User Käyttäjä Salasana  

lauantai 7.6.2025 / 23:24
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > elikäs vesijäähdytys...
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Elikäs Vesijäähdytys...
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Basi1isk
Suspended due to non-functional email address
_
29. huhtikuuta 2012 @ 17:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sellainen kysymys ideana ois sellainen aika tehokas vesijäähdytys paketti ammatilta oon putkimies joten kysymys koske enemmän ajattelupuolta tota vesijäähdytyyksen tulee 4 pumppua 1x1200l/h 2x400l/h 1x300l/h elikäs tehokkain pumppu pyörittäis veden lauhduttimessa ja säiliössä sitte pienin pumppu 300l/h pyörittäis jäähdytyksen HDD ja RAM piirissä, 400l/h pyörittäis 3ssa näyttönohjainblokis, ja toinen 400l/h pyrittäis Emon ja prossun jäähy piiriin. sitte lauhduttimena toimis 3,4KW puhaltimen kenno (toivon ettei tarvi tuulettimia siihen) sen koko on 580mm x 70mm x 440mm plus esijäähdytys noin 10m 22cu putkea.näytönohjaimille syöttö tulis 15cu putkella samoin MB+CPU, sitte HDD ja RAM 12cu niin miltäs kuulostais ei kai pumput ole lian tehokkaat?? se mua huoletta riittäkö putkijen koot vai onko pumput lian kovilla rasituksilla? sitte Pystykö pienet pumput kytkeä emolevyyn riittäkö siinä potkua vai pitäiskö niille hommata oman virtalähteen?

Kysykä tai antakaa hyviä neuvoja.
-AfterLife-
_
4. toukokuuta 2012 @ 09:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Veikkaisin ,että kyllä noi pumput on aika kovilla.
Voin tietenkin olla väärässä ,mutta ei sitä koskaan tiedä.

Senior Member

23 tuotearviota
_
4. toukokuuta 2012 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Millaistas komponenttia koneessasi on? Jos tuosta lähtisi alkajaisiksi liikenteeseen..
Sitten vielä että tarvitset tietenkin blokit noille, eli emolle, prossulle, näyttikselle ja kovoille/ram:lle. Ellei ole hirveästi aiheesta tietoa, kodin ja yleisesti isompien tilojen jäähdytys on periaatteessa samanlaista mutta käytännössä kaikki on vain huomattavasti pienempää. Ja vielä pienuuden lisäksi on oltava erittäin tarkkana mahdollisten vuotojen ehkäisyssä. Suosittelen sinua odottelemaan vielä kommentteja heiltä joilla jo on "kunnollinen" vesijäähdytys. Kunnollisella tarkoitan itse rakennettuja, ja suunniteltuja kiertoja, en ns.valmispaketteja. Ja ellei sinulla ole tietokone puolelta aiheesta mitään kokemuksia, suosittelen ainakin alkajaisiksi harkitsemaan jotakin komponenteillesi yhteensopivaa järjestelmää. Esimerkiksi jimms.fi myy noita valmiita paketteja, esimerkiksi EK Waterblocksilta saa monensorttista settiä.

Lisäksi mikäli aihe kiinnostaa enemmänkin, kannattaa siirtyä lueskelemaan myös aquatuning.fi:n tuotteita, ja apuja löytyy myös suomenkieliseltä allthemods.com ja metku.net sivustoilta. Lisäksi voit kysyä ainakin eräältä käyttäjältä täältä afterdawnista, nimimerkki on Lerppu86. Hänellä ainakin on jonkin sortin kokemusta aiheesta.
Ja kannattaa vielä odotella muidenkin kommentteja, tuo vesijäähdytys harrastus on paitsi mukava lisä tietokoneen rakenteluun, että tuo onnistuessaan runsaasti lisää jäähdytystehoa sekä hiljaisuutta oikein rakennettuna.

Itse toivotan sinulle hyviä rakentelu hetkiä, ja toivon että kaikki menee hyvin. Noista pumpuista vielä hieman, yleisesti uskoisin yhden 600l pumpun riittävän melko pitkälle, jos kuitenkin on tarkoituksena tehdä useampia yksittäisiä kiertoja, voi noita pumppuja käyttää kahtakin (tai jokaiselle kierrolle omansa, mutta tästä saattaa koitua reilusti ylimääräistä huollettavaa ja yllä-pidettävää).

Henkilökohtaisesti olen harkinnut seuraavia jäähdytys ratkaisuja (tulee varmasti vielä muuttumaan ajankanssa):

http://www.jimms.fi/tuote/EK-KIT-H3O-240-HFX tuota pakettia voisi jossakin kohdin päivittää lisäämällä 280mm kennon kahdella 140mm flektillä, mikäli saan aikaiseksi lisätä näytönohjaimen/ohjaimet mukaan kiertoon. Mutta koska olen itsekin tämän asian kanssa suhteellisen untuvikko, olen päättänyt peerehtyä aiheeseen kunnolla. Sekä onhan tuo rahallisesti ainakin itselleni melkoinen investointi.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
Basi1isk
_
4. toukokuuta 2012 @ 13:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tota koneita oon rakentannu jo reilusti yli kymmene nyt meinaan purista viimeiset mehut nykykoneesta eli kellotusta meinaan konponentit emo asus striker II rampage kaikissa piireissä omat vesjäähdytys blokit cpu q9960. Sitte ram 8g 2000mhz Vesijääjdytus niisäki... Perus kovalevyt niihin vesijäähdytys on työn alla ja 3xsli 280 gtx vesijäähdytyksellä eli jotain sellaista.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
4. toukokuuta 2012 @ 21:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kellotus?
Tunnustan, vaikka aihe kiinostaa, niin en jaksanut lukea loppuun!
Jos oikeasti kellotat, niin vesijäähystä ei ole apua.

Mutta jos jäähdytät muistia, kovoja, emoa niin epäilen että käyttö kokoonpano on kyseessä.
Siinäkin lähes näyttö mielessä koska noi tuo vain lämöä lisää vesijähdytyksen nesteeseen.

Vinkit.
-Vesiliitokset ei kestä painetta.
-2 pumpua on tarpeeksi yksikin riittää(riipuen tehot).
-Mitä tiheämmät rivat lauhduttimessa sitä äänekkäämpi kokoonpano, koska tuulettimen kierroksia on nostettava(+ ilmankierron esteet).
-Huomaa että sulla on suljettu järjestelmä, Sama neste kiertää ympäri. Mitä kauemmin sun koneesi on päällä sitä vähemmän merkitystä on sillä missä järjestyksessä vesijäähdytys kulkee.
Basi1isk
_
4. toukokuuta 2012 @ 22:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis kaikki liitokset (koneen sisällä) tulee oleman hydrauliikka liittoksia paineluokka vähintään 100 bar. Sitte sellainen juttu en pyöritä pumppuja täydes tehos (vaa pidän sen mitä tarvii) joten ne ei kuluu niin nopeasti. Tota lauhduttimesta 3.4kw jäähdytysteho... Vaikka mulla on poweri 1.2kw niin lauhduttimen pitäis jäähdyttä powerin suoran lämmitystehon, plus jos lauhdutin pystyy jäähdyttämän niin kyllä lämpötila pysyy vakiona, alhaisena.
Kaverilla on sama lauhdutin mutta on vain 3 pumppua järjestelmässä niin lämpö pysyy koko ajan huonelämmös eli jos kämpäs on 22 niin järjestelmässä kiertää 22 asteinen vesi mutta sille tuli vaa ongelmaks ku konee pysyy päällä yli 4h putkeen niin huonelämpötila rupee nousee (mutta se on vaaa rasituksessa tai kellotettuna ongelmana)...

PS: tä kone on vasta testi kokoonpano. vuoden sisällä kone vaihtuu mutta jäähdytyksen on tarkoitus siirtyä seuravaan koneseen joten ei haitta jos jonnekki roiskukki vettä + koepainan järjestelmän paineilmalla.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
4. toukokuuta 2012 @ 23:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hydrauliikka ja vesijäähdytys on mun alalla ainakin eri asia. Itse en katsos niitä käytännölliseks, mutta kun itse teet niin tiedät.

Huoneen lämpö o juurikin se "laki" tehokaammat pumput ja jäähyt vievät vain tehoa(rahaa).
Ymmärrät varmaan että pinemmälläkin pärjäät.

Mutta jos vesi/öljy -jäähdytys kiinostaa kotelon sisällä, niin tästä vois alkaa matkaansa.
http://www.youtube.com/watch?v=Jse-DN6VWK0&feature=g-user-u

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.
Tarkemmat tiedot nickiä klikkaamalla.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. toukokuuta 2012 @ 00:04

Basi1isk
_
5. toukokuuta 2012 @ 00:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tota oon jo luovuttanu sen suhteen että saisin kaiken yhen kotelon sisään... Mu tietokonepöytä muuttuu jäähdyttimen rungoksi... Että tästä tulee aika massivineen järjestelmä päädyin siihen että jäähdytysjärjestelmälle tulee oma virtalähde 550W. Ja järjestelmän tilavuus noin 23l +- 4l.
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
5. toukokuuta 2012 @ 00:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juuri näin.

Kun projektis etenee niin kai pistät kuvia tänne kans?
Kuulostaa ainakin one of the caind tuotteelt. :)

Tol ajatuksel...
Emon teho ei riitä pumpun pyöritykseen(normi vesipumppukin hajottelee niitä).
Putket siis letkut ei kestä noita tehoja eli hydraulitavarana nekin pidemmän päääle..

Suoritin: i5-4670K @4.2GHz 1.175v. Emolevy: MSI Z87-GD65 Gaming. Muistit: 2x4G G.Skill Sniper DDR3-1866. Näytönohjain: ASUS HD7970.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. toukokuuta 2012 @ 00:20

Basi1isk
_
27. elokuuta 2012 @ 20:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Dodii projekti on loppusuorall rahaa on menny aivan pirusti ei enää puhutaa 3 numeroisista summista vaa menee 4 numeroisen puolelle... Ulkoasu on vielä aika kesken ja käyttöjärjestelmä on viel hakuses muuten enää parin päivän homma jos sais tehä yhtäsoittoo... Veikkaus ens viikolla pääsen testamaan... Tota ku oon hommannu aika paljon tavara jimm's storesta niin pitäiskö kysyä jos ne vaikka sponssais käyttiksen... Jos laitan niiden tarrat jäähdytyykseen ja koneen ku aika varmasti video koneesta menee toobiin...
Basi1isk
_
27. elokuuta 2012 @ 21:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
https://plus.google.com/app/plus/mp/911...0514&view=photo

Siinä ois vielä aika kesken oleva projekti mut siitä jo pysty näkemää jotain...
Member

1 tuotearvio
_
27. elokuuta 2012 @ 21:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Basi1isk:
https://plus.google.com/app/plus/mp/911/?source=mog&gl=fi#~loop:pid=109576209691373104336&alid=5781414022759846497&phid=5781414024481940514&view=photo

Siinä ois vielä aika kesken oleva projekti mut siitä jo pysty näkemää jotain...
Huhuh näyttää makeelta :) Toivoittavasti jimms sponssaa ees sen käyttiksen sit ja joitan muutakin ne vois...

Intel I5-3570K 4.4ghz, Club3D Radeon HD7770, RAM 8GB (dual), Super Flower Golden Green Pro 450 Gold, Asrock Z68 Extreme3 Gen3.
Basi1isk
_
27. elokuuta 2012 @ 21:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jossain vaihees kasaan kaikki kuvat mitä mulla on tullu rakentamisen varrella ja niitä mä oon napsinnu ahkerasti... Ja teen kunnon esityksen... Mitä on menny pieleen mitä kannatta otta huomioon ku yrittä tätä...
Member

1 tuotearvio
_
27. elokuuta 2012 @ 21:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Basi1isk:
Jossain vaihees kasaan kaikki kuvat mitä mulla on tullu rakentamisen varrella ja niitä mä oon napsinnu ahkerasti... Ja teen kunnon esityksen... Mitä on menny pieleen mitä kannatta otta huomioon ku yrittä tätä...
Ainakin kehität ihmisten tietoa tämmöisistä projekteista ja varmastia apua tulevaisuuteen :)

Intel I5-3570K 4.4ghz, Club3D Radeon HD7770, RAM 8GB (dual), Super Flower Golden Green Pro 450 Gold, Asrock Z68 Extreme3 Gen3.
Basi1isk
_
6. syyskuuta 2012 @ 18:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

siinä ois pumppaus yksikkö
Ekstaasi
Member

2 tuotearviota
_
6. syyskuuta 2012 @ 18:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei ainakaan wanha topic?

Intel i5 4670k @ 4GHz / HD 4600
Gigabyte Z87X-D3H / Corsair VS650W
Kingston SV300 120GB / A-Data 8GB
Cooler Master K350
Basi1isk
_
6. syyskuuta 2012 @ 18:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis tä ??? Ku toi kuuluu tähän topiciin aloitin sen ja koneen/nestejäähdytyksen samaan aikaan niin nyt se on aika liki valmis...
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
6. syyskuuta 2012 @ 18:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
hmm,tekaisit siis vanhasta koneenkopasta kotelon pumppuhommelille,hmm,mielenkiintoista,mahtaa olla kyllä kiva siirtää tuota vehjettä tulevaisuudessa,mutta muuten mielenkiintoinen tuo pumppuyksikkö .)
muita kuvia en kyllä nähnyt,herjasi jotain roskaa,enkä päässyt katsomaan noita sinun aikaisempia kuvia...

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
Basi1isk
_
6. syyskuuta 2012 @ 18:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

eipä tarvi siirrellä eriksee kaikki on samassa paketissa
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
6. syyskuuta 2012 @ 18:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
aa.teit sen noin sitten,onhan tuo joo käteva tapa saada kaikki kasaan,tosin "hieman" painava,mutta kumminkin,ja onhan tuo ihan komea kyllä,itse kyllä kyllästyin painavaan koneeseeni,kun minulla oli tuo chieftekin 20kg painva koppa (ilman sisuksia,ne varmaan +6kg ainakin) jolloin en jaksanut enään,ja ostin tämän rangerin kopan,kun käyn kaverilla pelailemassa koneellani noin ekraan kuussa,niin helpompi näin,mutta,kukin tavallaan,onhan tuo ihan hieno viritys kyllä :)

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
Moderator

5 tuotearviota
_
6. syyskuuta 2012 @ 19:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vaikuttaa kyllä aika paljon yliammutulta tuo homma.

Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt
Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
Basi1isk
_
6. syyskuuta 2012 @ 19:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se voi ollakki mutta ku enenää jaksa humisevia tuulettimia niin tä on paras ratkaisu siihen homman plus kakki vedet on koneen ulkopuolella ainoat liittimet ovat vesiblokeissa jotka voi vuotaa koneen sisäs +blokit :) tota seurava kone on vähän käytännölisempi K700 P750 L400. Siihen pitäis mahtua jäähdytys ja itse kone yhteen koppaan.
Ps: vaikka tä on vielä kesken mut kuiteiki jo suunnittelen seuravaa konetta :P
AfterDawn Addict

3 tuotearviota
_
6. syyskuuta 2012 @ 19:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin olikos Jimm's ltä muutakin kun pumput ja kotelo? :P
Erittäin hieno. Kun kerkeet niin laitatkos ton nesteen kierron idean niinkuin kuvana.
Tuost en itte oikee ollu selol mikä mihenki, mut olihan kuvakin keskeneräsest jota katoin kaiketi :)

Basi1isk
_
6. syyskuuta 2012 @ 20:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jimms ltä tota joo oli pumput, letkut, letkuliittimet...
Mainos
_
__

_
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
6. syyskuuta 2012 @ 21:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
oletkos muuten nuita gtx 280 vieläkään saanut 3:ea kappaletta kasaan? vai oletkos jo haudannut sen projektin? :D
T:kannettavallani on vammaista kirjoittaa...oikeasti...

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > elikäs vesijäähdytys...

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy