User Käyttäjä Salasana  

maanantai 28.7.2025 / 12:09
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uutta tietokonetta, itse koottava vai valmis pakettikone?
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uutta tietokonetta, itse koottava vai valmis pakettikone?
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Junior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 00:17 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hei! Eli tarkoituksena on saada vastaus muutamaan kysymykseen..
1. Kannattaako koota tietokone itse vai onko järkevämpää ostaa valmis kone?
2. Jos suosittelette osina ostamista, niin voiko koneen viedä johonkin koottavaksi ja paljon se tulisi maksamaan? Itse en näistä tiedä vielä paljoakaan..
3. Näiden lisäksi haluaisin osakokoonpanoja joista saisi kasattua koneen minun käyttööni sopivaksi.

Käyttötarkoitus: Pelaaminen, pelaamisen kuvaus, välillä videoiden editointi. Myös perusasiat eli netin selaaminen ym.
Hintaa? : Joustovaraa on molempiin suuntiin mutta ajattelin vähän alle tonnin konetta.
Lisävarusteet: Tarvitsisin myös näytön, näppäimistön ja hiiren. Nämä osat löydän varmaan itsekin, mutta ehdotuksia saa toki laittaa.

Kone tulisi siis perheen käyttöön. Saisi kestää jonkun aikaa, koska aika paljon käytetään. Jos jotain olellista jäi puuttumaan, kysykää ihmeessö niin vastaan. Kiitos :)

Antakaa anteeksi kirjotusvirheet kun selaan AD:ia usein puhelimella.. :D
BPVest
AfterDawn Addict
_
4. helmikuuta 2013 @ 00:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti unknows:
Hei! Eli tarkoituksena on saada vastaus muutamaan kysymykseen..
1. Kannattaako koota tietokone itse vai onko järkevämpää ostaa valmis kone?
2. Jos suosittelette osina ostamista, niin voiko koneen viedä johonkin koottavaksi ja paljon se tulisi maksamaan? Itse en näistä tiedä vielä paljoakaan..
3. Näiden lisäksi haluaisin osakokoonpanoja joista saisi kasattua koneen minun käyttööni sopivaksi.

Käyttötarkoitus: Pelaaminen, pelaamisen kuvaus, välillä videoiden editointi. Myös perusasiat eli netin selaaminen ym.
Hintaa? : Joustovaraa on molempiin suuntiin mutta ajattelin vähän alle tonnin konetta.
Lisävarusteet: Tarvitsisin myös näytön, näppäimistön ja hiiren. Nämä osat löydän varmaan itsekin, mutta ehdotuksia saa toki laittaa.

Kone tulisi siis perheen käyttöön. Saisi kestää jonkun aikaa, koska aika paljon käytetään. Jos jotain olellista jäi puuttumaan, kysykää ihmeessö niin vastaan. Kiitos :)
1. Ehdottomasti koota itte.

2. Liike kasaa maksuu vastaan. Jimms kynii 79 euroo, Systemastore 30 euroo, Silentrig 49 euroo.

3. Täytä noi http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f...ymiseen-942249/

Malli/esimerkkipohja konepaketin kysymiseen:
Budjetti: 1000e
Tarvitsetko kasauksen?: jep
Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?:
Aiotko kellottaa?:
Mitä on jo valmiina?:
Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi):
Koneen koko(ATX/mATX/mITX):
Muuta huomioitavaa:

Vedin copypastella ne mitä sanoit jo.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Junior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 00:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Budjetti: 1000e
Tarvitsetko kasauksen?: jep
Sisältyykö käyttöjärjestelmä budjettiin?: Kyllä
Käyttötarkoitus: Pelaaminen, pelaamisen kuvaus, välillä videoiden editointi. Myös perusasiat eli netin selaaminen ym. Aiotko kellottaa?: Luultavasti en
Mitä on jo valmiina?: Ei mitään? Tarvitsen näytön, hiiren, näppäimisstön ja koneen.
Optinen asema(DVD/Bluray/ei tarvi): DVD
Koneen koko(ATX/mATX/mITX): Ei väliä
Muuta huomioitavaa: ?
Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 00:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sisältääkö budjetti näytön, näppäimistön ja hiiren? Haluatko panostaa vaan täyteen tehoon vai myös esim hiljaisuuteen hieman tehokkuuden kustannuksella?

E: Tässä nyt tällanen setti, tehokkainta mitä tuohon hintaan saa... Kasauksen joudut suorittamaan itse esim YouTuben avustuksella, ellet halua vielä 30e maksaa siitä. Ei ole lainkaan vaikea homma hoitaa itsekään.

SystemaStore:

INTEL Xeon E3-1230V2
ASROCK S1155 B75
CORSAIR DDR3 1333Mhz 8GB
WD Caviar Blue 1TB
ASUS DRW-24B5ST
XFX 550W PRO Core Edition
MS 1x Win 7 HomePrem SP1 611 64bit (FI)
MSI 1GB D5 X HD7850 OC R
Gigabyte Radeon HD 7850 OC 1GB
ZALMAN Z9 PLUS

Jimms:

Asus VW247H
+ hiiri ja näppäimistö, esim.
Logitech G400
Logitech K200

Abit IP35-E | Core 2 Duo E8400 @ 3.6Ghz @ stock cooler | 4x1GB@800Mhz Kingston DDR2 ValueRAM | Corsair TX750W | XFX Radeon HD4890 Black Edition 1Gb @1Ghz core/1,1Ghz (X4) GGDR5 | Western Digital Caviar 250GB 7200rpm + Western Digital Caviar Green 1TB 7200rpm + 1TB Western Digital My Book + 2TB Western Digital My Book

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2013 @ 01:20

Toniman92
Senior Member

1 tuotearvio
_
4. helmikuuta 2013 @ 01:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siinä.
Pyörii kaikki pelit hyvin riippue asetuksista, suurin osa high/ultra sekotuksilla.

Toniman.

## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2013 @ 01:25

Junior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 07:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos. Lisävarusteet sisältyvät hintaan. Konessa mitenkään tärkein seikka ei ole hiljaisuus, mutta onhan hiljainen aina mukavampi. Mikä tekee koneesta hiljaisen? Täytyykö siinä olla hy jäähdytys? järjestelmä vai pitääkö se olla koottu oikein?

Kysyn vielä tuosta käyttöjärjestelmästä. Windowsilla mennään, mutta kannattaako ostaa Windows 8 vai 7. Tai jos ostaa jonkun vanhemman, saako sen halvalla päivitettyä Windowns 8aan. Onko windows 7 ja 8 välillä muita merkittäviä eroja kuin ulkonäkö ja graafinen sisältö?

Senior Member

3 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2013 @ 09:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Seiskaa itse suosittelen. Kasin käyttö on paljon jouhevampaa kosketusnäytöllä. Enää ei taida saada seiskasta kasiin päivitettyä halvalla. Viime viikolla oli vielä tarjous.

Kasi boottaa ainakin nopeammin ja joitain pelejä pyörittää lievästi paremmin, kyse kylläkin oikeasti pienistä määristä. Jotkut taas huonommin.

BitFenix Shinobi windowed | i5 3570K + Corator DS | Samsung 840 120GB | 2x500GB WD HDD | ASUS DC2o GTX 660 | Antec HCG 520W | Kingston Hyper X blue 8GB 1600mhz | Perus dvd-asema | Asus P8Z77-V LX2 || Acer Aspire 7736ZG | T4400 2,2ghz | G210M | 3gb RAM | 250gb HDD | 17" Led Lcd
Junior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 09:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selvä.. Toniman92 ilmoitti osat selkeästi.. Kiitos. Mistä nämä osat voisi tilata? Ja kuinka paljon postikulut tulisivat maksamaan? Entä tuleeko osien mukava kaikki tarvittava, vai pitääkö erikseen ostaa esimerkiksi virtajohdot ja näytön kiinnitysjohdot erikseen?

Nämä setit näyttävät aika hyviltä.. Voisiko joku asiasta tietävä kertoa vielä käytännössä, millaisia ominaisuuksia näistä osista kootussa konessa on? Itse kun en osien perusteella vielä osaa mielikuvaa muodostaa..

Undercova
Senior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 11:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo paketti on Systemastoresta, siellä on 4,90? postikulut. Kaikki tarvittava ja vähän muutakin tulee osien mukana.

Ominaisuuksista, no siitähän tulee suht nopea pelikone, vai mitä tarkoitit?

Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450
Junior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 12:02 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No, tarkoitin oikeastaa juuri tuota. Vähän tarkemmin vaan, kuten mikä on suorittimen kellotaajuus ja kuinka hyvä näytönohjain on ja paljonko sillä on omaa muistia, kuinka paljon käyttömuistia ja tallennustilaa koneessa on. Ja näiden tietojen lisäksi mm. liitännät ja langattomat yheydet.. ? :)

AfterDawn Addict
_
4. helmikuuta 2013 @ 12:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itsekin suosittelen Windows 7 versiota. Windows 8 on tehty lähinnä kosketusnäyttöjä ajatellen ja sen käyttöliittymä on osittain tiellä etenkin pöytäkoneissa. Sen toki saa ohitettua mutta ei kokonaan pois.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2013 @ 12:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
No, tarkoitin oikeastaa juuri tuota. Vähän tarkemmin vaan, kuten mikä on suorittimen kellotaajuus ja kuinka hyvä näytönohjain on ja paljonko sillä on omaa muistia, kuinka paljon käyttömuistia ja tallennustilaa koneessa on. Ja näiden tietojen lisäksi mm. liitännät ja langattomat yheydet.. ? :)

Okei. Eli olet lukenut pääsi pyörälle mainoslehtisiä ja kuvittelet että niillä ylisanoilla ja turhilla tiedoilla on jotain merkitystä. Pelkkä prosessorin (=suorittimen) kellotaajuus on lukuna täysin merkityksetön eikä kerro mitään nopeudesta. Asian ratkaisee prosessorin malli, arkkkitehtuuri, kellotaajuus, valmistaja ja ytimien määrä.

Koneen teho kerrottiin jo suomeksi ja näyttis on parempi kuin mitä pakettikoneisiin laitetaan. 1 giga sillä on muistia. Joku näyttiksen käyttömuisti on ihan turhaa ja pelkkää mainospuhetta. Ehdotetussa koneessa on kovalevytilaa tera (=1000gb) ja sen lisäksi 120GB SSD. Langattomia yhteyksiä ei koneessa ole.

Asian kuitenkin voisi kiteyttää näin tietokonemainokset = roskaa
Jos oikeasti haluat perehtyä tietokoneiden osiin ja ymmärtää mistä maksetaan ja mikä vaikuttaa tehoon niin siinäpä onkin sitten opiskelemista :)

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
ajaJako
Senior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 12:57 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Selvä.. Toniman92 ilmoitti osat selkeästi.. Kiitos. Mistä nämä osat voisi tilata? Ja kuinka paljon postikulut tulisivat maksamaan? Entä tuleeko osien mukava kaikki tarvittava, vai pitääkö erikseen ostaa esimerkiksi virtajohdot ja näytön kiinnitysjohdot erikseen?

Nämä setit näyttävät aika hyviltä.. Voisiko joku asiasta tietävä kertoa vielä käytännössä, millaisia ominaisuuksia näistä osista kootussa konessa on? Itse kun en osien perusteella vielä osaa mielikuvaa muodostaa..
Vaihda tuohon pakettiin sopivammat muistit :linkja paketti on tilausvalmis.
Win 8 on vielä yhteen sopivuus ongelnia eri ajurien ja erilaisten kolmannen osapuolen ohjelmien kanssa koska niitä ei vielä ole uudistettu. Win 7 kaikki tämmöinen on valmiina jolloin hankaluuksia asennusten ja käytön suhteen on huomattavasti vähemmän ja vaihtoehtoja löytyy vastaavasti useampia; ota pöytäkoneeseen Win7 se toimii.
Junior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 13:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vastauksista! Olen aikasemmin kuullut, ettei prosessorin kellotaajuus ratkaise vaan malli ja ytimet. Tässä varmaan on neliytiminen suoritin? Jos näytönohjaimen muisti ei ratkaise sen ominaisukksia, ratkaiseeko siinäkin valmistaja ja malli? Liitännät kuitenkin kertovat suoraan, mitä siihen saa kiinnitettyä ilman adaptoreita.. Voisiko joku siis kertoa tämän koneen liitännät? :D

Undercova
Senior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 13:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
4 ydintä tuossa prossussa. Näytönohjaimissakin on samat ratkaisevat tekijät suorituskyvyn kannalta kuin prossuissa.

Tuolta näet emolevyn ominaisuudet:link

Phenom II X4 965BE 4Ghz/ Gigabyte GTX660 Windforce / Asrock 970 Extreme4 / Kingston HyperX 2x4GB / SF-2000 koppa / Kingston V300 120GB SSD / WD Caviar SE16 250Gt / Corsair VX450

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2013 @ 13:52

jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2013 @ 13:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Tietokone + Chord Hugo + Grado GS2000e = heaven
Senior Member

23 tuotearviota
_
4. helmikuuta 2013 @ 14:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos vastauksista! Olen aikasemmin kuullut, ettei prosessorin kellotaajuus ratkaise vaan malli ja ytimet. Tässä varmaan on neliytiminen suoritin? Jos näytönohjaimen muisti ei ratkaise sen ominaisukksia, ratkaiseeko siinäkin valmistaja ja malli? Liitännät kuitenkin kertovat suoraan, mitä siihen saa kiinnitettyä ilman adaptoreita.. Voisiko joku siis kertoa tämän koneen liitännät? :D
Prosessorin kellotaajuus oli viimeksi kovassa huudossa silloin kun sovellukset eivät vielä osanneet tehdä mitään useamman ytimen suorittimien kanssa. Eli suurimmat kellotaajuus kilpailut nähtiin vuosituhannen alussa (Inteliltä Pentium 3-4 ja AMD:ltä Athlonit). Sittemmin kellotaajudet ovat pitkään pysytelleen 2.5-3.5GHz:n välillä, uusimmat menevät perus kelloilla jo lähelle tai ylitsekin 4:n GHz:in. Toisin sanoen valmistajat (Intel ja AMD) kilpailevat nykyisin lähinnä arkkitehtuurin, ydinten, välimuistien sekä kodekkien kanssa. Pelitehoista vastaa suurimmaksi osaksi nykyisin näytönohjain, ja sen tehokkuuteen vaikuttaa muistin lisäksi muistin tyyppi, ja itse grafiikkaohjaimen ominaisuudet ja mm grafiikka/muistien nopeudet (+lukuisat muut ominaisuudet).

Edelleenkin näytönohjaimen muistilla on jotakin merkitystä, esimerkiksi alle 1 Gigatavun korttia ei käytännössä kannata ostaa mihinkään muuhunkuin työpöytä käyttöön, ja onkin suositeltavaa että esimerkiksi FullHD monitoria/telkkua näyttönä käytettäessä näytönohjaimella olisi käytössään vähintään tuo 1Giga muistia, pinemmillä resoluutioilla voidaankin sitten tulla toimeen pienemmällä muistinmäärällä. Mutta kuten jo ollaan mainittukin, ei tuo muisti ole yksinään se ratkaiseva ominaisuus vaan siihen vaikuttaa myös muistin tyyppi (esim GDDR3 tai GDDR5 jne) sekä nuo grafiikka suorittimen ominaisuudet.

Muita tietokoneen nopeuteen vaikuttavia seikkoja prosessorin sekä näytönohjaimen lisäksi on keskusmuisti (RAM), lähinnä sen määrä, mutta myös nopeudella on hieman merkitystä (tosin esimerkiksi 1333MHz:in ja 2133MHz:n muisteilla ei eroja oikein muutoinkuin testiohjelmilla näe), muisteihin tietenkin vaikuttaa myös itse prosessorin arkkitehtuuri. Eli nopeuteen vaikuttaa itse tietokoneen kokonaisuus, hitaalla kiintolevyllä voidaan muutoin nopeaa tietokonetta hidastaa varsinkin normaalissa käytössä (kiintolevyn nopeus ei kuitenkaan vaikuta itse ohjelmistojen nopeuteen, lähinnä käynnistymiseen sekä lataus aikoihin).

Lisää tietokoneiden toiminnasta kannattaa lukea monilta aihetta käsitteleviltä sivustoilta, mikäli se kiinnostaa. Suosittelen tutustumaan aiheeseen ainakin jonkin verran. Koska jos nyt olet ostamassa liikkeessä kasattua tietokonetta, voi olla että pieni itse opiskelu auttaa sinua jatkossa tarvittavissa päivityksissä joita koneellesi saatat haluta tehdä.

Fractal Design Arc Midi + 4x140mm + 1x120mm Arctic Cooling, ASRock Extreme4 970, Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz + Phanteks PH-TC14PE, 8GB DDR III @ 1600MHz, Palit GTX 570, Seagate 500GB + 1TB HDD, Samsung DVD-RW, Corsair HX620W.
Netti: DNA 4G @ Sierra Wireless
Junior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 15:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kiitos monipuolisesta vastauksesta! Tietokeen kiinnostavat minua jonkin verran, ja siksi tarkoitus olikin jossain vaiheessa tutustua tietokonen rakenteisiin. Onko nämä ehdotetut sinunkin mielestä hyvä kokonaisuus? Onko parannusehdotuksia?

Eikös näissä pöytäkoneissa yksi hyvä ominaisuus ole päivitysmahdollisuudet, että osien vanhetessa tai käyttötarkoituksien muuttuessa voi helposti tilata uudet osat ja vaihtaa ne vanhoihin itse. Tuskin, mutta jos koneen tehot alkavat loppumaan, voi koneeseen ostaa esimerkiksi uuden jäähdyttimen ja prosessorin?

BPVest
AfterDawn Addict
_
4. helmikuuta 2013 @ 16:18 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Eikös näissä pöytäkoneissa yksi hyvä ominaisuus ole päivitysmahdollisuudet, että osien vanhetessa tai käyttötarkoituksien muuttuessa voi helposti tilata uudet osat ja vaihtaa ne vanhoihin itse. Tuskin, mutta jos koneen tehot alkavat loppumaan, voi koneeseen ostaa esimerkiksi uuden jäähdyttimen ja prosessorin?
mAzq_ pakettiin pystyy järkevästi vaihtaan näyttiksen. Poweria, koppaa, muistii ei tarvitte vaihtaa. Prossua ei kantsi vaihtaa.

Toniman92 pakettiin pystyy järkevästi vaihtaan prossun (ja jäähyn), näyttiksen ja muistin. Poweria ja koppaa ei tarvitte vaihtaa.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Uppmas
Senior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 16:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuolle prossulle kyllä vähintään se M5A97 R2.0 emoksi.
Ja prossuksi ottaisin visheran.
Toniman92
Senior Member

1 tuotearvio
_
4. helmikuuta 2013 @ 16:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Uppmas:
Tuolle prossulle kyllä vähintään se M5A97 R2.0 emoksi.
Ja prossuksi ottaisin visheran.
Öhh? Kerros mitä eroa M5A97 ja Gigabyte GA970 löydät? Samaan luokkaan tehty molemmat emot... Ja tuo R2.0 ei muuta ole kuin että tukee Windows 8:ia ilman BIOS:n kaa leikkimistä.
Itsellä siis M5A97 koska silloin kun koneen rakensin nii tuo Gigabyten emo makso 20e enemmän mitä tää M5A97.

(Vai onko tää sitä samaa merkkijuttua? "Ei oo asukse emo, se o paska"? Kute ne powerikeskustelut.

Visheralla ylittyy tuo tonni paljon enemmällä mitä 19 eurolla, ja kun tuohon tonniin saa kaiken tarpeellisen niin miksi karsia jostain että saa promillee paremma prosessorin?

Toniman.

## ASUS Z87-A | i5-4670K w/ CM Hyper 212 EVO| 8GB RAM | ASUS GTX 560 TI TOP | Kingston SSDNOV V+300 240Gb | Seagate 1TB | XFX 550W | Bitfenix Raider | 24" display | Razer Lycosa | Logitech G300 | SteelSeries Siberia V2 ##

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2013 @ 17:01

Uppmas
Senior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 17:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs?
Noh, 6+2 digitaalinen virransyöttö vs Gigabyten 4+1 (kyllä, tuo on siis se halpamalli, ei UD3), virransyötön jäähyt, paremmat kuparikentät...
Siinä kaiketi olennainen.
Itsellä siis Gigabyten emo myös, jopa sama malli, enemmillä liitännöillä vaan. (D3, ei DS3).
Prossu on makukysymys, mutta itse tekisin näin.
AfterDawn Addict
_
4. helmikuuta 2013 @ 17:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mitäs?
Noh, 6+2 digitaalinen virransyöttö vs Gigabyten 4+1 (kyllä, tuo on siis se halpamalli, ei UD3), virransyötön jäähyt, paremmat kuparikentät...
Itsellä siis Gigabyten emo myös, jopa sama malli, enemmillä liitännöillä vaan. (D3, ei DS3).
Siis hetkinen...? M5A97 R2.0 emossa on 4+2 virransyöttö.

Tosin itse kaatuisin myös Asuksen puolelle parempien liitentöjen ja piirisarjan jäähyjen takia. 10? hintaeroa ei kuitenkaan hirveesti ole vaikka pelkän optisen/5.1 ääni liitentöjen vuoksi...

Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000

HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...
Uppmas
Senior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 17:42 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck:
Mitäs?
Siis hetkinen...? M5A97 R2.0 emossa on 4+2 virransyöttö.

Tosin itse kaatuisin myös Asuksen puolelle parempien liitentöjen ja piirisarjan jäähyjen takia. 10? hintaeroa ei kuitenkaan hirveesti ole vaikka pelkän optisen/5.1 ääni liitentöjen vuoksi...

Oliko?
Kyylästään nyt sitten taasen.
Juu olihan siinä, väärä luulo.
M5A97 EVO:ssa taasen 6+2+2.
http://www.systemastore.fi/product_info...oducts_id=64002
Ottaisin tuon mieluummin kuin alla olevan Gigabyten.

Kaikki tuotteet jotka sisältävät huonoja elkoja, ovat roskaa.
Corsair tunnetaan laajalti laadukkaana brändinä, jota se ei missään nimessä ole.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 4. helmikuuta 2013 @ 17:48

Mainos
_
__

_
ajaJako
Senior Member
_
4. helmikuuta 2013 @ 17:45 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:

mAzq_ pakettiin pystyy järkevästi vaihtaan näyttiksen. Poweria, koppaa, muistii ei tarvitte vaihtaa. Prossua ei kantsi vaihtaa.

Toniman92 pakettiin pystyy järkevästi vaihtaan prossun (ja jäähyn), näyttiksen ja muistin. Poweria ja koppaa ei tarvitte vaihtaa.
mAzq:n paketissa on 2-vaihtiehtoista näytönohjainta mutta toi i7=?
Tonimanin paketista löytyy kaikki mutta on siellä soviteltavaa.
Pistetään emoksi tämä:(8+2)link
AP ;;; näillä valmistajilla on kotisivut, käytä googlea, huomio se mitä ei ilmoiteta puuttu sama kuin kaikkien mainospakettien kanssa,
ÄLÄ tilaa mitään ennenkuin varmennat lopullisen setn.

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > uutta tietokonetta, itse koottava vai valmis pakettikone?

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy