User Käyttäjä Salasana  

torstai 14.8.2025 / 19:42
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uutta pelikonetta mutta ei taitoa/innostusta koota itse, minkälainen valmiskone?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uutta pelikonetta mutta ei taitoa/innostusta koota itse, minkälainen valmiskone?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Gassault
Junior Member

1 tuotearvio
_
27. marraskuuta 2011 @ 00:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei, olen jo jonkin aikaa aikonut ostaa pelikoneen ja olen löytänyt kaksi mieleistä, Katto Budjetti on noin 1500?. Gigantin Sivuilta olen löytänyt tuollaisen: gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/ASM3970228/acer-aspire-m-poytatietokone-am3970_h Ja Jimms PC storesta tuollaisen: jimms.fi/tuoteinfo/CG8350-NRCH21?pid=1322165718087 en voinut laittaa linkkinä jostain kumman syystä...

Noista sitten yritä aloittelija selvittää, no se on selvää että toisessa on parempi näytönohjain, mutta kumpi näistä on siis parempi pelaamisen kannalta? Entä onko joitain muita hyviä koneita joita sillä alle 1500? saisi? Tiedän että Jimms PC storen sivuilta saisi valmiiksi koottuja koneita, mutta mikä niistä olisi paras? Haluaisin mielelläni asiallisia vastauksia, Kiitos jo etukäteen, toivon muuten että tämä tuli oikealle keskustelualueelle.
RatCon
AfterDawn Addict
_
27. marraskuuta 2011 @ 00:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Unohda kaikki valmistapaketit, kootaan sulle itse.
Tarvitsetko näytön mukaan, entä näppis tai hiiri ? Mitään muuta mukaan kuin keskusyksikkö ? Miten käyttöjärjestelmä, sekin mukaan eiks ? Kuulokkeet ? Mitään muuta ?
Gassault
Junior Member

1 tuotearvio
_
27. marraskuuta 2011 @ 13:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tarvitsisin kaikki muut lisävarusteet mutta ehkä parempi että ostan joka tapauksessa valmiskoneen, ujostuttaa sen verran nuo itse kootut, ehkä sitten seuraava parin vuoden päästä... Mutta todella paljon kiitoksia, kaunis ajatus kyllä.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. marraskuuta 2011 @ 16:00

Senior Member

22 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2011 @ 13:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kyllä Jimmsilläkin on kasauspalvelu, eli kone tulee kasattuna ja myös Windows asennettuna jos siitä haluaa maksaa.
http://www.jimms.fi/tuote/JIMMS-KASAUS
http://www.jimms.fi/tuote/JIMMS-ASENNUS

Tai sitten esim. tämä voi olla hyvä:
http://www.silentrig.com/product/1534/t...--la-silent-rig
Intel Core i5 2500K, 8 GB, HD 6950 1GB, Win7 Home Premium

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2011 @ 13:40

Gassault
Junior Member

1 tuotearvio
_
27. marraskuuta 2011 @ 14:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kasaus- ja asennuspalveluista jopa tiesin mutta ainoa ongelma on se että pitäisi tietää mitkä komponentit sopivat yhteen jne. Täytyypä katsoa tuota tonnin konetta...
Moderator

6 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2011 @ 15:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Systemastoresta. Kasattuna ja käyttiksen kanssa vähän päälle 1500 euroa ja pesee minkä vaan markettimikron mennen tullen. Kovalevy on sikahintainen, mutta mahtuu juuri ja juuri budjettiin, niin pistin pakettiin kuitenkin. Tuo on nyt huippuluokkaa joka komponentin osalta. Jossain kohtaa voi säästää, jos tuntuu siltä ettei ko. ominaisuutta tarvitse (esim. prossujäähyksi voi ottaa kevyemmän mallin, jos kellotus ei kiinnosta, emolevyksi Z68 Pro (~100?), näyttikseksi GTX 570 tai HD 6950 jne.).

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Toniman92
Senior Member

1 tuotearvio
_
27. marraskuuta 2011 @ 16:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jep, kannattaa todellakin tuo Axu_n paketti ottaa.

Toniman.

## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
Gassault
Junior Member

1 tuotearvio
_
27. marraskuuta 2011 @ 17:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Yritin katsoa mutta menee yli hilseen, mutta siis mikä äänikortti kannattaisi ottaa ja mun tuurilla sieltä tulis sellane kone joka ei toimi ku siellä on yks osa vääränlaine...
Moderator

6 tuotearviota
_
27. marraskuuta 2011 @ 17:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Gassault:
Yritin katsoa mutta menee yli hilseen, mutta siis mikä äänikortti kannattaisi ottaa ja mun tuurilla sieltä tulis sellane kone joka ei toimi ku siellä on yks osa vääränlaine...
Ääni- ja verkkokortti on valmiina emolevyssä. Pelikäyttöön en ainakaan ihan heti ostaisi erillistä äänikorttia, varsinkaan jos muu hifilaitteisto ei ole todella laadukasta.

Ei tässä ole kyse mistään tuurista. Tilaa sellainen paketti, jota täällä ehdotetaan. Porukka kyllä tietää mitä tekee, eikä noissa osissa juuri prossukantaa pidemmälle tarvitse yhteensopivuuksia miettiä. Kasauspalvelu nyt viimeistään huomauttaa, jos paketissa sattuisi olemaan joku moka.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
RatCon
AfterDawn Addict
_
27. marraskuuta 2011 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuten Axu sanoikin niin kyllä täällä nopeasti kootaa yhteensopivia settejä, sekä aivan varmasti joku ilmoittaa jos jokin osa on väärä. Tuossa Axun setissä ei ole mitään ongelmaa, kaikki osat on laadukkaita ja todella kova pelikone kyseessä. Verkkokortti löytyy jo tuosta emolevystä niinkuin jo sanottiin.
Gassault
Junior Member

1 tuotearvio
_
27. marraskuuta 2011 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No sitten, en tiennyt että tuo emolevy sisältää ne. No jos tuota nyt sitten alkaisi tosissaan katsomaan...
moka1977
Newbie
_
27. marraskuuta 2011 @ 23:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
joo toi vaikuttaa hyvältä hinnankin suhteen, olen itse kirjoittamassa kirjettä rakkaalle joulupukille jos vaikka toisi mulle uuden koneen kun nykyinen jo 4 vuotta vanha ja alkaa pikkuhiljaa yskimään. mutta kertokaas kaikki asiantuntijat että kannattaako laittaa toi core i5 vai core i7 prossu, olen kuullut kaikenlaisia mielipiteitä enemmän ja vähemmän asiantuntijoilta ja ovat suositelleet tota i7:aa vaikka kone on enemmän pelikäytössä jos vaikka täältä saisi vastauksen että kannattaako sijoittaa enemmän rahaa suorittimeen on kumminkin hintaeroa n. 100 ?.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 27. marraskuuta 2011 @ 23:20

Toniman92
Senior Member

1 tuotearvio
_
27. marraskuuta 2011 @ 23:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti moka1977:
joo toi vaikuttaa hyvältä hinnankin suhteen, olen itse kirjoittamassa kirjettä rakkaalle joulupukille jos vaikka toisi mulle uuden koneen kun nykyinen jo 4 vuotta vanha ja alkaa pikkuhiljaa yskimään. mutta kertokaas kaikki asiantuntijat että kannattaako laittaa toi core i5 vai core i7 prossu, olen kuullut kaikenlaisia mielipiteitä enemmän ja vähemmän asiantuntijoilta ja ovat suositelleet tota i7:aa vaikka kone on enemmän pelikäytössä jos vaikka täältä saisi vastauksen että kannattaako sijoittaa enemmän rahaa suorittimeen on kumminkin hintaeroa n. 100 ?.
i5 2500K jollet tietäen tarvi HT ominaisuutta mihinkään. Esim. pelatessa se vain laskee suorituskykyä. Eli i5 2500K.

Toniman.

## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
Member

2 tuotearviota
_
28. marraskuuta 2011 @ 13:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Gassault: Tää foorumi on oikea paikka, jos haluat itsellesi oikeasti tehokkaan ja erinomaisen hinta-laatusuhteen omaavan koneen. Vääriä osasia koneeseen ei tule. Täällä karsitaan turhat "yliheitot" pois, eli ominaisuudet, jotka maksaa hunajaa, muttei kuitenkaan tarjoa mitään hintansa vastineeksi. Samaten tällä foorumilla kootut koneet päihittää todella nuo markettien teho-pc:t, joilla "pyörii uusimmatkin pelit"... Toi Axu_n sulle kasaama kone ei ole enää millään tavalla vertailukelpoinen markettikoneiden kanssa. Tai no hinta nyt joo, mutta muuten...

Eräs huomioitava seikka on myös takuu. Jos otat kokoamispalvelun, niin siihen sisältyy vuoden kokoamistakuu. Takuun aikana myyjä selvittää koneeseen tulevat viat, mikäli vaikuttas olevan rautapuolen vika. Kokoamistakuun jälkeen komponenteille jää vielä omat yksittäiset takuut, joiden kesto vaihtelee osasta riippuen parista vuodesta viiteen, seitsemään vuoteen. Muisteilla on jopa elinikäisiä takuita. Markettikoneille saat vuodesta kahteen, lisähinnasta jopa kolmeen vuotta.

Itse hankin ensimmäisen kootun koneeni viime keväänä tämän foorumin kautta. Päivääkään ei ole tarvinnut katua. Olin tuolloin hankkimassa mielestäni tehokonetta ja laskeskelin paketin valmiiksi ja tarkistelin vielä osien yhteensopivuutta foorumin kautta. Kävikin niin, että kaikki osat tais vaihtua halvempaan ja tehokkaampaan. Kiitos vieläkin foorumilaisille. Alkuperäinen kokoonpano oli vanhempaa i7 (1366 -kanta, vai mikä se oli) ja paketille olis tullu hintaa vajaa 1400e. Foorumin avulla paketti päivittyi uuteen i5 sarjaan ja prossuksi 2500K, hintaa paketille tuli aikalailla tasan 1000e.

Omasta kokemuksestani voin lämpimästi suositella "itse koottua" konetta. Minun kohdallani Lapstore (nykyisin Systemastore) kokosi koneen ja itse asentelin käyttöjärjestelmän ja ajurit. Täällä AD:ssa on erinomainen opas Win7:n asennukseen.

Define R3, i5 2500K, MSI P67 emo, Spinpoint F3 1tb, G.Skill 8Gb ripjaws, Asus GTX 560 Ti DCuII, Antec HCG-520 sekä Win7 64bit//3DMark06 score: 22191
Gassault
Junior Member

1 tuotearvio
_
28. marraskuuta 2011 @ 20:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, nyt olisi koneen osto lähellä mutta tuossa Axun paketissa oleva prosessori ja kotelo on loppuunmyyty, mitkä niiden tilalle? Entäs pitääkö tuohon sitten siis ostaa käyttis ja ''Komponenttien kasaus sisältäen ohjelmistojen asennuksen'' hinta 60,-? Ja sitten sellainen käytännön asia että miten tuonne sitten saa palautettua jos esim. kone hajoaa?
Moderator

6 tuotearviota
_
28. marraskuuta 2011 @ 21:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noniin, nyt olisi koneen osto lähellä mutta tuossa Axun paketissa oleva prosessori ja kotelo on loppuunmyyty, mitkä niiden tilalle? Entäs pitääkö tuohon sitten siis ostaa käyttis ja ''Komponenttien kasaus sisältäen ohjelmistojen asennuksen'' hinta 60,-? Ja sitten sellainen käytännön asia että miten tuonne sitten saa palautettua jos esim. kone hajoaa?
Prossulle ei oikein korvaajaa ole. Tuossa hintaluokassa selkeästi paras ja sen verran suosittu, että luulisin niitä tulevan aika pian lisää. Koteloksi käy melkein mikä vaan ATX-kotelo (näyttikselle vaan täytyy olla tilaa, tuo 580 ei ole se pienin kortti) ja CM ainakin tekee hyviä koteloita: http://www.systemastore.fi/index.php?cPath=1_21_297

Ohjelmistojen (=Windowsin) asennuksesta ei kannata maksaa 30 euroa, jos multa kysytään. Jos osaa asentaa pelin, niin osaa asentaa Seiskankin.

Jos koneeseen tulee jotain ongelmia, niin postilla tai jotenkin muuten takaisin liikkeeseen, niinkuin missä vaan takuupalautuksessa.

Member

2 tuotearviota
_
28. marraskuuta 2011 @ 21:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kannattaa kysyä systemastoresta toimitusaikaa noilla osilla. Voit lähettää ihan asiakaspalveluun viestiä, jossa luettelet noi osat ja tiedustelet erityisesti prossun ja kotelon tilannetta. Noita tuotteita tulee ja menee. Ei varmastikaan ole loppuunmyyty, vain väliaikaisesti loppu.

Toi Fractalin kotelo on oikeasti hyvä. Itselläni oli harkinnassa se tai CM 690II. Laatuvaikutelma oli kuitenkin Fractalin kohdalla kohdillaan, äänieristys omaa luokkaansa, joten päädyin siihen.

Sit se käyttiksen asentaminen. Oikeasti helppo homma. Tähän nykyiseen koneeseen asensin ensimmäistä kertaa käyttiksen (OEM -versio), eikä ongelmia tullut vastaan. Käytin foorumilta löytyvää opasta asennuksen tukena. Puolisen vuotta on kone nyt hyrrännyt, eikä rautapuolella tai softapuolella ole ollut häikän häikkää... (kannattikohan tuota ääneen mainita...). Ja jos asennuksessa tuntuu olevan jotain epäröitävää, niin tälle foorumille kannattaa kääntyä. Saa nopeasti avun. Ostat vaikka asennuslimua sillä rahalla, joka muuten uppoaisi kauppiaan pohjattomaan kassaan.

Define R3, i5 2500K, MSI P67 emo, Spinpoint F3 1tb, G.Skill 8Gb ripjaws, Asus GTX 560 Ti DCuII, Antec HCG-520 sekä Win7 64bit//3DMark06 score: 22191
Gassault
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. marraskuuta 2011 @ 16:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No tuttu kauppasi minulle tälläistä konetta, sillä on jonkinlainen tietokonekauppa: Intel core i7-2600 3.4GHz 8M LGA1155 4C/8T Prosessori, 8 Gb DDR3 1333MHz Keskusmuisti, GF GTX570 1280 Mt PCI-E Näytönohjain, 128Gt SSD, 1Tt SATA 7200rpm Kiintolevy, mukana tulee norton security scan vuodeksi, Logitech S120 Kaiuttimet, hiiri, näppis, Windows 7 Home Premium 64Bit käyttöjärjestelmä, HINTA:1399,-. Onko järkevä ostos? Liian kallis? Entä pyörittääkö tämä niitä ''raskaita pelejä''? Kiitos jos joku jaksaisi vastata. PS. Peleinä esim. Battlefield 3, Skyrim jne... Kun kyselin häneltä niin hän ehdotti tälläistä pakettia... On siis varmaan itse valinnut nuo komponentit.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. marraskuuta 2011 @ 16:02

Member

2 tuotearviota
_
29. marraskuuta 2011 @ 16:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No toi prossu ei oo pelien kannalta se parempi vaihtoehto. Toi on kerroinlukollinen versio kaiken lisäksi. Parempi olis se i5 2500K. Muuten noi vaikuttas olevan kohdillaan. Tota Nortonia et kyllä tarvitse, ilmaiset virusohjelmat on aivan yhtä päteviä. Noista kaiuttimista mulla ei ole kokemusta ja minkälaiset näppis ja hiiri siihen tulis? Onko kotelosta ja powerista tietoa, minkä merkkiset?

Jos vertaa tohon Axu_n tekemään pakettiin, niin Axu_n versiossa on parempi prossu ja tehokkaampi näytönohjain sekä loistava kotelo. Ja takuulla toimiva kokoonpano. Itse kyllä pidän tota sun tutun pakettia hintavana.

Gassault
Junior Member

1 tuotearvio
_
29. marraskuuta 2011 @ 16:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hiirestä tai näppiksistä ei ole tietoa, mutta optisia ovat molemmat... No kaiuttimet minulla on. Mutta onko tuo sopiva hinta? Entä onko tuo mainitsemasi prosessori kalliimpi vai halvempi? Kun meinaan että kyllä hän siihen sellaisen laittaisi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. marraskuuta 2011 @ 16:45

Moderator

6 tuotearviota
_
29. marraskuuta 2011 @ 16:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En kyllä ymmärrä miksi kukaan koneista ymmärtävä laittaisi pelikoneeseen 2600:n. Moniko peli nimittäin tukee HT:tä? Ja ylipäätään miksi kerroinlukittu malli...

E: Ja osista pitäisi tietää enemmän, jotta voisi kunnon mielipiteen sanoa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. marraskuuta 2011 @ 16:54

Mainos
_
__

_
Member

2 tuotearviota
_
29. marraskuuta 2011 @ 16:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No niin. Toi konepaketti jonka Axu_ tänne heitti, niin sehän päihittää hyvinkin ton pelikoneen, jota Gassaultille on kaupattu. Ennemmin rahat tohon koneeseen, joka soveltuu paremmin peleihin. Tehokkaampi näytönohjain ja peleille soveltuva prossu. Ei siinä pitäs olla sen kummemmin epäselvää, kun vielä halvemmallakin sen saa.

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uutta pelikonetta mutta ei taitoa/innostusta koota itse, minkälainen valmiskone?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy