Kasattu kone peruskäyttöön 500 euroa
|
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
29. syyskuuta 2012 @ 22:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Korjatkaa jos olen väärässä mutta olen ymmärtänyt ettei kannata asentaa SSD kun kyseessä kuitenkin vain 600 euron kone vaan silloin on parempi laittaa rahat esim. enemmän muistia, parempi prossu tai näytönohjain.
Periaatteessa noin. Tästä voi kiistellä ikuisesti. Kummiski SSD tekee eron jonka huomaa samantien.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Jos voitte lukea tämän viestin alkua niin siinä näkee Lurluckin ehdottama paketti.
Siinä on 4gb muistia http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=29711
Jos hommaan vielä 2 kpl http://www.systemastore.fi/product_info...oducts_id=57421 niin silloin muistia olisi jo 12 gb yhteensä.
Tarviiko tosiaan noin paljon muistia ?
Tähänkin on varmasti myös selitys, kertokaa tälle amatöörille, kiitos :)
Jatä kokonaan pois toi Kingston ja hommaa 2 kpl noita jälkimmäisiä. Näin on 8 gigaa muistii.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
Moderator
6 tuotearviota
|
29. syyskuuta 2012 @ 23:03 |
Linkki tähän viestiin
|
Laita muistia 2x4 gigaa, jos budjetti kestää. Neljäkin riittää jo pitkälle (peruskäytössä kaikkeen), mutta muisti on sen verran halpaa, että kahdeksan gigaa on ihan hyvä valinta. Se riittää jo aivan kaikkeen mitä tuolla koneella voi tehdä.
SSD taas on hauska juttu. Sitä ei välttämättä uuden koneen huumassa huomaa, mutta SSD:hen tottuneelle tavallinen kovalevy on todella hidas, eikä paluuta enää ole. Parempi näyttis vaikuttaa graafiseen suorituskykyyn, eli tavallisesti pelaamiseen. Prossujen välille nykykoneissa on tosi hankala saada eroja muussa käytössä kuin testiohjelmissa tai raskaassa pelikäytössä. SSD taas nopeuttaa konetta yleisesti, eli se on loistava valinta koneeseen, joka tulee "yleiskäyttöön". Kone käynnistyy nopeasti, selain ja muut ohjelmat aukeavat nopeasti jne.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
zuhi87
Newbie
|
30. syyskuuta 2012 @ 17:27 |
Linkki tähän viestiin
|
|
andelin
Senior Member
|
30. syyskuuta 2012 @ 20:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Saitte minut ylipuhuttua, hommaan SSD:n kun se on varmasti myös tulevaisuuden juttu!
Kysymys siitä vielä kun olen niin tompelo koneitten kanssa, onko SSD helppo käyttää, onko esim. formatointi vaikea tehdä ?
Entä miten yhteensopiva SSD on muitten komponenttien kanssa? Mulla on vanha näppis ja näyttö, sopiihan ne yhteen .. ?
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
30. syyskuuta 2012 @ 21:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti zuhi87: Kysynpä täältä samasta keskustelusta kun budjetti on samaa luokkaa kuin ketjun aloittajalla.
Älä kysy vaan tee oma ketju.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Saitte minut ylipuhuttua, hommaan SSD:n kun se on varmasti myös tulevaisuuden juttu!
Kysymys siitä vielä kun olen niin tompelo koneitten kanssa, onko SSD helppo käyttää, onko esim. formatointi vaikea tehdä ?
Entä miten yhteensopiva SSD on muitten komponenttien kanssa? Mulla on vanha näppis ja näyttö, sopiihan ne yhteen .. ?
Nykysillä hinnoilla SSD ei oo ees tulevaisuutta, se on nykypäivää.
SSD on ihan vastaava ku normi kovo, se on vaan nopeempi. Ainoo merkittävä juttu se et SSD:ta ei pidä eheyttää, ei koskaan. Formatoidaan samalla tavalla ku normikovo.
Nykyemoissa on SATA-liitin, siihen sopii SSD.
Näyttö sopii 99% varmasti. USB näppis sama 99%, PS/2 näppis vaikeempi.
USB http://static.ddmcdn.com/gif/usb-ch.jpg
PS/2 http://www.freephotosbank.com/photograp..._cg104s3068.jpg
Kaikista nykyemoista ei PS/2 liittimii löydy.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
|
Moderator
6 tuotearviota
|
30. syyskuuta 2012 @ 21:45 |
Linkki tähän viestiin
|
SSD on vain nopea kovalevy. Kaikki toimii muuten aivan samalla tavalla. Tosin eheytystä SSD-levylle ei kuulu tehdä.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
andelin
Senior Member
|
30. syyskuuta 2012 @ 22:06 |
Linkki tähän viestiin
|
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
30. syyskuuta 2012 @ 23:21 |
Linkki tähän viestiin
|
|
jaakkim
Newbie
|
30. syyskuuta 2012 @ 23:28 |
Linkki tähän viestiin
|
vaikka toisaalta ei varmaan uusi näyttökään pahaa tekisi? tietyisti jos budjetti tulee vastaan niin silloin ei ole pakko
|
andelin
Senior Member
|
1. lokakuuta 2012 @ 20:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos vastauksista !
Hyvä tietää että näppis ja emo sopii yhteen =)
Vielä tuosta SSD:stä, kannattaako asentaa käyttiksen lisäksi myös ohjelmat sinne ?
Pelejä en pelaa joten tilaa pitäisi riittää..
Erillinen kovalevy pitää varmaan olla silti, huomasin että mun ehdottamassa paketissa on tuo http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=57669 ja siinä on huikeat 1tb tilaa mikä on mulle aivan liikaa.
Mulle riittäisi varmasti 200 gt ja samalla säästyisi vähän rahaakin, mutta kun noita kovalevyjä on niin monia tossa Systemastoressa niin osaatteko suositella joku pienempi kovalevy ?
|
BPVest
AfterDawn Addict
|
1. lokakuuta 2012 @ 20:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Kiitos vastauksista !
Hyvä tietää että näppis ja emo sopii yhteen =)
Vielä tuosta SSD:stä, kannattaako asentaa käyttiksen lisäksi myös ohjelmat sinne ?
Pelejä en pelaa joten tilaa pitäisi riittää..
Kaikki softat mitä mahtuu kantsii sinne asentaa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Erillinen kovalevy pitää varmaan olla silti, huomasin että mun ehdottamassa paketissa on tuo http://www.systemastore.fi/product_info.php?products_id=57669 ja siinä on huikeat 1tb tilaa mikä on mulle aivan liikaa.
Mulle riittäisi varmasti 200 gt ja samalla säästyisi vähän rahaakin, mutta kun noita kovalevyjä on niin monia tossa Systemastoressa niin osaatteko suositella joku pienempi kovalevy ?
Voihan tollasenki ottaa, en näe mitään järkee siinä http://www.systemastore.fi/product_info...oducts_id=40607
Kapasiteetti 4 kertaa pienemmäks ja säästyy pari kymppiä. Ei kantsi. Jälleenmyyntiarvoki ihan eri tasoo.
|
andelin
Senior Member
|
1. lokakuuta 2012 @ 21:51 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok kiitos, täytyy miettiä sitä toista kovalevyä ...
Jaakkim tossa mainitsi jos hommaisi uuden näytön ja onhan se vanha niin kuin näppis ja kaiuttimet.
Mutta, kun budjetti on tiukka niin saako suht. hyvän näytön alle 100 eurolla ? Ja kun tarvis uudet kaiuttimet niin eikö tän päivän näytöissä ole kaiuttimet sisäänrakennettuna ?
Sitten tietty joku perusnäppis..
|
andelin
Senior Member
|
3. lokakuuta 2012 @ 21:49 |
Linkki tähän viestiin
|
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
3. lokakuuta 2012 @ 22:20 |
Linkki tähän viestiin
|
|
andelin
Senior Member
|
4. lokakuuta 2012 @ 20:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Kyllä tuo on se lopullinen paketti, vielä täytyy pyytää liike kasata koneen sekä käyttiksen.
Service pack 1 tulee käyttiksen kanssa mutta miten sitten SP2 ja SP3 , niitä saa sitten Windows Updaten kautta, eikö ?
Onko muuten väliä missä järjestyksessä lataa päivitykset, ajurit y.m. ?
|
AfterDawn Addict
18 tuotearviota
|
4. lokakuuta 2012 @ 20:19 |
Linkki tähän viestiin
|
seiskasta ei ole kuin sp1,vistasta spi,ja sp2,xp:stä sp1,sp2,ja sp3,ja windows 2000 sp1,sp2,sp3,ja sp4
Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
|
Moderator
6 tuotearviota
|
4. lokakuuta 2012 @ 21:00 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Onko muuten väliä missä järjestyksessä lataa päivitykset, ajurit y.m. ?
Järjestyksellä ei ole suurempaa väliä. Periaatteessa ihan ensin kannttaa asentaa tikulle ladattu virusturva, vaikkakin itse olen laiskuuttani ladannut sen ensimmäiseksi netistä uudelle koneelle.
Jos nettii ei heti pääse, niin ensimmäiseksi täytyy asentaa verkkokortin ajurit. Seiska sisältää jonkinlaisen ajurin, joka ainakin Asuksen emoilla tuntuu melko hyvin toimivan, mutta ei kaikissa kuitenkaan. Eli joko lataa ajurit toisella koneella tikulle tai asentaa (mahdollisesti vanhemman version) emon levyltä.
Sen jälkeen näyttis- ja äänikortin ajurit sekä mahdollisesti jotain muuta tarpeen mukaan (esim. emon USB3-porttien ajurit).
|
andelin
Senior Member
|
4. lokakuuta 2012 @ 22:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Ok!
Tuota ohjelmaa olen käyttänyt vanhassa koneessa http://slimdrivers.en.softonic.com/ ja on toiminut hyvin, varmaan toimisi myös tulevassa koneessa vai onko kuitenkin viisaampi hakea ajurit valmistajien sivuilta ?
|
Moderator
6 tuotearviota
|
4. lokakuuta 2012 @ 22:45 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Ok!
Tuota ohjelmaa olen käyttänyt vanhassa koneessa http://slimdrivers.en.softonic.com/ ja on toiminut hyvin, varmaan toimisi myös tulevassa koneessa vai onko kuitenkin viisaampi hakea ajurit valmistajien sivuilta ?
Itse suosin manuaalista imuroimista ja hakemista. Yhdestäkään tuollaiseta ohjelmasta en ole vielä hyviä ajureita saanut koneelle. Yleensä nuo vain keksivät kaikkea mahdollista päivitettävää, mutta eivät suostu lataamaan mitään ennen kuin ostaa maksullisen version ohjelmasta.
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
4. lokakuuta 2012 @ 23:58 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti andelin: Ok!
Itse suosin manuaalista imuroimista ja hakemista. Yhdestäkään tuollaiseta ohjelmasta en ole vielä hyviä ajureita saanut koneelle. Yleensä nuo vain keksivät kaikkea mahdollista päivitettävää, mutta eivät suostu lataamaan mitään ennen kuin ostaa maksullisen version ohjelmasta.
Sama juttu.
Itse esimerkiksi hain näytönohjaimen ajurit ensimmäisellä kerralla Windows 7:n kanssa, enkä saanut peleissä kuin älytöntä tökkimistä ja kokoaikaista nykimistä. Silloin oli käytössä i5-2500 + 6850 + 8Gt DDR3 joka tökki jo Flatout2 pelissä, mikä ei todellakaan lupaa hyvää.
Uudet ajurit kehiin valmistajan sivuilta, ja peli toimi nykimättä maksimiresoilla ja asetuksilla.
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
5. lokakuuta 2012 @ 00:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Myös näytönohjainten mukana tulevalta CD:ltä voi asentaa ensimmäiset ajurit, ellei uudempia saa haettua etukäteen. Samaten emolevyn piirisarjan ajurit (sisältää useimmiten ainakin äänikortin, mahdollisen integroidun näytönohjaimen ajurit sekä verkkokortin ajurit). Mikäli emolevyn mukana tulevat ajurit eivät jostakin kumman syystä toimi odotetulla tavalla, voi ajurit hakea myös emolevyn valmistajan sivuilta. Omassa koneessani on edelleen samat wanhat ajurit, mitä tulee emolevyyn sekä piirisarjaan, eikä ainakaan itselläni ole mitään ongelmia ollut laitteiston kanssa. Niitä myös harvemmin päivitellään, ellei kyseessä ole jokin tehokkaampi integroitu näytönohjain, jonka tominta saattaa kohentua uusilla ajureilla. Äänikortti tai verkkokortti taasen ei paremmista ajureista oikeastaan välitä mitään, ellei laitteistossa ole ollut alunalkaenkin jotakin vikaa mikä saadaan softan päivittämisellä korjattua.
Mutta nyt kun tiedä mitä komponentteja koneeseen jo on tulossa niin kannattaa ne uusimmat ajurit kuitenkin hakea valmistajien sivuilta.
Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
5. lokakuuta 2012 @ 04:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti _kooma_: Myös näytönohjainten mukana tulevalta CD:ltä voi asentaa ensimmäiset ajurit, ellei uudempia saa haettua etukäteen. Samaten emolevyn piirisarjan ajurit (sisältää useimmiten ainakin äänikortin, mahdollisen integroidun näytönohjaimen ajurit sekä verkkokortin ajurit).
Ei, ei ja ei.
Jokainen ajuri, on syytä napata suoraan valmistajan sivustolta. Uusimmat ja toimivimmat, ei välttämättä beta-ajureita kuitenkaan. Lähes joka koneessa on nettiyheys, ja nykyisissä emoissa on jo valmiiksi edes sellaiset ajurit, että edes nettiyhteys pelaa. Sama pätee näyttiksiin, se näyttää huonoa reasoa mutta edes jotain kuitenkin.
Mikäli ei ole nettiyhteyttä, niin sitten ladataan ajuripaketit kaverin koneelta USB tikulle ja ladataan vaikka sitäkautta.
*edit*
sanon siksi, että kokemus on osoittanut että kannattaa asentaa suoraan kunnolla, kuin ensiksi huonot ja sitten toimivammat. Välttyy heti useilta ongelmilta. Viesti ei siis ole tarkoitettu nälvimiseksi.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 5. lokakuuta 2012 @ 04:23
|
andelin
Senior Member
|
5. lokakuuta 2012 @ 09:11 |
Linkki tähän viestiin
|
Kiitos teille kaikille mainioista vastauksista, huomaa kun lukee teidän juttuja että olette kauan puuhaillut koneitten kanssa !
|
Senior Member
23 tuotearviota
|
5. lokakuuta 2012 @ 12:32 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Ei, ei ja ei.
Jokainen ajuri, on syytä napata suoraan valmistajan sivustolta. Uusimmat ja toimivimmat, ei välttämättä beta-ajureita kuitenkaan. Lähes joka koneessa on nettiyheys, ja nykyisissä emoissa on jo valmiiksi edes sellaiset ajurit, että edes nettiyhteys pelaa. Sama pätee näyttiksiin, se näyttää huonoa reasoa mutta edes jotain kuitenkin.
Mikäli ei ole nettiyhteyttä, niin sitten ladataan ajuripaketit kaverin koneelta USB tikulle ja ladataan vaikka sitäkautta.
*edit*
sanon siksi, että kokemus on osoittanut että kannattaa asentaa suoraan kunnolla, kuin ensiksi huonot ja sitten toimivammat. Välttyy heti useilta ongelmilta. Viesti ei siis ole tarkoitettu nälvimiseksi.
Arvasin että tälläinen viesti tulee :) Tarkoitinkin tuolla jutullani sitä että Ellei ole mahdollista päästä nettiin, välittömästi, niin ne ajurit jotka toimitetaan CD:illä, ovat varmasti paremmat kuin mitä Windows itse tarjoaa. Niillä ajureilla kun voi isolla todennäköisyydellä jopa pelata jotakin peliä. Mutta tottakai on suositeltavaa yrittää hakea kaikki uusimmat ajurit ennnen ensimmäistä käyttöönottoa.
Tarkoituksena ei ollut missään nimessä suositella tuota pysyväksi vaihtoehdoksi. Näytönohjaimen ajureita kannattaa mielestäni päivittää myös vasta mikäli ne tuovat niihin peleihin joita itse pelaa lisä ominaisuuksia/buustaa korttia. Joissakin tapauksissa kun uusimmat ajurit ovat saattaneet sotkea entisiä siten että niillä ei välttämättä pelatakkaan tiettyä peliä kuten ennen. Eli aina ajureita asentaessa kannattaa ottaa selvää mitä varten ne uusimmat ollaan julkaistu. Ainakin AMD:ltä tuntuu tulevan kerran kuussa jotkin Hotfixit mitkä korjailevat entisten ajureiden ongelmia, varsinaiset ajurit sitten usein parantavat suorituskykyä. Ja nuo Hotfixit ovat juuri sitä varten kun jotkin pelit eivät enään toimikkaan "oikein" uusimmalla ajurilla, tai voivat ne tuoda joitakin lisäominaisuuksiakin, mutta usein noita hotfixeja julkaistaan juuri tuon takia, sekä siksi että ne lisäävät joitakin profiileita esim CrossFire/SLI setteihin, he joilla on vain yksi näytönohjain, ei välttämättä tarvitse ladata niitä laisinkaan ellei ne ajurit samalla tuo jotakin itselle hyvää.
Eli aina kannattaa lukea että mitä osioita ne ajurit parantavat ennenkuin niitä asentaa, ettei tarvitse sitten poistella uusimpia ja asennella vanhoja.
Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
|
Mainos
|
  |
|
andelin
Senior Member
|
10. joulukuuta 2012 @ 20:25 |
Linkki tähän viestiin
|
Moikka äijät !
Sellainen kysymys, kannattaako odottaa joulun jälkeen ennen kuin ostaa koneen, onkohan silloin hinnat halvemmat ?
|