Gartner: puhelinten myynti laski, kuluttajat odottavat uutta iPhonea
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 14 elokuuta, 2012
Tutkimusyhtiö Gartner kertoo uusimmassa raportissaan viime vuosineljänneksen heikentyneestä matkapuhelinmyynnistä. Vuoden toisella neljänneksellä matkapuhelinten myynti tipahti kappalemääräisesti noin kahdella prosentilla. Gartnerin mukaan tämä johtuu siitä, että kuluttajat odottavat tulevan sukupolven älypuhelimia.
Samsung vahvisti asemaansa suurimpana matkapuhelinvalmistajana vahvalla ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Lefa_
Suspended due to non-functional email address
|
14. elokuuta 2012 @ 14:18 |
Linkki tähän viestiin
|
minä ainakin odotan Jollaa...
|
PJL78
Member
2 tuotearviota
|
14. elokuuta 2012 @ 14:29 |
Linkki tähän viestiin
|
Mulla hajos lasi N9 puhelimesta, olisin ostamassa puhelinta, joka kynenee olemaan yhtä hyvä tai parempi, päädyin N9:iin.
Syy: Ei ole helpompaa puhelinta samoilla ominaisuuksilla olemassa.
Olisipa Jollan MeeGo yhtä hyvä.
iPhonea en ymmärrä, ainakaan nykyisiä.
|
PJL78
Member
2 tuotearviota
|
14. elokuuta 2012 @ 15:06 |
Linkki tähän viestiin
|
Jolla mullekin, jos tulee myyntiin vuoden sisällä! Ja olen valmis maksamaan siitä enemmän kuin muista.
|
Senior Member
|
14. elokuuta 2012 @ 20:45 |
Linkki tähän viestiin
|
@6
"En tajua mikä hiton messias tuo iPhone oikein suurimmalle osalle saiteista on. Luuri muiden joukossa, eikä yhtään sen enempää eikä vähempää"
Mainosrahoitteiset saitit saavat rahaa silmäpareista, silmäpareja saadaan otsikoilla, räväkät ja kiinnostavat otsikot toimivat parhaiten. iPhone on brandi jolla saadaan eniten huomioarvoa.
Ei se nyt ihan luuri muiden joukossakaan ole. Luuri joka aikaansai murroksen. Luuri, joka on muuttunut harvinaisesta statussymbolista selvästi myydyimmäksi yksittäiseksi älypuhelinmalliksi, ainakin länsimaissa. Monilla sellainen on ja loputkin sen tuntevat. Nimeltä ja ulkonäöltä.
|
3rd_party
Senior Member
3 tuotearviota
|
15. elokuuta 2012 @ 08:43 |
Linkki tähän viestiin
|
@7
"iPhone on brandi jolla saadaan eniten huomioarvoa."
Pitkälti näin, mutta osittain olen erimieltä. iPhone ei ole vain huomiota herättävä brändi, vaan monin paikoin synonyymi high end -älypuhelimelle. Sen näkee tässäkin asiassa: Gartner puhuu tulevan sukupolven laitteista, teknologiasaitit näkevät tämän synonyyminä uudelle iPhonelle. Ei tarvitse puhua iPhonesta, että voi sanoa iPhone.
Ja ei iPhone tosiaan ole vain puhelin muiden joukossa. Kannattaa kirjoittaa googleen "smartphone" ja "iPhone" ja katsoa, kumpi palauttaa enemmän hakutuloksia...
|
Senior Member
|
15. elokuuta 2012 @ 11:50 |
Linkki tähän viestiin
|
@8
"Gartner puhuu tulevan sukupolven laitteista, teknologiasaitit näkevät tämän synonyyminä uudelle iPhonelle"
Ainakin tällä saitilla uutisen teksti oli juuri kuten Gartner raportoi. Otsikko erosi siitä jonkun verran, mutta molemmat otsikon lauseet löytyvät Gartnerinkin raportista. Ne on vain nostettu eri kohdista ja ovelasti jätetty yhdistämättä toisiinsa, "jätetty lukijalle". Vaikuttaisi siis perinteiseltä huomiota hakevalta otsikoinnilta eikä väärinymmärrykseltä.
|
Mainos
|
  |
|
3rd_party
Senior Member
3 tuotearviota
|
15. elokuuta 2012 @ 12:57 |
Linkki tähän viestiin
|
@9 Monilla jenkkisaiteilla ym. uutisointi on poikennut Gartnerin raportoimasta siten että iPhonen odottamista on korostettu huomattavasti enemmän kuin aihetta (raportin mukaan) olisi. Mutta toki tuo klikkausten hakeminenkin on suuri tekijä.
|