Tältä näyttävät ensimmäiset PlayStation 4 -pelit
|
|
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:
uutinen julkaistu: 21 helmikuuta, 2013
Sony julkaisi viime yönä uuden sukupolven PlayStation-konsolin, vaikkakin itse laitteen ulkomuoto jäi edelleen hämärän peittoon. Esityksestä saatiin silti suurin osa strategisista yksityiskohdista, kuten kohtalaisen tarkka kuvaus laitteiston suorituskyvystä.
Uusi PlayStation sisältää AMD:n prosessorin, josta löytyy kahdeksan kappaletta Jaguar-ytimiä ja Radeon-näytönohjain. Jaguar-ytimet ... [ lue koko uutinen ]
Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
|
Member
|
21. helmikuuta 2013 @ 13:27 |
Linkki tähän viestiin
|
haLainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti AfterEight: 1,84 teraflopsia ei riitä mihinkään.
(1920*1080)=pikselit
(256*256*256)=värit
60=framerate
(1920*1080)*(256*256*256)*60=2087354105856000
Tämä on vähän yli 2 petaflopsia, eli yli 1000 kertaa tehokkaampi. Sitten olisi tehoja tarpeeksi... vähäksi aikaa.
hahhah. toope, kymmenen tuollaista, niin voit rakentaa maailman tehokkaimman supertietokoneen.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2013 @ 13:34
|
tikte76
Member
|
21. helmikuuta 2013 @ 13:49 |
Linkki tähän viestiin
|
olisi laittanut wlan 802.11 ac kun sen määritykset on tulossa valmiiksi. ja voi sitä tehdä sen nopeuden wlanin mutta käyttää jonkun aikaa wlan 802.11n nopeutta ja softa päivityksellä parantaa ylemmäksi.
|
AfterDawn Addict
14 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 14:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Drive Club vaikuttaa kiinnostavalta peliltä kyllä, varmasti tulee ostettua sitten joskus. Ei nuo muutkaan huonoilta näytä.
Tehoja konsolissa vaikuttais olevan riittävästi, toivotaan vielä että hinta pysyy järkevänä.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2013 @ 14:08
|
Sefriol
Member
|
21. helmikuuta 2013 @ 14:05 |
Linkki tähän viestiin
|
Onko kellään tietoa miten tuo GDDR5 toimii, koska kaikki lähteet (Sonyn markkinointitiimi mukaan lukien) ja entiset huhut viittaavat, että sitä käytetään systeemin RAM:na, jota PC-raudalla on tuskin koskaan tehty. Vaikka GDDR5 perustuu DDR3 kanssa samaan arkkitehtuuriin on käyttötarkoitus täysin eri. Onko Sony tehnyt jotain vippaskonsteja, joilla järjestelmä ja näytönohjain käyttäisivät samaa muistia? Jotain huhua yhdestä yhtenäisestä piirilevystä on ainakin ollut liikkeellä, mutta silti pistää ihmettelemään.
|
Quirzo
Junior Member
1 tuotearvio
|
21. helmikuuta 2013 @ 14:09 |
Linkki tähän viestiin
|
Watch Dogs näytti aikas mielenkiintoiselta idealta!
|
Member
4 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 14:51 |
Linkki tähän viestiin
|
GDDR5 muisti on sekä cpu:n että gpu:n käytettävissä. Silti jossakin taisi olla mainintaa siitä että itse apu:ssa olisi erillinen piiri järjestelmän toiminnoille kuten lataamiselle taustalla tai jotain. Tehokas verme tulossa, ei voi muuta sanoa. Taisivat ottaa opikseen loputtomasta vittuilusta PS3 muistin takia :D Aika overkill
|
tikte76
Member
|
21. helmikuuta 2013 @ 15:09 |
Linkki tähän viestiin
|
ja huhujen mukaan siinä olisi amd x84-64 Jaguar prosessori 8 ydin noin 1,6 ghz. eli saisi olla minusta nopeempi.
|
Member
4 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 15:21 |
Linkki tähän viestiin
|
Eihän tuokaan huono ole, pitää kuitenkin muistaa erilainen ympäristö jossa cpu toimii. Tietty mitään ei ole virallisesti vahvistettu, ja voisihan tuossa olla kyseessä esim. kellot levossa ? Toisekseen AMD:n piirit ovat olleet pääsääntöisesti hyvin päivitettävissä työpöytäpuolella (unlockaus jne.). Sitten vielä turbo boost, eli itse pelikäytössä voi olla melkein mitä vain, vai arvelitteko että OS tarvii Octa-coren 4ghz kelloilla ? Kellontaajuus on jäämässä hyvää vauhtia toissijaiseksi tekijäksi kivien kehittyessä selvästi monimuotoisemmalle tasolle. Väistämättä vähemmällä saadaan enemmän jossakin vaiheessa.
|
Member
4 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 15:26 |
Linkki tähän viestiin
|
Audio piiristä ei ollut mainintaa, mutta toivon Wii U tyyppistä (oman piirin) ratkaisua. Onkohan tässäkin gpgpu ? Se kävisi kyllä järkeen, koska se on looginen askel kehityksessä. Kun eihän cpu:n tarvitse kohta tehdä enään juuri mitään.. Eikös se vähän niin ole nykyään, että jos peli on kovin cpu riippuvainen niin kyse on lähinnä laiskoista koodareista ?
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 16:38 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84: Eikös se vähän niin ole nykyään, että jos peli on kovin cpu riippuvainen niin kyse on lähinnä laiskoista koodareista ?
Ei. Tiettyjä laskutoimintoja ei voi nykyisillä näytönohjaimilla laskea kovinkaan vauhdikkaasti. Kaikki asiat missä on paljon haarautumista (esim. runsaasti IF-lausekkeita), eivät sovi näytönohjaimelle, koska tällaisia laskuja on hankalampi rinnakkaistaa.
Tämän takia esim. x264:sta ei ole olemassa mitään huiman nopeuslisän tuovaa näyttisversiota, koska sellaisen tekeminen ei onnistu.
Lainaus: Tietty mitään ei ole virallisesti vahvistettu, ja voisihan tuossa olla kyseessä esim. kellot levossa ?
Kyllä nuo ovat 99% varmuudella ne pelaamisen aikana käytössä olevat taajuudet. Kyseinen Jaguar ei ole mikään korkeilla kellotaajuuksilla käyvä piiri, ja konsolin jäähytyksen kannalta se on ihan hyvä vaihtoehto.
http://news.softpedia.com/news/AMD-s-Ja...ce-290001.shtml
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2013 @ 16:49
|
Member
4 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 16:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Toki varmaan softa skaalautuu tuolle 8 ytimelle, joten siksi en när merkitystä niiden kellontaajuudessa. Onkohan tuossa vielä kaksi säiettä per ydin ?
|
Staff Member
32 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 17:02 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84: Toki varmaan softa skaalautuu tuolle 8 ytimelle, joten siksi en när merkitystä niiden kellontaajuudessa. Onkohan tuossa vielä kaksi säiettä per ydin ?
Tuossa skaalautumisessa on sama ongelma kuin näytönohjaimien kanssa. Eli kaikkea laskentaa ei voi rinnakkaistaa helposti. Tämä voi tulla ongelmaksi tietynlaisissa peleissä.
AMD:lla ei ole Intelin HT:ta vastaavaa tekniikkaa, ja Jaguar ei tuo siihen muutosta, joten yksi säie per ydin.
http://www.techpowerup.com/180394/AMD-q...-Quad-Core.html
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 21. helmikuuta 2013 @ 17:04
|
Member
4 tuotearviota
|
21. helmikuuta 2013 @ 17:18 |
Linkki tähän viestiin
|
Eli säikeissä vastaa tavallaan Intelin quad-Core kiveä. Toki painotan että täsmälliset tiedot ovat vielä pimennossa, eli varmaa tietoa cpu:n osalta ei vielä hirveästi ole. Kyse kun on konsolia varten kustomoidusta prosessorista, on se silloin todennäköisesti muokattu versio erityisesti PS4 varten. Nähtäväksi jää miten.
|
akse
Senior Member
|
21. helmikuuta 2013 @ 21:30 |
Linkki tähän viestiin
|
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Agent_007: Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti aj84: Eikös se vähän niin ole nykyään, että jos peli on kovin cpu riippuvainen niin kyse on lähinnä laiskoista koodareista ?
Ei. Tiettyjä laskutoimintoja ei voi nykyisillä näytönohjaimilla laskea kovinkaan vauhdikkaasti. Kaikki asiat missä on paljon haarautumista (esim. runsaasti IF-lausekkeita), eivät sovi näytönohjaimelle, koska tällaisia laskuja on hankalampi rinnakkaistaa.
Monissa peleissä suoritetaan esim fysiikkamallinnusta tai ääniä prosessorilla. Useimmat pelit eivät ole kovin riippuvaisia cpu tehosta, mutta joissain sitä hyödynnetään paremmin.
|
tikte76
Member
|
21. helmikuuta 2013 @ 21:41 |
Linkki tähän viestiin
|
Ja tuo Jaguar 4 ydin prosessoreita tulee 2 kpl ja ne on suunnattu kannettaviin eikä kuluta paljon virtaa eli tehoa ei ole niin paljon kuin työpöytä puolella. huhujen mukaan.
|
Mainos
|
  |
|
tonttila
Suspended due to non-functional email address
|
23. helmikuuta 2013 @ 13:46 |
Linkki tähän viestiin
|
Mielenkiinnosta, jos rakentelisi tuollaisen pc:n noilla spekseillä, vaikka tuolla jaguaarin 4 ytimisellä(kasia ei siis tainnut olla myynnissä) ja radeon 7850 ohjaimella, kuinka pyörisivät tämän päivän pc pelit fullHD resoluutiolla?
Ja helpottaahan tuo sama arkkitehtuuri pelien kääntämistä eri alustoille ja nyt ei joudu pc kärsimään jos vaikka konsolipeli käännetään sille tai toisinpäin.
Ja noista youtuben pakatuista videoista ei voi kyllä saada mitään käsitystä alkuperäisestä kuvanlaadusta ja yksityiskohdista.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 23. helmikuuta 2013 @ 13:48
|