User Käyttäjä Salasana  

tiistai 17.6.2025 / 11:15
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kellottamis aikeissa.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Kellottamis aikeissa.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Paketti
Newbie
_
30. joulukuuta 2011 @ 06:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen tässä nyt monta tuntia kattellut ja ihmetellyt ja kokeillut tuota kellottamista. Mistä olisin itse aloittanut olisi ollut BIOS mutta jostain syystä kone on lakannut minua päästämään sinne. Eli yritän mennä BIOSiin sammuttamalla koneen ja käynnistämällä ja painamalla deleteä. Näyttö menee muuten mustaksi mutta valkoinen viiva välkkyy vasemassa yläruudussa.

Nyt sitten olen yrittänyt löytää windowsin kautta säätöjä tekevää ohjelmaa. AMD overdrive ei jostain syystä toimi. Ilmoittaa että ei ole AMD chipsettiä. Joten turvaiduin SetFSB ohjelmaan. Ainut ongelma on että en löydä emon PLL koodia. vaikka taskulampulla läpi sen kävin. Saattaa olla että yö unien jälkeen voi löytyä. Suurinpiirtein tiedän mihin asti uskallan tätä prossua kellottaa mutta olisi kiva tietää vähän vastauksiakin.

Suurin kysymys nyt on tuo BIOSiin pääsy joka kismittää. Mitään en ole tietääkseni vaihtanut sieltä ja ennen olen aivan varmasti päässyt.

Koneen Specsit:

Win 7 home 64bit
Nvidia 560Ti 1gb
8G 800Mhz DDR2
AMD Phenom x3 8450 2.1Ghz (pullonkaula. Uuden näyttiksen takia yritän vähän kellottaa)
AMD690VM-FMH emolevy Fujitsu siemens
BIOS Pheonix - award workstationBIOS v6.00PG

PS. Jos tosiaan osaatte kaivaa PLL tiedon tuosta esiin. Se auttaa tai sitten BIOSiin pääsy auttaa. Windowsin uudelleen asentaminen ei taida onnistua koska levy ei ole tällä hetkellä saatavissa.
AfterDawn Addict

17 tuotearviota
_
30. joulukuuta 2011 @ 07:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos meinaat saada ohjaimesta kaikki irti emolevy kyllä menee uusiksi, koska pakettikoneita ei juurikaan tai ollenkaan pysty kellottamaan joten tuo asia on mietittävä kokonaan uusiksi.

iMac 27" 3.5GHz Quad-core Intel Core i7, Turbo Boost up to 3.9GHz- 8GB 1600MHz DDR3 SDRAM 2X4GB-256GB Flash Storage- NVIDIA GeForce GTX 780M 4GB GDDR5- Apple USB SuperDrive Apple Magic Mouse + Magic Trackpad- Elisa-viihde 100/10 valokuitu. Asus X70AC Series.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > kellottamis aikeissa.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy