Eli olen ostamassa elämäni ensimmäistä pöytäkonetta, tähän asti olen kärvistellyt läppärillä, mutta siirtyminen konsolipelaamisesta koneelle on alkanut poltella jo niin kauan, että väistämätön on edessä. Suurin syy on kuitenkin se, etteivät ohjelmat tahdo enää pyöriä tällä rouskulla.
Koneen ei tarvitse olla mikään tykki, vaan peruskonetta haetaan, jolla pyörisi moitteetomasti adoben ohjelmat, z-brush ja unity. Pientä 3D-mallinnusta teen kanssa, mutta en isossa mittakaavassa. Haluaisin myös pelata myös pelata uusimpia pelejä joten näyttis ei saisi olla mikään ihan susi.
Budjetti rajana on 700e. Tälläistä kokoonpanoa ehdotti toi vertailu:
SATA3 ei nopeuta tavallista kovalevyä yhtään. Pelkkä markkinointikikka, joten siitä ei kannata yhtään ylimääräistä maksaa. Tässä tapauksessa hintaeroa ei juuri ole, mutta saatavuudessa saattaa olla.
Oho, nopeita vastauksia! Kiitoksia vinkeistä. Tarvitsen käyttiksenkin. Ainut mitä on valmiina, on hiiri ja kajarit. Kasauksesta en aio maksaa, mutta en riskeeraa että itse alkaisin sörkkimään. Onneksi omaan nohevia kavereita jotka osaa homman.