Budjetti: 1100-1200?
Tarvitsetko kasauksen?: En, kasaan itse
Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Ei
Käyttötarkoitus: Video- ja äänieditointi, kuvankäsittely, videoiden katselu, nettisurffaus ja pelailu
Aiotko kellottaa?: En
Mitä on jo valmiina?: Emppavikainen Fujitsu-Siemens vuodelta 2007, josta ainakin 320gb ja 160 gb kovalevyt. DVD-asemat ei taida passata nuin vanhasta? Hiiri ja näppäimistö löytyy.
Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVD tai Bluray (pitää olla polttava)
Koneen koko(ATX/mATX/mITX): ATX? No semmonen että mahtuu kunnon rautaa sisälle.
Muuta huomioitavaa:
-Ei tarvi olla mitään ylimääräsiä vilkkuvaloja vaan tehoa ja käytettävyyttä
-Ssdkovalevy ois aika kova levy käyttöjärjestelmää ja ohjelmia varten
-Joku isompi (1TB ylöspäin) varastokovo.
-Usb-portteja ois hyvä olla useita.
-Ostan koneen mieluiten suomalaisesta firmasta.
-Haluaisin ehdotuksiin mukaan kaikki kasauksessa tarvittavat johdot ja tahnat ja muut kilkkeet. Ite unohtaisin varmasti jotain.
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 25. tammikuuta 2013 @ 19:52
Hmmm... Muistia sais olla kyllä enemmän kuin 8 gigaa. Ainakin tuplat. Mää oon lueskellu että AMD:n rauta ei olis niin nopsaa kun Intelin vastaava. Tiiä sitten miten pitää nykyään paikkaansa. Oisko vielä muunlaisia ehdotuksia?
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti medianom: Hmmm... Muistia sais olla kyllä enemmän kuin 8 gigaa. Ainakin tuplat. Mää oon lueskellu että AMD:n rauta ei olis niin nopsaa kun Intelin vastaava. Tiiä sitten miten pitää nykyään paikkaansa. Oisko vielä muunlaisia ehdotuksia?
Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti medianom: Hmmm... Muistia sais olla kyllä enemmän kuin 8 gigaa. Ainakin tuplat. Mää oon lueskellu että AMD:n rauta ei olis niin nopsaa kun Intelin vastaava. Tiiä sitten miten pitää nykyään paikkaansa. Oisko vielä muunlaisia ehdotuksia?
Editointikäytössä 8 ydintä on kova juttu. Inteliltä 8 ydintä maksaa hunajaa.
Lisäks Ivy Dridgen ostossa ei tällä hetkellä oo järkee nykyhinnoilla. Haswell nurkan takana ja Ivy Bridgen päivitettävyys 0.
näinpä,edes intelin 6 ydiprossun osto,edellyttää,että raapaiset pussistasi rapiat 500e pelkästään prossuun,ja kuten jo päivitettävyydestä sanottiin,se on nolla,kun taas amd:llä,tulee tuohon am3+ kantaan vielä ainakin 1 prossusarja (vahvistettu)
Eli täten menisin itsekkin amd:llä,ramin voi toki tuplata,2x8gb ramia voi ollakkin ihan pätevä lisäys,jos todella uskot,että olet sen tarpeessa
E:typo
Manhattan By Night 2: AMD FX-8350@4.6Ghz, Asus 990FX Crosshair V-Z 4x2GB1600hz RAM, Gigabyte Radeon HD6990, Super Flower GGP750W, Corsair H80i Rosewill Armor Evo, Windows 7 Professional 64bit
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. tammikuuta 2013 @ 19:20