Prossu+ jäähdytyskenno
|
|
0900210
Newbie
|
27. heinäkuuta 2011 @ 08:01 |
Linkki tähän viestiin
|
Moi,
Ongelmana on että kone sammuu kuin kynttilä eikä käynnisty uudelleen. Avasin koneen ja huomasin että prossun jäähdytyksestä vastaava kenno oli irti, olisiko syy siinä?
Tarkemmin katseltuani totesin että kiinnitys johon kenno tulee on rikki. Mistäs saisin uuden tilalle?
Kuva rikkinäisestä osasta
-karri-
|
miketso
Senior Member
21 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2011 @ 08:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Uusia prosessoricoolereita saa atk-liikkeistä ja verkkokaupoista, mutta en kyllä tiedä onko noita emolevyn kiinnitysosia erikseen saatavilla. Mikä prosessorikanta kyseessä on (esim. AM2, AM3, LGA1156...)?
Toivottavasti prosessori ei ole myöskään kärähtänyt sen takia että siinä ei ole ollut cooleri kiinni.
|
0900210
Newbie
|
27. heinäkuuta 2011 @ 08:51 |
Linkki tähän viestiin
|
kiitos vastauksesta.
Valitettavasti mulla ei ole mitään käsitystä mikä kanta olisi kyseessä. Mikä olisi järkevin ratkaisu? Uusi prossu, vai uusi cooleri jossa toivottavasti tulisi uusi kanta joka sopisi mun emolevyyn?
kone on siis valmis paketti asus jotain...
-karri-
|
miketso
Senior Member
21 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2011 @ 10:20 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 0900210: kiitos vastauksesta.
Valitettavasti mulla ei ole mitään käsitystä mikä kanta olisi kyseessä. Mikä olisi järkevin ratkaisu? Uusi prossu, vai uusi cooleri jossa toivottavasti tulisi uusi kanta joka sopisi mun emolevyyn?
kone on siis valmis paketti asus jotain...
-karri-
Uuden prosessorin ja coolerinkin hankintaa varten sinun tulee tietää emolevyn käyttämä suoritinkanta. Joko otat selville koneen mallin, joka pitäisi pakettikoneesta löytyä varmaankin kotelon kyljestä tai sitten katsot emolevyn mallin (emolevyn mallinumero kirjoitettu emolevyn pintaan). Voit myös etsiä koneen mukana tulleet paperit ja katsoa niistä. Ilman suoritinkannan tietämistä on mahdotonta suositella mitään korvaavia osia.
|
Moderator
6 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2011 @ 10:27 |
Linkki tähän viestiin
|
AM2:ta tai AM3:lta tuo silmämääräisesti näyttää, eikä nyt tähän hätään tule mieleen muita tuon näköisiä kiinnityskehikoita. Kannattaa kuitenkin varmistaa. Noita kehikoita voi kysellä AD:n kauppapaikalla tai Murossa, jos jollain on ylimääräisenä. Mullakin taitaa yksi pyöriä nurkissa, joten laita yksityisviestiä, jos kiinnostaa.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
0900210
Newbie
|
27. heinäkuuta 2011 @ 10:34 |
Linkki tähän viestiin
|
Kun putsasin pölyt pois ja laitoin koneen vaakataasoon jolloin cooleri lepää ilman kiinnikkeitä niin avot kone toimii hienosti. Eli coolerin uusiminen ja AM2 socket näyttäisi olevan. Voinko ostaa siis uuden coolerin? tuleekohan niissä mukana tuo kiinnityskappale joka minulla on rikki?
-karri-
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2011 @ 10:45 |
Linkki tähän viestiin
|
AM2 tuon pölynalta näyttää pilkottavan.
Uusi cooleri vaan täytyy olla mallia jossa on emon tukilevy mukana. Se korvaa emon aikasemman kiinnityksen.
Näitä tulee yleensä raskaampien ja myöskin kalliimpien jäähyjen mukana.
---Otathan huomioon kopan koko jäähyjä katsellessa!
Tuossa yksi malli esimerkki-> http://www.noctua.at/pdf/manuals/noctua_nh_c12p_se14_manual_en.pdf
Viimisenä AMD.n kiinnitys.
Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. heinäkuuta 2011 @ 10:51
|
Moderator
6 tuotearviota
|
27. heinäkuuta 2011 @ 10:47 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 0900210: Kun putsasin pölyt pois ja laitoin koneen vaakataasoon jolloin cooleri lepää ilman kiinnikkeitä niin avot kone toimii hienosti. Eli coolerin uusiminen ja AM2 socket näyttäisi olevan. Voinko ostaa siis uuden coolerin? tuleekohan niissä mukana tuo kiinnityskappale joka minulla on rikki?
Lämmöt voivat olla aika korkealla, kun jäähyn ja prossun kontakti ei ole kunnollinen.
Juuri tuollaista muovipalaa ei taida tulla missään jäähyssä mukana. Halvemmat (esim. AC Freezer 7 Pro) kiinnittyy tuohon muoviin, joka kuluttajalla on valmiiksi ja kalliimmissa tulee mukana oma kiinnityssysteemi. Vai tuleeko jollekin mieleen joku Mugen 2 tai Ninja 3 halvempi jäähy, jossa on oma kiinnityssysteemi?
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
28. heinäkuuta 2011 @ 02:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. heinäkuuta 2011 @ 02:18
|
Moderator
6 tuotearviota
|
28. heinäkuuta 2011 @ 10:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Nopeasti vilkaistuna noissa taitaa kaikissa kyllä tulla oma kiinnityssysteemi mukana, vaikken nyt päätänä pantiksi laita.
|
Member
9 tuotearviota
|
29. heinäkuuta 2011 @ 19:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Terve! Löysiin kaapista AM2-kantaisen emolevyn, ja siinä ei tietenkään ollut sitä normaalia AM2-kiinnikettä :))) Löytyiisikö keltään AfterDawnilaisilta AM2-Kiinnikettä kaapista pölyä keräämästä. Mutta jos löytyy laita YV:tä mulle niin ostan sen. Muuten emo on: Asus M2R-FVM pakettikoneesta revitty emo :)
/Modet poistakaa minun tili, löytyy jo uusi!!!/
|
AfterDawn Addict
3 tuotearviota
|
3. elokuuta 2011 @ 22:16 |
Linkki tähän viestiin
|
Noissa kaikkissa tuulettimissa RatCon mainitsi on oma kiinnitys emoon joten noi käy 0900210 tapaukseen.
Itse jättäsin tosin Zalmanin oman onnensa nojaan, paperinpainoksi.
Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.
|
Mainos
|
  |
|
Member
|
3. elokuuta 2011 @ 22:36 |
Linkki tähän viestiin
|
tähän offina:mikäs zalmanin jäähyissä on sitten niin huonoa?
Kotikone: MSI Z77A-G43, Intel Core i3 2100, A-Data 1x4gb&1x2gb (6gb),Asus (nvidia) geforce gts450 arctic accelero s1 plus jäähyllä,Asuksen DVD kärytin,Bequiet 500w,Aerocool Strike X One + 1 lisätuuletin, Samsung 830 64gb SSD, seagate barracuda 7200.9 250gb,UV:n väriset neonvalot,TL-WN751ND WLAN kortti, win 7 64bit
Työkone: abit kn9, amd athlon64 x2 5200+ am2 @ 3.1ghz &macho hr02,1,5gb,radeon x1950xt 512mb PCI-E, FSP400-60THN-P 400w,2x80gb western digitalia raidissa 160gb ide ja sata levyt,buffalo wli2 pci g54s, LG:n polttava cd/dvd rw asema,soundblaster live24, jokumikälie kotelo, Win7 32bit
|