Elikkäs joo. Oon nyt tässä yrittänyt vanhan pöytäkoneeni elvyttää, ja aloitin sen formatoinnilla ja aktivoimalla Windowsin uudestaan. Samalla taisi kadota myös kaikki ajurit (?), koska ainakaan internetyhteyttä en saa millään toimimaan. Kyseessä on siis Windows XP Home Edition, emolevynä ASRockin P4i65G (ajureita löysin, latasin ja asensin AMR ja LAN -ajurit tuosta listasta (?? oliko fiksua)), modeemina meillä on ZyXELin langaton ja adapterina mulla on tossa A-LINK WL54USB, joka on ennen toiminut erinomaisesti. Ja tuo konehan on Fujitsu Siemensin eikä siis itse koottu. Ja adapterin kun lyön porttiin, kone tunnistaa sen ja hakee langattomia yhteyksiä. Kun valitsen yhteyden ja kirjoitan salasanan, vahvistaa kone yhteyden signaaliksi "hyvä". Sitten kun yritän avaa netin (IE), tulee teksti "Välityspalvelimen asetuksia tunnistetaan..." ja lopulta pop-up "IE ei voi avata etsintäsivua" ja ylhäällä lukee "Palvelinta ei löydy".
Äh, kyselkää jos vielä jotain informaatiota kaipaatte, oon vähän uuno ja en nyt keksi mitä vielä voisin tähän sanoa. Mutta nettiyhteys ei siis toimi, missä vika?