User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 27.7.2025 / 15:44
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > htc aikoo hylätä fyysiset näppäimistöt
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
HTC aikoo hylätä fyysiset näppäimistöt
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

HTC aikoo hylätä fyysiset näppäimistöt

uutinen julkaistu: 21 huhtikuuta, 2012

Desire Z ei ole saamassa seuraajaa, ei ainakaan HTC:n edustajan puheiden mukaan. Seattlessa järjestetyssä tapahtumassa yhtiö kertoi, ettei sillä ole enää suunnitelmissa tuoda markkinoille fyysisellä näppäimistöllä varustettua älypuhelinta. Vastaisuudessa HTC aikoo keskittyä pelkkiin kosketusnäyttöihin. Linjamuutosta ei perusteltu sen paremmin, mutta taustalla saattaa olla QWERTY-puhelinten ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:<12
Jarissimo
Senior Member

1 tuotearvio
_
23. huhtikuuta 2012 @ 09:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@25 Samoin, mutta olen tosin vähän katunut.. Olisi HTC saanut panostaa siihen vähän enemmän, eli esimerkiksi laitteen väljyys on aika ikävä ja muutenkin bugien korjailu on ollut ala-arvoista. (Ääkkös bugia ei ole vieläkään korjattu virallisesti HTC:n toimiesta).. No kyseessä on kuitenkin näppäimistöltää yksi parhaista luureista mitä olen koskaan käyttänyt, Nokian E71 pääsee lähelle (häviää tosin käytännössä kaikessa muussa akkukestoa lukuunottamatta).

No tämä on tosiaan surkea uutinen, sillä vaikka nykyiset esim 4.3" näytöllä olevat laitteet ovat ihan kohtuullisia kirjoitella, eivät ne pääse lähellekeään esimerkiksi Z:aa. Tuon isompaa puhelinta en mielelläni ottaisi, vaikka se varmasti kirjotitamista auttaisi.

Lisäksi ohuilla hanskoilla kirjoitus onnistuu fyysisillä näppäimillä. Ja mielestäni tärkein asia on näytölle jäävä tila, jonka näppis vie näppäimettömässä luurissa. Eli esim z:lla näet monta riviä tekstiä kerralla, koska näppäimistö ei ole sotkemassa.

No toivotaan, että joku toinen enemmämn asiakkaistaa kiinnostunut yhtiö täyttää tuon tyhjiön. Veikkailempa, että Sony jatkaa Ericssonin viitoittamalla tiellä. Se olisi jopa toivottavaa, sillä minusta heillä on tällähetkellä tyylikkäimmät ja parhaasta raudasta valmistetut luurit. Toki SGS next voi muuttta tilannetta pian, mutta tällähetkellä.
Senior Member
_
25. huhtikuuta 2012 @ 18:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen samaa mieltä useimpien muiden ketjuun kirjottavien kanssa. Fyysinen qwerty-näppis on suuri plussa älypuhelimelle. Kyllähän kosketusnäytölläkin kirjottaa, mutta kuten olen ennenkin sanonut kosketusnäytön ongelmana on tunnottomuus. Tunnottomuutta on pyritty korjaamaan värinävasteella. Vaikka värinävaste auttaakin huomattavasti niin silti ei päästä lähellekään fyysisen näppiksen käyttökokemusta. Fyysisen näppiksen etuna on nimenomaan hyvä tuntuma jolla on suuri merkitys etenkin pidempiä tekstejä kirjotettaessa.

Lisäksi kosketusnäytöllä oleva virtuaalinäppis vie suuren osan näytön tilasta, fyysistä qwerty-näppistä käytettäessä tätä ongelmaa ei ole.

Eli itse äänestän kyllä fyysisen näppiksen puolesta, siitäkin huolimatta että näppis tekee puhelimesta paksumman.
Mainos
_
__

_
J3Z
Newbie
_
8. toukokuuta 2012 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itellä oli edellinen puhelin joku nokia expressmusic 5670?? ja siinä oli qwerty. Ja pakko sanoa että sen kanssa kirjottaminen ainakin omilla käsi meni sen 2x nopeempaa kuin nykyisellä samsung galaxy s2 näyttönäppäimistöllä...
Hieman kaduttaa etten ostanut HTC desire Z, ne on niitä elämän pieniä vääriä valintoja.
Harmi ettei qwerty näppäimistö älypuhelimilla ole kauheasti kysyntää markkinoilla.
Itse ostaisin kyllä seuraavan htc puhelimen jos siinä olisi qwerty näppis saatavilla. :`)

Sivu:<12
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > htc aikoo hylätä fyysiset näppäimistöt

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy