CL3 tarkoittaa Cas Latency 3.
Muistit riippuu myös siitä, mikä käyttis koneessa on jne. Kuitenkin nykyään ostetaan joko yksi 4Gt kampa taikka kaksi. Noita kahden gigan muistikampoja on turha ostaa, rupeevat olemaan liian pieniä. Samaan hintaan, ellei halvemmanna irtoaa yksi 4Gt kampa.
Etkä tarvitse 1600mhz kampoja, ne 1333Mhz riittää ihan hyvin.
12800 tarkoittaa 1600HMz muistia noiden muistien CL on muuten 9, XPG tarkoitaa käsitääksen samaan kuin kingstonin XMP elikkä muistit kelottuu automaatisesti mukana intellin setissä.
Siitä en tiedä onko kaikissa intelliä tukevissa XMP tuki pitäis löytyä emon tiedoista, onhan tuo 1600 kelottelussa parempi mitä keskuteluja oon lukenut, corsairin muistaaksen VENGEANCE & tais XMS3 sarja tukea kans tuota, G-Skill saatoi olla Ripjaws X Performance sarjan muistit löytyy valmistajien sivuilta tiedot, samoin varmat emoissa toimivat taulukot.
Siis tuon kysymäsi muistisetin tiedon on -> XPG Gaming Series, DDR3, 1600 MHz, CL9, 4GB (2GB x 2kit) omassa on nuo XPG setin muistit ja automaatisesti antaa 3 arvot mitä voin asettaa yksillä kelloilla, erikelloilla arvot muuttuu.
En ole täysin varma on tuo sitä XMP.tä olen kuitenkin olettanut että on kun kone toimii kaikilla arvoilla, peintä nopeus eroa on kuitenkin havaitavissa eri arvoila joissain koneen suorituksissa, sen verran laiska olen etten ole asiaan enepää alkanut perehtymään vaan tehnyt oman päätelmän, kun XMP.n tarkoituksen tiedän.