User Käyttäjä Salasana  

tiistai 12.8.2025 / 01:30
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > adblock plus avasi ovet googlen mainoksille
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Adblock Plus avasi ovet Googlen mainoksille
  Siirry:

Viestiketjuun kuuluvat käyttäjäkommentit liittyvät tähän uutiseen:

Adblock Plus avasi ovet Googlen mainoksille

uutinen julkaistu: 6 heinäkuuta, 2013

Chrome- ja Firefox-selainten suosituimpiin lisäosiin lukeutuva mainosblokkeri Adblock Plus on raporttien mukaan on avannut ovet Googlen mainoksille. Googlen kerrotaan maksaneen laajennoksen kehittäjille, jotta hakukonejätin mainokset pääsisivät ABP:n mainossuodattimien läpi. Summaa ei tiedetä. Asiasta kerrottiin Adblock Plussan foorumilla. Keskustelun perusteella Googlen mainoksille näytettiin ... [ lue koko uutinen ]

Lue uutisartikkeli kokonaisuudessaan ennen kuin kommentoit aihetta.
Kirjoittaja Viesti
Sivu:12>
Lumikki
Senior Member
_
6. heinäkuuta 2013 @ 12:27 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Laittaa hosts tiedostoon nuo muutamat googlen mainospalvelut niin se siitä. Hieman tähän tyyliin.

127.0.0.1 adservices.google.com
127.0.0.1 ssl.google-analytics.com
127.0.0.1 www.google-analytics.com
127.0.0.1 www.googleadservices.com
127.0.0.1 pagead.googlesyndication.com
127.0.0.1 pagead2.googlesyndication.com
Junior Member
_
6. heinäkuuta 2013 @ 12:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei sikäli huono idea. Kököt, häiritsevät mainokset jäävät silti piiloon, mutta monen sivuston ylläpitoon tuiki tärkeät Google-mainokset jäävät näkyviin. Kun katsoo monen mainosrahoitteisen sivun tilastoja, ei voi kuin ällistellä miten tyhmiä ihmiset ovatkaan. Jos mainosrahoitteiset sivut eivät saa mainostuloja, niin miten luulette niiden säilyvän ilmaisina?

hasa diga eebowai
upap
Junior Member
_
6. heinäkuuta 2013 @ 12:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Joo sivustot tarvitsevat rahaa pyöriäkseen. Moni hipsteri ei tätä
ymmärrä. Minun mielestä jos joku on nähnyt vaivaa tehdä sivuston ja
ylläpitää sitä, niin ei ole paljoa pyydetty että pitää ne mainokset
näkyvillä ja vaikka klikkaisikin silloin tällöin. Kumman itsekeskeistä porukkaa nykyään kun sekin on liikaa vaadittu =I
Lumikki
Senior Member
_
6. heinäkuuta 2013 @ 13:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Jos mainosrahoitteiset sivut eivät saa mainostuloja, niin miten luulette niiden säilyvän ilmaisina?

Ihmisten todelliset tarpeet luo palvelut, ei se miten niitä rahoitetaan.

Eli minun puolesta kaikki mainospohjaiset palvelut koko maailmasta saa kuolla pois. Yksikään niistä ei ole minun elämälle tarpeellinen, mukaan lukien tämä web-sivusto.

On todella kunniallista elättää itseään vaatimalla muita klikkamaan mainoksia, etenkin niitä jotka eivät noista mainoksista välitä.

Itse näen että jokainen joka klikkaa mainosta ilman mitään kiinnostusta asiaan, harhauttaa rikollismielessä niitä jotka tuosta mainoksesta ovat maksaneet, puhtaasti perustuen omiin etuhinsa.

Mainostajat haluaa potentiaalisia ostajia, siksi se mainos on olemassa. Mainostajat käyttävät ja tukevat sivustoa, koska se tavoittaa noita potentaalisia ostajia. Mainostaja ei hyödy mitään siitä että henkilöt jotka eivät missään nimessä osta tuotteita heiltä, klikkailevat mainoksia. Jos mainostaja haluaa tukea sivustoa muuten kuin mainosten tavalla, niin ei sitä mikään estä. Ei siihen tarvita teko klikkauksia.

Eli kun klikkaat mainosta niin ole edes jossain määrin kiinnostunut asiasta. Jolloin mainostaja sai vastinetta sijoitettuun rahaansa.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. heinäkuuta 2013 @ 14:14

Senior Member

1 tuotearvio
_
6. heinäkuuta 2013 @ 13:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lumikki:
Laittaa hosts tiedostoon nuo muutamat googlen mainospalvelut niin se siitä. Hieman tähän tyyliin.

127.0.0.1 adservices.google.com
127.0.0.1 ssl.google-analytics.com
127.0.0.1 www.google-analytics.com
127.0.0.1 www.googleadservices.com
127.0.0.1 pagead.googlesyndication.com
127.0.0.1 pagead2.googlesyndication.com

Tai sitten ei vaan salli niitä adblockin asetuksista. Ihan turha niitä hostiin lisätä.

las ballenas son el camino
Tomppa12
Member

2 tuotearviota
_
6. heinäkuuta 2013 @ 13:58 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Itse olen yrittänyt tälläistä harrastaa, tosin vähän ennemminkin niin päin, että otan estot pois, jos sitä pyydetään ja jos se ei haittaa sivuston käyttöä. Onneksi yleensä jos sivusto pyytää mainoseston poistamista käytöstä, mainokset eivät ole myöskään häiritseviä. Lähinnä erilaiset Flashit ja erikoisimmat Javascript-viritykset häiritsevät. Hyvänä (huonona) esimerkkinä Phoronix.com, jossa Javascript etsii tekstin seasta avainsanoja ja Flash-mainokset kaatavat Gnashin (tosin se on yleensä pois käytöstä selaimen asetuksista).

Pöytäkoneella ei kyllä taida nyt olla mitään estoja. Läppärillä on, ainakin toistaiseksi. Jotkut mainokset (esim. Flash), kun tahtovat vaikuttaa myös akkukestoon.
Sefriol
Member
_
6. heinäkuuta 2013 @ 14:13 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Fakta vain on, että monille ihmisille nämä ilmaiset palvelut ovat niin paljon osana elämää, että niiden muuttuminen maksullisiksi voisi vaikuttaa moniin asioihin todella paljon.

Mainoksen periaatteellinen ideahan ei ole se klikkaus vaan alitajunnan muokkaaminen niin, että ostotilanteessa kuluttaja valitsisi mainostetun tuotteen / yrityksen. Ja tästä yritykset maksavat - mainosten katselukerroista.

Mainokset avaavat myös vähätuloisimmille kuluttajille mahdollisuuden käyttää palveluita ilman maksua. Jos palvelu maksaisi heille jotain, he eivät sitä maksaisi, vaan joko jättäisivät palvelun käyttämättä taikka hommaavat sen laittomin keinoin.

Myös monet viihdetarkoitukseen keksityt palvelut ovat nousseet juuri mainosten varassa. Samalla se on luonut uuden työllisyysmahdollistumisen viihteentuottajana esimerkiksi Youtuben ja twitch.tv kautta. Mielestäni hallan tekeminen yksityisille henkilöille, jotka elävät juuri näiden tulojen varassa on edesvastuutonta ja typerää.

Lumikki
Senior Member
_
6. heinäkuuta 2013 @ 14:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mielestäni hallan tekeminen yksityisille henkilöille, jotka elävät juuri näiden tulojen varassa on edesvastuutonta ja typerää.

Kuinka paljon hallaa teemme että elätämme viihteen takia näitä palveluita ja ihmisiä. Kuinka paljon auttaisi yhteiskuntaa jos nuokin rahat menisi johonkin yhteiskunnalle todella tärkeään asiaan? Nykyään meillä on ongelmia rahoittaa ihan elintärkeitä perusasioita yhteiskunnassa.

Kyse on siitä mihin tuo kuluttajan varallisuuden ostovoima kohdistuu. Eli mihin se raha menee. Johonkin hyödylliseen vai viihteeseen?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. heinäkuuta 2013 @ 14:22

blizzu
Newbie
_
6. heinäkuuta 2013 @ 15:32 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lumikki ei taida käsittää, että jos mainostaminen lopetettaisiin/kiellettäisiin/tehtäisiin mahdottomaksi nyt, niin koko länsimainen yhteiskunta romahtaisi hyvin pian. Tulisi hyvin äkkiä ikävä taas ihan perusasioita...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. heinäkuuta 2013 @ 15:32

Lumikki
Senior Member
_
6. heinäkuuta 2013 @ 16:10 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvän vitsin murjaisit.

Se länsimaisen yhteiskunnan perusasioiden romahduksen tila on jo nyt nähtävissä yhteiskunnassa. Mainoksilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä, vaan ahneudella. Varallisuus virtaa yhä vähempien tahojen haltuun ja se romahduttaa järjestelmän.
pähkinä
Member

3 tuotearviota
_
6. heinäkuuta 2013 @ 18:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Mielestäni hallan tekeminen yksityisille henkilöille, jotka elävät juuri näiden tulojen varassa on edesvastuutonta ja typerää.

Kuinka paljon hallaa teemme että elätämme viihteen takia näitä palveluita ja ihmisiä. Kuinka paljon auttaisi yhteiskuntaa jos nuokin rahat menisi johonkin yhteiskunnalle todella tärkeään asiaan? Nykyään meillä on ongelmia rahoittaa ihan elintärkeitä perusasioita yhteiskunnassa.

Kyse on siitä mihin tuo kuluttajan varallisuuden ostovoima kohdistuu. Eli mihin se raha menee. Johonkin hyödylliseen vai viihteeseen?

Eli kaikki on hyvin, kunhan saadaa mainostajat työttömiksi? Kuluttaja ei osaa itse päättää mihin rahansa laittaa, joten se on mainostajien vastuulla? Kovasti liputat yleensä sananvapauden, henkilön yksityisyyden yms. puolesta, mutta sitten tässä kohtaa ihmisiä pitäisikin holhota?

Varallisuus virtaa yhä vähempien tahojen haltuun ja se romahduttaa järjestelmän.

Milläs meinasit että ne pienemmät / uudet pelaajat pääsee markkinoille mukaan, jos ei saa mainostaa? Nimenomaan silloin kaikki rahat menee niiden entuudestaan tunnettujen puljujen kukkaroon.

EDIT: Ja mitä sinä sitten täällä teet, kun et tätä sivuakaan tarvitse? Et ainakaan esimerkilläsi muokkaa maailmaa parempaan suuntaan, vaan päinvastoin nautit itse kaupallisuuden hedelmät, jotka joku muu maksaa (tässä tapauksessa katsoo ne mainokset) puolestasi.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 6. heinäkuuta 2013 @ 18:15

Member
_
6. heinäkuuta 2013 @ 18:51 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Mainostaminen ja siintä kiistely kiellettävä välittömästi!

Ja en tiedä onko vika meikässä vai onko mainokset suunnattu aina vaan enemmän "pöllöille".

Tyyliin... en pääse tänään sinne terassille, mulla on jalkasieni tahi tiesitkö että pyykeissäsi on bakteereja?

Jos mainostaminen kiellettäisiin niin länsimainen yhteiskunta romahtaisi pian? Onks toi nyt vitsi vai jonkun sortin teekkaripila?
blizzu
Newbie
_
6. heinäkuuta 2013 @ 22:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Jos nyt aletaan miettimään, niin mainostuksen ansiosta valtion kirstuun sujahtaa aika paljon euroja (yhtiöiltä kuten SBS Media, MTV Media, Nelonen Media, Sanoma, Alma Media ym.), jolla taas ylläpidetään mm. suomalaista terveydenhuolto- ja koulutusjärjestelmää. Mainosala työllistää Suomessa tuhansia ihmisiä, joiden verotuksella taas ylläpidetään em. järjestelmiä.
Lumikki
Senior Member
_
7. heinäkuuta 2013 @ 04:24 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Eli kaikki on hyvin, kunhan saadaa mainostajat työttömiksi? Kuluttaja ei osaa itse päättää mihin rahansa laittaa, joten se on mainostajien vastuulla? Kovasti liputat yleensä sananvapauden, henkilön yksityisyyden yms. puolesta, mutta sitten tässä kohtaa ihmisiä pitäisikin holhota?

En minä välitä mainoksista tai siitä että mainostetaan. Kunhan jokaisella ihmisellä on vapaa mahdollisuus itse päättää katsooko mainoksia tai ei.

Kun täällä aletaan esittämään niin typeriä asioita kuin että meillä kaikilla olisi "velvollisuus" klikata jotain mainos sontaa pitääkseen jonkun tyhjänpäiväinen palvelun elossa niin minä vain muistutan että kuinka epärehellinen tuo ajatus on mainostajia kohtaa. Eli yritetään lypsää heiltä rahaa vaikka tietoisesti ei ole mitään kiinnostusta heidän tuotteisiin. Se ei ole noiden mainostajien mainosten tarkoitus. Joten valinnan vapauden puolesta minä tässä olen puhunut.

Minä en vain teeskentele arvostavani mainontaa tai mainonnalla pyöriviä palveluita. En itke yhdenkään mainonnan avulla pyörivän yrityksen puolesta tai henkilöiden jotka mainonnan avulla pyörittää palveluja. Koska jos ne eivät muuten pysty rahoittamaan toimintaansa eikä ihmiset ole valmiita maksamaan toiminnan palvelusta niin ei se palvelu sitten ole lähes minkään arvoisia muutenkaan. Palvelusta jota arvostetaan ihmiset ovat myös valmiita maksamaan.

Mainonta ei ole minulle positiivinen asia, se on minulle sama kuin ympäristö saaste. Enkä ole niin tehopyhä että ottaisin sen positiiviseksi vain siksi että jotkut elättävät itsensä levittämällä tätä mainonta saastetta. Elättää ne sähköposti spämmeritkin itsensä mainonnalla joten miksi ette ehdota roskapostisuodattimien poistoa?

Vai ehkä olisi hyvä ajatus että annetaan jokaisen henkilön itse päättää haluaako he klikkailla ja katsoa mainoksia.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2013 @ 05:03

pkaksp
Moderator
_
7. heinäkuuta 2013 @ 12:04 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Jos mainosrahoitteiset sivut eivät saa mainostuloja, niin miten luulette niiden säilyvän ilmaisina?

Ihmisten todelliset tarpeet luo palvelut, ei se miten niitä rahoitetaan.

Eli minun puolesta kaikki mainospohjaiset palvelut koko maailmasta saa kuolla pois. Yksikään niistä ei ole minun elämälle tarpeellinen, mukaan lukien tämä web-sivusto.
Pyörit silti mainosrahoitteisilla sivuilla jauhamassa paskaa vaikka haluaisit niiden kuihtuvan pois?

Olisiko mielestäsi parempi ratkaisu, että jokaiselta käyttäjältä veloitettaisiin esimerkiksi 10e/kk siitä hyvästä, että voi lukea uutisia ja artikkeleita, sekä kommentoida niitä?
Member
_
7. heinäkuuta 2013 @ 12:53 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
En itke yhdenkään mainonnan avulla pyörivän yrityksen puolesta tai henkilöiden jotka mainonnan avulla pyörittää palveluja. Koska jos ne eivät muuten pysty rahoittamaan toimintaansa eikä ihmiset ole valmiita maksamaan toiminnan palvelusta niin ei se palvelu sitten ole lähes minkään arvoisia muutenkaan. Palvelusta jota arvostetaan ihmiset ovat myös valmiita maksamaan.
No jopas on todella rajoittunut näkökanta, ja suoraan sanottuna äärettömän tyhmä sellainen. Mainoksissa nimenomaan on hyvää se, että rahattomatkin pääsevät käsiksi sivuston sisältöön ja voivat oppia uutta, opiskella, kommunikoida yms. Esim. Afrikan lapsilla ei ole mitään toivoakaan voida maksaa kaikesta, ja jos lähdettäisiin sinun malliisi mukaan, niin heiltä kiellettäisiin siis pääsy lähes kaikkeen netistä löydettävään tietoon. Mainonta antaa nimenomaan vähempivaraisille mahdollisuuden ylläpitää sisältöä toisten käyttöön tai pääsyn itse johonkin, se raha kun ei tule omasta taskusta, vaan mainosfirman taskusta.

Eipä tulisi itselläkään netille käyttöä, jos kaikesta pitäisi maksaa. Työttömänä ei paljon ylimääräistä rahaa käteen jää ja ainoastaan kaksi käytössäni olevista palveluista on maksullisia.

Nyt se järki käteen ja mene nurkkaan häpeämään.
Lumikki
Senior Member
_
7. heinäkuuta 2013 @ 12:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Pyörit silti mainosrahoitteisilla sivuilla jauhamassa paskaa vaikka haluaisit niiden kuihtuvan pois?

Koska voin karsia ne mainokset pois.

En maksa settiäkään uutisista. En myöskään katsele mainoksia.

Jos yksi sivusto kuolee toinen nousee tilalle.

Lainaus:
Nyt se järki käteen ja mene nurkkaan häpeämään.

Juuri niin, mainokset eivät ole ainoa tapa saada "ilmaiseksi" asioita johonkin. Ilmaisia asioita toimii myös sponsoroituna tai lahjoitus periaatteella.

PS: Niille Afrikan lapsille kannattaakin mainostaa kun niillä niillä on niin hitosti rahaa ostaa asioita.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2013 @ 13:05

Member
_
7. heinäkuuta 2013 @ 13:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ilmaisia asioita toimii myös sponsoroituna tai lahjoitus periaatteella.
Netissä on tuhansia esimerkkejä siitä, että tällainen toiminta toimii huonosti. Ihmiset eivät yksinkertaisesti joko halua itse joutua maksamaan toisille, tai eivät jaksa hypätä useamman loopin lävitse tehdäkseen niin. Mainonta taas toimii kaikille.

Lainaus:
PS: Niille Afrikan lapsille kannattaakin mainostaa kun niillä niillä on niin hitosti rahaa ostaa asioita.
Ja sehän olikin taas se pointti. *pyörittää silmiään*
pkaksp
Moderator
_
7. heinäkuuta 2013 @ 13:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Koska voin karsia ne mainokset pois.

En maksa settiäkään uutisista. En myöskään katsele mainoksia.

Jos yksi sivusto kuolee toinen nousee tilalle.

Juurikin totesit, että saitti saisi sun puolesta kuolla pois, joten miksi vieläkin olet täällä kommentoimassa? Yksikään sivusto ei nouse toisen tilalle ilman mainoksia. Ilman mainoksia ei olisi näitä saitteja.

Nuo kommenttisi ovat niin naurettavia että et edes itse ymmärrä mistä puhut. Kunhan vain kulutat aikaasi mainosrahoitteisella sivulla provosoimassa porukkaa.
Lumikki
Senior Member
_
7. heinäkuuta 2013 @ 13:09 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus:
Netissä on tuhansia esimerkkejä siitä, että tällainen toiminta toimii huonosti. Ihmiset eivät yksinkertaisesti joko halua itse joutua maksamaan toisille, tai eivät jaksa hypätä useamman loopin lävitse tehdäkseen niin.

Olet oikeassa että se on vaikeampaa, mutta näinkin asioita tehdään netissä.

Lainaus:
Mainonta taas toimii kaikille.

Ei se ihan kaikkille toimi, se on vain helpompaa palvelun ylläpitäjille. Joissain asioissa on niin paljon mainoksia että osa ihmisistä ei edes käy niissä sen takia.

Lainaus:
Kunhan vain kulutat aikaasi mainosrahoitteisella sivulla provosoimassa porukkaa.

Mainosrahoiteinen sivusto kyllä, mutta en minä täällä mitään mainoksia näe. Kaikki on blokattu pois.

Tarkoitukseni ei ole provosoida, jos joku tuntee näin, niin olen pahoillani. Yritän vain tuottaa hieman erillaisen näkökulman asiaan. Koska ei kannata olettaa että kaikki näkee asiat samalla tavalla kuin me itse.

Eikö tarkoitus ole että keskustelemme mainonnasta.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 7. heinäkuuta 2013 @ 13:17

Mainos
_
__

_
pkaksp
Moderator
_
7. heinäkuuta 2013 @ 13:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Juu keskustellaan vain, mutta olet jo aiemmin todennut että tämäkään saitti ei sinun mielestäsi tarvisi olla pystyssä, joten ihmettelen suuresti mitä sitten täällä teet?

Sivu:12>
afterdawn.com > keskustelu > yleinen keskustelu > keskustelua uutisista > adblock plus avasi ovet googlen mainoksille

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy