User Käyttäjä Salasana  

perjantai 26.12.2025 / 19:36
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > uutta näytönohjainta ostamassa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uutta näytönohjainta ostamassa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Tesmeri
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 19:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Päivää!.

Elikkä olisin ostamassa uutta näyttistä, ja en oikeen osaa valita sopivaa joten kaipaisin pientä apua.
Tarkoitus olisi pelata uudempiakin pelejä, hintaa sais olla 200e postikuluineen, mutta ei haittaa jos parikymppiä menee yli. ja HDMI pitäis kans olla vaikka sehän ny on lähes kaikis muutenki :)

Koneen tiedot:
Prossu: AMD Phenom x4 955 3.2Ghz Black edition
Ram: 8Gt
Emolevy: Asus am3+ amd870
Poweri: Chieftec 550w
Näyttis: Nvidia Geforce 9800Gtx/Gtx+
Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 20:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
JP24
Senior Member

3 tuotearviota
_
21. marraskuuta 2011 @ 20:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Alwari:
Tuommoisen ostaisin itse jos budjetti olis 200 euron tietämissä:
http://www.asus.com/Graphics_Cards/NVID...I1GD5/#overview

http://www.vertaa.fi/q/ASUS%20ENGTX560/...__a__200__c__0/
Saat paljon tehokkaamman TI mallin tuosta kortista, kun lisäät 20e bujettiin :) http://www.jimms.fi/tuoteinfo/N560GTX-T...d=1321900288858

Btw jimmsillä on postikulut 0e joten saat sen tuohon 220euron hintaan.

Intel I5 3570k | Corator DS | Asus P8 Z77-V LX2 | Asus GTX 560ti direct Cu2 | Samsung SSD 840 | 8Gt Corsair XMS3 ddr3 | XFX 450w | Hitachi 500Gt HDD | Rosewill Ranger |

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. marraskuuta 2011 @ 20:33

Tesmeri
Junior Member
_
21. marraskuuta 2011 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selvää :) taidan tilata tonlink
jos ei tuu mitään muita parempia vaihtoehtoja :)
JP24
Senior Member

3 tuotearviota
_
21. marraskuuta 2011 @ 21:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Tesmeri:
Selvää :) taidan tilata tonlink
jos ei tuu mitään muita parempia vaihtoehtoja :)
No tehoiltaan gigabyten superoverlock 560ti on parempi mutta hintaa sillä on sitten jo 260e, mutta tuon Msi:n kortin saa kevyesti sinne 1Ghz engine clockkiin jolloin se vastaa jo Gtx570 korttia.

Intel I5 3570k | Corator DS | Asus P8 Z77-V LX2 | Asus GTX 560ti direct Cu2 | Samsung SSD 840 | 8Gt Corsair XMS3 ddr3 | XFX 450w | Hitachi 500Gt HDD | Rosewill Ranger |
Kuupola
Senior Member

3 tuotearviota
_
21. marraskuuta 2011 @ 23:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Josta 560Ti kortista oli jimmsillä murotarjous kattele jos löytyy vielä.

AMD Phenom II x4 955 OC 4.2Ghz @ 1.55V, 8GB 1333Mhz Kingston Dual Channel, HD7850 1050/1300Mhz, Gigabyte 990FXA-UD5, Samsung 830 128Gb

Raspberry Pi B rev. 2 512Mb running Raspbian!
JP24
Senior Member

3 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2011 @ 07:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Kuupola:
Josta 560Ti kortista oli jimmsillä murotarjous kattele jos löytyy vielä.
Ainakin saldot on nollissa.

Eikka83
Member
_
22. marraskuuta 2011 @ 07:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti JP24:
No tehoiltaan gigabyten superoverlock 560ti on parempi mutta hintaa sillä on sitten jo 260e, mutta tuon Msi:n kortin saa kevyesti sinne 1Ghz engine clockkiin jolloin se vastaa jo Gtx570 korttia.
Kevyesti joo, mutta ainakin mulla kun 1GHz engine clock niin rasitustestissä lämmöt nousee hälyttävän nopeasti ja hälyttävän korkealle. Ainakin omasta mielestäni.

3dmark vantagella vakiotehdaskelloilla(muistaakseni 880MHz) testin korkein lämpötila 72 astetta, kellotettuna noin 85 astetta(950MHz - 1GHz). Onko se vielä turvallinen lämpötila? Jostain netin syövereistä luin että max lämpö tuolle kortille olisi 99 astetta. Kuulostaa tosi kuumalta... ? Furmarkilla testatessa kun siinä pyörii joku donitsi, niin lämmöt nousee myös älyttömän nopeasti. Ei minuuttia uskalla sitä pyörittää.

Vai onko tässä mun koneessa joku ahdistava komponentti, mikä niitä lämpöjä nostaa? Huono(alitehoinen) poweri voiko vaikuttaa? Testit tein koneen kylki avonaisena.

Gigabyte GA-MA790GP-DS4H, AMD Phenom II X4 940 BE ~3.6GHz, Scythe Ninja 3, MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II OC 1GB, 4GB DDR2 800MHz, Silverstone Zeus 560W, Win 7 Ultimate 64 bit.
Member

18 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2011 @ 14:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Eikka83:
Kevyesti joo, mutta ainakin mulla kun 1GHz engine clock niin rasitustestissä lämmöt nousee hälyttävän nopeasti ja hälyttävän korkealle. Ainakin omasta mielestäni.

3dmark vantagella vakiotehdaskelloilla(muistaakseni 880MHz) testin korkein lämpötila 72 astetta, kellotettuna noin 85 astetta(950MHz - 1GHz). Onko se vielä turvallinen lämpötila? Jostain netin syövereistä luin että max lämpö tuolle kortille olisi 99 astetta. Kuulostaa tosi kuumalta... ? Furmarkilla testatessa kun siinä pyörii joku donitsi, niin lämmöt nousee myös älyttömän nopeasti. Ei minuuttia uskalla sitä pyörittää.

Vai onko tässä mun koneessa joku ahdistava komponentti, mikä niitä lämpöjä nostaa? Huono(alitehoinen) poweri voiko vaikuttaa? Testit tein koneen kylki avonaisena.
Oletko kokeillut laitttaa vähän parempaa tuuletin profiilia esim. MSI Afterburnerilla? Omassa EVGA:n mallissa on todella laiska profiili oletuksena, sen säätäminen agressiivisemmaksi laskee rasituslämpöjä melkein 10c vaikka ei tuo 85c:kään ole vielä paha lämpö. :)

Prosessori | Emolevy | Muistit | Näytönohjain | Kiintolevy | Kotelo | Virtalähde

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2011 @ 14:43

JP24
Senior Member

3 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2011 @ 15:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Bazilli:

Oletko kokeillut laitttaa vähän parempaa tuuletin profiilia esim. MSI Afterburnerilla? Omassa EVGA:n mallissa on todella laiska profiili oletuksena, sen säätäminen agressiivisemmaksi laskee rasituslämpöjä melkein 10c vaikka ei tuo 85c:kään ole vielä paha lämpö. :)
Mulla pyörii maks 70 astessa kun kellot on 900mhz/4400mhz (vakiot on 830mhz/4000mhz)

Eikka83
Member
_
22. marraskuuta 2011 @ 17:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkohan mulla tossa kotelotuuletuksessa sitten parantamista jos mulla käy noin kuumana tuo. Yksi asia mua ainakin mietityttää kun kaveri laitto mulle ton prossun jäähdyttimen, se kun puhaltaa yläröörin kautta alaspäin. Vaikka mun mielestä se olis ehkä parempi että se puhaltaa kotelosta ilmaa poispäin. Sen kyllä huomasin että tuo näyttis puhaltaa tuosta etureunasta jonkin verran ilmaa pihalle, ja sitä vastaan puhaltaa kotelon etutuuletin, eli toisinsanoen ilma varmaan "pysähtyy" siinä kohtaa ja jäähdyttäminen kärsii.

Spekulaatiota vaan.. Kuva varmaan kertois enemmän kuin sata sanaa..

Kokeilin afterburnerista pistää testin ajaksi puhalluksen 100%, en nyt muista paljonko ne lämmöt tippui testin aikana. Vois sen puhallusprofiilin pistää uusiksi joo niin pysyis lämmöt paremmin kurissa.

Ootteko paljon pistänyt voltteja kun ootte kellottanut? Mitkä olisi hyväksi havaitut kellot/voltit? Semmoset mitä vois käyttää ihan 24/7 ilman vaaraa hajoamisesta.

Gigabyte GA-MA790GP-DS4H, AMD Phenom II X4 940 BE ~3.6GHz, Scythe Ninja 3, MSI GeForce GTX 560 Ti Twin Frozr II OC 1GB, 4GB DDR2 800MHz, Silverstone Zeus 560W, Win 7 Ultimate 64 bit.
JP24
Senior Member

3 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2011 @ 17:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onkohan mulla tossa kotelotuuletuksessa sitten parantamista jos mulla käy noin kuumana tuo. Yksi asia mua ainakin mietityttää kun kaveri laitto mulle ton prossun jäähdyttimen, se kun puhaltaa yläröörin kautta alaspäin. Vaikka mun mielestä se olis ehkä parempi että se puhaltaa kotelosta ilmaa poispäin. Sen kyllä huomasin että tuo näyttis puhaltaa tuosta etureunasta jonkin verran ilmaa pihalle, ja sitä vastaan puhaltaa kotelon etutuuletin, eli toisinsanoen ilma varmaan "pysähtyy" siinä kohtaa ja jäähdyttäminen kärsii.

Spekulaatiota vaan.. Kuva varmaan kertois enemmän kuin sata sanaa..

Kokeilin afterburnerista pistää testin ajaksi puhalluksen 100%, en nyt muista paljonko ne lämmöt tippui testin aikana. Vois sen puhallusprofiilin pistää uusiksi joo niin pysyis lämmöt paremmin kurissa.

Ootteko paljon pistänyt voltteja kun ootte kellottanut? Mitkä olisi hyväksi havaitut kellot/voltit? Semmoset mitä vois käyttää ihan 24/7 ilman vaaraa hajoamisesta.
No mä menen sillain että voltit on 1.025, engine 900mhz/1800mhz ja muistit 2100mhz. Tuo asetus on sama kuin Asuksen directcu2 top versiossa.
Mut jos haluut päästä korkeammalle niin sitten varmaankin voltit 1.050-1,070, engine 950mhz ja muistit 2200mhz.
Sitten 1Ghz kellot saat kun pukkaat voltit sinne 1.10-1.15 ja sitten memory 2400mhz. Mutta noilla 1Ghz kelloilla lämmöt pukkaa menee sinne 80-90 asteen kohdalle rippuen nyt onko tullut hyvä vai sunnuntaimalli.

Ps. Mulla näyttää ainakin pysyvän viileänä pelatessa, eli onneksi ei tullut sunnuntaimallia :)
Edit: No otettiin sitten vielä kuva

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2011 @ 17:42

Member

18 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2011 @ 18:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole ihme jos lämpenee noin onnettomalla ilmankierrolla varustetussa kotelossa.

Prosessori | Emolevy | Muistit | Näytönohjain | Kiintolevy | Kotelo | Virtalähde
Eikka83
Member
_
22. marraskuuta 2011 @ 18:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tässä olis kuva mun kotelon sisältä. Tuo ylin puhallin tuossa vähän mietityttää. Lämpö kuitenkin nousee ylöspäin, mutta sillon kun tota cpu-cooleria asennettiin kaverin kanssa niin se oli sitä mieltä että noinpäin se kuuluu. Ite oon vähän eri mieltä..

Mut jos sen kääntää, niin kantsiiko se laittaa kotelon kattoon vai pitää tuossa cpu-coolerissa kiinni? Vai vaihtaako sen paikkaa kokonaan, vai lisääkö tuulettimia?
Kotelon kylki on umpinainen, sitä ei varmaan kannata lähtee puukottamaan lisätuulettimia varten?

Putsasin vähän pölyjä ja reititin johtoja siistimmin(kuva otettu sen jälkeen), ja vantegella lämmöt nousi 81 asteeseen kun 950MHz ja Mem clock 2200MHz. Eli ilmeisen normaali lämpötila?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2011 @ 19:22

Member

18 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2011 @ 19:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tässä olis kuva mun kotelon sisältä. Tuo ylin puhallin tuossa vähän mietityttää. Lämpö kuitenkin nousee ylöspäin, mutta sillon kun tota cpu-cooleria asennettiin kaverin kanssa niin se oli sitä mieltä että noinpäin se kuuluu. Ite oon vähän eri mieltä..

Mut jos sen kääntää, niin kantsiiko se laittaa kotelon kattoon vai pitää tuossa cpu-coolerissa kiinni? Vai vaihtaako sen paikkaa kokonaan, vai lisääkö tuulettimia?
Kotelon kylki on umpinainen, sitä ei varmaan kannata lähtee puukottamaan lisätuulettimia varten?

Putsasin vähän pölyjä ja reititin johtoja siistimmin(kuva otettu sen jälkeen), ja vantegella lämmöt nousi 81 asteeseen kun 950MHz ja Mem clock 2200MHz. Eli ilmeisen normaali lämpötila?
Ehdottomasti tuo prossujäähyn tuuletin puhaltamaan kotelon takaosaa päin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2011 @ 19:57

Eikka83
Member
_
22. marraskuuta 2011 @ 19:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ehdottomasti tuo prossujäähyn tuuletin puhaltamaan kotelo takaosaa päin.

Okei, pistäiskö sen sitten tonne prossun etupuolelle vai takapuolelle.
Ite laittaisin ehkä tonne takapuolelle, että pääsee vielä joskus käsiksi muisteihin, ne kun on tossa etupuolella.

Member

18 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2011 @ 20:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Parhaan tuloksen saa kun laittaa siihen ''etupuolelle''.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2011 @ 20:00

JP24
Senior Member

3 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2011 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole ihme jos lämpenee noin onnettomalla ilmankierrolla varustetussa kotelossa.
ON se onneton, mutta ei kuule edes lämpeä.
Näytönohjaimen lämmöt alle 70 ja prosessorin on alle 55.
Ja btw toi sivupaneeli on koko ajan auki joten se saa tarpeeksi ilmaa, ja tiedän että pölyttyy helpommin, mutta ne saa sitten putsattua kun on tarve.

Eikka83
Member
_
22. marraskuuta 2011 @ 20:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jäähdytyksen suhteen varmasti joo.. Tulee vaan aika tiukkaa noiden muistien kanssa tuon tuulettimen kiinnitysraudan kanssa.

Tesmeri
Junior Member
_
22. marraskuuta 2011 @ 20:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös se ole niin että jos kotelo on viileempi kun se on auki, niin kotelon tuuletus on päin persettä?. ja taas toisin päin että jos tuulettimet on asennettu oikeisiin paikkoihin, ja oikein päin puhaltamaan ja sillon aukasee kotelon niin lämmöt pitäisi nousta? näin oon ymmärtäny :)
AfterDawn Addict

7 tuotearviota
_
22. marraskuuta 2011 @ 20:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä se mulla on juuri noin että lämmöt nousee pari astetta kun avaa kotelon kyljen. Laittaa piuhat kunnolla ja tuuletus oikein ni ne lämmöt pysyy kurissa ja konekin on hiljaisempi.

Asus ROG Zenith II Extreme Alpha//AMD Ryzen 9 3950X 3.5GHz//Corsair 128GB(4x32GB)//PowerColor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate 16GB GDDR6//Corsair 1600W AX1600i.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. marraskuuta 2011 @ 20:24

Eikka83
Member
_
22. marraskuuta 2011 @ 21:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käänsin nyt tuon prossutuulettimen tuohon etupuolelle, sekä tein oman vähän jyrkemmän profiilin GPU-tuulettimille tuohon afterburneriin, ja ajoin vantagen läpi. Kas kummaa, maksimi GPU temppikin tippui 72 asteeseen :) Siis samoilla 950MHz kelloilla. Eli ilma liikkuu nyt paremmin, kiitokset vinkistä!

Eli 10 asteen parannus :)

munkkeli2
Member
_
23. marraskuuta 2011 @ 07:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Käyttöjärjestelmän nimi Microsoft Windows 7 Home Premium
Versio 6.1.7601 Service Pack 1 Koontikäännös 7601
Muu käyttöjärjestelmän kuvaus Ei käytettävissä
Käyttöjärjestelmän valmistaja Microsoft Corporation
Järjestelmän nimi SEBASTIAN-PC
Järjestelmän toimittaja Acer
Järjestelmän malli Aspire M3910
Järjestelmän tyyppi x64-based PC
Suoritin Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz, 3201 Mhz, 2 ydin(tä), 4 loogista suoritinta
BIOS-versio/päiväys American Megatrends Inc. P01-A3, 17.5.2010
SMBIOS-versio 2.6
Windows-hakemisto C:\Windows
Järjestelmähakemisto C:\Windows\system32
Käynnistyslaite \Device\HarddiskVolume2
Kieli Suomi
HAL-taso Versio = "6.1.7601.17514"
Käyttäjänimi Sebastian-PC\Sebastian
Aikavyöhyke Suomen normaaliaika
Asennettu fyysinen muisti (RAM) 6,00 Gt
Fyysistä muistia yhteensä 5,99 Gt
Fyysistä muistia vapaana 4,20 Gt
Näennäismuistia yhteensä 12,0 Gt
Näennäismuistia vapaana 9,91 Gt
Sivutustiedoston tila 5,99 Gt
Sivutustiedosto C:\pagefile.sys

jääkö järjestelmä jälkeen jos ostan gtx570 tai gtx580 uusi virtalähde pitäisi kanssa ostaa kun vanha on vaan 300w onko jotain hyviä ehdotuksia
AfterDawn Addict

7 tuotearviota
_
23. marraskuuta 2011 @ 15:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
GTX 580 niin siinä jää ainakin kone jalkoihin jos et kellota sitä sama kyllä melkein ton GTX570 kortin kanssa. Jimiltä http://www.jimms.fi/tuoteinfo/P1-550S-XXB9?pid=1322055660648.

Asus ROG Zenith II Extreme Alpha//AMD Ryzen 9 3950X 3.5GHz//Corsair 128GB(4x32GB)//PowerColor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate 16GB GDDR6//Corsair 1600W AX1600i.
Mainos
_
__

_
munkkeli2
Member
_
23. marraskuuta 2011 @ 15:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
ok kiitos tiedosta

Näyttis:HD 7950 Prossu:i5 2500K Emolevy:P8Z77-V LX SSD:120GB HyperX 3K Virtalähde:Kovalevy WD caviar black 1.5 TB sata 6 Gb/s:XFX 550w Kotelo:Antec DF-30
RAM:Kingston hyperX 2x4GB 1600mhz DVD asema:Asus 24x
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > uutta näytönohjainta ostamassa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy