User Käyttäjä Salasana  

lauantai 21.6.2025 / 06:59
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone jumiutuu!
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kone jumiutuu!
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member
_
9. kesäkuuta 2011 @ 00:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ongelmana siis seuraava: Yritän asentaa koneeseen Windows-käyttöjärjestelmää. Kuitenkin kun biosista olin boottaus järjestystä muuttamassa, niin kone jumiutu. Biossista katosi tekstit ja muut "laatikot" joiden sisällä tekstiä on ja jäljelle jäi vaan valkoharmaa ruutu. Konetta ei saanu sammumaan millään muulla kuin laittamalla virrat powerista pois. Muutaman kerran olen nyt yrittänyt saada konetta toimimaan. Toisinaan siis jumitus tapahtuu biossissa ja toisinaan kone ei edes kunnolla lähde käyntiin (tuulettimet pyörii jne, mutta näyttöön ei tule kuvaa / pelkkää mustaa ruutua näyttää).

Seuraavia toimenpiteitä olen jo yrittänyt:

- Emon patterin poisto hetkeksi.
- CMOSin nollaus
- Muistikampojen kokeilu yksittäin/eri muisti sloteissa (kokeilin myös toisesta koneesta varmuudella toimivaa muistikampaa)
- Näyttiksen siirtoa toiseen pci-e slottiin
- Powerin vaihto

Kokeilin myös tuollaista diagnostiikka korttia joka antoi luvuksi 26 kun kone jumiutu. En tiedä sitten mitä tarkoittanee :D

Koneen sisältö:

Emolevy: ASUS M2N-SLI Deluxe
Näyttis: ASUS Nvdia 8800GT
Prossu: AMD Athlon 6000+

AsRock 970 Extreme4, AMD Phenom II 960T BE, GTX 560 Ti Top, 8Gb Kingston 1333 MHz, XFX 550 W 80+ bronze, Thermaltake T
3DMark11 P4481 (Basic)
AfterDawn Addict

17 tuotearviota
_
9. kesäkuuta 2011 @ 07:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja kaikki kytkennät olet tarkistanut eikä ole havaittavissa mitään käryn merkkejä esm pullistuneita konkkia tai mitään poikkeavaa. Ota koneesta kaikki virrat pois oottele muutama minuutti ja koeta uudelleen.

iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.
Member
_
9. kesäkuuta 2011 @ 15:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Konkat olen katsonut läpi eikä mitään poikkeavaa ole löytynyt. Kytkennät pitäisi myös olla kondiksessa sekä mitään kärynneitä kohtia ei löydy.

Ja virrat olen ottanut monesti pois ja yrittänyt uudelleen. Aina sama tulos.. pitäisi koittaa toisella näyttiksellä jos vaikka toimis.

AsRock 970 Extreme4, AMD Phenom II 960T BE, GTX 560 Ti Top, 8Gb Kingston 1333 MHz, XFX 550 W 80+ bronze, Thermaltake T
3DMark11 P4481 (Basic)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. kesäkuuta 2011 @ 15:53

BPVest
AfterDawn Addict
_
9. kesäkuuta 2011 @ 16:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jaltsi86:
Konetta ei saanu sammumaan millään muulla kuin laittamalla virrat powerista pois. Muutaman kerran olen nyt yrittänyt saada konetta toimimaan. Toisinaan siis jumitus tapahtuu biossissa ja toisinaan kone ei edes kunnolla lähde käyntiin (tuulettimet pyörii jne, mutta näyttöön ei tule kuvaa / pelkkää mustaa ruutua näyttää).
Powerin merkki ja malli?

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Member
_
9. kesäkuuta 2011 @ 22:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kahta eri poweria olen yrittänyt käyttää, molemmat 500W. Toinen on Nexus NX5000 ja toinen on Chieftec GBS-500AB A. Ja siis tällä hetkellä tuo Chieftec käytössä tässä koneessa ja toimii moitteettomasti.

3DMark11 P4481 (Basic)
Senior Member

5 tuotearviota
_
9. kesäkuuta 2011 @ 23:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos bios tuossa vaiheessa tuota tekee, pelkään, että ongelma voi emolla, mikäli kaikki kytkennät ok.

Internet, Vapaitten ihmisten tapa elää ilman rajoja tai Rajoituksia, ajatus Joka säilyy..
Member
_
9. kesäkuuta 2011 @ 23:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin se voipi olla että emo on sanonut sopimuksensa irti..

3DMark11 P4481 (Basic)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 9. kesäkuuta 2011 @ 23:41

Senior Member

5 tuotearviota
_
10. kesäkuuta 2011 @ 02:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No ei ne onneks oo kalliita, tai sitten riippuu minkälaisia ominaisuuksia kaipaat.
HDMI,peligrafiikkajutut etc.
Tarkista ennen mitään, että kaikki kytkennät on ok, sillä vika voi joskus löytyä ihmeellisimmistä paikoista. Grafiikkakorttikin voi sen tehdä.
Mulla näissä Athlonin X2 64 systeemeissä ei ole tuollasia esiintynyt. XP:tä W7 käytän.
Mutta jos Bios vaiheessa temppuilee, niin oon melko varma,että ongelma on rautapuolella.
Onkonoin
Member
_
10. kesäkuuta 2011 @ 10:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkos "repinon" kone jumiutunu, kun tulee samaa tekstiä noin paljon ?
yussef
Senior Member

18 tuotearviota
_
10. kesäkuuta 2011 @ 10:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Jaltsi86:

Kokeilin myös tuollaista diagnostiikka korttia joka antoi luvuksi 26 kun kone jumiutu. En tiedä sitten mitä tarkoittanee :D

Emolla on Awardin bios. Vikakoodille 26 vikakoodilista sanoo näin:

"test the exceptional situation of protected mode, check the memory of cpu and mainboard."

Siitäpä pähkäilemään ;)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. kesäkuuta 2011 @ 10:17

Senior Member

5 tuotearviota
_
10. kesäkuuta 2011 @ 11:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Onkonoin:
Onkos "repinon" kone jumiutunu, kun tulee samaa tekstiä noin paljon ?

Kenties kannattaa tarkistaa oma kone ensin, mitä tuossa nyt niin paljon samaa on.

Jumiutumisia on joskus ollut, ja eikös virheistä tulisi oppia. On ollut asiakkaiden laitteissa mitä ihmeellisempiä ongelmia.
Ja kunnolla testaamalla laitteita ja yhteyksiä oppii aika paljon.

Internet, Vapaitten ihmisten tapa elää ilman rajoja tai Rajoituksia, ajatus Joka säilyy..
Mainos
_
__

_
Member
_
11. kesäkuuta 2011 @ 15:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nyt oon kokeillut eri näyttiksellä sekä prossulla. Ainoa ero mikä tuli on se että koneen jumiutuessa biossi näkyy :D jostain kun saisi AM2 emon kokeiltavaksi..

3DMark11 P4481 (Basic)
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kone jumiutuu!

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy