Olen rakentamassa uutta tietokonetta pääosin työ ja satunnaiseen pelaiskäyttöön hintaluokassa 1000-1300?. Pääpaino on työkäytössä, jossa tarvitsen tehokasta ja nopeaa konetta. Olen rakentanut oheisen paketin Systemastoressa tämän foorumien vastaavien hintaluokan esimerkkien perusteella.
Tavoitteena rakentaa tehokas, hiljainen ja kestävä kokonaisuus hintalaatusuhde huomioiden.
Olen pyrkinyt säästämään näytönohjaimessa koska pelaan vähemmän ja panostanut tehokkuuteen ja nopeuteen.
Mitä kehitysehdotuksia esim. näytönohjaimen suhteen tai yleensä?
Kiitos jo etukäteen
Malli/esimerkkipohja konepaketin kysymiseen:
Budjetti: 1000-1300?
Tarvitsetko kasauksen?: Kyllä
Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
Käyttötarkoitus: työ ja satunnainen pelailu
Aiotko kellottaa?: Ehkä joskus
Mitä on jo valmiina?: näyttö ja muut härpäkkeet
Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVD Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX Muuta huomioitavaa:
Muistit aivan liian kalliit. 2x4gb muistit irtoo jo 40 eurolla ja lisäksi ne kannattaa ottaa matalina, alastomina kampoina. Voit tietty ottaa suoraan 2x8Gb joka maksaa 80-90e. Poweri vaihtoehdoksi esitän Super Flowerin Golden Green (Modular) sarjalaisen.
Abit IP35-E | Core 2 Duo E8400 @ 3.6Ghz @ stock cooler | 4x1GB@800Mhz Kingston DDR2 ValueRAM | Corsair TX750W | XFX Radeon HD4890 Black Edition 1Gb @1Ghz core/1,1Ghz (X4) GGDR5 | Western Digital Caviar 250GB 7200rpm + Western Digital Caviar Green 1TB 7200rpm + 1TB Western Digital My Book + 2TB Western Digital My Book