User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 26.10.2025 / 21:51
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > dvi vai vga ?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
DVI vai VGA ?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Member

12 tuotearviota
_
8. kesäkuuta 2012 @ 16:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Minulla siis on näytönohjain joka näkyy signaturessa, eli siinä on HDMI, DVI, sekä VGA-liitäntäkohdat ja minulla on myös DVI --> VGA adapteri, joka tulee DVI kohtaan ja johon laitetaan kiinni VGA johto, joten kumpaa käytän, että laitanko suoraan kortin VGA kohtaan, vai adapterin DVI:n ja VGA:n välille, sillä olen kuullut, että jos mahdollista, niin käytä DVI kohtaa, sillä siitä tulisi jonkin verran parempi laatu tms? Eli onko sillä sitten mitään vaikutusta jos laitan tuon DVI --> VGA adapterin, sillä siihen silti tulee VGA-kaapeli?

Kiitos auttajille!

*Edit: Kirjotusvirhe :P

:)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. kesäkuuta 2012 @ 16:23

Senior Member

1 tuotearvio
_
8. kesäkuuta 2012 @ 17:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti oTB:
Minulla siis on näytönohjain joka näkyy signaturessa, eli siinä on HDMI, DVI, sekä VGA-liitäntäkohdat ja minulla on myös DVI --> VGA adapteri, joka tulee DVI kohtaan ja johon laitetaan kiinni VGA johto, joten kumpaa käytän, että laitanko suoraan kortin VGA kohtaan, vai adapterin DVI:n ja VGA:n välille, sillä olen kuullut, että jos mahdollista, niin käytä DVI kohtaa, sillä siitä tulisi jonkin verran parempi laatu tms? Eli onko sillä sitten mitään vaikutusta jos laitan tuon DVI --> VGA adapterin, sillä siihen silti tulee VGA-kaapeli?

Kiitos auttajille!

*Edit: Kirjotusvirhe :P
Testaamallahan se selviää.
AfterDawn Addict

16 tuotearviota
_
8. kesäkuuta 2012 @ 17:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Digitaalinen HDMI tai DVI liitäntä on laadun kannalta paljon parempi vaihtoehto kuin analoginen VGA.

Ehdottaisin HDMI tai DVI johdon ostoa, jos sen vaan saa näyttöösi kiinni.

Teoriassa on ihan sama, käytätkö pelkkä VGA piuhaa vai DVI-VGA adapteria välissä. Molemmat lähettää vain analogista signaalia näytölle.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. kesäkuuta 2012 @ 17:52

Member

12 tuotearviota
_
8. kesäkuuta 2012 @ 17:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:
Digitaalinen HDMI tai DVI liitäntä on laadun kannalta paljon parempi vaihtoehto kuin analoginen VGA.

Ehdottaisin HDMI tai VGA johdon ostoa, jos sen vaan saa näyttöösi kiinni.

Teoriassa on ihan sama, käytätkö pelkkä VGA piuhaa vai DVI-VGA adapteria välissä. Molemmat lähettää vain analogista signaalia näytölle.
No juu eipä tässä sitte varmaa mitään. Mutta minullahan siis on jo VGA johto, eli se missä on useimmiten sininen pää.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. kesäkuuta 2012 @ 17:44

AfterDawn Addict

16 tuotearviota
_
8. kesäkuuta 2012 @ 17:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No juu eipä tässä sitte varmaa mitään. Mutta minullahan siis on jo VGA johto, eli se missä on useimmiten sininen pää.

ARGGG.... Anteeksi, aivan minun moka.
Korjasin virheen, eli tarkoitin DVI-, en VGA-piuhaa.

Mainos
_
__

_
Member

12 tuotearviota
_
8. kesäkuuta 2012 @ 18:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti OneMember:

ARGGG.... Anteeksi, aivan minun moka.
Korjasin virheen, eli tarkoitin DVI-, en VGA-piuhaa.
No nii juu :D Mut kaipa mä nyt vähä aikaa pärjäilen ton VGA:n kans :D

afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > näytönohjain -keskustelu > dvi vai vga ?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy