User Käyttäjä Salasana  

tiistai 27.5.2025 / 22:01
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > ulkoisen kovalevyn käyttöoikeudet
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Ulkoisen kovalevyn käyttöoikeudet
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
andyman77
Newbie

1 tuotearvio
_
12. joulukuuta 2011 @ 10:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Osaisiko joku kertoa, miten ulkoisen kovalevyn suojausasetukset muutetaan niin, että siihen saisi täydet käyttöoikeudet?

Ongelmana on siis usb-liitäntäinen WD:n 1 teran kovo, joka on siirretty käytettäväksi koneesta toiseen. Nyt herjaa joka kansiossa, ettei käyttöoikeuksia ole.

Olen yrittänyt tuolta suojaus-välilehdeltä ottaa kaikki oikeudet käyttöön kaikille tileille, ja muille tileille se onnistuukin, mutta LUOJA-OMISTAJA tilin kohdalla tulee ilmoitus "System Volume Information - käyttö estetty." Eikä kansioiden availu tai muokkaaminen onnistu. Edes videoiden katsominen ei onnistu, VLC ilmoittaa ettei tiedostoa voi avata.

Millähän tämän saisi korjattua?

EDIT: Käyttiksenä on siis WIN7.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. joulukuuta 2011 @ 10:46

Senior Member

6 tuotearviota
_
12. joulukuuta 2011 @ 16:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletko koitellut:
Tietokone>Hiiren oikealla klikkaus ko. asemasta>suojaus -välilehti
Ja sieltä pistät kaikille kaikki oikeudet niin pitäis pelittää.

Intel core i7 4700mq, nvidia geforce GTX765m,8GB, 750GB 7200rpm
andyman77
Newbie

1 tuotearvio
_
12. joulukuuta 2011 @ 18:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 7520G:
Oletko koitellut:
Tietokone>Hiiren oikealla klikkaus ko. asemasta>suojaus -välilehti
Ja sieltä pistät kaikille kaikki oikeudet niin pitäis pelittää.
Olen kyllä, sekä koko asemalle että yksittäisiin kansioihin. Kaikkiin muihin tileihin saan nuo täydet oikeudet päälle, mutta LUOJA-OMISTAJA tiliin en. Antaa siis tuon aiemmin mainitun herjan.

Enkä millään ymmärrä miten tämä ko. tili vaikuttaa tähän asiaan, kun kuitenkin olen kirjautunut sisään täysin eri tilillä, ja vieläpä järjestelmänvalvojan oikeuksin...

Mikähän tuo LUOJA-OMISTAJA tili voi oikein olla? Voisin vannoa, että tuon nimistä tiliä en ainakaan itse ole koneelle luonut. Voisiko liittyä jotenkin vanhaan koneeseen, jossa kovalevy oli ennen kiinni?
nescitus
Member
_
12. joulukuuta 2011 @ 18:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ota koko asema omistukseen:

http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/ota_omistukseen.html

Samalla itsellesi pitäisi tulla oikeudet, kun laitat rastin kohtaan "Korvaa omistaja alisäiliöissä ja objekteissa"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. joulukuuta 2011 @ 18:29

andyman77
Newbie

1 tuotearvio
_
12. joulukuuta 2011 @ 19:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti nescitus:
Ota koko asema omistukseen:

http://neko.kapsi.fi/ohje/Windows_7-vinkit/ota_omistukseen.html

Samalla itsellesi pitäisi tulla oikeudet, kun laitat rastin kohtaan "Korvaa omistaja alisäiliöissä ja objekteissa"
KYLLÄ!! Kiitos avusta :)
Mainos
_
__

_
jaskabauer
Newbie
_
14. joulukuuta 2011 @ 21:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vähän sama ongelma minulla:

Minulla on Buffalon usb verkkokovalevy elisan kotiboxissa ja win7. Aikaisemmin toiminut ok, mutta nyt voi ainoastaan katsoa tiedostoja eli ei anna tallentaa levylle mitään, tehdä uutta kansiota tms. Verkossa on viisi konetta (win7,vista,XP)ja kaikista on tallennettu levylle.

Olen yrittänyt muuttaa suojausasetuksia, sekä omistajaa Nescituksen neuvoilla, mutta aina kun painaa OK tulee ilmoitus "Käyttö estetty". Kansioiden asetukset muuttuvat aina takaisin "vain luku"- asetuksisksi, mutta vaikka nekin zekkaa pois, niin ei auta.

UAC:n kytkeminen pois ei auta sekään.

Jos levyn irroittaa modeemista ja liittää suoraan johonkin tietokoneeseen se toimii moitteettomasti kaikilla oikeuksilla.

Mitä voisi vielä yrittää?? Auttaisiko edes kovalevyn formatointi, jos ongelma on verkkoasetuksissa??

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 16. joulukuuta 2011 @ 21:37

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > ulkoisen kovalevyn käyttöoikeudet

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy