User Käyttäjä Salasana  
   
perjantai 12.9.2025 / 18:47
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > fujitsu amilo läppärissä vikaa
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Fujitsu Amilo läppärissä vikaa
  Siirry:
 
Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
elema
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 11:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. joulukuuta 2011 @ 16:00

Senior Member

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2011 @ 12:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
koita asentaa tämä nyt aluksi.
elema
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 12:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:56

Senior Member

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2011 @ 13:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
kannattaa varmaan ekana lähtee siitä että tarkistat koneen lämmöt rasituksessa,se onnistuu esim. semmosella softalla kuin speedfan.

jos lämmöt ovat kohallaan voit tarkistaa muistit semmosella softalla kuin Memtest86+.

kovalevy kannattaa eheyttää esim. semmosella softalla kuin Defraggler.

ja siitä sinisestä ruudusta eli BSoD:sta olisi hyvä saada ne tiedot,se kertoisi mihin ongelma viittaa.Täältä löydät ohjeet miten saat sen BSoD:n näkymään,sekä mitä tietoja otat siitä ylös.
elema
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 13:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:56

Senior Member

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2011 @ 13:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti elema:
Seurasin noita BSOD-ohjeita. Ai pitäiskö sen sinisen ruudun tulla välittömästi esiin kun tuolta kävin tuon asetuksen muuttamassa? Vai jääkö se näkyviin vasta silloin kun BSOD sattuu tulemaan seuraavan kerran?
jää näkyviin sit kun semmonen seuraavan kerran tulee.
elema
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 15:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:56

Senior Member

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2011 @ 15:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti elema:
Myös tämmöistä tulee vähänväliä lukemaan: Windows Defender lakkasi toimimasta. Ja samantien tämänjälkeen se isäntäprosessijuttu. Vaikka en tuota defenderiä edes käytä.

Eheytin levyn tuolla ohjelmalla. Sen jälkeen poistin ohjelman Poista ohjelman asennus-jutusta ohjauspaneelista.Defraggler- Kuvake ei lähtenyt kuitenkaan työpöydältä eikä käynnistysvalikolta. Haluan ne myös sieltä pois. Yritin siirtää sitä kuvaketta työpöydältä roskakoriin, mutta tulee lukemaan: Kohdetta ei löytynyt. Se ei sijaitse enää kohteessa C/Käyttäjät/jne...
Miten saan nuo turhat kuvakkeet pois?
boottauksen jälkeen kuvake on varmaankin poistunut,voit myös kokeilla klikata työpöydällä hiiren oikealla ja valita "päivitä".

jos lämmöt ja muistit ovat kunnossa niin ongelmana voi myös olla virus tai joku haitta ohjelma.tämä on tietenkin aivan arvailua ilman sitä BSoD virhe ilmoitusta,mutta sitä odotellessasi sun kannattaa varmaan scannata kone virusten varalta esim. Malwarebytes Anti-Malwarella
elema
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 17:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:56

Senior Member

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2011 @ 17:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
siinä näkyy sun koneesi lämmöt,noi on ihan kohtuulliset kannettavalle,oliko noi lämmöt idles vai rasituksessa ? jos ne pysyy alle 80 asteessa rasituksessa niin sit lämpöjen kanssa ei ole ongelmaa,tossa ei näy näytönohjaimen/piirin lämpöjä näköjään ollenkaan.

luinpa täs sit uudestaan ton sun ekan viestin eli olet jo scannannu konees malwarella ja se löysikin jotain,oletko kokeillut uudestaan et löytääkö se ne samat,jos niin siinä tapauksessa se ei pysty poistamaan niitä.jos ongelma on viruksissa niin ainoa vaihto ehto on sit että otat HijackThis login ja laitat sen sille kuuluvalle ketjulle eli Tänne ja et joku antaa sulle sit ohjeita miten niistä pääsee eroon tai löytyykö sieltä koneesta jotain pöpöjä.
elema
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 19:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:57

Senior Member

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2011 @ 19:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Liittyyköhän tuo satunnainen sammuminen ja tietokoneen pätkiminen toisiinsa?

luultavasti liittyy.
Lainaus:
Onko tuota Malwarebytesiä turvallista pitää koneella yhtäaikaa avastin kanssa? Eikös kaks virustorjuntaohjelmaa sekota konetta?

kyllä on turvallista pitää,avast on virusturva ohjelma ja Malwarebytes taas vain scanneri samoin kuin esim. Superantispyware ja spybot ym.

Lainaus:
Mitähän tässä vielä keksis tehä ku ei oo ongelma poistunut.

sitä on vaikee sanoa mistä vika johtuu kun ei ole tietoa tuosta BSoD virheestä et mikä sen aiheuttaa et onko kyseessä laitevirhe mikä saattaa johtua viallisesta ajurista esim. vai onko kyseessä joku haitta ohjelma.siitä onko kyseessä joku haitta ohjelma selviää oikeestaan ainoastaan HijackThis logista,mistä näkyisi myös onko koneella käynnissä ylimääräsiä tai ristiriitasia sovelluksia.voithan tietenkin kokeilla asentaa ajurit valmistajan sivuilta.
voit katsoa tehtävien hallinnasta mikä sovellus sitä konetta jumittaa tai käyttää prossun tehoja tai muistia paljon sillon kun jumittaa,tehtävien hallintaan pääset painamalla Ctrl+Shift+Esc näppäimiä samaan aikaan.
elema
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 20:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:57

rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
21. marraskuuta 2011 @ 20:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti elema:
Tossa HijackThis logissa lukee että todellakin suositellaan vain ammattilaisille.
Onko tuota ohjelmaa helppo käyttää vai saanko sillä lähinnä jotain tuhoja aikaan?
Mitäs noi ajurit niinku meinaa? Näytönohjaimeenko ne pitäs päivittää? Sellaista en ole ikinä tehnyt.
On sitä HijackThis ohjelmaa turvallista käyttää.. lähinnä tuo termi "ammattilaisille" tarkoittaa että sen login tutkimiseen pitää olla jo tietotaitoa. Ota se logi ja postaa se Make_72:n edellä mainitsemalle alueelle. Tässä kohtaa se on järkevämpi vaihtoehto kuin alkaa summissa päivittämään ajureita.

EDIT:jos osaat käynnistää ohjelman, osaat myös käyttää HijackThis:softaa :)

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2011 @ 20:19

elema
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 20:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:58

Senior Member

1 tuotearvio
_
23. marraskuuta 2011 @ 17:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
http://20.fi/5263 tai http://20.fi/5264

lähtisin nyt siitä että tarkistat sen koneen virusten varalta nyt aluksi tolla Malwarebytesillä ja tarvittaessa laitat HijackThis login sille kuuluvalle ketjulle.

virhe viittaa muisti ongelmiin tai virukseen,kannattais yrittää ne muistit tarkistaa tuolla Memtest86+ sekä tarkista kiintolevy,suorita Chkdsk järjestelmä levylle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. marraskuuta 2011 @ 17:44

elema
Junior Member
_
23. marraskuuta 2011 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:58

Member
_
23. marraskuuta 2011 @ 17:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
The error code KERNEL_DATA_INPAGE_ERROR STOP: 0x0000007A states that the requested page of kernel data from the paging file could not be read into memory. It appears that there are some issues with the hard disk.

Use check disk command for any errors on hard disk -

Warning: Microsoft does not recommend interrupting the CHKDSK process. Microsoft does not guarantee the integrity of the disk if the CHKDSK program is interrupted. For safety you can back up your data before using the check disk command.

Use the check disk commands as follows:
1. Click Start.
2. In search window type 'cmd' and ENTER. Right click and select 'Run as administrator'.
3. Type at the command prompt CHKDSK /P and press ENTER to scan the disk.
4. Then type CHKDSK C: /F /R and press ENTER to repair corrupt sectors, if there are any.

NOTE: The root drive has to be C: and the command may schedule a task at the system startup, if it does, then press Y to schedule a task and restart the computer to perform chkdsk.
Once chkdsk completes, boot to the desktop and then check.

You may refer to the below mentioned link for more details -
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms793989.aspx

http://answers.microsoft.com/en-us/wind...78-499d5d00b65d

On kumma miten vähän saa aikaan,
jos vain lakkaa yrittämästä.
elema
Junior Member
_
23. marraskuuta 2011 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:58

Senior Member

1 tuotearvio
_
23. marraskuuta 2011 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti elema:
Moi. Minkä nuista versioista lataan memtestistä kun on erilaisia? ISO jne...

Koitin laittaa suorita juttuun CHKDSK mutta ei tapahtunut mitään.. Mihin mun pitää toi koodi kirjottaa?
Oon jo yhteensä 3 kertaa tutkinut koneen malwarebytesillä, ei se enää mitään löydä.
komentokehotteeseen eli kaikki ohjelmat->apuohjelmat löytyy tai sit kirjoitat cmd suorita ikkunaan.

Lainaus:
Moi. Minkä nuista versioista lataan memtestistä kun on erilaisia? ISO jne...

se pitää polttaa levylle tai laittaa USB-tiikulle ja kone pitää käynnistää siitä eli mennä biossiin ja laittaa joko se CD/DVD asema tai USB-tikku boottaavaksi,riippuen kumman valitset.sen .iso tiedostona olevan poltetaan CD-levylle ja luonnollisesti se usb versio tikulle.

Lainaus:
No kirjotin siihen komentoriville: CHKDSK /P mutta tuli lukemaan: Parametri ei kelpaa - /P

Mitä mun pitää tarkalleen tohon kirjottaa?
pelkkä CHKDSK riittää niin näet onko levyllä virheitä,voit myös halutessa avata oman tietokoneen ja klikata siellä sitä C: osiota missä käyttis on hiiren oikealla ja valitse se alin eli ominaisuudet ja aukeavasta ikkunasta välilehti työkalut ja sieltä löytyy ylimpänä virheentarkistus,laita molempiin kohtiin "täpit" tarkistuksen asetuksissa,todennäköisesti se ei voi sitä tehdä käyttiksen ollessa käynnissä vaan se ajoittaa sen seuraavan kerran kun käynnistät koneen.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. marraskuuta 2011 @ 18:03

elema
Junior Member
_
23. marraskuuta 2011 @ 18:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:59

Senior Member

1 tuotearvio
_
23. marraskuuta 2011 @ 18:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti elema:
Hei! Nyt tuli lukemaan 4% kohalla:

Tiedostotietuelohko 91232 on lukukelvoton.
4% valmiina.
Virheitä löytyi. CHDSK ei voi jatkaa vain luku-tilassa.

Ja tarkistus loppu siihen......
ongelma näyttäis olevan sit kiintolevyssä,koita korjata virheet(katso edellinen viestini)
oliko siinä BSoD:ssa merkintää .sys päätteisestä tiedostosta ?
elema
Junior Member
_
23. marraskuuta 2011 @ 19:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 2. helmikuuta 2012 @ 20:59

Senior Member

1 tuotearvio
_
24. marraskuuta 2011 @ 19:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti elema:
Kyllä kone näyttää nopeutuneen jonkinverran. Firefox on edelleen silti hieman hidas, ei kyllä ole Ei vastaata tullut enää (ainakaan vielä) mutta silti.
Mistähän johtuu että tehtävienhallinnassa prosesseissa vie Firefox eniten muistia, jopa 95 000 yksikköä. Tämä siis silloin kun firefox on päällä.
se on aivan normaali,itselläni näyttäis nyt vievän siinä 122 000kt paikkeilla,voit yrittää nopeuttaa Firefoxia poistamalla turhat laajennukset ja liitännäiset käytöstä,ne löytyy Työkalut->lisäosat kohdasta.voit myös muuttaa sen Firefoxin asetuksia->Klik
Mainos
_
__
 
_
AfterDawn Addict
_
24. marraskuuta 2011 @ 21:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tai jos haluat vielä nopeuttaa nettiselailua niin poista Firefox ja asenna Google Chrome.. Se on nimittäin kevyempi kuin tulikettu...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. marraskuuta 2011 @ 21:22

 
Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > kannettavat tietokoneet > fujitsu amilo läppärissä vikaa
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy