User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 18.6.2025 / 22:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > asrock 970 extreme4, 970 emolevy?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ASRock 970 Extreme4, 970 emolevy?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Etsiva
Newbie
_
26. lokakuuta 2011 @ 16:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En löytänyt ainakaan ihan tällaista valmista ketjua niin aloitan uuden, mutta jos tämä sopii ylläpidon mielestä jonkin ketjun jatkoon niin siirrettäköön sinne.

Eli minulle on tuolla näytönohjainkeskustelussa suositeltu emolevyksi AMD-suoritinkoneeseen emolevyä ASRock 970 Extreme4, 970. Tämä Asrock on minulle aika eksoottinen tuttavuus, tietokoneideni emolevyt ovat olleet yleensä Asus tai Gigabyte. Olen koettanut etsiä tietoa Asrockista ja kyseisestä emolevystä, löysin heidän kotisivunsa, joissa oli jotain tietoa.

Haluaisin kysyä, että millaisia käyttökokemuksia teillä on Asrockin emolevyistä, onko se turvallista hankkia (Silent Rigistä ajattelin kloonikoneen hankkia)? Haluan nimenomaan vakaan alustan sekä työ- että viihdekäyttöön ja sen verran tiedän, että emolevy on tietokoneen perusta.

Ovatko Asrockin emolevyt toimineet teillä hyvin?

Minulle tuli sellainen käsitys Asrockin sivuilta, että tässä emolevymallissa olisi 5 USB 3-porttia, eikö siinä ole yhtään USB 2-porttia? Minulla nimittäin on eräitä laitteita USB2-ajalta kuten Lacien USB-kiintolevy ja Canonin lasertulostin niin haluaisin tietää (molemmat vuodelta 2007 ja siltä vuodelta myös digikamera), että toimivatko tuollaiset muutaman vuoden ikäiset laitteet myös USB3-porttien kanssa?

Intel Core i7-2600, 3,4 GHz / 12 Gt DDR3 / ATI Radeon HD 6850, 1 Gt / 2 Tt SATA 3G, 7200 rpm / tallentava Bluray-asema / 23 tuuman Acerin LCD-näyttö / Linux Ubuntu 13.04 + Windows 7 Home Premium 64.
Senior Member

1 tuotearvio
_
26. lokakuuta 2011 @ 17:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Ovatko Asrockin emolevyt toimineet teillä hyvin?
kyllä ovat,omasta mielestäni asuksen lisäksi parhaita lankkuja.

Lainaus:
Minulle tuli sellainen käsitys Asrockin sivuilta, että tässä emolevymallissa olisi 5 USB 3-porttia, eikö siinä ole yhtään USB 2-porttia? Minulla nimittäin on eräitä laitteita USB2-ajalta kuten Lacien USB-kiintolevy ja Canonin lasertulostin niin haluaisin tietää (molemmat vuodelta 2007 ja siltä vuodelta myös digikamera), että toimivatko tuollaiset muutaman vuoden ikäiset laitteet myös USB3-porttien kanssa?

USB:t ovat yhteen sopivia eli 2.0 laite toimii aivan samalla lailla 3.0 portissa kuin 2.0 portissa.
Lainaus:
- 2 x Rear USB 3.0 ports by Asmedia ASM1042, support USB 1.0/2.0/3.0 up to 5Gb/s
- 1 x Front USB 3.0 header (supports 2 USB 3.0 ports) by Asmedia ASM1042, supports USB 1.0/2.0/3.0 up to 5Gb/s

fallout_
Senior Member
_
26. lokakuuta 2011 @ 17:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Perskivi oli ennen Asuksen tytäryhtiö, mutta taisi irtautua jokunen vuosi sitten. Asrock on suht uusi valmistaja, mutta tuottaa emoja hintahaitarin laidasta laitaan. Itse olen kuullut positiivista palautetta noista emoista, hyviä hintaansa nähden. Esimerkiksi Asuksen emot taitaavat olla eniten myytyjä, mutta niissä löytyy tätä kuuluisaa tuplaboottia. Asrockista en ole mitään tyyppivikoja kuullut.

Ja USB-portit ovat taaksepäin yhteensopivia, eli USB 2 menee USB 3 porttiin. Myös USB 3 menee USB 2 porttiin, mutta toimii vain USB2 nopeudella.
Senior Member

23 tuotearviota
_
26. lokakuuta 2011 @ 17:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ASRock on tietääkseni edelleen Asuksen tytäryhtiö, Asus on vuosien saatossa antanut Rockille enemmän toiminta valtaa, eli ilmeisesti saavat nykyisin tehdä muitakin emolevyjä kuin pelkkää halppis kamaa, mitä ASRock ennen on tehnyt.
Itselläni on ollut useampikin ASRockin emppa, ja pitää sanoa että olen ollut erittäin positiivisesti yllättänyt heidän tuotteisiinsa.

Lähes kaikki nykyisin markkinoilla olevista emolevy valmistajista tekevät päteviä tuotteita. Itse varmaankin kokeilen seuraavaksi MSI:n tai Gigabyten tuotoksia. Asusta en vielä kokeile, johtuen periaattellisista syistä (useimmilla kun noita Asuksia löytyy, niin ostamalla kilpailevan firman tuotteen saattaa yllättyä positiivisesti, mahdollista tietty että pettyykin karvaasti)..

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
Mainos
_
__

_
Etsiva
Newbie
_
26. lokakuuta 2011 @ 22:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos kaikille vastauksistanne, kuulostaa hyvältä :-)

Intel Core i7-2600, 3,4 GHz / 12 Gt DDR3 / ATI Radeon HD 6850, 1 Gt / 2 Tt SATA 3G, 7200 rpm / tallentava Bluray-asema / 23 tuuman Acerin LCD-näyttö / Linux Ubuntu 13.04 + Windows 7 Home Premium 64.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > asrock 970 extreme4, 970 emolevy?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy