kävisi LGA1155 Kannalle?
LGA1155 on cooleri kiinnikkeiltään identtinen LGA1156 kannan kanssa. Joten kyllä käy

|
BPVest
AfterDawn Addict
|
11. kesäkuuta 2011 @ 21:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rarehanu: No älä sitten modeta jos et haluu ja mikä siinä nyt sua rassaa, jos sen tekee eritavalla kun sä ilmeisesti tekisit.
Itehän sain viikon bannit vastaavasta mitä sä tossa teit (=2 peräkkäistä viestiä samaan ketjuun).
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti sidrend: Yleensä takuuseen laitetaan tuote, kun se on viallinen..? Miksi kukaan laittaisi ehjää tuotetta takuuseen?
Ei saa toimiin sitä tuotetta, yhteensopivuusongelma esim?
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
Senior Member
4 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 21:08 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zuux_31: Hei! Lomarahat paukahtaa tilille ja nyt aijon todellakin hankkia itselleni peli-/ videoeditointi käyttöä varten uuden koneen. Kokoan myös ensimmäistä kertaa konetta itse.
Ohjelmistot löytyy omasta takaa. Hiiren ja näppiksen voi skipata, jossei makroista ole oikeasti juurikaan hyötyä. SSD oltava, muistikampaa voi vaihtaa, jossei 1600 nopeudesta ole mitään käytännön hyötyä. Onko tälläinen hyvä setti hinta/laatusuhteelta?

Onko virtalähde liian suuri? Tarviinko mitään muuta tuohon, jotta saan koneen toimimaan? Onko järkevää ottaa kasaus näin kalliille kokoonpanolle? Tiedän kyllä jonkun verran kasaamisesta. Tuleekohan koneesta meluisa?
Kiitos paljon kaikille vastaaville immeisille!:)
Lähtisin sandylinjalle hyvällä p67-emolla ja i7 2600k -prossulla. Jos suunnittelet editointihommia, niin i5 2500k ei riitä mihinkään, tuntuu että i7 2600k:ssakin saisi olla potkua enemmän, mutta 2011 ja sen uudet prossut on sitä varten tulossa. Näyttöön kannattaa satsata myös, h- tai p-ips 24-tuumaisena irtoaa 400 euron pintaan, HP:lta tai Delliltä tai Asukselta löytyy sopiva.
Edit: Lähin kommentoimaan aloitusta eli en lukenut ketjua. Ihan tolkkuhan siitä näyttää tulevan. Olet näköjään luopunut itse kasaamisesta, mitä kovasti harmittelen. Itse kasasin ton alla olevan eka koneeni, ja kokemuksena se oli h-vetin opettavainen ja kiinnostava. Ostin kamoja Englannista, Saksasta ja kotimaasta, ja kaikki sujui ilman isoja ylläreitä. Takuun toimivuutta en ole päässyt kokeilemaan, mutta Dellin näytön takuun siirto Suomeen onnistui. Jos uhraat 79 euroa kasauspalveluun, niin menetät hyvin paljon. Tommosta konetta ei näet alusta asti pääse joka vuosi kasaamaankaan, mutta omapa on koneesi. Kasaus kyllä normijärjellä onnistuu, usko pois.
Ronskisti vaan...
Asus P8P67 Pro Rev 3 <> i7 2600K 4,5GHz <> Vertex3 240/SATA3 <> WD CB 1T 7200/SATA3 <> Zotac GTX 580 Amp! <> 4x4GB G.Skill Ripjaws DDR3 1600 CL9 <> Antec Twelve Hundred <> Antec Kühler H2O 920 <> Antec CP-1000 <> Optiarc DVD <> Dell UltraSharp U2711 2560x1440
PCMark7 5999 <> 3DMark Vantage P28929 <> 3DMark 11 P7525 <> 3DMark06 31955
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2011 @ 22:06
|
zuux_31
Junior Member
|
11. kesäkuuta 2011 @ 22:41 |
Linkki tähän viestiin
|
No mietin sitä kasausta vielä. Purin joskus aikoinaan koneista kovot ja tietynmerkkiset emot talteen. Sitten jotkut piti purkaa kokonaan. Ei se rakettitiedettä olekkaan, mutta jotenkin tuo lämpötahnan levittely ja prossun ja sen coolerin asennus vähän mietityttää. On mulla hyvät ohjeet, mutta projektit tuntuu menevän pieleen juuri kun on tärkeää. :D
No kyllä mua hotsittais toi 3D 120hz telkulla. Mulla oli jo 200hz 3D, mutta jotenkin silmät särkee niitten lasien kanssa... Pelit on kyllä oma kokemuksensa 3D:nä, mutta no. Silmät huutaa silti leipää. Sitä pitääpi vielä miettiä.
Taidan kyllä kallistua sen kaupan puoleen, josta koko paketin saa edullisesti tai sitten Jimssiin, jos hintaero ei ole kauhea. Helpommin hoitaa kaikki takuuasiat samassa paikassa. No onko siinä uusien prossujen odotuksessa sitten järkeä? Onko huima ero tiedossa näihin nykyisiin? Entä jos vetää about näillä paketeilla ja vaihtaa sitten prossun, jos se nyt sitten sopiikin?
Kiitos oikeasti, sillä ois rahat mennyt hieman vääriin osiin ilman teitä!!! :)
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 23:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Robustus: Tommosta konetta ei näet alusta asti pääse joka vuosi kasaamaankaan, mutta omapa on koneesi. Kasaus kyllä normijärjellä onnistuu, usko pois.
Itse kasasin viime vuoden aikana kolme ~2000? keskusyksikköä... Omaan käyttöön... No harrastuksensa kullakin.. :)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zuux_31: No kyllä mua hotsittais toi 3D 120hz telkulla. Mulla oli jo 200hz 3D, mutta jotenkin silmät särkee niitten lasien kanssa... Pelit on kyllä oma kokemuksensa 3D:nä, mutta no. Silmät huutaa silti leipää.
Sama homma kun ensimmäiset silmälasit aikanaan ostaa. Tottumis kysymys. Itse en vielä 3D näyttöä omista. Olen puntaroinu itse 2560*1600 näyttöjen ja 3D näytön välillä. Halvimmat 2560 näytöt tosin lähtee ~800? aina moneen tonniin. 120hz 24" näyttö taas maksaa noin 350e+.
3Dtä olen päässyt katsomaan toistaiseksi vain gigantin esittely osastolla. Animaatio leffat näyttävät ihan hienoilta. Tai no.. Näytti enemmän siltä kuin kuvaan olisi laitettu kolme 2D kuvaa eri syvyyksiin. Näytti siis kuin kuvassa liikkuisi kolme eri 2D tasoa. Miten sen nyt selittäisi... olkoon..
Jokatapauksessa noita leffoja ja pelejä pitäisi varmaan pelata pimeässä huoneessa. Kuvaruudun ulkopuolella kaikki välkkyy johtuen vuoropohjaisesta polarisaatiosta (60Hz per silmämuna) Tästä syystä valoisassa tilassa katselu voi rasittaa silmiä alkuun todella paljon ja aiheuttaa näin pään särkyä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zuux_31: Kiitos oikeasti, sillä ois rahat mennyt hieman vääriin osiin ilman teitä!!! :)
Hyvä että ollaan osattu olla avuksi. Sitä vartenhan täällä ollaan.

|
Senior Member
32 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 23:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Näin mä olen homman tehnyt http://imageshack.us/photo/my-images/809/p5191276.jpg/ toivottavasti saa jotain tolkkua tahnan laitosta.
Aika pitkä meisseli on hyvä olla olemassa, sellaiset normi auton aja muiden sen kaltaisten yleiseen korjaus käytöön tarkoitettujen varren pituus on huikkasen lyhyt, coolerin siilipuolen ruuvien kiertämiseen, saahan ne silläkin pikkukikkailulla meiseli vinossa kyseisessä kohteessa.
Jos lipsahtaa saattaa alkaa harmittamaan kokorahan edestä.
http://www.vekoy.com/product_info.php?products_id=1791
terävarren pituus n.150mm koko kyseinen PH 2, 100mm on hieman lyhyt, sille kyllä löytyy koneen kassamisessa muutakin käyttöä.
Kotelon leveys sais kyllä olla kuseiselle coolerille 210mm ei jää paljoa tyhjää sivuseinään tuossakaan leveydessä.
|
AfterDawn Addict
|
11. kesäkuuta 2011 @ 23:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Noin kalliissa koneessa ei kannata säästellä keskusmuistia. Sitä vähintään 8 gigaa. Muuten ihan hyvä kokoonpano minun mielestäni.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. kesäkuuta 2011 @ 23:49
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 23:54 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Noin kalliissa koneessa ei kannata säästellä keskusmuistia. Sitä vähintään 8 gigaa. Muuten ihan hyvä kokoonpano minun mielestäni.
Sitähän on 8gb edestä? et kai katsonut tuota X58 pakettia.. ei sitä kukaan ole suositellut..

|
AfterDawn Addict
|
11. kesäkuuta 2011 @ 23:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Noin kalliissa koneessa ei kannata säästellä keskusmuistia. Sitä vähintään 8 gigaa. Muuten ihan hyvä kokoonpano minun mielestäni.
Sitähän on 8gb edestä? et kai katsonut tuota X58 pakettia.. ei sitä kukaan ole suositellut..
Aah niin olikin. Olinpas sokea...... pitänee mennä nukkumaan....
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
11. kesäkuuta 2011 @ 23:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Vingeri: Noin kalliissa koneessa ei kannata säästellä keskusmuistia. Sitä vähintään 8 gigaa. Muuten ihan hyvä kokoonpano minun mielestäni.
Aah niin olikin. Olinpas sokea...... pitänee mennä nukkumaan....
Mitäpä suotta.. samoilla silmillä huomiseen... :D

|
Senior Member
4 tuotearviota
|
12. kesäkuuta 2011 @ 00:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lerppu86: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Robustus: Tommosta konetta ei näet alusta asti pääse joka vuosi kasaamaankaan, mutta omapa on koneesi. Kasaus kyllä normijärjellä onnistuu, usko pois.
Itse kasasin viime vuoden aikana kolme ~2000? keskusyksikköä... Omaan käyttöön... No harrastuksensa kullakin.. :)
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zuux_31: No kyllä mua hotsittais toi 3D 120hz telkulla. Mulla oli jo 200hz 3D, mutta jotenkin silmät särkee niitten lasien kanssa... Pelit on kyllä oma kokemuksensa 3D:nä, mutta no. Silmät huutaa silti leipää.
Sama homma kun ensimmäiset silmälasit aikanaan ostaa. Tottumis kysymys. Itse en vielä 3D näyttöä omista. Olen puntaroinu itse 2560*1600 näyttöjen ja 3D näytön välillä. Halvimmat 2560 näytöt tosin lähtee ~800? aina moneen tonniin. 120hz 24" näyttö taas maksaa noin 350e+.
3Dtä olen päässyt katsomaan toistaiseksi vain gigantin esittely osastolla. Animaatio leffat näyttävät ihan hienoilta. Tai no.. Näytti enemmän siltä kuin kuvaan olisi laitettu kolme 2D kuvaa eri syvyyksiin. Näytti siis kuin kuvassa liikkuisi kolme eri 2D tasoa. Miten sen nyt selittäisi... olkoon..
Jokatapauksessa noita leffoja ja pelejä pitäisi varmaan pelata pimeässä huoneessa. Kuvaruudun ulkopuolella kaikki välkkyy johtuen vuoropohjaisesta polarisaatiosta (60Hz per silmämuna) Tästä syystä valoisassa tilassa katselu voi rasittaa silmiä alkuun todella paljon ja aiheuttaa näin pään särkyä.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zuux_31: Kiitos oikeasti, sillä ois rahat mennyt hieman vääriin osiin ilman teitä!!! :)
Hyvä että ollaan osattu olla avuksi. Sitä vartenhan täällä ollaan.
kolme kahden tonnin settiä vuodessa! Aika porhoa. Minä nipistin aina tilistä 500, ja aikaa siinä tuhrautuikin. Vielä 240 gigabitin Vertex 3 tulossa, eiköhän se ole sitten valmis. Koukuttavaa touhua kaiken kaikkiaan.
Ronskisti vaan...
Asus P8P67 Pro Rev 3 <> i7 2600K 4,5GHz <> Vertex3 240/SATA3 <> WD CB 1T 7200/SATA3 <> Zotac GTX 580 Amp! <> 4x4GB G.Skill Ripjaws DDR3 1600 CL9 <> Antec Twelve Hundred <> Antec Kühler H2O 920 <> Antec CP-1000 <> Optiarc DVD <> Dell UltraSharp U2711 2560x1440
PCMark7 5999 <> 3DMark Vantage P28929 <> 3DMark 11 P7525 <> 3DMark06 31955
|
Mainos
|
  |
|
AfterDawn Addict
23 tuotearviota
|
12. kesäkuuta 2011 @ 10:13 |
Linkki tähän viestiin
|
Eivät ne tietenkään samaan aikaan kaikki kolme olleet käytössä vaan aina seuraavaan siirryttäessä kauppasin osat pois. Näin väliraha ei jää kamalan suureksi vaikka rahaa kuluukin.

|