User Käyttäjä Salasana  

keskiviikko 18.6.2025 / 17:04
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hp paketti koneseen uus prossu
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Hp paketti koneseen uus prossu
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
jontec95
Junior Member
_
29. lokakuuta 2011 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hei !

Minulla on parivuotta vanha hp:n paketti kone ja haluaisin saada vähän enemmän tehoja niin voiko siihen ostaa parempaa prossua tähän koneseen.Koneenni on hp pavilion elite m9751sc sen minä tiedän et siinä on amd prosessor x3 720 ja emolevy M2N78-LA (violet 3).Voitteko kertoa et voiko tuohon emolevyyn ostaa ja onko se kovin kallis homma.
JP24
Senior Member

3 tuotearviota
_
29. lokakuuta 2011 @ 15:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jontec95:
hei !

Minulla on parivuotta vanha hp:n paketti kone ja haluaisin saada vähän enemmän tehoja niin voiko siihen ostaa parempaa prossua tähän koneseen.Koneenni on hp pavilion elite m9751sc sen minä tiedän et siinä on amd prosessor x3 720 ja emolevy M2N78-LA (violet 3).Voitteko kertoa et voiko tuohon emolevyyn ostaa ja onko se kovin kallis homma.
Kyllä voi ja kaikki 95w amd prossut menee esim II 925, II 940be, II 945.
II 945 = http://koodinvuoksi.net/amd-phenom-ii-x...xed-p-2442.html 150e
II 925 = http://www.pixmania.com/fi/fi/10165288/...25-2-8-ghz.html 75e
Tuota ii 940be ei taida löytyä muuten kuin käytettynä.
Tuo Pixmanian ii 925 toimii 2,8Ghz taajuudella, mutta saa kievyesti nostettua vaikka 3,6Ghziin ilman volttien nostamista, joten silloin se vastaa hyvin näiden 125w amd ii x4 prossujen tehoa.
Hankit myös vaikka freezer pro 7 tai jonkun muun coolerin pitämään prossun viileänä, koska nuo amd sirkkelit ei ole kauhean hyviä.
Jos vaikka ostat ii 925+cooleri niin se on noin 100e ja asennus on erittäin helppo jos osaa olla varovainen.
Ps. Itse ostin tuon ii 925 ja hyvin toimii 3,2Ghz kelloilla(en voi nostaa enempää koska muistit tulee vastaa)

Intel I5 3570k | Corator DS | Asus P8 Z77-V LX2 | Asus GTX 560ti direct Cu2 | Samsung SSD 840 | 8Gt Corsair XMS3 ddr3 | XFX 450w | Hitachi 500Gt HDD | Rosewill Ranger |

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. lokakuuta 2011 @ 15:58

Lerppu
Senior Member
_
29. lokakuuta 2011 @ 15:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Katso koneen manuaalista tai koneen valmistajan tukisivustolta. Sieltä selviää mitä prossuja koneesi emolevy tukee.
JP24
Senior Member

3 tuotearviota
_
29. lokakuuta 2011 @ 15:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Socket type: AM3
TDP: 95 watt
Motherboard supports the following processor upgrades
AMD Phenom II X4 9xx/9xxe/8xx Quad-Core (Deneb)
AMD Phenom II X3 7xx/7xxe Triple-Core (Heka)
AMD Phenom II X2 5xx (Callisto)
AMD Athlon X4 6xx/6xxe (Propus)
AMD Athlon X3 4xx/4xxe (Rana)
AMD Athlon X2 2xx/2xxe (Regor)

Intel I5 3570k | Corator DS | Asus P8 Z77-V LX2 | Asus GTX 560ti direct Cu2 | Samsung SSD 840 | 8Gt Corsair XMS3 ddr3 | XFX 450w | Hitachi 500Gt HDD | Rosewill Ranger |
jontec95
Junior Member
_
29. lokakuuta 2011 @ 16:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo vois kattella et minkä laittaa, mutta miten nuita voi kellottaa, koska minä jostakin kuulin et hp:llä on joku juttu joka estää kellottamisen tai ylipäänsä biossin pääsemisen ja eikö tuo tue 125w prossuja?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. lokakuuta 2011 @ 16:22

JP24
Senior Member

3 tuotearviota
_
29. lokakuuta 2011 @ 16:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo vois kattella et minkä laittaa, mutta miten nuita voi kellottaa, koska minä jostakin kuulin et hp:llä on joku juttu joka estää kellottamisen tai ylipäänsä biossin pääsemisen ja eikö tuo tue 125w prossuja?
Emolevysi ei tue 125w prossuja. Ja kellotus onnistuu nvidia system toolsilla. Se nyt on softa, mutta millä muullakaan keinolla ei pääse kellottamaan.

jontec95
Junior Member
_
29. lokakuuta 2011 @ 16:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo asia nyt paketissa. Kannattaako minun viedä koneenni johonki atk liikkeseen, koska en ole ennen vaihellut prossuja koneelle, vai onko se vaikea vaihtaa?
BPVest
AfterDawn Addict
_
29. lokakuuta 2011 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo asia nyt paketissa. Kannattaako minun viedä koneenni johonki atk liikkeseen, koska en ole ennen vaihellut prossuja koneelle, vai onko se vaikea vaihtaa?
Hommaa jostain romukone ja harjottele sillä. Ei toi vaikeaa oo jos vähän on hajua mitä pitäs tehdä.

Tai sit vie tietsikkaliikkeeseen ellet luota ittees tarpeeks tai et pysty treenaan romulla.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Mainos
_
__

_
jontec95
Junior Member
_
29. lokakuuta 2011 @ 17:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu taidan eka harjoitella ja tehdä ite ja miettiä minkä prossun laitan.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. lokakuuta 2011 @ 17:47

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > hp paketti koneseen uus prossu

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy