hellous, mulla ois muutama kymysys CPU:sta
elikkäs noi prossessoreiden ytimet, kuullut että ne auttavat monien ohjelmien samanaikasessa toiminnassa, eli vaikka pitäis jotain peliä auki ja nettiä tai katsoisi leffaa?^^ mutta luin jostain myös että kaikki ytimet voivat olla yhden ohjelman kimpussa ja sillä tavalla parempi suorittamaan toimintaa kuin yksi ytiminen? ja kumpi näistä olisi ''parempi'' mun koneessa on tällä hetkellä tälläinen Intel Core i5 750 2.67ghz quad core, ja jos sitä vertaa esim tälläiseen kuin Intel Core i3-2120 3.3ghz dual core, kumpi on tehokkaampi? muuttaako ytimien lukumäärä prosessorista tehokkaamman jos vain yhtä isoa ohjelmaa pyörittäisi? kuullostaakohan tämä yhtään järkevältä^^
kiitos
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mossutrolli: hellous, mulla ois muutama kymysys CPU:sta
elikkäs noi prossessoreiden ytimet, kuullut että ne auttavat monien ohjelmien samanaikasessa toiminnassa, eli vaikka pitäis jotain peliä auki ja nettiä tai katsoisi leffaa?^^
Oikein.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mossutrolli: mutta luin jostain myös että kaikki ytimet voivat olla yhden ohjelman kimpussa ja sillä tavalla parempi suorittamaan toimintaa kuin yksi ytiminen?
Pätee aika harvassa tapauksessa. Softan pitää tukee montaa ydintä. Niitä softia jotka tukee neljää, on aika vähän.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti mossutrolli: ja kumpi näistä olisi ''parempi'' mun koneessa on tällä hetkellä tälläinen Intel Core i5 750 2.67ghz quad core, ja jos sitä vertaa esim tälläiseen kuin Intel Core i3-2120 3.3ghz dual core, kumpi on tehokkaampi? muuttaako ytimien lukumäärä prosessorista tehokkaamman jos vain yhtä isoa ohjelmaa pyörittäisi? kuullostaakohan tämä yhtään järkevältä^^
kiitos
Noista kahesta i5-750. Eikä missään tapauksessa kantsi vaihtaa tohon i3-2120:n.
Ei kuulosta järkevältä, ellei sulla oo softaa joka käyttää 4 ydintä. Lyhyesti: Suurin osa softista tukee vaan yhtä ydintä. Sillon on ihan sama vaikka ytimiä olis 100. Tietty voit pistää monta yhtä ydintä käyttävää softaa samaan aikaan, sillon lisäytimet hyödyttää.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..