User Käyttäjä Salasana  

torstai 19.6.2025 / 15:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > virta ei riitä.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Virta ei riitä.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Alextrasa
Junior Member
_
11. syyskuuta 2011 @ 01:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Moro! Ostin tommosen emolevyn ja luulin sen tukevan AMD 1090T 6x. Prosessori vie 125 w ja emolevy antaa max 95 w.

Huomasin ongelmia heti koska prosessori lukitsi itsenä 800 mhz ja käytti vain muutamaa ydintä. Kokeilin myös muutamia poppakonsteja eli cool'n'quietin poistamista käytöstä ja virta-asetuksien muuttamista. Eli vika todennäiköisesti emolevyssä? Kone ollut käytössä 6 tuntia.

Ja voisitteko suositella minulle jotain hinta/laatu suhteeltaan mahtavaa emolevyä (jossa tuo prossu toimisi täydellä teholla!!). Tässä vähän specsejä:

8 gb ddr3 1333mhz
asus radeon hd 6870
amd phenom II x6 black edition 1090t 3.2 ghz
600w corsair

EDIT: Eli emolevyn tarvii olla ihan perus vaa, en ole ylikellottamassa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. syyskuuta 2011 @ 03:23

Senior Member

3 tuotearviota
_
11. syyskuuta 2011 @ 09:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei kai auta kuin alivoltittaa ja jos menee epävakaaksi volttien puutteessa niin silloin laskea kelloja (senhän se näköjään tekeekin jo automaattisesti). Itse ostaisin uuden emon. Mikä emo on muuten kyseessä.

"Jos se ei ole rikki, korjaan sitä kunnes se on"

Alextrasa
Junior Member
_
11. syyskuuta 2011 @ 20:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
asrock n68 ge3 ucc, mutta joo ei hätiä. Tilasin uuden emolevyn joka tukee 100 % varmasti tuota minun prossuani.
Senior Member

3 tuotearviota
_
11. syyskuuta 2011 @ 21:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaavatpa olla harhaanjohtavia kun itse asrockin sivuilla kerrotaan että tukee Phenom II X6 -prossuja mutta wateista ei puhuta mitään. :S

BPVest
AfterDawn Addict
_
11. syyskuuta 2011 @ 22:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DjZorlag:
Osaavatpa olla harhaanjohtavia kun itse asrockin sivuilla kerrotaan että tukee Phenom II X6 -prossuja mutta wateista ei puhuta mitään. :S
http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=N68-GE3%20UCC

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Senior Member

3 tuotearviota
_
11. syyskuuta 2011 @ 22:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=N68-GE3%20UCC
Joo niinpäs on tukee Phenom x6:sia... mutta vain 95w asti. Saa emoa ostaessa ottaa kyllä kaiken huomioon.

Alextrasa
Junior Member
_
11. syyskuuta 2011 @ 23:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, oma moka. Pitäis aina tarkistaa valmistajan sivuilta että sopiiko, kun kauppojen sivuilla ei yleensä wateista puhuta.
fallout_
Senior Member
_
11. syyskuuta 2011 @ 23:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä tuolla Asrockin sivuilla seisoo aika selvästi:

"Support up to 95W Socket AM3 processors: AMD Phenom? II X6 / X4 / X3 / X2 (except 920 / 940) / Athlon II X4 / X3 / X2 / Sempron processors."

Eli ainut 6 ydin mikä tuohon menisi kiinni on 1065T, jota ei jostain syystä myydä missään.
BPVest
AfterDawn Addict
_
11. syyskuuta 2011 @ 23:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo niinpäs on tukee Phenom x6:sia... mutta vain 95w asti. Saa emoa ostaessa ottaa kyllä kaiken huomioon.
Käytännössä kaikki vähäki paremmat emot tukee 140W. Halparomut asia erikseen.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Senior Member

23 tuotearviota
_
11. syyskuuta 2011 @ 23:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hmm, eikös tuosta 1055T:stäkin ole 95W:n versio olemassa. Mistään sellaista en tosin ole ainakaan itse löytänyt (varmaankin menevät OEM valmistajille, joten itse koneitaan rakentelevat joutunevat tyytymään tuohon 125W:n versioon). Omassa lankussa toimii ainakin 965BE sekä 1090T. Aikoinaan myöskään ECS ei luvannut toimivuutta yli 95W:n prossuille. Mutta juuh, noitten lankkujen kanssa on kyllä joissakin tapauksissa oltava tarkkana.

Olikos sulla muuten uusin BIOS päivitettynä sinne?

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
Mainos
_
__

_
Alextrasa
Junior Member
_
12. syyskuuta 2011 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo, kokeilin päivittää BIOSsia. Ei tulosta.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > virta ei riitä.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy