User Käyttäjä Salasana  

tiistai 29.7.2025 / 19:10
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > onko tässä pakettikoneessa mitään järkeä?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Onko tässä pakettikoneessa mitään järkeä?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
aren
Newbie
_
20. joulukuuta 2012 @ 17:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Nuorempi veli on hankkimassa uutta pelikonetta ja lähetti minulle linkin ja kysyi mielipidettäni. Mun tieto tietokoneista on pahasti vanhentunutta joten ajattelin kysyä täältä hieman apua. Kone jota hän on katsomassa on tämä:

http://www.gigantti.fi/product/tietokon...etokoneax3475_h

No ensinnäkin löysin sen paljon halvemmalta Markantalosta(http://www.markantalo.fi/product/tietotekniikka/poytatietokoneet/ACDTSKJEQ019/acer-aspire-x3-poytatietokoneax3475_h) mutta halvemmallakin hinnalla mua mietityttää tuo hinta-laatusuhde ja että oisko nyt tuosta ollenkaan kunnon pelikoneeksi. Veli haluaa nimenomaan pakettikoneen pitkän takuun ja taatun osien yhteensopivuuden takia. Onko tässä pakettikoneessa mitään järkeä? Jos ei, löytyisikö ylipäätään muita pakettikoneita jotka olisivat tähän tarkoitukseen hyviä eivätkä aivan ylihinnoiteltuja? Hinta saisi maksimissaan olla noin 900 euron palkkeilla. Kiitoksia!
AfterDawn Addict

18 tuotearviota
_
20. joulukuuta 2012 @ 17:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aren:
Nuorempi veli on hankkimassa uutta pelikonetta ja lähetti minulle linkin ja kysyi mielipidettäni. Mun tieto tietokoneista on pahasti vanhentunutta joten ajattelin kysyä täältä hieman apua. Kone jota hän on katsomassa on tämä:

http://www.gigantti.fi/product/tietokon...etokoneax3475_h

No ensinnäkin löysin sen paljon halvemmalta Markantalosta(http://www.markantalo.fi/product/tietotekniikka/poytatietokoneet/ACDTSKJEQ019/acer-aspire-x3-poytatietokoneax3475_h) mutta halvemmallakin hinnalla mua mietityttää tuo hinta-laatusuhde ja että oisko nyt tuosta ollenkaan kunnon pelikoneeksi. Veli haluaa nimenomaan pakettikoneen pitkän takuun ja taatun osien yhteensopivuuden takia. Onko tässä pakettikoneessa mitään järkeä? Jos ei, löytyisikö ylipäätään muita pakettikoneita jotka olisivat tähän tarkoitukseen hyviä eivätkä aivan ylihinnoiteltuja? Hinta saisi maksimissaan olla noin 900 euron palkkeilla. Kiitoksia!

Tuosta et kyllä saa pelikonetta tekemälläkään...
osista ehdottomasti...

Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
Senior Member

3 tuotearviota
_
20. joulukuuta 2012 @ 17:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Veljesi tekee jo elämänsä kaupat jättämällä tuon pakettiruoskan hyllyyn. Perusteluja löytyy loputtomasti. Kone kannattaa oikeastaan aina kasata itse jos tietoa ja taitoa löytyy. (kalliimmat uusista ja halvemmat käytetyistä osista)

Ja jos koneella on aikomusta vieläpä joskus pelailla tai sitä on aikomus päivittää niin itse kasattu on ainoa järkevä vaihtoehto.

Eli siis 900e. Mitä pitää sisältää itse keskusyksikön lisäksi? Käyttis, näyttö, näppäimistö, hiiri?

"Jos se ei ole rikki, korjaan sitä kunnes se on"

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. joulukuuta 2012 @ 17:42

Toniman92
Senior Member

1 tuotearvio
_
20. joulukuuta 2012 @ 17:44 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tos o kyl ilmaa hinnas 500 euroo.

Toniman.

## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
20. joulukuuta 2012 @ 18:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
tuossa on yks valmiiks kasattu jos nyt mitenkään ei se osista kokoaminen onnistu. Näyttis ei oo a-luokkaa mutta valmispaketiks ihan jees.

Edit: tuossa toimiva linkki koneeseen edellisen tilalle

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. joulukuuta 2012 @ 18:19

aren
Newbie
_
20. joulukuuta 2012 @ 18:16 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hieman arvelinkin että tää ehdotettu pakettikone on aika surkea mutta hyvä saada vahvistus epäilyille.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti DjZorlag:

Eli siis 900e. Mitä pitää sisältää itse keskusyksikön lisäksi? Käyttis, näyttö, näppäimistö, hiiri?
Ei tarvitse olla kuin itse keskusyksikkö ja hiiri. Ja sitten kasaus olisi myös hyvä olla, siihenhän yleensä tulee myös jonkinlainen takuu päälle(mitä pidempi sitä parempi). Tuosta hinnasta ei saisi kauheasti mennä yli, parempi jos hieman jää alle.
aren
Newbie
_
20. joulukuuta 2012 @ 18:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:
tuossa on yks valmiiks kasattu jos nyt mitenkään ei se osista kokoaminen onnistu. Näyttis ei oo a-luokkaa mutta valmispaketiks ihan jees.
Kiitti, täytyy pistää korvan taakse jos en saa veljeä vakuutettua siitä että kannattaisi koota osista. Käyttikseksi kannattaisi varmaan laittaa Windows 7 eikä 8?
Toniman92
Senior Member

1 tuotearvio
_
20. joulukuuta 2012 @ 18:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos saat sen suostuu kasattuun koneesee nii tässä aika tiukka paketti toho 900e. Näyttikse voi vaihtaa HD7850 - HD7870 myöskin jos tykkää, mutta HD7870 vasta tois tehoa enemmän mitä tää.

Toniman.

## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 20. joulukuuta 2012 @ 18:39

Mainos
_
__

_
rick79
Senior Member

1 tuotearvio
_
20. joulukuuta 2012 @ 18:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aren:
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti rick79:
Kiitti, täytyy pistää korvan taakse jos en saa veljeä vakuutettua siitä että kannattaisi koota osista. Käyttikseksi kannattaisi varmaan laittaa Windows 7 eikä 8?
Joo seiska ehottomasti...

Asus P5B Deluxe - Intel Q8200 - 4GBDDR2 - M-Audio Audiophile 2496 - Nvidia gt210 - Silverstone 500W - Fractal Design XL
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > onko tässä pakettikoneessa mitään järkeä?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy