User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 18.6.2025 / 17:00
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ssd levyn hankinta
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
SSD levyn hankinta
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tuomo1
Junior Member
_
17. syyskuuta 2011 @ 14:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei,

Tarkoitus olisi nyt hommata SSD levy uuteen pöytäkoneeseen ja lisäksi päivittää kahden läppärin kovot SSD, jotta säästyy uuden läppärin hankinnalta. Ajatuksena oli pistää 120Gb pöytäkoneeseen ja 60Gb läppäreihin. Sen verran katsellut, että OCZ Agility 3 olisi nyt sopivassa hintaluokassa ja ilmeisesti olisi tarpeeksi laadukaskin. Miinuksena on, että pöytäkoneeseen tarvitsee erikseen ostaa 3,5" mount bracket. En vielä saanut selville sopiiko nuo varmasti läppäreihin. Koneet on Acer Aspire 5315 ja packard & bellin 2002 ostettu, mallia en nyt muista tarkkaan.

Onko hyviä ehdotuksia nyt muistakin SSD vaihtoehdoista, hinta ei ole kynnyskysymys, mutta en kyllä mene järjettömyyksiin.

- Tuomo
Senior Member

1 tuotearvio
_
17. syyskuuta 2011 @ 15:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
noissakin on aika paljon eroa lukunopeudessa,itsekkin olen suunnitellu jo muutaman viikon SDD-levyn ostoa,vaihto ehdot mitä olen katsellut ovat intel 510 120GB missä on melkeen kaksi kertaa nopempi lukunopeus kuin tossa OCZ Agility 2 120GB levyssä,viellä yksi vaihtoehto mitä olen katsonut on Crucial 128GB.todennäköisesti päädyn tuohon intelin levyyn,vaikka onkin satkun kalliimpi.
Tupe77
Member

2 tuotearviota
_
17. syyskuuta 2011 @ 15:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nopea, edullinen ja 3.5" sovitin mukana.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/...lid-State-Drive
Senior Member

1 tuotearvio
_
17. syyskuuta 2011 @ 15:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tupe77:
Nopea, edullinen ja 3.5" sovitin mukana.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/...lid-State-Drive
katos vaan,no,eipä tarvii enään miettiä minkä ostais.
Tuomo1
Junior Member
_
17. syyskuuta 2011 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Make_72:
noissakin on aika paljon eroa lukunopeudessa,itsekkin olen suunnitellu jo muutaman viikon SDD-levyn ostoa,vaihto ehdot mitä olen katsellut ovat intel 510 120GB missä on melkeen kaksi kertaa nopempi lukunopeus kuin tossa OCZ Agility 2 120GB levyssä,viellä yksi vaihtoehto mitä olen katsonut on Crucial 128GB.todennäköisesti päädyn tuohon intelin levyyn,vaikka onkin satkun kalliimpi.
OCZ Agility 3 vaikuttaa edulliselta ja lupaavat nopeuksiksi huimia lukuja. Mutta nuo luvut on jotain pakattuna siirto ja todellisuus taisi olla jotain 200 paikkeilla. Intelin taitaa kuitenkin olla arvokkaampi kuin olisin valmis maksaa. Kiitos kommenteista.
arffman
Senior Member
_
17. syyskuuta 2011 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Crucial m4 ihan hyvä hankinta :)Lukuja ei kannata tuijottaa liikaa.

Intel i2500k@4,0Ghz | EVGA GTX680 OC 2g | GSkill 2 x 4gb 1333 DDR3 | Gbyte GA-Z77 , Fractal Define R3 | Corsair HX75OW |Noctua NH-D14
Tuomo1
Junior Member
_
1. marraskuuta 2011 @ 19:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Muutama probleema tuli sitten vastaan läppärien suhteen.

Acer aspire 5315 on sata I ilmeisesti (Specs)joten kannattaako tähän laittaa SSD levyä edes, vai onko väylänopeus jokatapauksessa pullon kaula? esim. sataII kylläkin

Toinen prob, olisi tuo p&B läppäri, siinä on IDE liitin, onko järkeviä vaihtoehtoja päivittää kiintolevyn lukunopeutta?
Mainos
_
__

_
Senior Member

1 tuotearvio
_
1. marraskuuta 2011 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
olen tutkiskellu tuota asiaa.jos emolevy ei tue SATA 6 Gb/s niin sillon on aivan sama ostaako semmosen SSD-levyn minkä kirjoitus ja luku nopeus on siinä vähän alle 300MB/s.
mutta jos löytyy tuo 6Gb/s sata emosta niin sillon melkeenpä kannattaa hommata semmonen SSD-levy minkä luku ja kirjoitus nopeus on reilu 500MB/S paikkeilla.pitää myös muistaa laittaa 6Gb sata kaapeli.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > ssd levyn hankinta

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy