User Käyttäjä Salasana  

maanantai 27.10.2025 / 16:20
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > radeon hd 4890
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Radeon HD 4890
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
teeemuh
Newbie
_
1. helmikuuta 2012 @ 21:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs mitä mieltä porukat on tommosesta Sapphire Radeon HD 4890 Vapor-X kortista? Vanhahan se on mutta jatiksen mukaan vielä aika korkealla..
Senior Member
_
2. helmikuuta 2012 @ 10:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No jos halvalla (alle 30?) saat niin tottahan toki, mutta muuten en kyllä siihen koskisi. Varsinkaan jos verrataan alkuperäismyyntihintaa nykyisiin, niin huhhuh.

Käyttöjärjestelmä: Windows 7 Pro 64-bit, Emolevy: Asus M5A99X EVO R2.0, Näytönohjain: GTX 780 DirectCU II, Prosessori: Amd FX-8350 x8 4 GHz, Cooleri: Scythe Katana 4, Keskusmuisti: Crucial 16 GB ddr3 1600 MHz, Kovalevy: 2TB Seagate Barracuda + Kingston 120GB SSDNow V300, Kotelo: Fractal Design Define R4 Arctic White 3, Virtalähde: XFX 550W Core Edition, Äänijärjestelmä: Yamaha NS-210 5.0 Kaiutinsarja+Yamaha NS-SW210 Advanced YST II Subwoofer+Onkyo TX-NR515 Viritinvahvistin, Näytöt: Asus MX279 27" x3, Hiiri: Roccat Savu + Roccat Siru, Näppäimistö: Logitech K200
Moderator

6 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2012 @ 10:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
4890 on äänekäs ja helposti kuuma, mutta tehot ovat edelleen ihan hyvät. Suunnilleen 5830:n tasoa, pl. Dx11-tuen puute. Hyvällä jäähyllä mielestäni hyvinkin 50-60? arvoinen ja selvästi tehokkaampi kuin mikään kortti mitä kaupasta saa uutena tuohon hintaan.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
teeemuh
Newbie
_
2. helmikuuta 2012 @ 13:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitenhän uudemmat pelit tommosella pyörii? Prossuna Ahtlon II x3 3.3GHz ja 4gt Corsair Vengeance 1600MHz.
Coot
Member
_
2. helmikuuta 2012 @ 13:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvin pyörii. On about samaa tasoa kuin oma GTX 275 ja kaikki pelit joita olen kokeillut ovat korkeilla asetuksilla toimineet.
teeemuh
Newbie
_
2. helmikuuta 2012 @ 13:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ookei. Ei nyt mulla tarkotuksena ollukkaan tehä mitään älytöntä pelikonetta, kunhan vähän uudemmat pelit pyöris (: Eikä semmosella 300e budjetilla kovaa konetta tehdäkkään (:
Ehni
Member
_
2. helmikuuta 2012 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla on HIS 4890 1gb ja hyvin pyörii pelit. Esim hwcompare.com sivullakin hyvin pärjää uusimpia näyttiksiä vastaan tosin ei millekkään 250 euron näyttiksille. Mutta jos alle 100 eurolla saat niin ehdottomasti osta.

Itse ostin ton broidiltani 70 eurolle marraskuussa ja tyytyväinen olen. Ainoa miinus on että lämpee ku pieni sika ja stock cooleri pitää kovaa meteliä.
Multa hajos se cooleri kuukauden käytön jälkeen ja hankin arcticin coolerin tilalle ja lämmöt tippu 30 celsiuksella ja ei pidä mitään ääntä. Suosittelen
teeemuh
Newbie
_
2. helmikuuta 2012 @ 14:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Ehni:
Mulla on HIS 4890 1gb ja hyvin pyörii pelit. Esim hwcompare.com sivullakin hyvin pärjää uusimpia näyttiksiä vastaan tosin ei millekkään 250 euron näyttiksille. Mutta jos alle 100 eurolla saat niin ehdottomasti osta.

Itse ostin ton broidiltani 70 eurolle marraskuussa ja tyytyväinen olen. Ainoa miinus on että lämpee ku pieni sika ja stock cooleri pitää kovaa meteliä.
Multa hajos se cooleri kuukauden käytön jälkeen ja hankin arcticin coolerin tilalle ja lämmöt tippu 30 celsiuksella ja ei pidä mitään ääntä. Suosittelen
Juu no aikalailla samoilla hinnoilla lähtisi tuokin kortti. (:
teeemuh
Newbie
_
2. helmikuuta 2012 @ 18:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millähän ohjelmalla parhaiten näyttiksen lämmöt näkisi? Muistelin että everestillä ois näkyny mutta eipä näyttäny näkyvän.
Moderator

6 tuotearviota
_
2. helmikuuta 2012 @ 18:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hwmonitor näyttää yleensäkin koneen lämpöjä ja GPU-Z kaivaa kaiken mahdollisen näyttiksestä.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Ehni
Member
_
2. helmikuuta 2012 @ 18:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
HW Monitor erittäin hyväksi todettu :) ja aika kevyt ohjelma

Asus M5A99X EVO R2.0/ AMD FX-8350@4,7ghz w/ Maelstrom Deepcool 240T/Asus Strix Gtx 970/ 8GB Corsair 1333Mhz/Samsung 850 Evo 250gb / Kingston HyperX 3K 240GB/ 320GB HDD/ Corsair HX620W,
Mainos
_
__

_
teeemuh
Newbie
_
2. helmikuuta 2012 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
Hwmonitor näyttää yleensäkin koneen lämpöjä ja GPU-Z kaivaa kaiken mahdollisen näyttiksestä.
Juu kiitoksia!
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > radeon hd 4890

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy