Tuossa linkissä kerrotaan hyvin, mitä tulee tehdä, mutta minulla on kaksi kysymystä.
1) Pitääkö minun tehdä tuo destructive recovery vai system recovery, kun haluan koneen tehdaskuntoon?
2) Videossa käsketään irrottaa kaikki jälkeenpäin lisätyt jutut. Tietokoneeseen on vaihdettu näytönohjain, niin voinko suorittaa tuon recoveryn sillä ja mitä haittaa siitä voi olla?
Ohjeen mukaan Destructive Recovery palauttaa koneen tilaan, jossa se oli ostettaessa, eli myöhemmin asennettujen ohjelmien lisäksi myös kaikki omat tiedostot poistetaan, koska kovalevy formatoidaan uudelleen.
Destructive Recovery -toiminto palauttaa koneen siis alkuperäiseen tilaan ja asentaa alkuperäiset laiteajurit. Jos näytönohjain on vaihdettu, asentuu vanhan ohjaimen ajuri, joka ei tietenkään toimi. Luulen, mutta en tiedä, että kone tuolloin toimii Windowsin perusajurilla kunnes oikea ajuri on asennettu. Uusi ajuri kannattaa pitää valmiina saatavilla ennen ennen recoverya.
Yleensä koneessa, jonka mukana ei tullut asennus- tai palautuslevyjä, on mahdollisuus luoda palautuslevyt itse. Linkkaamassasi ohjeessa todetaan: "Your computer may contain Recovery Disc Creation software." Jos palautuslevyjen tekomahdollisuus on olemassa, ne kannattaa tehdä. Takuuajan jälkeen niitä ei enää ilmaiseksi saa, vaikka kovalevyn palautusosio vahingoittuisi.
Keskustelualueen säännöt - Myyntialueen säännöt Otsikon tulee kuvata tarkasti ja selkeästi ongelmaasi.
Tehdessäsi kysymystä, älä tee sitä itsellesi, vaan AD:n lukijoille. Mahdollisimman selkesti ongelmaan liittyvä kuvaus ja kaikki siihen liittyvät osat ja asiat kannattaa ilmoittaa myös. Selkeä hyvin ymmärrettävä kysymys tuo selkeitä ratkaisuehdotuksia ongelmaan.
Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 28. helmikuuta 2013 @ 19:48
Viestiketju on suljettu. Uusien viestien lähettäminen ei ole mahdollista.