Samsung naureskelee uudessa mainoksessaan iPhone 5:lle
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 16 syyskuuta, 2012
Samsung aloittaa uuden mainoskampanjan, jossa naureskellaan avoimesti Applen uudelle iPhone 5 -älypuhelimelle. Mainoskuva löytyy jutun alta.
Mainos on erittäin yksinkertainen. Siinä on laitettu iPhone 5:n ja Samsungin Galaxy S III -älypuhelimen spesifikaatiot rinnakkain ja "annetaan" lukijan päättää kumpi puhelin on hankinnan arvoinen. Tätä on terästetty nasevalla one linerilla: "It doesn't ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
RekookeR
Member
1 tuotearvio
|
16. syyskuuta 2012 @ 15:43 |
Linkki tähän viestiin
|
"Ostaisinko tuon tyylikkään puhelimen vai tuon tuulipukupuhelimen. Eli valintani on iPhone."
Mnikä tyylikkään puhelimen? Ei ipony ole mikään tyylikäs, samanlainenhan se on ollut jo ties kuinka monta sukupolvea.
|
Calileon
Member
|
16. syyskuuta 2012 @ 16:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Veikkaan vahvasti että jossain vaiheessa käy Applelle niinkuin Nokiallekin, väki huomaa että laitteet ovat ajastaan jäljessä, design toistaa sitä samaa ja käyttöliittymä on ja pysyy aina pientä viilausta lukuunottamatta samana. Niin se oli Nokiallakin aivan ylivoimainen Symbian mutta kuinka kävikään, herättiin liian myöhään ymmärtämään että uudistuakin pitää, kaikilla osa-alueilla. Täytyy nostaa kyllä hattua Applelle että ovat saaneet rakennettua brändin jossa voi tuoda markkinoille ihan mitä tahansa niin kansa ostaa. En missään nimessä sano että tuotteet ovat huonoja, mutta innovaatiot on unohdettu. Tehdään pieniä muutoksia pienillä kuluilla, myydään vanhentunutta rautaa kun sitä saa halvemmalla ja pakataan laadukkaisiin kuoriin niin saadaan huimat katteet. Kuoret/runkohan on se halvin osa puhelinta. Kyllä se kansa jossain vaiheessa huomaa että tässä rahastetaan ja lujaa.
|
Newbie
|
16. syyskuuta 2012 @ 16:42 |
Linkki tähän viestiin
|
Uuessa iPhonessa sama vika ku muisaki Applen laitteisa.. on niin pirun ruma että ei kehtaa kuskata ku paperipussisa ja käyttöliittymästä tulee väkisin mieleen että nyt sielä joku pitää minua ihan kehitysvammasena. Noh, onneks sitä ei oo pakko ostaa.
|
Sefriol
Member
|
16. syyskuuta 2012 @ 17:23 |
Linkki tähän viestiin
|
Sanotaanko näin, että tälläisessä mainostuksessa ei ole mitään uutta Amerikassa. Apple vs Microsoft on perusesimerkki tälläisestä mainostamisesta.
|
Lemonte
Junior Member
|
16. syyskuuta 2012 @ 17:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Nokiallakin on oma näkemys tästä asiasta twitterissä:
Lumia 920: Wireless charging, amazing camera, screen you can use with gloves on and much more. No, it doesn't take a genius.
|
Junior Member
1 tuotearvio
|
16. syyskuuta 2012 @ 18:39 |
Linkki tähän viestiin
|
|
Senior Member
3 tuotearviota
|
16. syyskuuta 2012 @ 23:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Tottakai Applen kilpailijoiden pitää kaivaa maata sen jalkojen alta (tai hakata sinne vyön alle) kun se on mahdollista. Applea pidetään monesti "parhaana" ja nyt kun on mahdollista murentaa tätä kuvaa, niin on ihan luonnollista, että kilpailijat tekevät kaikkensa käyttääkseen tilaisuutta hyväkseen. Nokiakin julkaisi sen Twitter-kommentin, joka kehoitti innovaatioista kiinnostuneita tarkistamaan Lumia 920:n.
Ihan oikein on mielestäni nämä kilpailijoiden teot, sillä osin syyttäkin Applea pidetään innovatiivisena huippumerkkinä. Monet Applen laitteissa esitetyt jutut eivät ole olleet uusia (vaikka sellaisiakin on ollut).
Ja mitä tulee näihin fanipoikiin, niin olen itsekkin huomannut tämän ilmiön että "se mitä ei Applen laitteesta löydy, ei ole hienoa eikä sitä tarvita". Aiemmin kuuli paljon kommentteja siitä, että iPhonen näyttö on juuri sopiva ja että suurempi olisi huonompi. Sanottiin neljätuumaisten näyttöjen olevan liian suuria. Mutta mihin päädyttiin? Jostain syystä se 4" näyttäisi nyt juuri optimaaliselle koolle. Eikä tämä ole ainoa esimerkki. Esimerkiksi tuo aiemmin mainittu suorituskyky: Applen puhelimien tehoa hehkutettiin jokin aika sitten. Nyt se ei kuulostakkaan enää tärkeälle.
|
Member
4 tuotearviota
|
17. syyskuuta 2012 @ 01:01 |
Linkki tähän viestiin
|
@31
Sitten itse puolustelee täällä Samsungiaan.
Eipä siinä, en omista kumpaakaan, vaan Sony Xperia S:än ja todella tyytyväinen!
Mutta asiaan, säälittävää kyllä tuollainen mainostaminen ja antaa samalla ilmaista mainosta toiselle. Ja mitä ihmiset täällä selostaa kuinka tehokas on ja jne jne, se nähdään sitten myyntiluvuissa mikä on ns. "paras" puhelin. Ja mitä ihmettä te teette kännykässä tehoilla? Itse ainakin tulen hyvin toimeen jo tällä 1.5Ghz:n prosessorillakin ja lisää tarvittaisiin. Noh, kait se on vaan sitä, että mulla on enemmän kun sulla juttua.
Sanottakoon se vielä, että tuskin Samsungin, Applen tai jonkun muunkaan pääkonttorissa mietitää, että mikä olisi tavalliselle tallaajalle parasta, vaan sitä, että miten saadaan mahdollisimman paljon voittoa. Sillä raha on se joka ratkaisee tänäpäivänä. Tuskin jos itselläsikin olisi joku suuri yritys, niin mietit, että pidetään tässä vaikka se sama latausliitin kuin aikaisemmin, koska ei me niitä ylimääräisiä miljoonien voittoja tarvita, mitä sen vaihtamisesta seuraisi.
Kiitos ja kuitti.
|
Member
8 tuotearviota
|
17. syyskuuta 2012 @ 01:11 |
Linkki tähän viestiin
|
@36 Kaikissa puhelimissahan on katteita, poikkeuksetta, enemmän ja vähemmän, eikös?
Ja se summa ei loppujen lopulta koostu pelkästään raudasta, vaan patenttimaksut, markkinointi/mainonta, palkat/palkkiot (suunnittelijoiden, tekijöiden.) kuuluvat myös hinnan sisälle. Me maksamme siitä hyvästä, että meille tehdään mainoksia tuotteista, joita ostamme. Ja onhan vielä jälleenmyyjille varatut katteet, jotta hekin jotain tienaisivat. Apple vetää eniten välistä, kun ostat suoraan heiltä, ei mene samasta summasta rahaa, kuin muualta ostaessa, muille tahoille. Apple pitää sen, minkä muut kauppiaat menettivät. Ei siinä siis lopulta hirveästi tyhjää ole.
-Et nyt sinäkään töitä tee palkatta.-
Ja tämä kaikki pätee muihinkin puhelinvalmistajiin, rauta ei määritä tuotteesta muutakuin valmistuskustannukset, mutta ennen kuin se tulee myyntiin, pitää maksaa paljon muutakin.
|
Member
8 tuotearviota
|
17. syyskuuta 2012 @ 01:11 |
Linkki tähän viestiin
|
@36 Kaikissa puhelimissahan on katteita, poikkeuksetta, enemmän ja vähemmän, eikös?
Ja se summa ei loppujen lopulta koostu pelkästään raudasta, vaan patenttimaksut, markkinointi/mainonta, palkat/palkkiot (suunnittelijoiden, tekijöiden.) kuuluvat myös hinnan sisälle. Me maksamme siitä hyvästä, että meille tehdään mainoksia tuotteista, joita ostamme. Ja onhan vielä jälleenmyyjille varatut katteet, jotta hekin jotain tienaisivat. Apple vetää eniten välistä, kun ostat suoraan heiltä, ei mene samasta summasta rahaa, kuin muualta ostaessa, muille tahoille. Apple pitää sen, minkä muut kauppiaat menettivät. Ei siinä siis lopulta hirveästi tyhjää ole.
-Et nyt sinäkään töitä tee palkatta.-
Ja tämä kaikki pätee muihinkin puhelinvalmistajiin, rauta ei määritä tuotteesta muutakuin valmistuskustannukset, mutta ennen kuin se tulee myyntiin, pitää maksaa paljon muutakin.
|
Member
8 tuotearviota
|
17. syyskuuta 2012 @ 01:12 |
Linkki tähän viestiin
|
@36 Kaikissa puhelimissahan on katteita, poikkeuksetta, enemmän ja vähemmän, eikös?
Ja se summa ei loppujen lopulta koostu pelkästään raudasta, vaan patenttimaksut, markkinointi/mainonta, palkat/palkkiot (suunnittelijoiden, tekijöiden.) kuuluvat myös hinnan sisälle. Me maksamme siitä hyvästä, että meille tehdään mainoksia tuotteista, joita ostamme. Ja onhan vielä jälleenmyyjille varatut katteet, jotta hekin jotain tienaisivat. Apple vetää eniten välistä, kun ostat suoraan heiltä, ei mene samasta summasta rahaa, kuin muualta ostaessa, muille tahoille. Apple pitää sen, minkä muut kauppiaat menettivät. Ei siinä siis lopulta hirveästi tyhjää ole.
-Et nyt sinäkään töitä tee palkatta.-
Ja tämä kaikki pätee muihinkin puhelinvalmistajiin, rauta ei määritä tuotteesta muutakuin valmistuskustannukset, mutta ennen kuin se tulee myyntiin, pitää maksaa paljon muutakin.
|
Member
8 tuotearviota
|
17. syyskuuta 2012 @ 01:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Jahas, pahoittelen kolminkertaista postausta, nettiyhteyteni pätkäisi väärään aikaan. (Mihin kadonnut muokkaa -näppäin?)
|
Member
|
17. syyskuuta 2012 @ 01:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Täällä on niin paljon Applen peppukipeitä lampaita että silmiä särkee. Kai te nyt itsekin näette että teille nauretaan tuosta järjettömästä Applen koneiden puolustamisesta, selvästikin tekevät puhelimia jotka eivät pärjää spekseissä muille, mutta sillä ei teille ole väliä, se on silti parempi "koska iphone ja apple". Ja kyllä nyt iFanittajia kismittää, kun alkaa teollisuusjättikin jo kusemaan kintuillenne siitä miten mediocre-luokan tuotteita fanitatte.
Mutta jos kerran ollaan valittu puoli, niin sitähän ei vaihdeta, ei, ei meillä täälä omppuklubissa moista tehdä, koitetaan vielä pistää vastaan vaikka taistelu on hävitty ja tiedetään itsekin että ollaan väärässä, sitä ei vain myönnetä. Kyllä tää on nähty tarpeeks monta kertaa niin monessa fanikerhossa tapahtuvan.
Samsung vie, nuff said, saakin kettuilla siitä jos miljardilaskut joutuu maksamaan viholliselle ja silti tuottaa parempaa rautaa. Uus iPhone on sama ku vanha, taitaa innovatiivisyys loppua Appleltakin kun kerta Samppa on nykyään se joka väsää joka kerta jotain uutta. Nauttikaa kehnosta S4-kopiostanne.
|
ZZboy
Member
|
17. syyskuuta 2012 @ 05:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Viikonlopun kiivaan puolesta-vastaan väittelyn tuloksena olen nimennyt tämän kilpailun Rolex vastaan roiskeläppä.
Jenkkireissulla tutuksi tulleen AT&T myyjän mukaan, jos asiakkaalle antaa Iphonen ja galaxyn yhtäaikaa, niin galaxy jää taatusti pöydälle. iPhone on helppo myydä: "Uusi iPhone on speksien mukaan kaksi kertaa parempi kuin vanha, joka oli jo markkinoiden paras puhelin kaikkien testien mukaan."
Noin siis jenkeissä, ja se "kaksi kertaa parempi" on samanlainen ruksi ruutuun vertailu kuin Samsungillakin. Samsungia rasittaa tavattomasti muovisen kopiopuhelimen leima, nyt kun oikeuskin on sen todennut. Se myös että Android on "virus imuri", Google on kuulema tosisaan yrittämässä parsia käyttistä, mutta Aasiassa yli 70% Android luureista kantaa jonkinlaista haittaohjelmaa. Mitään tärkeitä tietoja niissä ei kannata pitää, varsinkaan rahan kanssa tekemisissä olevia. Ja mikä jenkeissä on erittäin tärkeä, muitten tiedot eivät saa vuotaa sinun kännykän kautta.
Naapurin pikkupoika kysyi: "Heips, kuule mikä on hinttiroiskeläppä". Piti vähän tarkentaa mistä hän oli moista kuullut, onneksi jo vähän aavistinkin mistä oli kyse enkä alkanut kuvittelemaan ääneen mikä se voisi olla. Kerroin vain et niillä varmaan tarkoitetaan kännyköitä jotka ovat niin suuria, etteivät ne sovi taskuun ja siten tarvitsevat pienen käsilaukun. Semmoiset 'meikkipussit' ovat jonkin verran yleisiä homo miehillä, joten isojen kännyköiden omistajat voidaan helposti rinnastaa homoihin vaikka eivät olisikaan. "Hyi kauheaa, minä en ainakaan halua olla mikään homo". Heh, napero tietää liikaa ikäisekseen.
|
ZZboy
Member
|
17. syyskuuta 2012 @ 05:59 |
Linkki tähän viestiin
|
Niin, iOS laitteita käytetään myös ylivoimaisesti eniten (täppäreistä peräti 93% on iOS laitteita), Androideja ei juuri netissä näy ja syystäkin, ovat kirjaimellisesti avoimia järjestelmiä.
|
Member
4 tuotearviota
|
17. syyskuuta 2012 @ 06:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Eipä kannattaisi paljoa naureskella kun lippulaiva joka sentään on quad-core häviää iPhone 5:lle joka siis dual-core geekbenchissä ensimmäisten testien perusteella. Tämä jos jokin on osoitus Korealaisten paperiwatti mainonnasta ja suoraan sanottuna antiikkisesta raudasta. Noh, pääasia että "mainonta" uppoaa uskollisiin fanipoikiin, he kun ovat sanojensa mukaan niin tekniikasta "ajan tasalla" :D Voih..
|
Mainos
|
  |
|