User Käyttäjä Salasana  
   
torstai 7.8.2025 / 11:56
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > samsung käyttää enemmän rahaa markkinointiin kuin tutkimukseen
Näytä aiheet
 
Keskustelualueet
Keskustelualueet
Samsung käyttää enemmän rahaa markkinointiin kuin tutkimukseen
  Siirry:
 
Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Samsung käyttää enemmän rahaa markkinointiin kuin tutkimukseen

uutinen julkaistu: 7 huhtikuuta, 2013

Samsung kuluttaa laitteidensa markkinointiin enemmän rahaa kuin uusien tuotteiden kehittelyyn, kertoo Reuters. Markkinointi on ohittanut tutkimuksen ja tuotekehityksen ensimmäistä kertaa ainakin kolmeen vuoteen. Reutersin mukaan Samsung markkinoi tuotteitaan viime vuoden aikana noin 8,9 miljardilla eurolla, mikä on noin miljardin verran enemmän kuin mitä tutkimukseen ja tuotekehitykseen ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
tataka
Member
_
7. huhtikuuta 2013 @ 14:41 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
no jos samsung tekee innovatiivisen älykellon, vai käykö niin että google tai apple ehtii ensin ja sit myöhästyy kun pitää parannella tuotetta kun ei ollut itse tajunnut että joku tietty ominaisuus onkin hyvä..
Member

1 tuotearvio
_
7. huhtikuuta 2013 @ 15:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Samsung antaa muiden keksiä ensin ja sitten kopioi halvalla ;)
Sefriol
Member
_
7. huhtikuuta 2013 @ 15:20 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Huvittavaa kuinka ollaan nyt samassa tilanteessa kuin 2000-luvun alussa. Puhelimet saavat vain pieniä parannuksia ja markkinajohtajat käärivät huimat voitot.
Näin on tapahtunut joka kerta. Saa nähdä million tulee seuraava markkinamullistus.
Senior Member

3 tuotearviota
_
7. huhtikuuta 2013 @ 17:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tästä saadaan kyllä taas jo pelkän otsikon perusteella ase "Samsung-vihaajien" arsenaaliin.
AfterDawn Addict

20 tuotearviota
_
7. huhtikuuta 2013 @ 18:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Tästä saadaan kyllä taas jo pelkän otsikon perusteella ase "Samsung-vihaajien" arsenaaliin.

No suunta ei ainakaan oikea ole, jos rahat käytetään mielikuvien luomiseen sen sijaan että ne kulutettaisiin jonkin konkreettisen asian luomiseen.

Itse en samppaa vihaa, en kyllä ihailekaan. Ainakin mitä kodin elektroniikkaan tulee, samppa on tusinavalmistaja muiden joukossa. Halvalla noita romppeita saa ja ne laitteet sitten tuurista riippuen kestää takuuajan jälkeenkin tai on kestämättä.
Lumikki
Senior Member
_
7. huhtikuuta 2013 @ 20:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvä tuote myy ja markkinoi itseään. Huonoa tuotetta mainostetaan joka tuutista.
haga1
Junior Member
_
7. huhtikuuta 2013 @ 21:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@8 Näinhän Apple toimii , vedetään maailman parasta markkinointia joka kerta kun avataan suu niin ei tarvitse paljon julisteita liimailla ja kaikki menee täydestä.
Abcabc375
Senior Member
_
7. huhtikuuta 2013 @ 22:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@9 Tottakai menee täydestä, totta kun puhutaan.
Member

2 tuotearviota
_
7. huhtikuuta 2013 @ 23:25 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@8
Tai sitten tunnettu tuote valitaan kaupassa ostopäätöstä tehdessä herkemmin, kuin jokin mistä ei ole ikinä kuultukkaan.

Olisihan se tietysti kuluttajan kannalta parempi vaihtoehto, jos uutta teknologiaa kehittävät ja myyvät firmat panostaisivat suurimman osan resursseistaan kehittämiseen, mutta nämähän tekevät mitä tekevät sen mukaan mistä saa parhaan tuoton sijoitetulle pääomalle.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
8. huhtikuuta 2013 @ 00:35 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@11
Lumikki:n toteamus oli ehkä aika jyrkkä, mutta kyllä siinä totuuden siemen oli. Samsungin tuotteet eivät ole niin hyviä, että ne myisivät pelkällä olemassa olollaan. Jutussa viitattiinkin siihen, että uudistukset menevät sinne "insinööriosastolle". Harvoja siis kiinnostaa. Tärkeimpinä yksityiskohtana uusissa malleissa tuntuu olevan mielikuvat ja tunnettavuus. Ei niinkään itse tuote.

No android maailmassa muista valmistajista erottuminen on vaikeaa. Toisen haasteen tuo yhä halpenevat älypuhelimet ja "kiinan ihmeet". Samsungin tuloksen kannalta nykyinen linja on varmasti hyvä ratkaisu. Meidän kuluttajien kannalta se on kuitenki huono.
Lumikki
Senior Member
_
8. huhtikuuta 2013 @ 07:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuo kommettini ei ole kohdistettu pelkästään Samsungiin vaan mihin tahansa tuotteeseen, millä tahansa yrityksellä. Eikä asiaan vaikuta se mitä yritys asialla haluaa, vaan se että kunnon tuotteet eivät sitä mainontaa tarvitse. Se että hukkaako yritys rahojaan silloinkin mainontaan on vain osoitus vanhoista uskomuksista että mainonta olisi hyvä asia. Nykyään mainonta katsotaan lähinnä koiran ulosteen tasolle. Vai väittääkö joku täällä ostavan tuotteita mainoksien takia. On kaksi eri asiaa informoida uusista tuotteista tai mainostaa tuotteita. Informointi ei vaadi mainontaa nykyään tunnetuilta tuotteilta, uutiset ja sosiaallinen kommunikointi pitää siitä huolta.

Meinaatteko että esimerkiksi Afterdawn ei tekisi uutista asiasta jos Samsung, Apple tai Nokia tekee uuden älykännykän. Tai joku kaverinne tai tuttunne ei asiaa Teille sanoisi.

PS: Todellisen arvostelun huomaa siitä että kyseinen henkilö arvostelee yrityksen tuotetta verraten sitä yrityksen aikaisempiin tuotteisiin myös ja perustelee asiat, eikä vain järjestelmällisesti kehu tai hauku kyseisen yrityksen tuotteita.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. huhtikuuta 2013 @ 07:48

Member

2 tuotearviota
_
8. huhtikuuta 2013 @ 08:07 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@13 Olet kyllä oikeassa siinä, että kukaan ei ryntää ostamaan mitään siksi, että mainostauolla käskettiin ostamaan. Mainonta ja sen vaikutukset ovat kuitenkin hieman monimutkaisempia ja näitä vaikutuksia ei välttämättä tule edes tiedostaneeksi.
Lumikki
Senior Member
_
8. huhtikuuta 2013 @ 12:26 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Tuolla viittauksella mainos ja koiran paska tarkoitan sitä että nykyään osa ihmisistä pyrkii välttämään mainosten näkemistä ihan samalla tavalla kuin jalankulkuväylillä koiran paskaa. Molemmat on pelkää epämielyttävää saastetta jota pyritään välttämään kaikilla keinoilla.

Joo mainos ei ole sama kuin markkinointi, koska markkinointi on paljon suurempi ja monipuolisempi asia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 8. huhtikuuta 2013 @ 12:37

Senior Member
_
8. huhtikuuta 2013 @ 13:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Se mihin Samsung työntää suuria summia rahaa on juuri tämä piilomainonta, eli nykyään esimerkiksi televisiosta ei tule juuri yhtään kilpailuohjelmaa jossa ei taustalla pyörisi jatkuvasti samsungin tuotteet, ja juontajilla kädessä samsungin puhelimet, yleisöpalkintoina samsung, kilpailijoiden kädessä joka käänteessä samsungin tabletti tai puhelin... eikä ne samsungin tuotteet sinne eksy näkyville mitenkään sattumalta, vaan koska samsung niitä markkinoinnin edistämiseksi tähän käyttöön lahjoittaa, ja jopa maksaa suuria summia siitä että niitä että ohjelmissa näytetään jotta saataisiin luotua katsojille mielikuva siitä että on muotia omistaa samsungin kännykkä.
Member

2 tuotearviota
_
8. huhtikuuta 2013 @ 13:34 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@18 Mainontaa vaan valitettavasti on joka puolella, niin mediassa, kuin ulkona kadunvarsilla. Tämän kaiken välttely keinolla millä hyvänsä voi äkkiä alkaa käydä työstä ja se kuluttajan kannalta tärkeämpi asia, eli omien ostopäätösten ja halujen arviointi saattaa jäädä taka-alalle.
jartar
AfterDawn Addict

2 tuotearviota
_
8. huhtikuuta 2013 @ 15:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@20
Joo, ei se välttely onnistu mitenkään. Kaverisi on saattanut ostaa kännyn piilomainonnan uhrina. Kaveri sitten esittelee tuotetta (mainostaa sitä) ja jos ostat sen niin mainoksista kaikki on saanut alkunsa. Aika yleistä on, että kaveripiirissä, perheessä jne. on saman firman tuotteita. Tuote ostetaan kun se on riittävän hyvä, tuntuu tarpeelliselta, imagosyistä, siksi kun se on muillakin jne.

Kun tuote saadaan mahdollisimman moneen käteen markkinoinnin kautta niin kuluttajat lisäävät myyntiä omalla "mainostamisellaan". Se on kuitenkin aika pieni osa kuluttajista joka lähtee oikeasti tutkimaan onko jotain parempaa/vastaavaa mahdollista saada halvemmalle ja moni ei yksinkertaisesti halua erottua valtavirrasta.
Senior Member
_
9. huhtikuuta 2013 @ 03:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
@13
Onko sulla antaa esimerkkejä suosituista tuotteista joita *ei* markkinoida? Siis niistä "kunnon tuotteista".

Ihan varmasti Afterdawn, Verge ja kaverit tekevät miltei jokaisesta suurin firman kännykästä jutun, etenkin jos heille sellainen lähetetään (sovitaan, että se ei ole markkinointia). Mutta valitettava tosiasia on se, että suurin osa kuluttajista ei tällaista mediaa lue. Heidänkin rahansa on oikeaa, ja ostopäätöksiin kannattaa yrittää vaikuttaa.
Mainos
_
__
 
_
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > samsung käyttää enemmän rahaa markkinointiin kuin tutkimukseen
 

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme
 
  © 1999-2025 AfterDawn Oy