User Käyttäjä Salasana  

maanantai 16.6.2025 / 16:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneeseen ei tule virtaa
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Koneeseen ei tule virtaa
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Nikonboxi
Member

1 tuotearvio
_
23. tammikuuta 2012 @ 22:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen kokoamassa uutta tuliterää pöytätietokonetta, mutta kone ei vain tahdo lähteä käyntiin. Kaikki virtakaapelit on ohjekirjan mukaan kytketty ja liitännät tarkistettu.

Emolevyn valot kyllä palavat kun virtalähteessä on virrat päällä ja etupaneelin POWER-painiketta painamalla jotkin emolevyllä olevat pienemmät valot välähtävät aavistuksen verran, mutta muutoin kone ei anna minkäänlaisia elonmerkkejä. Tuulettimet eivät lähde pyörimään eikä kone päästä minkäänlaisia ääniä.

Emolevynä on Asus Crosshair V Formula ja virtalähteenä Corsair GS800.
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
23. tammikuuta 2012 @ 23:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ota kaikki kortit ja muistit irti ja laita takaisin, usein syynä on esim. muisti jota ei ole painettu ihan pohjaan asti.
Member
_
23. tammikuuta 2012 @ 23:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Suosittelen myös tarkastamaan virta/reset nappuloiden kytkennät, että ovat varmasti oikein päin laitettu emoon

AsRock 970 Extreme4, AMD Phenom II 960T BE, GTX 560 Ti Top, 8Gb Kingston 1333 MHz, XFX 550 W 80+ bronze, Thermaltake T
3DMark11 P4481 (Basic)
Member
_
23. tammikuuta 2012 @ 23:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tai kokeile yksi muistikampa kerrallaan kiinni lähteekö käyntiin.

Asrock Extreme 3 gen3 Z68/I5 2500K@4,5Ghz+CM 212-EVO/Asus GeForce 560Ti DirectCUII@980mhz,4200mc 1GB/1TB 3,5"+Kingston SSD 200V+ 120Gb/Acer P236H/HyperX DDR3 8GB@1600Mhz/Nexus RX-6300
Nikonboxi
Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2012 @ 00:11 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos neuvoista! Olen kuitenkin jo lähes kaikkia noita asioita kokeillut. Muistit otettu irti yksitellet ja toimintaa kokeiltu myös ilman muisteja. Kokeiltu ilman mitään lisäkortteja. Reset ja virta -painikkeet on tsekattu ja emolevyllä on myös oma virtapainike, josta koneen pitäisi joka tapauksessa lähteä käyntiin, vaikka etupaneelin virtapainikekytkentä olisi väärin laitettu.

Toivottavasti ei olisi emolevyvika. :(
Senior Member

22 tuotearviota
_
24. tammikuuta 2012 @ 00:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onhan tälläiset ruuvit kotelon ja emolevyn välissä ettet vaan ruuvannut emolevyä suoraan koteloon ?

4/8-pin johto kiinni vasemmassa yläkulmassa emolevyllä?

Tahnat coolerin ja prossun välissä?

ps. toi on roskapoweri.

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2012 @ 00:18

rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2012 @ 00:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hetki sitten etittiin samanlaiseen vikaan vastausta täällä ja lopullinen syyllinen oli ilmeisesti kasauksen aikana asennettu näytönohjain joka oli tehnyt emoon pari muutaman millin viiltoa, siis todella pientä piti kuvastakin ihan kyttäämällä kytätä. eli kato nyt vielä ettei sellasta ole päässyt tapahtumaan..epätodennäköistä mutta tuli vaan mieleen..
Nikonboxi
Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2012 @ 01:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ole tuollaisia kuvan mukaisia ruuveja. Emolevy on kiinni ihan normiruuveilla. Voisiko tuo sitten niin merkittävästi vaikuttaa siihen, että kone ei lähtisi käyntiin?

8-pin johto on kiinni normaalisti. 4-pin johto on kiinni 6-pin liittimellä, josta tietysti jää kaksi pinniä vapaaksi, mutta olettaisin tuon olevan tuohon paikkaan sopiva.

Koitin katsella tuosta emolevystä mahdollisia pintapuolsia vaurioita, mutta sellaisia ei nyt ainakaan omaan silmään osunut... Kiitokset vinkistä kummiskin!

Edit: Prosessori + tahnat on mielestäni oikein laitettu.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2012 @ 01:55

Anthonis6
Junior Member
_
24. tammikuuta 2012 @ 03:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Nikonboxi:
Ei ole tuollaisia kuvan mukaisia ruuveja. Emolevy on kiinni ihan normiruuveilla. Voisiko tuo sitten niin merkittävästi vaikuttaa siihen, että kone ei lähtisi käyntiin?

Olet siis laittanut emolevyn kiinni koteloon ilman korokekkeita? Jos olet, oikosulut aiheuttavat varmasti ongelmia.
Member
_
24. tammikuuta 2012 @ 07:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

8-pin johto on kiinni normaalisti. 4-pin johto on kiinni 6-pin liittimellä, josta tietysti jää kaksi pinniä vapaaksi, mutta olettaisin tuon olevan tuohon paikkaan sopiva.

Koitin katsella tuosta emolevystä mahdollisia pintapuolsia vaurioita, mutta sellaisia ei nyt ainakaan omaan silmään osunut... Kiitokset vinkistä kummiskin!

Joo siinähän se vika tuli, suoraan sanottuna olet itse aiheuttanut koneen hajoamisen, emolevyn ja kotelon väliin on PAKKO laittaa nuo korokeruuvit, muuten hajotat kaikki komponenttisisi samalla. Takuukaan tuskin korvaa viottuneita osiasi koska emon manuaalissa selvästi lukee että nuo ruuvit pitää laittaa sinne koteloon.

Asrock Extreme 3 gen3 Z68/I5 2500K@4,5Ghz+CM 212-EVO/Asus GeForce 560Ti DirectCUII@980mhz,4200mc 1GB/1TB 3,5"+Kingston SSD 200V+ 120Gb/Acer P236H/HyperX DDR3 8GB@1600Mhz/Nexus RX-6300
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2012 @ 07:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ihmettelenpähän itse, kun kokosin omaan koteloon konetta, nii kotelon mukana tuli 2kpl korokeruuveja, jotka oli tarkoitettu mATX koteloon. Kokosin koneen ilman korokeruuveja ja hyvin toimii. Sitä paitsi jos tuohon kotelooni laittaisi korokeruuvit, niin silloin emolevy ei menisi sinne. http://www.jimms.fi/tuote/MERC-ALPHA

X6 960T - 8GB - MATRIX HD7970P - XFX 550W
Member
_
24. tammikuuta 2012 @ 07:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti daolpu:
Ihmettelenpähän itse, kun kokosin omaan koteloon konetta, nii kotelon mukana tuli 2kpl korokeruuveja, jotka oli tarkoitettu mATX koteloon. Kokosin koneen ilman korokeruuveja ja hyvin toimii. Sitä paitsi jos tuohon kotelooni laittaisi korokeruuvit, niin silloin emolevy ei menisi sinne. http://www.jimms.fi/tuote/MERC-ALPHA
Mitenkä niin ei menisi? Sen ymmärtäisi jos tuossa kopassa on jo valmiiksi ns. korotuskohdat, niinkuin näköjään onkin.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2012 @ 07:55

Nikonboxi
Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2012 @ 19:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Rihmasto:

Joo siinähän se vika tuli, suoraan sanottuna olet itse aiheuttanut koneen hajoamisen, emolevyn ja kotelon väliin on PAKKO laittaa nuo korokeruuvit, muuten hajotat kaikki komponenttisisi samalla. Takuukaan tuskin korvaa viottuneita osiasi koska emon manuaalissa selvästi lukee että nuo ruuvit pitää laittaa sinne koteloon.

Jos se nyt sitten tosiaan on hajalla... Harmi sinänsä, jos näin on. Onnekseni ongelma ei ole kuitenkaan minun, vaan koneen oikean omistajan. ;)

Samainen tyyppi oli tuon emolevyn kiinnittänyt, joten oletin sen olevan oikein asennettu. (Tuon ruuvijutun tärkeydestä en tiennyt, mutta sekin olisi luultavasti selvinnyt minulle ohjekirjasta, jos olisin itse koneen alusta asti kasannut.) Itse liitin koneeseen kaikki muut osat.

Vaikka tuo oikosulkukin on mahdollinen, niin alkaa kuitenkin vaikuttaa siltä, että emolevy on alusta asti ollut viallinen. No... Katsotaan, saako takuusta vaihdettua ja toivotaan, että muita osia ei ois mennyt.
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
24. tammikuuta 2012 @ 21:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Jos se nyt sitten tosiaan on hajalla... Harmi sinänsä, jos näin on. Onnekseni ongelma ei ole kuitenkaan minun, vaan koneen oikean omistajan. ;)

Samainen tyyppi oli tuon emolevyn kiinnittänyt, joten oletin sen olevan oikein asennettu. (Tuon ruuvijutun tärkeydestä en tiennyt, mutta sekin olisi luultavasti selvinnyt minulle ohjekirjasta, jos olisin itse koneen alusta asti kasannut.) Itse liitin koneeseen kaikki muut osat.

Vaikka tuo oikosulkukin on mahdollinen, niin alkaa kuitenkin vaikuttaa siltä, että emolevy on alusta asti ollut viallinen. No... Katsotaan, saako takuusta vaihdettua ja toivotaan, että muita osia ei ois mennyt.
Millä perusteella veikkaat emon olleen valmiiksi viallinen?
Nikonboxi
Member

1 tuotearvio
_
25. tammikuuta 2012 @ 00:08 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:

Millä perusteella veikkaat emon olleen valmiiksi viallinen?
No rehellisesti sanoen en ihan 100 % varma olekaan, mutta arvelen näin kolmesta syystä: 1) Vaikka noita korokeruuveja ei ole käytetty, emolevy oli mielestäni riittävästi kotelosta irti. 2) Olen nähnyt monia samantyyppisiä koneita, joiden emolevy on kiinnitetty normaaleilla ruuveilla (kuten esim. oma tietokoneeni, köh...), eikä oikosulkua ole tapahtunut. (Jatkossa aion tietysti käyttää noita korokeruuveja, jos oikosulun vaara kerran on olemassa ilman niitä.) 3) Emon toimintaa on kokeiltu kahdella eri virtalähteellä eikä kone ole edes yrittänyt lähteä käyntiin missään vaiheessa. Ensimmäisen virtalähteen ajateltiin olleen viallinen, joten se vaihdettiin isompaan ja toisen merkkiseen.
Anthonis6
Junior Member
_
26. tammikuuta 2012 @ 00:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

No rehellisesti sanoen en ihan 100 % varma olekaan, mutta arvelen näin kolmesta syystä: 1) Vaikka noita korokeruuveja ei ole käytetty, emolevy oli mielestäni riittävästi kotelosta irti. 2) Olen nähnyt monia samantyyppisiä koneita, joiden emolevy on kiinnitetty normaaleilla ruuveilla (kuten esim. oma tietokoneeni, köh...), eikä oikosulkua ole tapahtunut. (Jatkossa aion tietysti käyttää noita korokeruuveja, jos oikosulun vaara kerran on olemassa ilman niitä.) 3) Emon toimintaa on kokeiltu kahdella eri virtalähteellä eikä kone ole edes yrittänyt lähteä käyntiin missään vaiheessa. Ensimmäisen virtalähteen ajateltiin olleen viallinen, joten se vaihdettiin isompaan ja toisen merkkiseen.
Jos kotelossa on valmiina korokkeet emolevylle, ei erillisiä korokeruuveja tarvita. Nyt olisi mielenkiintoista tietää onko emolevy kiinnitetty suoraan koteloon (komponenttien kannat ovat kosketulsissa koteloon) vai joidenkin korokkeiden päälle.
Nikonboxi
Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2012 @ 00:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Anthonis6:

Jos kotelossa on valmiina korokkeet emolevylle, ei erillisiä korokeruuveja tarvita. Nyt olisi mielenkiintoista tietää onko emolevy kiinnitetty suoraan koteloon (komponenttien kannat ovat kosketulsissa koteloon) vai joidenkin korokkeiden päälle.
Kyllä se emolevy mielestäni tuollaisten korokkeiden päällä oli. No... Emolevy lähtee nyt joka tauksessa takuuseen, koska vaikea sitä vikaa on muuallekaan rajata, jos oletetaan, että kyseessä EI OLLUT oikosulku. Katsotaanpa, miten käy.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2012 @ 00:31

Senior Member

22 tuotearviota
_
26. tammikuuta 2012 @ 00:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onhan kone kasattu myös kotelon ulkopuolelle minimikokoonpanolla (emo+prossu+muistit+virtalähde) ja todettu että ei toimi? ettei vaan tule 50-100e laskua itseaiheutetusta viasta.

AMD Phenom II X3 720 @ 3.0 Ghz & AC Freezer 7 Pro | ASRock 970 Extreme4 | Kingston 2x4GB 1333MHz | HIS ATI Radeon 4770 512 MB | Kingston 120GB SSD | WD Caviar Blue 500GB | Antec 902 | XFX 550W | Windows 7 | Logitech G5 | Prodige FlatX | Acer V233H + S231HL 23"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 26. tammikuuta 2012 @ 00:38

Mainos
_
__

_
Nikonboxi
Member

1 tuotearvio
_
26. tammikuuta 2012 @ 01:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Viljis:
Onhan kone kasattu myös kotelon ulkopuolelle minimikokoonpanolla (emo+prossu+muistit+virtalähde) ja todettu että ei toimi? ettei vaan tule 50-100e laskua itseaiheutetusta viasta.
Kokeiltu on minimikokoonpanolla, mutta ei kotelon ulkopuolella. Jälkiviisaana voisi tietysti arvella, että näin olisi kannattanut tehdä, mutta "Alea iacta est", niin kuin sanontakin kuuluu.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > koneeseen ei tule virtaa

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy