Hei, mulla ois semmonen ongelma koneella, että äänet pätkii todella rasittavasti.
Sitä tapahtuu vähän vaihtelevasti, mutta yleensä kerran noin puolessa minuutissa. Ongelma esiintyy musiikkia kuunnellessa, videoita katsellessa ja pelatessa. Tulee sellanen nopee "TRRRR" ja mun pää räjähtää. Kuvaan se ei tunnu vaikuttavan ja sitä tapahtuu vaikka ois kaikki ylimääräset ohjelmat suljettuina.
Koitin useampia kuulokkeita ja ongelma esiintyy kaikilla.
Mitään ääneen vaikuttavia muutoksia en ole koneeseen tehny.
Mulla on käytössä Windows 7 ja ajurit on ajan tasalla. Koneessa ei ole erikseen äänikorttia vaan se on integroituna emolevyssä (Asus M4A785TD-V Evo).
Osaisko joku sanoa, kannattaako mun ostaa uusi äänikortti vai voiko tuo ongelma johtua jostain muusta?
Toivottavasti tää nyt ei ole väärä alue tälle.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti bw2: Mulla on käytössä Windows 7 ja ajurit on ajan tasalla. Koneessa ei ole erikseen äänikorttia vaan se on integroituna emolevyssä (Asus M4A785TD-V Evo).
Mistä ajurit on haettu ?
Joskus Windows 7 ehdottaa windows updaten kautta päivityksiä/ajureita, joita ei kannata käyttää. Itselle tuli jopa näytönohjaimeen, ja tuntui että pelit toimi kolmasosalla siitä mihin näyttis pystyi. Myös äänikortin ajurit tuli, äänet kuulu mutta mikkiä ei saanu kirveelläkään toimimaan. Hain suoraan valmistajan sivuilta niin heti rupes pelaamaan.
En oo kyllä kuullu ennen että emolevyn äänikortti ois menny rikki, vaikka periaatteessa sekin on mahdollista. Auttaako ollenkaan jos laitat kuulokkeiden plugin kiinni, ja vedät takasinpäin ihan millin tai kaks ? Hämärä muistikuva että jollain oli joskus jotain samantyylistä, ettei ihan pohjassa toiminu parhaiten.
Muuten en kyllä keksi mitään jos kerran useampia kuulokkeita kokeiltu.