Näiden saavuttua alkuperäinen saksanpojan toimittama kokoonpano on korvattu uusilla komponenteilla. En voi suositella Hardwareversand.de-nettikauppaa kenellekään. Asiakaspalvelu vastaa sähköposteihin vajaan viikon viiveellä ja joko saksaksi tai huonolla englannilla. Vialliset tuotteet voi toimittaa heille, mutta heikäläisten tarjoama postin palautuspalvelu (Itella Express Business Day) on sellainen mitä yksityishenkilöt eivät käsittääkseni voi hyödyntää. Sen takia tuotepalautuksen joutuu itse maksamaan. Tosin nettikaupan pitäjät sanoivat hyvittävänsä postituksesta koituneet kulut... Eivät kuitenkaan sitä, milloin he sen tekevät.
en nyt halua moittia sekä haukkua ostostasi mitenkään. aina olis se parempi että tilaa osat tai koneen suomesta niin takuu toimii suomessa sitten helpommin ja paremmin aina.
Joo, ainakin sen olen nyt oppinut tietokoneiden osalta. Olen aikaisemmin tilannut runsaasti viihde-elektroniikkaa ulkomailta eikä ole ollut niiden kanssa ongelmia, ei edes tuotepalautusten kanssa. :-)
No niin. Tämä tapaus taitaa olla käsitelty, sillä sain uudet komponentit ja ne asennettua niin, että lopputulos vaikuttaa olevan toimintavalmis tietokone. En ole vielä ehtinyt kunnolla pelaamaan mitään peliä kun tuntuu kuin Windows 7 haluaisi joka toinen päivä asentaa noin satatuhatta tietoturvapäivitystä, joten valtaosa ajasta menee niiden asentamiseen... Tässä on pari valokuvaa lopputulemasta. Ensimmäiseksi vertailun vuoksi uusi ISO kotelo ja sen vieressä saksanpojan koppa:
Uudessa kotelossa on mielestäni aika erikoisesti sijoitettu virtalähde lattianrajaan ja hyvin suurikokoinen tuuletin kattoon:
Kattotuuletin aiheuttaa vähän jännitystä. Huolestuttaa jos ritilän läpi lirahtaa kahvia tai jotain muuta. Keskusyksikkö on lattialla.