User Käyttäjä Salasana  

maanantai 21.7.2025 / 22:58
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > ihan pilvessä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ihan pilvessä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Senior Member

1 tuotearvio
_
12. lokakuuta 2011 @ 07:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
semmosta olen kelaillu jo reilu vuosi sitten et koskakohan mennään siihen että myös käyttöjärjestelmä olisi pilvessä.itse koneella ei tarvitsisi olla kuin kevyt käyttis mikä yhdistäis automaattisesti palvelimelle missä olisi sit itse käyttöjärjestelmä.et noi palvelun tarjoajat esim. saunalahti,sonera ym.myisivät kovalevy tilan palvelimelta ja samalla voisi valita minkä käyttöjärjestelmän haluaa ja mitä softia siihen lisäksi halutaan.itse en tommosta kyllä lähtis ostamaan :D ,aikasemmin tommonen ajatus ei ollut oikeen edes mahdollista mm. hitaiden yhteyksien takia,mut jos jo vuonna 2015 lähes koko suomessa on kuitu käytössä ja mokkulat nopenee entisestään kovaa vauhtia.etuina olis varmaankin se että koneen ei tarvitse olla tehokas ja sitä kautta läppäreiden ja "täppäreiden" akunkestot saisi venytettyä aika pitkiksi,sekä atk-tuki olisi palveluiden tarjoajille helppoa,voisi unohtaa rautapuolen ongelmat lähes kokonaan.sekä käyttöjärjestelmä ei olisi kone kohtainen,vaan pääsisit sinne millä koneella vaan,omilla tunnuksilla.luonnillisesti käyttöjärjestelmän muokkaaminen joiltain osien pitäisi estää tai voisihan niitä olla erinlaisia paketteja.
Lainaus:
Ne rupes meille vittuileen
mutta kai ne on siihen luotu
Ja ne yhteen ääneen totesivat
että täällä on hassista juotu
Ja se pienempi tyystin hermostui
ja sen taskusta löytyi coltti
Kyllä saatana pitäs nyt pilvee saada
kun päällikkö kaiken poltti

Eikä oo pilvee, pilvee, pilvee.
Ei oo pilvee, pilvee, pilvee.
Ne laski kolmeen mielessään
ei osanneet pidempään.
Kysymys: Mitä poliisi halusi?
Vastaus: PILVEEEEEEEEEEEEEEE

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. lokakuuta 2011 @ 07:22

Moderator
_
12. lokakuuta 2011 @ 11:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse tulen ajamaan omat softani aina paikallisesti. En luottaisi kaikkea tietoani ISP:lle, vaikka olisi miten kryptattuja. Tunnukset/salasanat vuotavat kuitenkin jonkun SQL-injektion kautta koko maailmalle ja siitä taas riemu repeää. Mainitsit myös erittäin nopean laajakaistan tarpeen - totta tämäkin. Nykyisellään niillä hädintuskin riittää kaista jota ne ovat ylimyyneet, kyseessä tosin "paikallinen" liikenne, mutta silti letkua tarvitsisi mielellään 1 Gbps molempiin suuntiin bootti/vasteaikojen kitkemiseksi. Tokihan tässä olisi potentiaalia naapurin mummolle, pääsisi ainakin sukulaispoika vähemmällä IT-tukemisella. :)

Säännöt
Ubuntu is an African word meaning "I cant configure Debian"
Kun raportoit tuplaketjua, laita ketjun URL mukaan raporttiin, helpottaa elämää. :)
"Poliisilla on asiakas oikeassa ja pamppu vasemmassa."
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > kaikki muut keskusteluaiheet > ihan pilvessä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy