User Käyttäjä Salasana  
   
sunnuntai 25.5.2025 / 02:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > jäätyily, kaatuilu ja bluescreen (w7 64bit)
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Jäätyily, kaatuilu ja BlueScreen (W7 64bit)
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<123>
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2011 @ 18:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Voithan varmuuden vuoksi kokeilla kovalevyn diagnoosiohjelmaa. Tässä linkissä on varsin kätevä sellainen, joka käy mm. Win7 64 bit systeemiin. Se on Western Digitalin, mutta ilmoittaa yhtä lailla tiedot kaikista muistakin merkeistä.

http://support.wdc.com/product/download...2&sid=3&lang=en

Se vaan taitaa paha kyllä aina kestää kauan siellä Gigantissa...:-)

Revento
Junior Member
_
25. marraskuuta 2011 @ 18:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu kokeillaan, mutta kyllä uskon että kovossa jokin sektori/sektorit vialliset. Näin väittää myös HD Tune Pro. Välillä kone toimii mahtavasti, mutta sitten taas kirjoitettaessa "vikasektorille" menee jumiin.

Varmasti vie ainakin pari viikkoa Gigantilla.. en oikeen tiiä kun ei minkäänlaisista takuupalautuksista kokemusta. Toivottavasti kone tulee kans ehjänä ja toimivana takas..

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. marraskuuta 2011 @ 18:30

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
25. marraskuuta 2011 @ 18:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä ne varmaan koneen kuntoon saa, yleensä vain kestää. Sekä koneilla että korjauksilla on normaalit takuunsa, joten homman pitäisi muuten toimia. Arvelisin, että korjausta auttaa koneen omistajan oma asiantuntemus; jos osaa selittää mikä siinä mättää.

Revento
Junior Member
_
25. marraskuuta 2011 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selvä ja kiitos vastauksesta. Laitan tässä parhaillaan Gigantille viestiä, yritän kuvata ongelman mahdollisimman selkeästi niin eiköhän se tästä. Gigantin asiakaspalvelu on kyllä tähän mennessä (sähköpostin) kautta ollut huippuluokkaa.

E: Voikohan noihin luottaa, etteivät mene yksityisiä tietoja urkkimaan. Esim. selaimeen tallennetut lukuisien palveluiden salasanat, sähköpostisovellus, sekä tiedostot..?

E2: Levy oli ilmeisesti kunnossa tuon testin mukaan. Enpä tuohon kuitenkaan uskalla luottaa, kyllä mä tän taidan kiikuttaa Giganttiin, saavat katsoa mikä on vikana ja lähettää huoltoon jos jotain löytyy.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. marraskuuta 2011 @ 21:54

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
26. marraskuuta 2011 @ 01:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niihin on pakko voida luottaa. Ei huolloilla ole varaa lähteä salasanoja urkkimaan. Kyse ei ole edes pankkiyhteyksistä ja muista suojatuista yhteyksistä. Ei ne pornoakaan hätkähdä, ellei ole rikollista lapsipornoa :-D

Revento
Junior Member
_
27. marraskuuta 2011 @ 12:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
:D Hehe, eipä mulla sellasia koneellani, mut joo tulipa nuo selaimet tyhjättyä. Enemmän tai vähemmän laillisesti ladattuja pelejä ja leffoja/sarjoja koneelta kyllä löytyi. Nyt on kone varmaan vajaa kuukauden reissussa, innolla odotan mitä vikaa siitä loppujenlopuksi löytyy.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2011 @ 12:52

Revento
Junior Member
_
9. joulukuuta 2011 @ 22:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, kone tuli huollosta, aikaakin meni alle luvatun. Hienosti tuntuu ainakin vielä toimivan, kovalevyn vaihtoivat tähän.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
9. joulukuuta 2011 @ 23:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Pitikö asentaa kaikki uudelleen?

Revento
Junior Member
_
10. joulukuuta 2011 @ 01:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kaikki piti asentaa uusiks, olis kertynyt maksettavaa jos olisivat palauttaneet koneen tiedostoineen päivineen. Kannatti ottaa varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. joulukuuta 2011 @ 14:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kysyin koska en ollut varma Gigantin huollon systeemeistä. Näkyy siis olevan aivan samanlaista kuin muuallakin.

Tietysti voi ainakin kokeilla kiintolevyn vaihdon yhteydessä tehdä levykuva koko C: osiosta, ja miksei muistakin, ja palauttaa sitten se kun uusi levy on asennettu. Hyvä vaihtoehto jos on paljon ja muokattuja softia. Tämä toimii niissä tapauksissa, joissa alkuperäinen levyllä oleva käyttis on OK eikä vaurioitunut.

Revento
Junior Member
_
10. joulukuuta 2011 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin, tuohan olis voinut ehkä toimiakin. Tosin tais tällä kertaa myös Windowsissa olla jotain häikkää, tiedä häntä..

Huoltofirma kantoi muuten tässä tapauksessa nimeä Infocare. No, eipä tuo niin paha homma ollut asentaa softia uudelleen, enempi hommaa meni tossa että sai päivitykset ja ajurit laitettua kohilleen.

Toivottavasti tää Toshiban kovo nyt toimii, olis tietysti ollut kivempi jos olisivat erimerkkisen (lue paremman?) kovon laittanut sisään, esim Samsungin tai WD:n valmisteen.

Mutta yllättävän hyvää oli huollon toiminta, en keksi moitteen sanaa.

E: Mitähän tää tarkottaa kun Speccy -koneenseurantasofta sanoo että kovalevyn tyyppi (Device type) = Fixed. Näin oli aiemmassakin kovossa, mutta tarkottaneekohan tuo että kovalevy on joskus jotenkin korjattu? Eli ei olis tehdasuusi kovo sisässä..?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. joulukuuta 2011 @ 22:48

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2011 @ 00:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei se tarkoita käytettyä tai korjattua. Niitä ei juurikaan voi korjata. Testasitko todella sen rikkinäisen kovalevyn Western Digitalin testisoftalla? Käytitkö pikatestiä vai perusteellista, siinä on kaksi tapaa? Kyllä sen pitäisi huomata rikkinäinen levy siinä missä Gigantin huoltokin :-)

Revento
Junior Member
_
11. joulukuuta 2011 @ 01:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se testi ei muistaakseni jotenkin toiminut, tai en osannut katsoa mitä se antoi tulokseksi. Vain pikatestiä taisin kokeilla, mutta olin kuitenkin melko varma kiintolevyn viallisuudesta, kertoihan sen jo törkeän kova raksutuskin. Päätinpä siis viedä suosiolla huoltoon, kun vikailmoituksiakin alkoi antaa. :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 11. joulukuuta 2011 @ 01:13

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2011 @ 11:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Revento:

E: Mitähän tää tarkottaa kun Speccy -koneenseurantasofta sanoo että kovalevyn tyyppi (Device type) = Fixed. Näin oli aiemmassakin kovossa, mutta tarkottaneekohan tuo että kovalevy on joskus jotenkin korjattu? Eli ei olis tehdasuusi kovo sisässä..?
Tässä tapauksessa se tarkoittaa kiinteästi koneen sisälle asennettua, eikä missään lisäportissa (usb, firewire tai eSata) olevaa...

T: Vesku

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
11. joulukuuta 2011 @ 13:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiinnostaa tuo testisofta kun aion jossakin välissä tehdä siitä jutun omille sivuilleni. Pidän edelleenkin sitä varsin toimivana ja helppokäyttöisenä. Tuohon vain pitäisi keksiä linjausta, milloin pitää käyttäjän ajaa nopea ja suppea testi ja milloin täydellisempi.

Kun koneesi nyt toimii, niin muista vastaisuudessakin varmuuskopiointi!

Revento
Junior Member
_
11. joulukuuta 2011 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitoksia Veskulle!

Ja Neptun; No ilmankos olet siitä softasta niin kovin kiinnostunut, harmi kun ei tullut testattua kunnolla. Ja varmuuskopioiden tärkeys tuli nyt viimeinkin selväks, kun meinas jo osuu kohtalo omaan nilkkaan.. :-)
ihc
Junior Member

1 tuotearvio
_
17. joulukuuta 2011 @ 12:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
minulla ilmoitaa bluescreen view saman syyn kaatumiselle ja kyseestä on 1.5kk vanha HP Pavilion dv7-6106so läppäri.
atikmpag.sys atikmpag.sys+741c fffff880`02ccd000 fffff880`02d1c000 0x0004f000 0x4d9686f5 2.4.2011 4:16:21
dxgkrnl.sys dxgkrnl.sys+5d000 fffff880`04217000 fffff880`0430b000 0x000f4000 0x4ce799fa 20.11.2010 11:50:50
dxgmms1.sys dxgmms1.sys+ff07 fffff880`0430b000 fffff880`04351000 0x00046000 0x4ce799c1 20.11.2010 11:49:53
kone kaatuu pelatessa, muuten pelaa todella hyvin ilman mitään ylimääräsiä nikotteluita.
pelit joiden aikana on kaatunut ovat nfs most wanted ja flat out 3
olen myös pelannut nfs the run peliä tällä koneella mutta sen aikana ei ole kaatunut

JaniR

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. joulukuuta 2011 @ 12:09

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
17. joulukuuta 2011 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näytönohjaimeen ja DirectXään tuo viittaa. Mutta silti voi olla kyseessä joko rautapuolen tai softavika. Eivätkä muutkaan mahdollisuudet ole pois suljettuja.
Tutki ajamalla DirectX diagnoosi: Suorita -> (kirjoita) dxdiag

Kun sulla on koneessa takuu, niin sitä kannattaa käyttää hyväksi jos vika ei selviä tai poistu. Lue tämä opastus ja kerro täällä sinisestä ruudusta saatavat tärkeät tiedot, mm sen tunnus:

http://neptunet.net/blogi/tag/bsod/

ihc
Junior Member

1 tuotearvio
_
17. joulukuuta 2011 @ 18:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
0x00000116 fffffa80`07d674e0 fffff880`0412941c 00000000`00000000 00000000`00000002 dxgkrnl.sys dxgkrnl.sys+5d000 x64 ntoskrnl.exe+7cc40 C:\Windows\Minidump\121711-32760-01.dmp 2 15 7601 305 584
tollasia se on huudellu.

JaniR
Revento
Junior Member
_
17. joulukuuta 2011 @ 20:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse lähtisin ensiksi liikkeelle näytönohjaimen ajurin päivityksellä/uudelleenasennuksella. Minkä merkkinen kovo koneessasi on, ettei vaan olis samaa vikaa..?

E: Itse juuri päivitin näytönohjaimen ajurit uusimpaan, sekä muut ajurit jotka jostain syystä eivät nyt olleetkaan uusimmissa versioissaan vaikka piti olla.. Jännä kun Slimdrivers löytää uudempia versioita mutta Windowsin oma ajuripäivityssofta ei. Näin itselläni ainakin ATI:n tuotteiden kanssa nyt ollut

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 17. joulukuuta 2011 @ 22:06

AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
17. joulukuuta 2011 @ 23:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ihc: nuo eivät kuitenkaan ole juuri niitä tietoja jotka ovat tärkeimpiä. Lue tosiaan se opastus, siinä kerrotan missä kohtaa BSODtä tärkeät tiedot ja sen nimi ovat. Tutkitko DirectXn? Yritetään selvittää asiaa todella eikä vain arvailla :-)

Revento: Microsoftin päivitys ei ole tarkoitettukaan seuraamaan sen paremmin softan kuin raudankaan päivitystarvetta. Siellä voi olla joskus satunnaisesti jotakin näyttiksen ajurin päivitystä, mutta se on harvinaista. Ehdottomasti on huolehditava muilla tavoilla muista kuin Windowsin päivityksistä.

Revento
Junior Member
_
18. joulukuuta 2011 @ 11:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selvä juttu, pitänee ajaa SlimDrivers muillakin talouden koneilla tossa joululomalla..
ihc
Junior Member

1 tuotearvio
_
18. joulukuuta 2011 @ 12:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Revento:
Itse lähtisin ensiksi liikkeelle näytönohjaimen ajurin päivityksellä/uudelleenasennuksella. Minkä merkkinen kovo koneessasi on, ettei vaan olis samaa vikaa..?

E: Itse juuri päivitin näytönohjaimen ajurit uusimpaan, sekä muut ajurit jotka jostain syystä eivät nyt olleetkaan uusimmissa versioissaan vaikka piti olla.. Jännä kun Slimdrivers löytää uudempia versioita mutta Windowsin oma ajuripäivityssofta ei. Näin itselläni ainakin ATI:n tuotteiden kanssa nyt ollut
koneeessa on toshipan kova levy ja ajoin western digitalin tarkistuksen ja sieltä ei löytynyt mitään, ihan siis täydellisen trakistuksen. kyllä ajon directx systeemin läpi 32bit ja 64bit, läpi meni molemmilla direcx 11 on koneella tällä hetkellä. täytyy laittaa joku peli pyörii ja kaataa kone että saan kirjoteltua ylös ne tiedot sieltä bluescreenistä.

JaniR
ihc
Junior Member

1 tuotearvio
_
18. joulukuuta 2011 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
STOP: 0x00000116 (0xFFFFFA8005A624E0, 0xFFFFF88003E5441C, 0x0000000000000000, 0x0000000000000002)
atikmpag.sys - address FFFFF88003E5441C base at FFFFF88003E4D000, datestamp 4d9686F5

tämmöiset luki pluescreenissä, päivitin näytön ohjaimen ajurit niin ei kaatunut 3dmarksin 1testiin vaan vasta 1 cpu testin alkuun molemmat graphise testit meni läpi mutta tuota cpu testiä ei alkanut tekemään. joten jotakin apua oli ajureiden päivitämisestä

JaniR
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
18. joulukuuta 2011 @ 13:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Taitaa olla niin, että uusin ATIn ajuri, eli juuri se, jonka olet ilmeisesti ladannut, ei ole vielä oikein stabili. Ellei ole sitten aivan juuri korjattu. Tässä Microsoftin väen tietoa asiasta ja ohjeita:

http://answers.microsoft.com/en-us/wind...bb-e4710277c90d

Jos vieläläkin tulee BSODtä, niin voisi kokeilla hiukan vanhempaa ajuria. Erikoista tässä on silkäli, että tuo virheen tunnus Stop 116 on niin uusi, että perinteiset pysäytysvirhenäyttöjen tunnuslistat eivät sitä vielä tunne.

 
Sivu:<123>
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > jäätyily, kaatuilu ja bluescreen (w7 64bit)
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy