User Käyttäjä Salasana  

lauantai 7.6.2025 / 07:53
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi kone ei boottaa ollenkaan
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uusi kone ei boottaa ollenkaan
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Idkmans
Newbie
_
24. syyskuuta 2012 @ 18:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Emo : http://cdon.fi/kotielektroniikka/asrock...55_atx-20641473

Prossu: i5 3570k

poweri: corsair_cx_600w_v2_atx12v_2.3

muistit: http://www.jimms.fi/tuote/KHX1600C9D3X2K2%2F8GX

12 pin atk powerista emoon, prossu kinni + jaahy, seka muisti kammat kinni sloteissa 1 ja 3.

Osaatteko sanoa mika on huonosti? ei reakoi mitenkaan:(
Moderator

6 tuotearviota
_
24. syyskuuta 2012 @ 19:00 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Prossun lisävirta kiinni? Kotelon johdot oikein kiinni?

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Idkmans
Newbie
_
24. syyskuuta 2012 @ 19:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ah on lisa virta kinni, yhtaan kotelon johtoa ei ole kytketty. tallahetkella vain prossu/jaahy ja muistit kinni. Johdoista kinni ovat 12 pinnanen atk power seka tuo jaahyn virta 4 pinninen piene.

Koitan kaikki mahdolliset combot muisteilla, seka yksittain kaikki mahdolliset.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. syyskuuta 2012 @ 19:29

Idkmans
Newbie
_
24. syyskuuta 2012 @ 19:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kuulemma tuo cx sarja on aika paska, varmaankin toi poweri ja alkujaan paskana
Moderator

6 tuotearviota
_
24. syyskuuta 2012 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Idkmans:
Ah on lisa virta kinni, yhtaan kotelon johtoa ei ole kytketty.
Ei kai se kone nyt päälle lähdekään, jos edes virtakytkintä ei ole kytketty?

CX-sarja ei ole parhaassa mahdollisessa huudossa, mutta harvoin powerit pakasta vedettyinä rikki ovat.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
ropo1
Junior Member
_
25. syyskuuta 2012 @ 10:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mulla samantapainen ongelma, prossuna ja muisti ovata samat, mutta
emona mulla on P8z77-v lx
näyttis GTX 660
ja poweri chieftecin A85 550W
entisestä setupista samsungin spinpoint F3 1TB

BIOSsiin asti pääsen, mutta kun yrittää bootata windowsia (vista 32bit, koitin myös toisella kovolla jossa xp) niin välähtää bluescreen ja kone reboottaa. Koneen käynnistyessä se piippaa kerran, mikä manuaalin mukaan tarkottaa ettei se löydä näppäimistöä, se kuitenkin toimii biossissa niinkuin pitääkin. Olen kokeillut ilman näyttistä ja yhtä muistia kerrallaan eri slotteihin ja kovoa eri sata-portteihin, aina sama juttu. Nuo kovalevyt joilla kokeilin toimivat siis toisessa koneessa niinku pitääki. Tällä hetkellä epäilen antaako poweri virtaa kovolle ollenkaan.

E: Mulla ei ole yhteensopivaa dvd/cd asemaa, joten en voi kokeilla mitä sanois jos löis windows levyn tupihi, mutta kai tuon ny pitäis bootata kovoltakin

ropo

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. syyskuuta 2012 @ 10:14

Senior Member

25 tuotearviota
_
25. syyskuuta 2012 @ 10:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sain sellaisen käsityksen, että yrität käynnistää konetta jonkin toisen koneen kovolla johon on asennettu jo windows?

Sinun pitää asentaa tuolla kokoonpanolla windows kovolle, että se starttaisi.
ropo1
Junior Member
_
25. syyskuuta 2012 @ 10:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
aijaa, tunnenpa itseni tyhmäksi :D luulin että ajurit ainoastaa pitää uusia

ropo

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. syyskuuta 2012 @ 10:41

AfterDawn Addict

13 tuotearviota
_
25. syyskuuta 2012 @ 11:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ropo1:
näyttis GTX 660

BIOSsiin asti pääsen, mutta kun yrittää bootata windowsia (vista 32bit, koitin myös toisella kovolla jossa xp) niin välähtää bluescreen ja kone reboottaa. Koneen käynnistyessä se piippaa kerran, mikä manuaalin mukaan tarkottaa ettei se löydä näppäimistöä, se kuitenkin toimii biossissa niinkuin pitääkin. Olen kokeillut ilman näyttistä ja yhtä muistia kerrallaan eri slotteihin ja kovoa eri sata-portteihin, aina sama juttu. Nuo kovalevyt joilla kokeilin toimivat siis toisessa koneessa niinku pitääki. Tällä hetkellä epäilen antaako poweri virtaa kovolle ollenkaan.

E: Mulla ei ole yhteensopivaa dvd/cd asemaa, joten en voi kokeilla mitä sanois jos löis windows levyn tupihi, mutta kai tuon ny pitäis bootata kovoltakin
Ja kovo oli vanhassa kokoonpanossa IDE-tilassa? Kyllä se todennäköisesti starttaa kunhan vaihdat biosista AHCI -> IDE. Tai jos oli toisinpäin niin sitten niin päin.
ropo1
Junior Member
_
25. syyskuuta 2012 @ 12:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Smanci:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ropo1:
näyttis GTX 660

Ja kovo oli vanhassa kokoonpanossa IDE-tilassa? Kyllä se todennäköisesti starttaa kunhan vaihdat biosista AHCI -> IDE. Tai jos oli toisinpäin niin sitten niin päin.
kiitos! tunnen itseni vähemmän tyhmäksi
Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
27. syyskuuta 2012 @ 11:36 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Idkmans:
Ah on lisa virta kinni, yhtaan kotelon johtoa ei ole kytketty. tallahetkella vain prossu/jaahy ja muistit kinni. Johdoista kinni ovat 12 pinnanen atk power seka tuo jaahyn virta 4 pinninen piene.

Koitan kaikki mahdolliset combot muisteilla, seka yksittain kaikki mahdolliset.
Ei ATX powerissa ole 12 pin liitintä. Siinä on 2*12 = 24 pin, joka voi vanhemmissa malleissa olla jaettu 20 ja 4pin osiin. Erikseen on 4pin lisävirta (vanhoissa powereissa 2kpl 4pin tai sitten niissä emoissa ei ollut tarvetta lisävirralle.).

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uusi kone ei boottaa ollenkaan

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy