|
Keskustelualueet
Keskustelualueet
|
|
Pöytäkone n.1k?
|
|
Powizard
Suspended due to non-functional email address
|
24. tammikuuta 2013 @ 02:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Powizard; ihastuttavaa jos luet viestejä ja myös itse selvität asioita.
Älä ihastu, minulla on vaimo.
Tuleva kone tällä hetkellä:
16GB G.Skill Ares DDR3-1600 DIMM CL9 Dual Kit
? 77,39
ASRock Z77 Extreme4-M Intel Z77 So.1155 Dual Channel DDR3 mATX Retail
? 92,20
Intel Core i5 3570K 4x 3.40GHz So.1155 BOX
? 196,45
2048MB Asus Radeon HD 7870 DirectCU II TOP GHz Series Aktiv PCIe 3.0 x16 (Retail)
? 223,31
256GB OCZ Vertex 4 2.5" (6.4cm) SATA 6Gb/s MLC synchron (VTX4-25SAT3-256G)
? 201,47
600 Watt Corsair Builder Series Non-Modular 80+ Bronze
? 58,85
Asus DRW-24B5ST DVD-RW SATA 1.5Gb/s intern schwarz Bulk
? 22,90
Total
? 877,47
Kyllähän tosta tietysti äkkiä karsisi puolet muistista pois ja hieman halvempi SSD levy niin jo mahtuisi budjettiin kalliimpi emo. Varmasti kalliimpi on laadukkaampi ja virheitä on vähemmän, mutta täyden hyödyn saamiseen pitäisi olla hieman aktiivisempi tietokoneharrastaja. Eiköhän ASrockin emotkin suurimmaksi osaksi toimi niinkuin on tarkoituskin, muuten tuskin niin suosittuja olisivat.
Uskoisin että paketti alkaa olemaan aika pitkälti kasassa, jossei nyt sitten jollakulla ole hyvin painavaa sanottavaa jonkin komponentin järkevyydestä.
Kysymykseen prosessorin siilistä kukaan ei vastannut, mutta ehkäpä se oli hieman hölmö kysymys. Olisihan se aika erikoista jos ei prosessorin mukana tuleva jäähdytys olisi tarpeeksi normaali käyttöä varten.
Edellä mainittuun listaan lisätään siis vielä pari tuuletinta ja joku n. satkun hintaluokan koppa. Ja toki käyttis. Sitten pitäisi olla kaikki tarvittava käsittääkseni kasassa.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2013 @ 02:16
|
antsuk
Member
|
24. tammikuuta 2013 @ 09:48 |
Linkki tähän viestiin
|
Virturi vaihtoon. Tuo Corsairi on sitä kuuluisaa pommisarjaa sekä överiwattinen. Ota tilalle joku mitä tässä ketjussa on suositeltu.
Prossutuuletin tulee mukana, ja Intelin tapauksessa ei ole edes häiritsevän äänekäs.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako:
Laatua , takuuta ja valmistajan tukea= jälkimarkkinointia, hintaa on mutta ei huijausta.
Tuo emo sattuu olemaan tällä hetkellä yksi parhaista LGA1155-sarjan lankuista, ei ainut eikä halvin, muttei myöskään Pro3 ole se halvin vaikka täällä niin kuvitellaankin, voithan sinä hankkia esim tämmöisen:link
Mutta saat itse suositella romua minä en siihen ala.
Z77 Pro3:n vertaaminen H61-sarjan emoon menee pahasti pieleen. Tottakai jos kallista kellotusemoa verrataan mainitsemaasi H61M-GS:n kanssa, niin ihan konkreettista ja näkyvää eroa tulee peruskäyttäjällekin.
Mutta Z77 Pro3:n kanssa näin ei ole, mikäli vain Z77 Pro3:ssa liitännät riittää (ja peruskäytössä ne riittäävät). Ei minun nähdäkseni perskiven "halpisemojen", kuten Pro kolmosten, kanssa ole enää laatuongelmia ollut. Se on totta että takuu tuntuu Asuksella olevan vuoden verran pidempi.
|
ajaJako
Senior Member
|
24. tammikuuta 2013 @ 13:36 |
Linkki tähän viestiin
|
Coolerista, pientä ei kannata hankkia, tässä mallia tasaiseen käyttöön:link
Powerista, lue Seasonic sivuilta, laatu maksaa:link
Jos lisäät paljon taustaohjelmia, niin silloin toimivampi :link
Jälkimarkkinointia; Asrock Pro3 ja Ext4-m välillä on melkoista eroa, suositelkaa vapaasti halvempaa, mutta älkää väittäkö sitä paremmaksi.
Joka ketjuun 200-kellotusprossu ja loput roinaa, kyllä riittää, mutta mitä järkee.
|
AfterDawn Addict
|
24. tammikuuta 2013 @ 14:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako: Coolerista, pientä ei kannata hankkia, tässä mallia tasaiseen käyttöön:link
Powerista, lue Seasonic sivuilta, laatu maksaa:link
Jos lisäät paljon taustaohjelmia, niin silloin toimivampi :link
Jälkimarkkinointia; Asrock Pro3 ja Ext4-m välillä on melkoista eroa, suositelkaa vapaasti halvempaa, mutta älkää väittäkö sitä paremmaksi.
Joka ketjuun 200-kellotusprossu ja loput roinaa, kyllä riittää, mutta mitä järkee.
Halvoissa valmis vesijäähyissä ei ole mitään järkeä, ellei kotelo ole todella pieni...
Powerissa et maksa laadusta vaan hyötysuhteesta link, jossa on pieni ero...
Jotenkin tuo Ultimate on aina kaikille koneille asentunut ja kummallisen aito siitä on tullut... (Ei kokemusta home edition versiosta)
Asrock Ext4-m on Pro4 tasoa, hieman parempi. Mutta miks ottaa mATX, kun ATX extreme 3 on lähes saman hintainen link, joka on huomattavasti parempi, kuin tuo ext4-m. Suomessa taas ext4-m ja ext4 samaa hintatasoa. Asrockin mATX emoista kellotukseen soveltuu vasta Fatal1ty Z77 -m, kaikissa muissa mATX malleissa on huono virransyöttö.
Powizard Powizard Powizard
Emoksi Asrock Z77 Extreme 3 Miks mATX emo, jos kopasta tulee ATX.
Muistit ovat OK
Prossu OK
Näyttis link turhaa maksaa kellotetusta noin paljoa.
SSD link
Poweri Seasonic 520w tai Seasonic 520w Modular Modular = Saat turhat johdot irti powerista.
DVD tässä pitäis olla riittävä link
Koteloksi Frantal Design R4 tai Bitfenix Ghost. R4 hieman paremmin pärjännyt testeissä link tuossa oli juuri hetki sitten vertailua noista.
Intelin vakio cooleri riittää, mutta hieman hiljaisemmaksi saat esim tällä True spirit 120
Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000
HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2013 @ 14:37
|
Toniman92
Senior Member
1 tuotearvio
|
24. tammikuuta 2013 @ 14:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Poweriks just joko Seasonic G Series, XFX 550W tai Super Flower Golden Green sarjalaisia.
Toniman.
## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2013 @ 14:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Toniman92:
No jos tuon yhe asrocki kokemuksia lukee nii ainakin tossa ASUS Prossa on varmistettu että se toimii enneku lähtee myyntiin, mitä harvemmin halvemmissa emoissa tehdään.
Halvemmat emot vaa testataa että yks toimii, ja loput pistetää kasaa samallalailla ja lähetetää matkaa. Siks noita "pinnit paskana", "ei toimi" valituksia vähemmä esim. ASUS PREMIUM ja PRO laudoissa.
Tuo extreme 4:kin on vielä aika halpalauta laadunvarmistuksen puolesta.
Siis tommose perusteen itse keksin tuon ajajakon emo ehdotukselle.
Laaduntarkkailu on hyvin tärkeää perusemoissa suurien myyntimäärien takia. Jos yksi testataan ja 15 000 kappaletta on rikki niin ei se paljoa naurata. Kalliita emoja myydään vain vähän, valituksia ei siis voi tulla paljoa.
Laatua , takuuta ja valmistajan tukea= jälkimarkkinointia, hintaa on mutta ei huijausta.
Tuo emo sattuu olemaan tällä hetkellä yksi parhaista LGA1155-sarjan lankuista, ei ainut eikä halvin, muttei myöskään Pro3 ole se halvin vaikka täällä niin kuvitellaankin, voithan sinä hankkia esim tämmöisen:link
Mutta saat itse suositella romua minä en siihen ala.
Etkö osaa lukea? MITÄ KYSYJÄ HYÖTYY TUOSTA 190? EMOSTA?
Sigussa näkyy mun kone eikä sitä kyllä ole halpis osista kasattu. Sillä tosin ei ole mitään merkitystä suosittelujen kannalta mitä osia omasta koneesta löytyy. Osa suositukset menee AINA hintojen ja kysyjän tarpeiden mukaan. Tässä ketjussa olen suositellut extreme 4-m emoa.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck:
Powizard
Emoksi Asrock Z77 Extreme 3 Miks mATX emo, jos kopasta tulee ATX.
Muistit ovat OK
Prossu OK
Näyttis link turhaa maksaa kellotetusta noin paljoa.
SSD link
Poweri Seasonic 520w tai Seasonic 520w Modular Modular = Saat turhat johdot irti powerista.
DVD tässä pitäis olla riittävä link
Koteloksi Frantal Design R4 tai Bitfenix Ghost. R4 hieman paremmin pärjännyt testeissä link tuossa oli juuri hetki sitten vertailua noista.
Suositukseni menee tälle.
Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2013 @ 14:37
|
Moderator
6 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2013 @ 14:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako: Joka ketjuun 200-kellotusprossu ja loput roinaa, kyllä riittää, mutta mitä järkee.
ajaJakon viesti joka ketjussa tuntuu olevan, että laatu maksaa. Tottahan se on, mutta kun kommentointi jää siihen. Millä sitä laatua laitetaan koneeseen, jonka budjetti on alle tonnin? Ei millään, koska budjetti ei kestä sitä, että joka osa maksaa 250-500? vaikka miten olisi laadukas.,
Esimerkkinä juuri tuo prossukommentti. Pitääkö jokainen kone kasata joko i7 3770K:n ja 250? kellotusemon ympärille tai sitten Celeronin ja halvimman H61-emon varaan, kun muuten setistä ei tule tasapainoista? Vai voisiko 3570K ja vaikka tuo parjattu Pro3 olla kuitenkin hyvä vaihtoehto, jos tarkoitus ei ole hakea nestetyppitynnyriä varastosta, vaan yksinkertaisesti koota tehokas pelikone 800 eurolla ilman äärimmilleen vietyjä kellotusmahdollisuuksia?
Aloittajalle: Itsekin puollan Lurluckin pakettia. Ei parasta mahdollista high-endiä, mutta toimiva ja laadukas paketti järkevään hintaan.
Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
|
ajaJako
Senior Member
|
24. tammikuuta 2013 @ 16:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Aloitusviestissä lukee, että konetta valitaan, itse kasataan ja osataan ihan itse päättää mistä maksetaan.
Narinasta että kaikki on liian kallista, niin tässä vertailuhintaa kortista:link
Jos ei kerran edes katsota mitä linkistä löytyy on turhaa elvistellä, se on 550W G-sarjan modu.
Kallein osa jonka olen pistänyt malliksi on i7 2700K, sekin sillä varauksella, että aloittajan ohjelmat ovat niin raskaat että 8-säikeisestä on hyötyä.
800? paketit pitäisi laittaa suosiolla AMD-komponenteistä, mutta kun ei sovi, ivy i5K ja Pro3 + Kingstonin halpakammat ja Merc Alpha, jos tuota arvostelee, täällä aletaan repimään pelihousuja ja esittämään liioittevaa tärkeilyä.
Ja valmisvesijäähyt ON vaihtoehto, joskaan tuo R4 ei ole semmoiselle paras kuori.
Asus V-PRO on malli helvetin hyvästä emosta, se että se on parempi kuin PRO3 on fakta.
Näillä hinnoilla monet alkavat selailla EU-nettikauppoja jopa kiinan tarjouksia.
|
AfterDawn Addict
|
24. tammikuuta 2013 @ 17:14 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako: Jos ei kerran edes katsota mitä linkistä löytyy on turhaa elvistellä, se on 550W G-sarjan modu.
Ethän sinä itsekkään katso noita linkkejäsi, sillä tuohan on non modular...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako: 800? paketit pitäisi laittaa suosiolla AMD-komponenteistä, mutta kun ei sovi, ivy i5K ja Pro3 + Kingstonin halpakammat ja Merc Alpha, jos tuota arvostelee, täällä aletaan repimään pelihousuja ja esittämään liioittevaa tärkeilyä.
Miks ostaa sairaan kallista ja sitten ei riitä rahat mihinkään järkevään. Kone on laadukas mutta heikko tehoinen ja tämä ei oikein mene jakeluun. Eriasia jos on varaa roiskia rahaa miten lystää...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako: Asus V-PRO on malli helvetin hyvästä emosta, se että se on parempi kuin PRO3 on fakta.
Yleinsä 2x kalliimpi tuote on myös parempi, miten voi edes verrata näitä kahta toisiinsa. Jos konetta ei kellota vaan käyttää perinteisesti, mitä hyötyä tuosta 2x kalliimmasta emosta on, ei mitään.
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako: Narinasta että kaikki on liian kallista, niin tässä vertailuhintaa kortista:link
Mikä idea on maksaa 100? näyttiksen jäähystä ja 200? näyttiksestä... Varsinkin kun tehokkaamman näyttiksen saa samalla rahalla ja yhtähyvällä jäähyllä link. Ymmärrän tämän paljon paremmin, jos näyttis maksaa sen 400-500?...
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar: Ideana on neuvoa sellaisia osia mitä kysyjä TARVITSEE BUDJETTI huomioiden...
Juurikin näin!
Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000
HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2013 @ 17:36
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2013 @ 17:31 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja valmisvesijäähyt ON vaihtoehto, joskaan tuo R4 ei ole semmoiselle paras kuori.
Asus V-PRO on malli helvetin hyvästä emosta, se että se on parempi kuin PRO3 on fakta.
Näillä hinnoilla monet alkavat selailla EU-nettikauppoja jopa kiinan tarjouksia.
Valmisvesijäähyjen suosittelu kaverille joka ei edes kellota on suoraan sanottuna typerää.
Kovasti kyllä suosittelet osia, mutta et edes itse tiedä miksi niitä kannattaisi ostaa. Hyvä esimerkki tuo emo juttu. Et keksi yhtäkään syytä, miksi kysyjän kannattaisi ostaa 190 euron emo. Siltikin suosittelet sitä.
Se että joku osa on helvetin hyvä ei ole mikään perustelu. Tämä nimittäin ei ole kilpailu siitä kuka ehdottaa parhaimpia ja kalleimpia osia. Ideana on neuvoa sellaisia osia mitä kysyjä TARVITSEE BUDJETTI huomioiden...
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2013 @ 17:32
|
ajaJako
Senior Member
|
24. tammikuuta 2013 @ 18:49 |
Linkki tähän viestiin
|
Alkaa menemään lievästi ohi aloittajan paketista, mutta jukuripäille pitää vääntää.
linkkasin i7 Xeon mallin ja esityksen,että siihen riittäisi pehmeämpi emo. AP valitsi i5K kellotuspelin, nyt alkoi kauhea poru ettei tuota saa kellottaa, eikä siihen voi ehdottaa kellotuskelpoista emoa tai jäähyä, mikä perustelu tuommoinen sitten onkaan.
Mikähän lienee sivuston virallinen linjaus yli satasen osiin?
Jo kertaalleen linkattua vertausta, Saksa :linkSuomi .linkKumpihan nyt maksaa sen satasen enemmän. Edelleen tuo Seasonic G 550W on MODU, koska tuota sarjaa ei tehdä kiinteänä.
Jos näistä minun linkeistäni kasaa koneen se ei taatusti ole HEIKKOtehoinen, mutta kallis kylläkin.
Koska eräillä hirtti gramafoni tuohon 190? hintaan, voinen huomauttaa, että se oli mallina vaihtoehdosta Asrock Ext4 (110?) emolle, jos ja kun AP tekee oman aikuisen valintansa, mitä te siitä vikisette.
Täällä tuntuu vallitsevan trendi jossa tietyistä kaupoista tai vakio romppeista poikkeminen onkin pannaan julistamisen aihe.
Mitä tulee lukukykyyn ja ymmärryksen hämäryyteen en näillä näkymillä ole ainoa.
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
24. tammikuuta 2013 @ 20:04 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Powizard: Kysymykseen prosessorin siilistä kukaan ei vastannut, mutta ehkäpä se oli hieman hölmö kysymys. Olisihan se aika erikoista jos ei prosessorin mukana tuleva jäähdytys olisi tarpeeksi normaali käyttöä varten.
Kyllä pitäis riittää normaali käytössä hyvin vaikka toi IvyB. onkin pikkasen lämpösempi kun SandyB. omassa sandyssa ainakin riittää, normi käytössä pikkasen melua on enempi kun jollakin extreme coolerilla kun prossu on enempi käytössä.
Mutta ei kuitenkaan mitään sanottavasti, eli et tarvii mitään erikoista cooleria tuski edes pienillä kelloilla ajettaessa tarvisit, AMD.n vakiocoolerit oma lukunsa meluntuotossa, riitää niidenkin teho AMD.n prossuille joiden mukana tulevat.
Eiköhän tuosta löydy lopullinen vastaus cooleri kysymykseen http://muropaketti.com/artikkelit/prose...570k-ivy-bridge
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. tammikuuta 2013 @ 20:24
|
Powizard
Suspended due to non-functional email address
|
25. tammikuuta 2013 @ 00:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Jokaisen täytyy tietää oma budjettinsa ja tehdä sen rajoissa parhaita mahdollisia päätöksiä. Päätöksen minulle sopivasta paketista voin tehdä ainoastaan minä itse. Toisaalta taas minulla ei riitä tietoa optimaalisten päätösten tekemiseen. Näiden asioiden parissa voisi viettää kymmeniä tunteja ja siltikin tietomäärä olisi puuttellinen. Minulle ei yksinkertaisesti ole perusteltua käyttää kymmeniä tunteja, koska kyseessä on n.1k? sijoitus ja sillä saatavan hyödyn maksimointi. Itseasiassa olen jo tässä vaiheessa todennäköisesti käyttänyt tähän projektiin aikaa sen verran, että olisin päässyt samaan lopputulokseen helpommalla tavalla tilaamalla kasatun masiinan Jimmm´sistä hintaan 1500? ja käyttänyt tämän ajan johonkin muuhun. Noh, onneksi elämä ei ole pelkkää rahaa ja hyödyn maksimointia, on tämä oikeastaan ollut varsin mukavaakin, vaikkei minusta sen totisempaa tietokoneharrastajaa tulisikaan.
Yksi asia on joka tapauksessa varma. Tulen arvostmaan tulevaa konettani aivan eri tavalla kuin Jimmm´sistä ostettua pakettia. Ja tiedän myös miksi arvostan sitä. Tästä kuuluu iso kiitos tämän ketjun keskustelun aloittajille, ja siihen osallistuneille.
Ja höpinöiden kautta takaisin projektiin:
Poweri vaihdetaan siis tähän:
520 Watt Seasonic S12II Bronze Non-Modular 80+ Bronze
? 58,36*
En näe mitään syytä maksaa modularista. Isoon laatukoppaan ei liene vaikeuksia pistää nippusiteillä johdot jemmaan.
Näyttis: Laittamallani näyttiksellä ja Lurluckin ehdotuksella hintaero oli 20?. Eikö valmiiksi kellotetulla tosiaan saa aikaseksi 10% hinnanlisäystä oikeuttavaa hyötyä? Otetaan tässä huomioon se, että minä en ala selvittämään miten vakiomalli kellotetaan itse. Tämä lienee osaavalle 3min homma, mutta osaamaton tiedonhakuineen päivineen käyttää varmasti ainakin sen tunnin. Tässä kohtaa taas maksan mieluummin 20? kuin käytän aikaani. Eli kysymys yksinkertaistettuna: Maksaisitko sinä korttisi kellotuksesta 20? jos itse kellottaminen ei olisi mahdollista?
SSD: Pidän linkkaamani kortin. Koska en hanki HDD levyä ollenkaan, on extra 16gigaa tilaa jo jonkinarvoinen lisäys. Lisäski linkkaamani kortti on ainakin specsien perusteella erittäin nopea, ja tämä on minun käyttössä tärkeä ominaisuus. Voi olla että tämä SSD on lievä overkill, mutta olkoon.
DVD vaihtuu Lurluckin ehdotukseen, sitä käytän windowsin asennukseen ja... ehkä johonkin joskus. Tai en. En tiedä vielä.
Erillistä cooleria tuskin hankin, en näe siihen syytä ainakaan aluksi. Äänitaso ei häiritse, kunhan lämmöt pysyy kurissa. Power_agen linkistä löytyi hyvää tietoa miten toimia jos tuntuu että lämpenee liikaa.
Muistit ja prossu oli ok, hyvä.
Emo: Tämä on selkeästi eniten keskustelua ja päänvaivaa aiheuttanut osa. Koska olen tuhlannut budjettini muualle, rahaa jää se satku tai vähän reilu tätä varten. Lopullinen valintani lienee ASrockin Extreme 3 tai Extreme 4, ja nimenomaan ATX versio, ei mATX. Toivottavasti tätä valintaa ei tarvitse katua.
|
Toniman92
Senior Member
1 tuotearvio
|
25. tammikuuta 2013 @ 02:15 |
Linkki tähän viestiin
|
Kannattaa ottaa tuo valmiiksi kellotettu, tehoero on kuiteki erotettavissa ja itse kellottamalla menee takuu pois, ja jos kortti lopettaa toimimise sillei ettet enää saa laskettua kelloja vakioille ja joudut lähettää takuusee nii sieltä tulee aika pikasee vastaus että korttia kellotettu, takuu ei voimassa.
(Vielä enemmän jollei ole kokemusta raudasta).
Toniman.
## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
25. tammikuuta 2013 @ 08:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus: Poweri vaihdetaan siis tähän:
520 Watt Seasonic S12II Bronze Non-Modular 80+ Bronze
? 58,36*
En näe mitään syytä maksaa modularista. Isoon laatukoppaan ei liene vaikeuksia pistää nippusiteillä johdot jemmaan.
Hyvä valinta.
Lainaus: Näyttis: Laittamallani näyttiksellä ja Lurluckin ehdotuksella hintaero oli 20?. Eikö valmiiksi kellotetulla tosiaan saa aikaseksi 10% hinnanlisäystä oikeuttavaa hyötyä? Otetaan tässä huomioon se, että minä en ala selvittämään miten vakiomalli kellotetaan itse. Tämä lienee osaavalle 3min homma, mutta osaamaton tiedonhakuineen päivineen käyttää varmasti ainakin sen tunnin. Tässä kohtaa taas maksan mieluummin 20? kuin käytän aikaani. Eli kysymys yksinkertaistettuna: Maksaisitko sinä korttisi kellotuksesta 20? jos itse kellottaminen ei olisi mahdollista?
Maksamisessa on todennäköisesti järkeä. Tuolla näet tehoeron.
http://muropaketti.com/artikkelit/nayto...n-overclocked,3
Lainaus: Emo: Tämä on selkeästi eniten keskustelua ja päänvaivaa aiheuttanut osa. Koska olen tuhlannut budjettini muualle, rahaa jää se satku tai vähän reilu tätä varten. Lopullinen valintani lienee ASrockin Extreme 3 tai Extreme 4, ja nimenomaan ATX versio, ei mATX. Toivottavasti tätä valintaa ei tarvitse katua.
Reilu satanen on enemmän kuin riittävästi emoon rahaa kun saksanmaalta tilaa. Extreme 3 ja Extreme 4 ovat molemmat hyviä valintoja. Molemmat ovat hyviä "kellotusemoja" mikä suomeksi tarkoittaa sitä että laatu on enemmän kuin riittävää sinun käyttöösi.
Tuolla vertailua emojen ominaisuuksista
http://www.asrock.com/mb/compare.asp?Se...el=Z77+Extreme3
Extreme 4 on kyllä ehdottomasti ylihyvä kokoonpanoosi, mutta koska hintaa on 110? niin ottaisin sen mieluummin. Tuossa tulee kuitenkin 10? panostuksella laadukkaammat kondensaattorit, parempi virransyöttö, parempi äänipiiri jne.
|
ajaJako
Senior Member
|
25. tammikuuta 2013 @ 12:35 |
Linkki tähän viestiin
|
Hyvää pakettia olet kasaamassa ; kopasta vielä, R4 on 2-ropelia valmiina ja säädin johon sopii 3-flektiä kiinni, Ext4 emossa on pinniliitännät sekä 3että4-pin tuulareille.
Malli ; lievä ylipaine joka saadaan aikaiseksi työntämällä edestä enemmän sisään kun takaa ulos. Kattoon 2x140 hitaat työntämään lämpöä ulos. Valitse hyvät ropelit joissa on kunnon laakerointi.
Asus kortti on TOP sarjaa joka tarkoittaa paitsi kellotusta myös sitä valikoivaa laadunvalvontaa. Hyvä maksaa.
Aito Seasonic on parempi kuin halpakopiot, yksinkertaista.
OCZ sivuilta löytyy ohjeita levyn käyttöönotosta (monesti nuo toimivat foorumit ovat käyttäjien ohjeistoja)
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
25. tammikuuta 2013 @ 12:52 |
Linkki tähän viestiin
|
Malli ; lievä ylipaine joka saadaan aikaiseksi työntämällä edestä enemmän sisään kun takaa ulos.
Eiks poistoilmalle pitäs olla enemmän ropelleja jotta saadaan läpiveto aikaseks ?
Esimerkiks yks 140mm sisään ja kaks 140mm ulos ? (plus powerin oma)
|
ajaJako
Senior Member
|
25. tammikuuta 2013 @ 13:55 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako:
Malli ; lievä ylipaine joka saadaan aikaiseksi työntämällä edestä enemmän sisään kun takaa ulos.
Eiks poistoilmalle pitäs olla enemmän ropelleja jotta saadaan läpiveto aikaseks ?
Ylipaine on helpompi toteuttaa. Jos täysin samanlaiset tuularit, niin 3 edestä sisään ja 2 takaa ulos. Mutta eri nopeuksilla ja erilaisilla virtauksilla ja ilmamäärillä voidaan tehdä säätöjä. Lämmetessään ilma laajenee ja nousee ylöspäin, jolloin paine tukee tapahtumaa.
Tässä kopassa poweri alas taakse ja imu pohjasta pölysuojan läpi. jolloin PSU ei osallistu varsinaiseen ilmastointiin, tottahan siitä lömpöä säteilee koteloon.
Edestä kovotelineet kokonaan irti, koska niitä ei tarvita, jolloin valmis eturopeli vapautuu työntämään ilmaa koppaan. tuuletin pohjalle tai eteen alas työntämään happea näyttökortille. Näyttis on ns avomallia eli se imee alta ja työntää sivulle ja taakse koppaan sekä edestään ulos kotelon takapellistä.
Koska nyt ei asenneta isoa cooleria jää näytön ja katon väliin paljon ilmatilaa, johon lämpö mahtuu, katosta hitailla tuulareilla lämpö pois ja valmis takatuuletin hoitamaan ilmavirtauksen. Tässä compossa voidaan ajaa pienillä kierroksilla jolloin paketti hyvinkin hiljainen.
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
25. tammikuuta 2013 @ 18:07 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako: Hyvää pakettia olet kasaamassa ; kopasta vielä, R4 on 2-ropelia valmiina ja säädin johon sopii 3-flektiä kiinni, Ext4 emossa on pinniliitännät sekä 3että4-pin tuulareille.
Malli ; lievä ylipaine joka saadaan aikaiseksi työntämällä edestä enemmän sisään kun takaa ulos. Kattoon 2x140 hitaat työntämään lämpöä ulos. Valitse hyvät ropelit joissa on kunnon laakerointi.
Ei mitään järkeä ruveta tuulettimien kanssa pelleilemään. Konetta ei oltu rakentamassa kovia kellotuksia ja maksimaalista ilmankiertoa silmällä pitäen.
Koska kone käy vakiokelloilla ja näyttis puhaltaa suurimman osan lämmöstä ulos koneesta niin kone käy viileänä ja hiljaisena vakiotuulettimilla. Sinne ei tarvita yhtään ylimääräistä tuuletinta melua lisäämään.
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
25. tammikuuta 2013 @ 18:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako:
Ylipaine on helpompi toteuttaa. Jos täysin samanlaiset tuularit, niin 3 edestä sisään ja 2 takaa ulos. Mutta eri nopeuksilla ja erilaisilla virtauksilla ja ilmamäärillä voidaan tehdä säätöjä. Lämmetessään ilma laajenee ja nousee ylöspäin, jolloin paine tukee tapahtumaa.
Tässä kopassa poweri alas taakse ja imu pohjasta pölysuojan läpi. jolloin PSU ei osallistu varsinaiseen ilmastointiin, tottahan siitä lömpöä säteilee koteloon.
Edestä kovotelineet kokonaan irti, koska niitä ei tarvita, jolloin valmis eturopeli vapautuu työntämään ilmaa koppaan. tuuletin pohjalle tai eteen alas työntämään happea näyttökortille. Näyttis on ns avomallia eli se imee alta ja työntää sivulle ja taakse koppaan sekä edestään ulos kotelon takapellistä.
Koska nyt ei asenneta isoa cooleria jää näytön ja katon väliin paljon ilmatilaa, johon lämpö mahtuu, katosta hitailla tuulareilla lämpö pois ja valmis takatuuletin hoitamaan ilmavirtauksen. Tässä compossa voidaan ajaa pienillä kierroksilla jolloin paketti hyvinkin hiljainen.
Selitätkö miksi esimerkiksi Silencio 550 on haukuttu niin kuumaks koteloks ympäri nettiä ? Tuuletinpaikkoja 2x120mm sisään ja 1x120mm ulos, tulee kahdella tuulettimella.
E:
Edelleen, itse uskon siihen etä enemmän ulospäin ilmaa kuin sisään. Joko 1 sisään ja 2 ulos, taikka 2 sisään ja 3 ulos. Jos pystyy kierroksiin vaikuttamaan ropelleja valitessa, niin sisään esim. 800rpm tuulettimet ja ulospäin puhaltamnaan 1000rpm tuulettimet.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. tammikuuta 2013 @ 18:10
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
25. tammikuuta 2013 @ 19:07 |
Linkki tähän viestiin
|
No ilmiasen nyt oman mielipiteen asiasta, kun on keskusteluun lähtenyt, noiden coolereiden kanssa tullut pelleiltyä mahdolisimman kylmänä koittanut kopan saada pidetty eli hyvää ja hiljaista jäähytehoa haeskellut useilla eri coolereilla ja yhdistelmillä.
Omassa pikku koneessa tuo Fractalin core 1000 boxi http://www.jimms.fi/tuote/FD-CA-CORE-1000-BL kaksi 120mm cooleria sisään edestä ja sivulta ulos yksi 92mm emona tuo asrockin mATX z68 Pro3-m nyt prossuna i3 2120 ja näyttiksenä tuollainen lämpöinen gtx470sc+ ja hdd kova sekä poweri on myös katossa, näyttis idlenä n. 46c - käytössä siellä n. 80c nurkilla, kotelo coolerit tosin toimii emon säädöillä ja pwm.llä joista sivulla oleva puhaltaa suoraan näyttikseen.
Tuokaan ei niin hyvin tuuletettu pikkukoppa ei kaipaa enempää lisäjäähyä edes i5 2500K.lla vakiocoolerilla pelikäytössäkään, uskoisin että tuon ison Fractalin vakio jäähy riittää mainiosti, siinähän taisi olla katossakin tuuletus paikkoja, varmasti riittää tuuletus ilman lisä coolereita katon kautta ilma vaihtuu hyvin lämpöhän nousee tunnetusti ylös päin.
Nykyiset n.ohjain kortit kun ei edes pahemmin lämpene samoin kun prossu vakio kelloilla, nykyinen oma näyttis 670 sc referenssi idlessä n. 31c pelikäytössä ei taitane paljoakaan yli 55c paljon nousta, eipä ole tullut edes seurailtu, kun kaikki on hys hiljaa kotelossa joskus kuuluu joku nopea pyrähdys joka laskee suunnilleen samantien.
Mutta siitä en sano taas mitään jos näytiksessä olisi edelleen se gelidin marketti jäähy riittäisikö kotelon tuuletus enää silloin, näyttiksessä on referenssijäähy joka puhaltaa kuuman ilman kotelosta ulos, tuossa gelidin icy visionin aikana edes CoolerMasterin CM 690 koppa tuntunut riittävän kattocoolereilla ym. n.ohjain kyllä oli viileä pelikäytössäkin jotain 50c asteen luokaa, mutta se on taas oma juttunsa se.
|
RatCon
AfterDawn Addict
|
25. tammikuuta 2013 @ 19:19 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti power_age:
Omassa pikku koneessa tuo Fractalin core 1000 boxi
Sanoppas, miten sulla toi 92mm takatuuletipaikka käyttäytyy ?
Kaverin kone asennettiin, sama koppa. Iskin 92mm flektin kiinni muttei ilma tuntunut kiertävän. Laitoin käden takatuulettimen kohdalle koneen taakse, aika heikosti tuntui ilma kädellä. Kyseessä oli silti 1500rpm tuuletin.
Avattiin kone uusiks, ja huomattiin että takatuuletinpaikka oli "kupera" jolloin takaseinän ja tuulettimen sivujen väliin jäi rako josta ilmaa karkasi. Tehtiin muutamat jesariviritelmät joilla tukittiin koloja, sen jälkeen tuuletin vasta puhals ulospäin.
Miten sun kohdalla ?
|
ajaJako
Senior Member
|
25. tammikuuta 2013 @ 19:27 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti jartar:
Ei mitään järkeä ruveta tuulettimien kanssa pelleilemään. Konetta ei oltu rakentamassa kovia kellotuksia ja maksimaalista ilmankiertoa silmällä pitäen.
Koska kone käy vakiokelloilla ja näyttis puhaltaa suurimman osan lämmöstä ulos koneesta niin kone käy viileänä ja hiljaisena vakiotuulettimilla. Sinne ei tarvita yhtään ylimääräistä tuuletinta melua lisäämään. Nyt tulee aivan mölöpäistä kommenttia, tuossa R4-kopassa on nimenomaan valmiudet tuulettimille ja ilmanvaihdolle, niitä voi ja kannattaa hyödyntää, hyvät propelit eivät ole ilmaisia jos taas viittaat siihen että laatu maksaa,niinhän se tekee. Kerro yksikin positiivinen linkkauksesi aloittajalle, mitään muuta kuin turhauttavaa valitusta ei löydy.Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon:
Selitätkö miksi esimerkiksi Silencio 550 on haukuttu niin kuumaks koteloks ympäri nettiä ? Tuuletinpaikkoja 2x120mm sisään ja 1x120mm ulos, tulee kahdella tuulettimella.
E:
Edelleen, itse uskon siihen etä enemmän ulospäin ilmaa kuin sisään. Joko 1 sisään ja 2 ulos, taikka 2 sisään ja 3 ulos. Jos pystyy kierroksiin vaikuttamaan ropelleja valitessa, niin sisään esim. 800rpm tuulettimet ja ulospäin puhaltamnaan 1000rpm tuulettimet.
Silencio on umpi koppa , Ropeleilla on aina enemmän voimaa työntöön kuin imuun, vaikka ilmamäärä, joka läpäisee onkin sama, eli tuossa silenciossa Lämpöä ei saada pois ( kotelo on suunniteltu ainoastaan ääntä varten)
Ilma ei kertakaikkiaan vaihdu eikä lämpöä voi poistaa,Lämpö nousee kattoon, jos siellä on umpiseinä, niin sitten Tarjouslaatua, ei samaa sarjaa R4:n kanssa
|
Senior Member
32 tuotearviota
|
25. tammikuuta 2013 @ 19:57 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti RatCon: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti power_age:
Omassa pikku koneessa tuo Fractalin core 1000 boxi
Sanoppas, miten sulla toi 92mm takatuuletipaikka käyttäytyy ?
Kaverin kone asennettiin, sama koppa. Iskin 92mm flektin kiinni muttei ilma tuntunut kiertävän. Laitoin käden takatuulettimen kohdalle koneen taakse, aika heikosti tuntui ilma kädellä. Kyseessä oli silti 1500rpm tuuletin.
Avattiin kone uusiks, ja huomattiin että takatuuletinpaikka oli "kupera" jolloin takaseinän ja tuulettimen sivujen väliin jäi rako josta ilmaa karkasi. Tehtiin muutamat jesariviritelmät joilla tukittiin koloja, sen jälkeen tuuletin vasta puhals ulospäin.
Miten sun kohdalla ?
No nyt mentiin ot.lle siitä jolle keskustelu on aloitettu, mutta noin menee.
Jos nyt oikein muistan edessä on tämä http://www.jimms.fi/tuote/SY1225SL12H emon ohjauksella aika äänekäs sen enempiä asiaa kaartelematta, sivussa on tämä http://www.jimms.fi/tuote/D12SL-12-PWM ja takana tämä http://www.jimms.fi/tuote/DF1209SL-3-PWM jota ohjataan tällä, tosin vanhempaa mallia lisä virta otetaan molexista http://www.jimms.fi/tuote/AK-CBFA06-30
No kyllä siinä tuntuu hyvin toimivan vaikka coolerit roikkuu http://www.jimms.fi/tuote/AK-MX002 kuvassa näkyvillä kumiruuveilla kiinni, tosin saattaa olla että laitoin väliin tällaisen http://www.jimms.fi/tuote/ZUB-XP-RF92.B en muista ihan tarkkaan, sivu coolerille laitoin tämän http://www.jimms.fi/tuote/GRM120-AL01-BK sen nyt näkee koppaa aukomattakin ettei tarvii muistella + saattaa olla sivullakin on tuollainen silikoni välissä.
Se täytyy myöntää ettei kyseinen koppa ole mitenkään kovin laadukkaan oloinen taisin kopasta oikoa ja väänellä joitain pikku kohtia että kaikki istui kohdalleen hyvin, olin aika pettynyt koppaan vaikkei hinta tuon korkeampi ollutkaan, onhan se muuten aika pelkistetyn mukavan näköinen, mutta kun kyseessä oli fractal odotin enemmän enkä vain tästä http://www.sharkoon.com/?q=en/content/ms140 lähes pelkästään etupaneeli muutettua mallia, koska sattui juuri tuollainen kyseinen pyörimään nurkissa silloin.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 29. tammikuuta 2013 @ 11:04
|
Mainos
|
  |
|
jartar
AfterDawn Addict
2 tuotearviota
|
26. tammikuuta 2013 @ 08:17 |
Linkki tähän viestiin
|
Nyt tulee aivan mölöpäistä kommenttia, tuossa R4-kopassa on nimenomaan valmiudet tuulettimille ja ilmanvaihdolle, niitä voi ja kannattaa hyödyntää, hyvät propelit eivät ole ilmaisia jos taas viittaat siihen että laatu maksaa,niinhän se tekee. Kerro yksikin positiivinen linkkauksesi aloittajalle, mitään muuta kuin turhauttavaa valitusta ei löydy.
No, kyllä täällä foorumilla kaikki tietää kuka auttaa ja kuka ei. Hyvin olen perustellut kommenttini, olen lukenut aloituspostin ja neuvot olen antanut kysyjän toiveiden mukaan. Niistä on todellakin apua.
Sen sijaan sinä et huomioi budjettia, käyttötarkoitusta, hintaa etkä osaa edes perustella miksi osia pitäisi ostaa. Nytkin haluat tehdä suihkuturbiinin koneesta vain koska se on mahdollista.
Itselläni r3 kotelona ja prossu ja näyttis vertailukelpoisia. Kahdella vakiotuulettimella lämmöt pysyivät esimerkillisen hyvinä.
|
|