User Käyttäjä Salasana  

tiistai 29.7.2025 / 12:57
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > apple otti karttakritiikistä vaarin
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Apple otti karttakritiikistä vaarin
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Apple otti karttakritiikistä vaarin

uutinen julkaistu: 22 syyskuuta, 2012

Applen uuden iOS 6 -käyttöjärjestelmän mukana toimitetaan yhtiön itse valmistama karttasovellus, joka ei ole laatunsa takia saanut juurikaan kiitosta viime viikkoina. Teknologiajätti on tiedostanut ongelmat ja ryhtynyt toimenpiteisiin. Apple kommentoi "karttagatea" tällä viikolla. Yhtiön mukaan se on vasta ottamassa ensimmäisiä askeleita paikannuspalveluissa ja ajan kanssa karttojen laatu ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Nseries
Junior Member
_
22. syyskuuta 2012 @ 14:14 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samsungin kartat yhtä onnettomia! Tai oikeastaanhan ne ei edes ole Samsungin vaan Googlen. Ei edes Offline -mahdollisuutta, todella surekeeta. Ei voi siis käyttää ulkomailla, sama ongelma Aplella! Samusgilla ongelmana tuntuu olevan vielä sekin, ettei puhelinten GPS:iin ole panostettu joten ne eivät löydä satelliitteja sisätiloissa.

Yritettiin värkätä kaverin "samppaa" sisällä ja katella karttoja, muuta ei antanut selata karttoja kun ei ole GPS yhteyttä saatavilla! Onnetonta homma, sillä kun laitoin omasta nokialaisesta kartat päälle, niin alle 10 sekunnissa löyty paikkatiedot, eikä tarvinu olla eses netti päällä.
djtob
Member
_
22. syyskuuta 2012 @ 14:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikä pelkästään tuo ole ongelma. Nyt on paljastunut suurempi ongelma, Applen näyttö ei toimi odotetusti.
djtob
Member
_
22. syyskuuta 2012 @ 14:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toinenkin ongelma: Jälleen Applen antennigate versio 2.
Senior Member

11 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2012 @ 14:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@1

Samankaltainen online ongelma on myös nokian puhelimissa. Ulkomailla ilman online modea ei löydä osoitteella lähestulkoon mitään. Koordinaatit onneksi sentään toimii mutta siltikään ei voi suositella mitään muuta kuin ihan kunnon navigaattoria.

Mutta tosiaan eikö apple ollenkaan testannut karttasovellusta vai mikähän tässä on ideana? Ja miten muka tuo pilvipalvelu muka auttaa tekemään kartoista kunnollisia? Jos joku ajaa mönkiällä mettässä niin olettaako tuo että siinä on tie ja lisää sen palveluun vai mikähän tuossa on ideana. Tai meinaako tuo tunnistaa että metrot mukamas jotenkin pilvipalveluista?
Member

4 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2012 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Varmaan siksi, että valmistusvirheitä on jokaisessa erässä. Sitä sattuu kaikille, joten siinä tuskin on mitään uutisoitavaa ? Eipä näitä näyttö "vikaisia" näytä edelleenkään löytyvän kuin muutaman youtube videon verran. Mikä antennagate 2, kun en löydä tietoa tuosta ? iMessage ongelmista en tiedä koska en sitä ole koskaan käyttänyt aktiivisesti. Itse odottelen että saavat uuden erän markkinoille, kun ensimmäisten joukossa on "AINA" hämminkiä.
Junior Member

4 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2012 @ 15:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Niin kauan kuin ios 6:lle ei saa googlemapsia, jossa street view, iphone 4S 5.1.1 firmwarella on markkinoitten paras puhelin. Kun tämä asia korjaantuu, parhaan puhelimen kruunu siirtyy luonnollisesti iPhone 5:lle.
djtob
Member
_
22. syyskuuta 2012 @ 15:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@7.Ei se varmaan heti löydy. Tämä löytyi Applen omassa foorumissa ja joku silmään pissitty on videolla esittänyt ongelman.

http://www.youtube.com/watch?v=aPVrlHwRcwk&feature=youtu.be
Member

4 tuotearviota
_
22. syyskuuta 2012 @ 16:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Saas nähdä onko tämä kyseinen iPhone "yksilö" vai onko kyse laajemmasta viasta kuten juuri mainittu "antennagate". En pitäisi mahdottomana sitäkään että on maanantaikappale. Eikös näissä ollut joku antenneista tuolla takapuolella yläosassa, kun sitä kohtaa tämä kaveri kovasti "ruumiinosillaan" hinkkasi.

Ihmettelen vain sitä, että miksei käyttöohjeissa ple mainintaa siitä että puhelimella ei ole tarkoitus puhua jalasta saatika perseestä ? Onneksi nyt ei jälkimmäistä kuitenkaan kokeillut :D
djtob
Member
_
22. syyskuuta 2012 @ 17:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sori, näin ihan väärin, että tämä onkin joku 4S eikä mikään 5. 5:ssähän on takana puoliomena eikä kokonainen.
djtob
Member
_
22. syyskuuta 2012 @ 17:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lienee totta, että ihmiset eivät enää osaa erottaa iPhone 4S:ää vitosesta, näyttävät liikaa samalta.
Senior Member
_
22. syyskuuta 2012 @ 20:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@11
Oletko koskaan kuuluut OS X-käyttöjärjestelmästä. Muisteleppa 10.0 ja 10.1 versioita, tai katso MobileMe-palvelua. Sen jälkeen voit miettiä uudestaan mitä kaikkea Steve Jobs voikaan päästää levitykseen. :)

@14
En nyt tiedä mistä "Antennagatesta" on kyse. Alkuperäisen aikana ei CDMA-iPhonea ollut olemassakaan. Yllä oleva video käyttää AT&T:n GSM/3G/LTE verkkoa.

Mutta ihan totta, puhe ja data ei toimi samanaikaisesti CDMA/LTE iPhonessa. Ei ainakaan ennenkuin operaattorit tukevat VoLTE:a.

Tuskin ihan kauhean suuri "gate", toiminta on täsmälleen samaa kuin edellisissä CDMA-iPhoneissa.
JussiFX
Member

1 tuotearvio
_
23. syyskuuta 2012 @ 00:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuulostaa aika lohduttavalta "paranee ajan kanssa", jos edellisessä versiossa oli paljon parempi karttasovellus. Hyvä Apple, tosin pässit ostavat aivan kuten aina ennenkin.
Junior Member

2 tuotearviota
_
23. syyskuuta 2012 @ 00:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä oon ollu mac käyttäjä jo ennen 90 luvun alkua ja mitään näin keskeneräistä kuin tää iOS 6 ei oo tullu Applelta ulos Steve Jobsin persoona tais vaikuttaa kehitykseen todella paljon näin surkeeta tuotetta ei olis laskettu ulos Jobsin aikana
Junior Member

2 tuotearviota
_
23. syyskuuta 2012 @ 00:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mä oon ollu mac käyttäjä jo ennen 90 luvun alkua ja mitään näin keskeneräistä kuin tää iOS 6 ei oo tullu Applelta ulos Steve Jobsin persoona tais vaikuttaa kehitykseen todella paljon näin surkeeta tuotetta ei olis laskettu ulos Jobsin aikana
Junior Member

2 tuotearviota
_
Junior Member

2 tuotearviota
_
Junior Member

2 tuotearviota
_
Junior Member

2 tuotearviota
_
23. syyskuuta 2012 @ 00:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No just joo nykin kirjoitan näitä tekstejä iPadillä ja eikös tullu sama viesti muutamaan kertaan olen pahoillani
Junior Member

2 tuotearviota
_
23. syyskuuta 2012 @ 00:49 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Vai olisiko tämäkin OS6:n uusi ominaisuus kun menin pöljyyksissäni päivittämään tämankin joku uus paste copy yhdellä enterin painalluksella
OJ_Ghost
Senior Member
_
24. syyskuuta 2012 @ 11:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@7
Mietippä hetki miten toimisit, jos kyseessä olisi Nokian tai Samsungin luuri, joka hukkaa viestit... Tuskin olisi lainkaan normaalia... ;)

@8
"Luonnollisesti". Niinpä niin...
Mainos
_
__

_
Junior Member

2 tuotearviota
_
24. syyskuuta 2012 @ 12:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ylläpito voitteko poistaa viestit 18-23 kiitos
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > apple otti karttakritiikistä vaarin

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy