User Käyttäjä Salasana  

sunnuntai 25.5.2025 / 16:13
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uuden tietokoneen kokoaminen. apua aloittelijalle.
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Uuden tietokoneen kokoaminen. Apua aloittelijalle.
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Darkened666
Member
_
12. huhtikuuta 2013 @ 21:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Elikkäs meinaan tässä rakentaa itelleni uuden tietokoneen pelaamista varten, mutta tarvitsen vähän apua tietyissä asioissa esim. osat on oikeanlaiset, ei ole "pullonkauloja" osissa jne. Budjetti mulla on se 1100?-1200?.
Tässä sitte olis näitä linkkejä kaikkiin niihin osiin mistä haluan, että kone kootaan.
Linkit:
Kotelo: http://www.jimms.fi/tuote/VN40006W2N
DVD-asema: http://www.jimms.fi/tuote/90-D4CHVB-UB0010-
Prosessori: http://www.jimms.fi/tuote/BX80637I53470
Emolevy: http://www.jimms.fi/tuote/P8Z77-V-LX2
Kiintolevy: http://www.jimms.fi/tuote/ST1000VX000
Virtalähde: http://www.jimms.fi/tuote/SST-ST70F-ES
Käyttöjärjestelmä: Win 7 professional 64bit
Muisti: http://www.jimms.fi/tuote/KHX16C9X3K2%2F8X
Kotelotuuletin: http://www.jimms.fi/tuote/CO-ZA-ZM-F3BL
Näytönohjain: http://www.jimms.fi/tuote/90-C1CS61-S0UAY0BZ
Prosessori tuuletin: http://www.jimms.fi/tuote/DCACO-FP701-CSA01

kokonaishinta on se 998,20? + kokoaminen ja päivitys mikä on se 79?. Mietin tässä, että onkohan toi koppa vaan liian pieni toisaalta pelikoneen koteloksi? Vai meniskö noi kaikki osat sinne ilman sen pahempia ongelmia?
Olis hienoo jos sais neuvoa näiltä henkilöiltä, jotka tietää tietokoneista enemmän.

Kiitos jo etukäteen avustaville.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 12. huhtikuuta 2013 @ 21:51

Moderator

6 tuotearviota
_
12. huhtikuuta 2013 @ 22:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Koppaan voi enemmänkin panostaa, mutta tuollakin varmasti pärjää. Prossuksi 3570K, jota voi tarpeen tullen vähän kellottaa (ei tietty hirveästi tuolla emolla), jos vielä haluaa 1155-kantaisen paketin ostaa. Kesällä tulee nimittäin Inteliltä uusi prossukanta ja prossusarja (sen tehosta ei tietenkään ole mitään tietoa, joten ei välttämättä kannata odottaa. Mene ja tiedä). Virtalähteeksi laittaisin Jimmsin valikoimista XFX 550W: Halvempi ja edelleen riittävän tehokas.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Boss93
Senior Member

10 tuotearviota
_
12. huhtikuuta 2013 @ 22:55 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Toi Emo on aika overkill prossuun nähden, koska Z77-piirisarja on hyödyllinen muihin verrattuna vain kellotuksessa, johon ei taas prossusi kykene kerroinlukituksensa takia. Korjausehdotus: Joko halvempi emo tai tämä prossu. Virtalähde on turhan iso osien energiavaatimuksiin nähden, joten suosittelen virtikseksi mieluummin tätä. Osien pitäisi mahtua tuohon koteloon Jimmssin antamien tietojen perusteella.

AMD FX-6300 @4,4GHz/Asus M5A99X EVO R2.0/Ram: 10GB DDR3 /Magicool DIY watercooling /Asus GTX650 Direct CU 1GB /Silverstone 500W Strider plus modular /Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Audio 7.1 SB1040 /Intel 330 120Gb SSD + SG Barracuda 7200.10 250Gb + SG Momentus 5400.6 500Gb + WD 5400RPM 250Gb /Fractal Design ARC XL /Samsung 940BF & Syncmaster TA350 & Eizo Flexscan S1910/Samsung Bluray Combo SATA 12X /Razer Lycosa /Razer Carcharias & Creative Desktop theater 5.1 DTT2500 Digital /Razer Naga /Win 8.1 Pro 64
BPVest
AfterDawn Addict
_
12. huhtikuuta 2013 @ 23:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Haswell tulee parin kuukauden päästä. Samalla vanhenee kaikki LGA1155 kamat.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Darkened666
Member
_
12. huhtikuuta 2013 @ 23:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Boss93:
Toi Emo on aika overkill prossuun nähden, koska Z77-piirisarja on hyödyllinen muihin verrattuna vain kellotuksessa, johon ei taas prossusi kykene kerroinlukituksensa takia. Korjausehdotus: Joko halvempi emo tai tämä prossu. Virtalähde on turhan iso osien energiavaatimuksiin nähden, joten suosittelen virtikseksi mieluummin tätä. Osien pitäisi mahtua tuohon koteloon Jimmssin antamien tietojen perusteella.
täytyypä sitte vaihtaa toi prossu siihen 3570K ja vaihtaa myös virtalähde pienempään siihen XFX 550w. Onkohan toi koppa sitte millai kooltaan ongelmana vaikka kaikki mahtuuki sinne sisälle Jimms:n mukaan? Kiertääkö ilma kopan sisällä miten hyvin vai kannattaako ostaa sitte tommone tornikoppa mieluummi, jossa se ilma kiertää paremmin. Itellä on kone sen verran ilmavassa paikassa toisaalta, että ei luulis olevan pelkoo ylikuumentumisesta, tiedä sitten siitä...
Darkened666
Member
_
12. huhtikuuta 2013 @ 23:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti BPVest:
Mut jos sanon suoraan nii mun koneen ei tarvi olla kaikista paras. Riittää, että Battlefield 3, Borderlands 2 ja muut uudet pelit pyörii sillä high settingillä tai ultralla.
BPVest
AfterDawn Addict
_
12. huhtikuuta 2013 @ 23:46 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Darkened666:
Mut jos sanon suoraan nii mun koneen ei tarvi olla kaikista paras. Riittää, että Battlefield 3, Borderlands 2 ja muut uudet pelit pyörii sillä high settingillä tai ultralla.
Ei sitä Haswellia kantsi nopeuden takia ootella. Intel hankkiutuu nopeesti eroon vanhoista prossukannoista ja LGA1155 emoja voi olla vaikee saada jatkossa. Oma valintas mut tulipahan sanottuu.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Darkened666
Member
_
12. huhtikuuta 2013 @ 23:47 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
Koppaan voi enemmänkin panostaa, mutta tuollakin varmasti pärjää. Prossuksi 3570K, jota voi tarpeen tullen vähän kellottaa (ei tietty hirveästi tuolla emolla), jos vielä haluaa 1155-kantaisen paketin ostaa. Kesällä tulee nimittäin Inteliltä uusi prossukanta ja prossusarja (sen tehosta ei tietenkään ole mitään tietoa, joten ei välttämättä kannata odottaa. Mene ja tiedä). Virtalähteeksi laittaisin Jimmsin valikoimista XFX 550W: Halvempi ja edelleen riittävän tehokas.
Paljonko tuota 3570K uskaltaa oikein ylikellottaa tolla emolla minkä laitan koneeseen?
Tuo uus Intellin Haswell prossu niin ei se mua loppujen lopuks ny nii kiinnosta koska ihan pelaamista varten noi osat ostan ja jos tarvin lisää tehoo nii sitte ostan paremmat osat. Intel i5 tai i7 on mulle iha riittävät, koska En tarvi kaikista parhaimpia osia kummiskaa.
Hyvä, että mainitsit tuon virtalähde asian koska en ite oo mikään nero koneiden kanssa (vielä) nii ei tullu ostettua turhaan liian isoa virtalähdettä :D
ajaJako
Senior Member
_
12. huhtikuuta 2013 @ 23:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Sen tähden kannattaiskin panostaa koteloon, se kestää, Jimms; n valikoima on lievästikin kummallinen.
Vertailuun iso :link
Hyvin paljon suositeltu :link
Minusta nyt kannattaisi selata Silent rigin listaa koska sieltä löytyy :link
Esimerkiksi ropeleilla:link
Muuten vaan toimivaa :link
Jopa valkoisena :link
Isoo jenkkimallii:link
Lopetetaas tähän :link
Darkened666
Member
_
12. huhtikuuta 2013 @ 23:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei sitä Haswellia kantsi nopeuden takia ootella. Intel hankkiutuu nopeesti eroon vanhoista prossukannoista ja LGA1155 emoja voi olla vaikee saada jatkossa. Oma valintas mut tulipahan sanottuu.
Noo... sittepähän kattellaan, koska tulee taas tienattua rahaa töistä nii kyllähän sitä luulis riittävän rahaa sitte uuteen emoon ja Haswell prossun jos rupee tehot loppuu koneesta :D ei luulis tolla kokoonpanolla ny iha heti tehojen loppuvan tai vähentyvän.
Darkened666
Member
_
12. huhtikuuta 2013 @ 23:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako:
Sen tähden kannattaiskin panostaa koteloon, se kestää, Jimms; n valikoima on lievästikin kummallinen.
Vertailuun iso :link
Hyvin paljon suositeltu :link
Minusta nyt kannattaisi selata Silent rigin listaa koska sieltä löytyy :link
Esimerkiksi ropeleilla:link
Muuten vaan toimivaa :link
Jopa valkoisena :link
Isoo jenkkimallii:link
Lopetetaas tähän :link
http://www.jimms.fi/tuote/VN700M1W2N
Toiki olis iha jees koppa ja takuutaki riittää jos menee rikki tai tulee vika siihen.
Yleensä myös katon osat takuun mukaan. Noistaki aika monella on vain yhden vuoden takuu ja kätevämpää tilata samasta kaupasta kerralla kaikki osat, koska kumminki mä aion antaa Jimms:n koota sen mun puolesta ja päivittää. Mulla on ainaski se pelko, että jos mä rupeen sitä kokoomaan nii kohta menee joku 200? näyttis rikki tai jotain muuta.
ajaJako
Senior Member
_
13. huhtikuuta 2013 @ 00:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Toiki olis iha jees koppa ja takuutaki riittää jos menee rikki tai tulee vika siihen.
Yleensä myös katon osat takuun mukaan. Noistaki aika monella on vain yhden vuoden takuu ja kätevämpää tilata samasta kaupasta kerralla kaikki osat, koska kumminki mä aion antaa Jimms:n koota sen mun puolesta ja päivittää. Mulla on ainaski se pelko, että jos mä rupeen sitä kokoomaan nii kohta menee joku 200? näyttis rikki tai jotain muuta.
Oma päätös on aina paras, heitin pelkästään vihjeitä jospa sinua kiinnostaisi vertailu.
Mutta , valitse tämä poweriksi, parempi isompi ja laadukkaampi sekä semi että enemmän lähtöjä, ja vain kympin kalliimpi :link
Mainos
_
__

_
Darkened666
Member
_
13. huhtikuuta 2013 @ 00:38 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako:

Oma päätös on aina paras, heitin pelkästään vihjeitä jospa sinua kiinnostaisi vertailu.
Mutta , valitse tämä poweriksi, parempi isompi ja laadukkaampi sekä semi että enemmän lähtöjä, ja vain kympin kalliimpi :link
munki täytyy miettiä sitä mun budjettia. En halua kaikkia rahojani kumminkaa tuhlata ja niiku noi muutki sano, että toi XFX 550w pitäis riittää. Mut ton näyttiksen mä kyl vaihdan varmaan asus geforce GTX 660. vähän halvempi ku toi radeonin näyttis mitä ekana ehdotin ja vaikuttais soveltuvan paremmin pelaamiseen.
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > pc:n rautaan liittyvä keskustelu > uuden tietokoneen kokoaminen. apua aloittelijalle.

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy