User Käyttäjä Salasana  

tiistai 22.7.2025 / 07:50
Hae keskustelualueilta:        In English   Suomeksi   På svenska
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > tietokonetta pelailuun
Näytä aiheet

Keskustelualueet
Keskustelualueet
Tietokonetta pelailuun
  Siirry:

Kirjoittaja Viesti
Sivu:<1234>
ajaJako
Senior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 17:03 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvin menee sun konees lähtee toimimaan.
Sammuta ja siirrä se SSD ;n SATA piuha siihen emon ylimpään porttiin , neon kaikki 6 siellä alakulmassa ja saman näköisiä.
Kun starttaat koneen paina sitä MEMO-OK nappia -> 1151MHz on jotain härpäkettä
Noista S/N Bridgeistä ei tässä vaiheessa välitetä mitään , ne on emon väylästön nimityksiä
Kotelon FAN:it on kytketty siihen säätimeen ettei siellä pitäisikään näkyä mitään.
Nyt Bios ,,, hyvin tärkeää on kello ,, tarkista että se on oikeassa ajassa koska Winukan kellon on oltava synkronissa ( katottava asennuksessa ja muutettava tarvittaessa) noi voi olla eri aikavyöhykkeitten mukaan.
Peekingfox
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 18:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Memory OK! succeeds in system booting!
Aika on asetettu virallisen kellon mukaan.
Vielä on kyl hankala hahmottaa mikä on ylin SATA-paikka, anteeksi nyt vaan. Siinä on 4 yhessä kasassa ja näytönohjaimen yllä on 2 paikkaa. Noi 2 vikaa ovat alimmat jos katsoo koneen sivusta. Nyt SSD on kiinni Sata6b_2 kohdassa. Anteeksi olen todella newbie :)

EDIT: Haluatko minun kiinnitävän SSD Sata6b_1 ?
Tuli nyt sitten kytkettyä SSD Sata6b_1 kohtaan :)

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. heinäkuuta 2013 @ 19:10

ajaJako
Senior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 19:29 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Peekingfox:
Vielä on kyl hankala hahmottaa mikä on ylin SATA-paikka, anteeksi nyt vaan. Siinä on 4 yhessä kasassa ja näytönohjaimen yllä on 2 paikkaa. Noi 2 vikaa ovat alimmat jos katsoo koneen sivusta. Nyt SSD on kiinni Sata6b_2 kohdassa. Anteeksi olen todella newbie :)

Jep eli Kun kone käynnistyy niin emon bios alkaa hakemaan kaikkia osia järjestyksessä.
Valitan huonoja selityksiä, minulla ei nyt ole käytössä Asus AM3+ emoa enkä tahdo *keleelläkään muistaa sen systeemejä, siksi ihmettelen missä Memperit ja Modet luuhaa?
Nyt sitten Winukkaa asentamaan -> boot DVD ja kone käyntiin -> winukan levy sisään kun kone käy ja sitten kun se kysyy any key niin siitä liikkeelle seuraa ohjeita ÄLÄ / ÄLÄ tee itse yhtään mitään odota kun ohjelma lataa itseään -> kun se kysyy niin valitse clickaus. älä liitä mitään ylimääräistöä nettiä tai wlania tai mitään muuta asennuksen ajaksi.
Peekingfox
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 19:33 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti ajaJako:

Jep eli Kun kone käynnistyy niin emon bios alkaa hakemaan kaikkia osia järjestyksessä.
Valitan huonoja selityksiä, minulla ei nyt ole käytössä Asus AM3+ emoa enkä tahdo *keleelläkään muistaa sen systeemejä, siksi ihmettelen missä Memperit ja Modet luuhaa?
Nyt sitten Winukkaa asentamaan -> boot DVD ja kone käyntiin -> winukan levy sisään kun kone käy ja sitten kun se kysyy any key niin siitä liikkeelle seuraa ohjeita ÄLÄ / ÄLÄ tee itse yhtään mitään odota kun ohjelma lataa itseään -> kun se kysyy niin valitse clickaus. älä liitä mitään ylimääräistöä nettiä tai wlania tai mitään muuta asennuksen ajaksi.
Mulla on asennettuna se PCI-E wireless adapter, eihän siitä ole haittaa?
ajaJako
Senior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 20:21 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Olen niin vanhanaikainen tyyppi, että mielestäni mitään mikä voi sekottaa ohjelman asennusta on turhaa pitää kiinni koneessa, ne voi kytkeä sitten kun niille on käyttöä
Esim Wlan = nettiyhteys tai HDD = varastolevy.
Moderator

6 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2013 @ 20:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ei haittaa mitään, ei se itsekseen mihinkään yhdistä.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
Peekingfox
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 20:50 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noin, nyt pääsin työpöydälle, pitäisikö minun käynnistäessä nyt vaihtaa se eka buuttaus SSD:lle? Kannattaako asentaa ajureita yms. levyiltä vai netistä?

Käsketään aktivoida windows, tulisiko se tehdä tässä vaiheessa?

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 22. heinäkuuta 2013 @ 20:51

BPVest
AfterDawn Addict
_
22. heinäkuuta 2013 @ 20:52 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Noin, nyt pääsin työpöydälle, pitäisikö minun käynnistäessä nyt vaihtaa se eka buuttaus SSD:lle? Kannattaako asentaa ajureita yms. levyiltä vai netistä?
Ei välttämättä tarvitte, ei se kone boottaa levyltä ellei boottaavaa levyä oo asemassa.

Ajurit netistä ilman muuta.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
Peekingfox
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 20:54 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko nyt siis kaikki ajureita vaille valmiina?
BPVest
AfterDawn Addict
_
22. heinäkuuta 2013 @ 20:59 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Onko nyt siis kaikki ajureita vaille valmiina?
Kone toivottavasti kunnossa ja käyttiksessä työpöydälle, mitä siinä muuta ku ajurit paikoilleen.

Want to get your a** kicked? Wear BritishPetroleumVest and have a trip in Mexico!
Toms Hardware: Näistä syistä niin ikävää kuin se onkin, alle 200 dollarin hintaluokasta ei löydy yhtään suosittelemisen arvoista AMD-prosessoria..
ajaJako
Senior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 21:01 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   

Haluatko selvityksen vai "selvennyksen"
Peekingfox
Junior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 21:06 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
anna selvennys :)
Moderator

6 tuotearviota
_
22. heinäkuuta 2013 @ 21:12 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oletusboottilaitteen voi vaihtaa SSD-levyyn, mutta DVD-asema ykkösenä ei vaikuta käytännössä mitenkään. Sieltä haetaan ensin bootattavaa käyttistä, ja jos ja kun sellaista ei löydy, niin siirrytään listan seuraavaan eli SSD-levyyn. Tee kuten haluat, käytännössä ei tosiaan juuri merkitystä.

Ajurit netistä, koska levyllä olevat ovat usein jo vanhoja. Sen takia netistä uusimmat.

Aktivoi pois, niin on sekin hoidettu. Aidon Windowsin kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta pahimmillaan tuossa voi käydä niin, että saat kaikki ajurit ja ohjelmat asennettua, ja sitten Windows alkaa kiukutella aktivoinnista ja uhkaa lukkiutua. Lähinnä piraattikäyttisten ongelma, mutta ei sen aktivoinnin lykkäämiseen mitään syytäkään ole.

Krijinaten jräejsyts on ylairovsttetua - mutta välimerkkien, isojen alkukirjaimien ja välilyöntien oikea käyttö lisää halukkuutta vastata viestiin.
ajaJako
Senior Member
_
22. heinäkuuta 2013 @ 21:23 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
anna selvennys :)
Mene Bios varnista että AHCI mode on käytössä vaihda boot = SSD reboot.
Lataa levyltä mitä sinulla on emo/korti, mitöä vaan->reboottaa joka välissä avaa kone ja tarkista win mitkä päivitys versiot sinulla on -> vertaa valmistajien sivuilta onko päivityksiä, jos lataa ja asenna.
Herrat varmaankin neuvovat palomuurit securityt ja selaimet ( winukka päivittää itseään seuraavan viikon. eli mitään kiirettä product keylle ei ole)
Moderator

6 tuotearviota
_
23. heinäkuuta 2013 @ 06:37 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lataa levyltä mitä sinulla on emo/korti, mitöä vaan->reboottaa joka välissä avaa kone ja tarkista win mitkä päivitys versiot sinulla on -> vertaa valmistajien sivuilta onko päivityksiä, jos lataa ja asenna.
Miksi ensin levyltä vanhat ja sitten netistä uudet? Eikö tuossa ole vain kaksinverroin vaivaa? Verkkokortin ajurit ehkä täytyy joskus ensin asentaa levyltä, jos kone ei mene nettiin (=Windowsin mukana ei tullut edes välttävää ajuria, joka ymmärtäisi verkkokorttia) eikä verkkokortin ajureita saa millään toisellakaan koneella ladattua tikulle. Mutta miksi muut? Helpompi mun mielestä vaan ladata suoraan ne uusimmat.

Herrat varmaankin neuvovat palomuurit securityt ja selaimet ( winukka päivittää itseään seuraavan viikon. eli mitään kiirettä product keylle ei ole)

Joku virustutka tietty ensimmäisten joukossa lataukseen. Itse olen käyttänyt ilmaisia viimeiset kymmenkunta vuotta, eikä niissä ole valittamista. Avast, Avira ja Microsoftin oma Security Essentials ainakin ovat toimivia (viimeisin jäi omaan käyttöön, koska se ei tyrkytä itsestään maksullista versiota, kuten muut ilmaiset joskus tekevät).

Product Keyn/aktivoinnin suhteen ei ole kiire, mutta ei sitä ole mitään syytä lykätäkään. Jos siinä jostain syystä joku ongelma tulee eteen sitä enemmän aikaa se on ratkoa mitä aikaisemmin aktivoinnin suorittaa.

RatCon
AfterDawn Addict
_
23. heinäkuuta 2013 @ 07:48 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
Eikö tuossa ole vain kaksinverroin vaivaa?
Jep, mikä tahansa näytönohjain antaa ilman ajureita kuvaa. Ei kaikkein hienointa, mutta sen verta että kunnon ajurit saadaan ladattua.

Ja mitä virusturvaan tulee, itse suosinut F-Securea poikkeuksena 2013 versio. Ei nimittäin ole erillistä palomuuria, käyttää winukan palomuuria ja omaa virustorjuntaa siinä sivussa. Ihan siis lähinnä tiedoksi, kenenkään ei tarvitse mussuttaa ettei maksullista tietoturvaa tarttis hommata.
Peekingfox
Junior Member
_
23. heinäkuuta 2013 @ 09:22 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Kun nuita vaihto eri lautauksia jo emolevylle on 56, nii minkälaisia ajureita kannattaa tässä ladata? Lataanko joka kategoriasta sen uusimman? Tartteeko niitä kaikkia ladata?
esim. Qualified vendor listiä tai bios utilitiesia.

EDIT: Kokeilin CD:ltä asentaa tota wireless-n juttua, mutta se ohjelma kaatuu kun yrittää avata sitä, olen rebootannu asennusten välissä. Asensin myös tarpeellisia ajureita emon CD:ltä, koska muistitikulla olevia ajureita ei saa purettua, jonkun errorin takia. Samaa kokeilin omalla läppärillä, mutta erroria pukkas muutamien tiedostojen kohdalla.

Onko siis mitään havaintoo, mikä tota verkkokorttia voisi vaivata? Kun käynnistää sen ohjelman niin tulee vain, että rtwlan.exe lakkasi toimimasta. Kerran olen päässyt vain nettiin tällä uudella koneella, sillon latasin chromen. Nyt siis kun yrittää liittyä wlan-verkkoon niin tulee, että ei voi muodostaa yhteyttä.

Tuon XFX:n driver geniusin mukaan tässä ois vaan 7 vanhentunutta ajuria. Kannattaako tuohon luottaa ja päivittää vaan ne, vai pitäskö jotain muitakin päivitellä.
Driver genius näyttää näitä:
1. AMD Chipset Drivers
2. AMD Catalyst Display Drivers
3. Realtek Ethernet Controller Drivers
4. Realtek RTL8192C PCI-E 802.11B/G/N 300M Wireless NIC Drivers
5. ASMedia 106x SATA Controller Drivers
6. Asmedia 104x USB 3.0 Controller Drivers

riittääkö noi?

EDIT2: Nyt wlan toimii sillee että vähä aikaa pitää oottaa. Tosin vieläki kaatuilee se asusin sovellus. On tullut tähän nyt asenneltua kaikennäköistä ajuria, että onko mitään sovellusta, jolla näkis mitä vielä tarvitsen. Tekisi mieli jo alkaa pelailla piakkoin. :)
Kokeilin tossa huvikseen, käynnistää steamin kautta far cry 3, ja näyttiksen lämpö nous 84 C, onko tämä normaalia? peli oli siis vasta asetus valikossa. Lähti myös aika kova meteli.

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2013 @ 10:13

Moderator

6 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2013 @ 16:39 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Näyttisajurit näyttis valmistajan sivuilta (tässä AMD) ja emovalmistajan sivuilta LAN, audio, USB3.0 ja chipset. XFX:n softasta ei ole mitään kokemusta.

Oletko kokeillut asentaa wlan-tikulle uusimpia Asuksen sivuilta löytyviä ajureita?

Näyttiksen lämmöt kuulostaa vähän korkeilta, mutta ei vielä mitenkään hälyttäviltä. Kokeile miten ne rasituksessa käyttäytyvät.

Peekingfox
Junior Member
_
24. heinäkuuta 2013 @ 18:30 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oisko teillä ehdotella jotain näytönohjaimen jäähdytintä. Tiedän kuulostaa ehkä hieman aikaiselta, mutta tulevaisuutta ajatellen. Mielellää TODELLA tehokasta, hintaa voi olla jonkun verran.
Moderator

6 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2013 @ 18:40 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Oisko teillä ehdotella jotain näytönohjaimen jäähdytintä. Tiedän kuulostaa ehkä hieman aikaiselta, mutta tulevaisuutta ajatellen. Mielellää TODELLA tehokasta, hintaa voi olla jonkun verran.
AC Accelero Xtreme III lienee tehokkaimpia ilmajäähyjä. Vesijäähy on tietty vielä tehokkaampi ja kalliimpi.

http://www.jimms.fi/tuote/DCACO-V15G400-BL

Peekingfox
Junior Member
_
24. heinäkuuta 2013 @ 18:56 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Axu_:
AC Accelero Xtreme III lienee tehokkaimpia ilmajäähyjä. Vesijäähy on tietty vielä tehokkaampi ja kalliimpi.

http://www.jimms.fi/tuote/DCACO-V15G400-BL
Ja tämähän on yhteensopiva sitten minun näytönohjaimen ja kokoonpanon kanssa? Taitaa olla 7970 versio mun kokoonpanolle se sopiva, samojahan ne olla mut eri näyttiksille sopivat.
Ja muuten kiitoksia teille kaikille jotka olette auttaneet! Arvostan apuanne todella paljon!

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2013 @ 19:10

ajaJako
Senior Member
_
24. heinäkuuta 2013 @ 19:05 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Hyvin aikaista on / toimiiko mylly nyt kunnolla ?????
Sinulla on HD 7970 kortti -> mene Sapphiren sivuille ja kaiva esiin TRIXX ohjelma,, se on tehty nimenomaan radeon korttien säätämiseen-> tutustu+ota käyttöön tai poista
Moderator

6 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2013 @ 19:43 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Ja tämähän on yhteensopiva sitten minun näytönohjaimen ja kokoonpanon kanssa? Taitaa olla 7970 versio mun kokoonpanolle se sopiva, samojahan ne olla mut eri näyttiksille sopivat.

7970:lle on näemmä oma jäähynsä: http://www.jimms.fi/tuote/DCACO-V15G300-BL

Toimitusaika tosin avoin, mutta etpä sitä juuri nyt tarvitsekaan. Tutustu tosiaan ensin näyttiksen säätöihin kuten ajaJako jo sanoi. Sapphiren korteissa on yleisesti ottaen tehokkaat jäähyt, joten äänekkyys voi olla esim. tuuletinprofiilista kiinni.

AfterDawn Addict
_
24. heinäkuuta 2013 @ 20:19 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Siis hänellähän on XFX HD 7970 DD, joka on halpa, mutta ääni varauksin.

Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970 CDON Hinta ? 45.95 Väliaikaisesti loppu.

Todella hyvä jäähy ja käytännössä äänetön. :)

Muistutus: Näytönohjaimen jäähdyttimen vaihdossa menee takuu ja asennus ei välttämättä ole yksinkertaisin homma.

Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck:
Samalla vaihtaa näyttiksen parempaan jäähyyn Gigabyte HD 7970 Windforce
Taisin mainita asiasta jossainvaiheessa...

Asus P8Z68-V pro # 2600k @4,8Ghz # Noctua D14 # Gtx 780 Windforce # 8Gb G.Skill # SSD samsung 256Gb/2Tb Raid1 # Corsair AX 750w # HaF X # Dell UltraSharp U2711 + G15 + R.A.T.7
Raspberry Pi / AMD E-350 SilverStone Sugo / i5 2500K @4,5Ghz Fractal Design 1000

HPI Baja 5b SS // FG Evo 4 - Kallista lystiä...

Viestiä on muokattu lähettämisen jälkeen. Viimeisin muokkaus 24. heinäkuuta 2013 @ 20:22

Mainos
_
__

_
Moderator

6 tuotearviota
_
24. heinäkuuta 2013 @ 20:28 _ Linkki tähän viestiin    Lähetä käyttäjälle yksityisviesti   
Lainaus, alkuperäisen viestin kirjoitti Lurluck:
Siis hänellähän on XFX HD 7970 DD, joka on halpa, mutta ääni varauksin.
Jaa juu. Sen siitä saa kun lukee vain edellisen viestin eikä koko ketjua...

Sivu:<1234>
afterdawn.com > keskustelu > pc-rauta > uutta tietokonetta ostamassa > tietokonetta pelailuun

Apua ongelmiin: AfterDawnin keskustelualueet | AfterDawnin Vastaukset
Uutiset: IT-alan uutiset | Uutisia puhelimista
Musiikkia: MP3Lizard.com
Tuotearviot: Laitevertailu | Vertaa puhelimia | Vertaa kännykkäliittymiä
Pelit: Pelitiedostot, pelidemot ja trailerit
Ohjelmat: download.fi | AfterDawnin ohjelma-alueet
International: AfterDawn in English | Software downloads | Free, legal MP3s | AfterDawn på svenska
RSS -syötteet: AfterDawnin uutiset | Uusimmat ohjelmapäivitykset | Keskustelualueiden viestit
Tietoja: Tietoa AfterDawn Oy:stä | Mainosta sivuillamme | Sivuston käyttöehdot ja tietoja yksityisyydensuojasta
Ota yhteyttä: Lähetä palautetta | Ota yhteyttä mainosmyyntiimme

© 1999-2025 AfterDawn Oy