User Käyttäjä Salasana  

torstai 22.5.2025 / 21:45
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > pikakuvake ei poistu ees kirveellä työpöydältä
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Pikakuvake ei poistu ees kirveellä työpöydältä
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
pedu27
Suspended due to non-functional email address
_
1. tammikuuta 2013 @ 12:31 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eli semmoinen omituinen ongelma ois, mulla työpöydällä pikakuvake jota ei saa poistettua millään, itse tiedosto poistettu. Monenlasita ohjelmaa olen koittanut mm. hijackthis, killbox, removeonboot. Sen takia ei poistu kun tiedostoa ei enää ole mut pikakuvake on ja pysyy ku takiainen.
Tepsu9
Senior Member
_
1. tammikuuta 2013 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti pedu27:
Eli semmoinen omituinen ongelma ois, mulla työpöydällä pikakuvake jota ei saa poistettua millään, itse tiedosto poistettu. Monenlasita ohjelmaa olen koittanut mm. hijackthis, killbox, removeonboot. Sen takia ei poistu kun tiedostoa ei enää ole mut pikakuvake on ja pysyy ku takiainen.
Oletko koittanut poistaa sitä vikasietotilassa??
Jollei lähde niin kirves on se viimeinen vaihtoehto.:D

MikroMake
AfterDawn Addict
_
1. tammikuuta 2013 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuonne listattu muutama poisto-ohjelma:

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/617920#3737175

Intel Haswell i7-4770K & Noctua NH-U14S
Asus Z87-A & Asus Strix GTX 970
Fractal Design Define R4 & Seasonic 660W P-660 (XP²)
Samsung 256GB 840 Pro SSD & Western Digital 1TB Caviar Black
Insomniu
Member

1 tuotearvio
_
1. tammikuuta 2013 @ 14:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Työpöytää klikkaat oikealla -> Refresh/Päivitä.

i7 980X, R9 290, 24GB, Win10
pedu27
_
1. tammikuuta 2013 @ 16:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Olen koittanut vikasietotilassa poistoa. Ei poistu. Kai sitä pitää se kirves kohta hakee...:). Ja kokeillut varmaankin kaikkia noita ohjelmia. Siis ei se häiritse se pikakuvake, enemmän ärsyttää ku sitä ei saa pois...:)
pedu27
_
1. tammikuuta 2013 @ 16:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei auta työpöydän päivitys...
Senior Member

4 tuotearviota
_
1. tammikuuta 2013 @ 16:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eihän sinulle ole kukaan tehnyt "print screen" jäynää (poistuu tietenkin vaihtamalla uuden taustakuvan)?
Tuli vain mieleen...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 1. tammikuuta 2013 @ 16:25

pedu27
_
1. tammikuuta 2013 @ 17:15 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oliski ollu niin yksinkertanen...:). Mut ei ole se ongelmana
Anonymousfin
Newbie
_
5. tammikuuta 2013 @ 21:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Spybot SnD:n secure shredder: download.cnet.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html
tai
MBAM File Assasin: download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html
Senior Member
_
6. tammikuuta 2013 @ 10:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
pikakuvake voi olla "yleinen työpöytä" -kansiossa, jonne ei ole tavallisella käyttäjällä oikeuksia.

WinXP:ssä kansio on c:\documents and settings\All Users\Työpöytä (jos on suomenkielinen)

Vispa/Win7ssä kansio on c:\käyttäjät\julkinen\julkinen työpöytä. Vispassa tai Win 7:ssa tuo kansio saattaa olla piilotettuna: jos tuota ei löydy, niin laita resurssienhallinta näyttämään piilotetut tiedostot.

It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. tammikuuta 2013 @ 10:21

pedu27
_
13. tammikuuta 2013 @ 13:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis itse tiedostoa ei enää ole. Mut pikakuvake on ja pysyy työpöydällä. On omituinen ongelma...
Mainos
_
__

_
BforeDusk
AfterDawn Addict
_
25. tammikuuta 2013 @ 13:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tiedoston poisto ei (aina) automaattisesti poista pikakuvakkeita. Softan poisto yleensä poistaa Käynnistävalikosta ja työpöydältä kytköksissä olevat. Ja aina välillä joku softa bugisena jättää kuvakkeet yms.

Kokeile live linuxilla. Joku väärä winukan suojaushan on saattanut pamahtaa ko. kuvakkeelle.
Linux antaa piut paut winukan suojauksille ja salauksille (ei tarkoita kryptausta).
Kovon sisältö ja kansio c:\documents and settings\oikea tili\Työpöytä

Osta paskaa, saat 2kk kaupan päälle.
- Zz Topelius -

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. tammikuuta 2013 @ 13:45

afterdawn.com > keskustelu > yleistä keskustelua tietokoneista > windows -ongelmat > pikakuvake ei poistu ees kirveellä työpöydältä

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy