User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 25.5.2025 / 18:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > readyboost!?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
ReadyBoost!?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
1kke
Junior Member
_
9. maaliskuuta 2012 @ 21:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko mitään järkeä laittaa muistikorttia readyboostiin?
Minulla on acer aspire 7730g kannettava 4gb ram ja ssd levy.

Nopeuttaako tuo yhtään jos laitan 2-8gb kortin readyboostiin? syökö vaan "tehoja"?

Ei kokemuksia tuosta ja kone ei takkuile tai "lagaa" ikinä Mutta olsi kiva saada infoa asiasta enemmän koska en käytä muistikorttia ikinä luultavasti koneessa niin voisiko tuota hyödyntää??

Kiitos kaikille vastanneille! :)
Genetti
Member
_
10. maaliskuuta 2012 @ 07:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koneessasi on 4 Gt muistia, joten ReadyBoostista ei ole mitään hyötyä.
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
10. maaliskuuta 2012 @ 11:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti 1kke:
Onko mitään järkeä laittaa muistikorttia readyboostiin?
Minulla on acer aspire 7730g kannettava 4gb ram ja ssd levy.

Nopeuttaako tuo yhtään jos laitan 2-8gb kortin readyboostiin? syökö vaan "tehoja"?

Ei kokemuksia tuosta ja kone ei takkuile tai "lagaa" ikinä Mutta olsi kiva saada infoa asiasta enemmän koska en käytä muistikorttia ikinä luultavasti koneessa niin voisiko tuota hyödyntää??

Kiitos kaikille vastanneille! :)
Kokeile!
Veikkaan, että kone sanoo, ettei tarvita tai RB ei ole käytössä, kun muistia on tarpeeksi...

T: Vesku

Atom-kone SSD:llä ja neljä gigaa muistia...

Täydellisen tietämättömyyden antamalla 100% varmuudella
yussef
Senior Member

18 tuotearviota
_
10. maaliskuuta 2012 @ 11:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Komppaan sen verran, ettei ReadyBoostista ole tässä tapauksessa hyötyä, mutta se johtuu ssd:stä, ei muistin määrästä. Windows ei tarjoakaan readyboostia ssd:n kanssa.
1kke
Junior Member
_
10. maaliskuuta 2012 @ 13:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Miten ssd kiintolevy tähän liittyy ? Eikös tuo kortti toimi niinkuin keskusmuistina?

No ei kait sitte tuo kannata :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 10. maaliskuuta 2012 @ 13:29

Senior Member

1 tuotearvio
_
13. maaliskuuta 2012 @ 07:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ainakin minä olen aina olettanut, että toimii SSD:n ja HDD:n kanssa tuo ready boost...

Luulenpa, että Ready Boost on suunniteltu niihin koneisiin, missä on jotakin 1-2 GB muistia, niin niille tekisikin ihan hyvää 2-4GB lisää.

X6 960T - 8GB - MATRIX HD7970P - XFX 550W
Mainos
_
__

_
Genetti
Member
_
13. maaliskuuta 2012 @ 11:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti daolpu:
Ainakin minä olen aina olettanut, että toimii SSD:n ja HDD:n kanssa tuo ready boost...
Kun Windows 7 asennetaan SSD-levylle, niin silloin automaattisesti poistetaan käytöstä ReadyBoost, samoin kuin superfetch, prefetch ja defrag (automaattinen levyn eheytys). http://blogs.msdn.com/e7/archive/2009/0...drives-and.aspx

Tavalliselta kovalevyltä ei kannata Windows 7:n asennusosiota kloonata SSD-levylle, vaan pitää tehdä uusi Windows 7:n asennus SSD-levylle, jolloin asennusohjelma automaattisesti tunnistaa SSD-levyn. Ennen Windows 7:n asennusta SSD-levylle on tarkistettava että emolevyn BIOS-asetuksissa SATA-ohjaimen AHCI on päällä.
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > readyboost!?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy